Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Postare recomandată

Sal,

Am si eu o dilema, la un VR6 e ok Aral 10W40?...de abia i-am facut schimbul si am mai auzit ca la motorul AAA se recomanda 10W60!!...si inca ceva ..la cati km se schimba again?...

thanks everybody

Pentru motorul AAA merg uleiurile cu specificatia VW 500 00, VW 502 00,VW 504 001 sau VW 501 01.

Schimbul se face la 15 000km sau cel mult la un an.

Motorul avand totusi o varsta, ar fi de recomandat sa pui ulei cat ma vascos din cele care respecta specificatiile de mai sus.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru info dar as vrea sa stiu vascozitatea recomandata pentru acest motor, respectiv 10W40 sau 15W40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta la "Oil Guide" pe www.castrol.com

www.liqui-moly.de

www.total.com , etc.

Acolo gasiti tot ce va intereseaza legat de uleiurile auto uzuale. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit atat acest topic dar si manualul de utilizare al Golfului meu cu motor 1,9 Tdi 90 CP am cateva nelamuriri.

1) In manual zice ca este in limite normale sa consumel 1L de ulei la 1000 km si ca asta se intampla mai ales in rodaj. Voi ce ziceti ? E normal?

2) Motorul meu este TDI simplu non-PD, cel putin pe nicaieri nu are inscris PD-ul. Totusi la recomandari ulei pentru motorul 1,9TDI 66kW, francezii recomanda norma 505.01 care din cate vad pe aici ar fi pentru PD!!! Eu azi am cumparat Aral hightronic 5W 40 cu norma 505.00... Pe cine sa mai cred?

Nu-mi raspunde nimeni? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu e normal. Au scris treaba aia ca sa se apere de reclamatiile celor care forjeaza masina si dupa aia se plang ca e consum mare de ulei. La motorul tau e normal sa se consume maxim cateva sute de mililitri intre fiecare schimb.

2. Uleiurile cu norma 505.01 merg si pe motoare non-pd, dar ajunge si un 505.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu

1- in toate manualele masinilor TDI din grupul VAG (cel putin din clasa mica, compacta si limuzina) scrie ca e posibil sa consume 1L ulei la 1000 Km. In realitate, la un motor PD, sau nonPD, sunt masini care nu consuma deloc intre revizii (la 10.000 Km sau la 15.000 Km), iar altele care consuma pana la 1 L in 10.000 Km sau 15.000 Km. Daca un TDI ajunge consume 1 L la 1000 Km e clar ca masina aia are o problema. S-a mai discutat pe forum. Cu putina rabdare, o sa gasesti discutii referitoare la acest consum- de exemplu aici: Consum Ulei Golf V 1.9 105 Cp, consum normal sau pierde ulei?

2- Motorul tau este PD, uitat-te in talon si vei gasi codul BRU sau BXF.

In acest motor nu e indicat DELOC sa pui ulei cu norma 505.00, ci cu norma 505.01( cea mai recomandata).

link-uri ajutatoare:

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?codmotor=bxf

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?...8477b7e033b7515

L.E: hiro, am scris in acelasi timp :)

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am citit putin forumul si am gasit pe site-ul OIL Shop urm specificatie: IBIZA 1.9 TDI PD / 1896 /96/ BLT /4.3/ 506.01/507.00 /2005 - 2006 Care din cele 2 recomandati? Masina e adusa din germnaia de o saptaman, si nu are carte service, nu stiu ce a pus inainte!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

506.01 trebuie sa fie uleiul pentru masina ta, 507.00 e norma de ulei pentru interval de service longlife, adica schimb de ulei la 30.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corecta observatie Roger, e motor PD, chiar daca e de 90CP. Fiind pe Golf V din 2006, nu mai e obisnuitul ALH de pe Golf 4.

Deci ulei cu norma 505.01 toata ziua.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit putin forumul si am gasit pe site-ul OIL Shop urm specificatie: IBIZA 1.9 TDI PD / 1896 /96/ BLT /4.3/ 506.01/507.00 /2005 - 2006 Care din cele 2 recomandati? Masina e adusa din germnaia de o saptaman, si nu are carte service, nu stiu ce a pus inainte!

Cele doua variante sunt pentru intervale de service flexibile de tip LongLife. In Romania pentru ca nu sunt autostrazi si se circula mult bara la bara, se merge pe intervale de service fixe.

La BLT merge un ulei pentru motoare TDI-PD cu norma 505.01. Un ulei foarte din din aceasta categorie e Castrol Edge Turbo Diesel 5W40

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am comandat asta MOBIL SYNT S SPECIAL V 5W-40, care mi-l recomandau si la service-ul seat dupa ce in final am sunat la ei, desi am tot imbiau cu schimbul de ulei (~800ron ;) )..eu ies in 300ron cu uleiul si filtrele! Azi si ma duc sa fac schimbul!

Modificat de elle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil SYNT S SPECIAL V 5W-40 e conforma cu norma 505.01, deci e ok.

Service-urile in general recomanda ce au ei pe stoc sau produsele la care au adaos comercial mai substantial.

Dupa care ti-l vand la suprapret. In general e mai bine sa mergi cu ulei/filtre "de acasa" iar la ei sa platesti doar manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu

1- in toate manualele masinilor TDI din grupul VAG (cel putin din clasa mica, compacta si limuzina) scrie ca e posibil sa consume 1L ulei la 1000 Km. In realitate, la un motor PD, sau nonPD, sunt masini care nu consuma deloc intre revizii (la 10.000 Km sau la 15.000 Km), iar altele care consuma pana la 1 L in 10.000 Km sau 15.000 Km. Daca un TDI ajunge consume 1 L la 1000 Km e clar ca masina aia are o problema. S-a mai discutat pe forum. Cu putina rabdare, o sa gasesti discutii referitoare la acest consum- de exemplu aici: Consum Ulei Golf V 1.9 105 Cp, consum normal sau pierde ulei?

2- Motorul tau este PD, uitat-te in talon si vei gasi codul BRU sau BXF.

In acest motor nu e indicat DELOC sa pui ulei cu norma 505.00, ci cu norma 505.01( cea mai recomandata).

link-uri ajutatoare:

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?codmotor=bxf

http://www.oilshop.ro/uleimotor/marci.php?...8477b7e033b7515

L.E: hiro, am scris in acelasi timp :blink:

Hai ca e culmea! Nu scrie pe nicaieri PD nici macar in C.I din Germania si motorul e PD.... Deja am facut vreo 2 drumuri cu uleiul asta.... Ma duc sa iau 505.01 si sa-l schimb.....

Este BXF intr-adevar...

Modificat de Ovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe oilshop.ro si recomandarea pt codul BXF este 506.01 insa tot acolo am gasit si uleiuri 505.01 recomandate pt BXF? Merge si 505.01?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand 505.01.

Ok, mersi mult Roger.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

506.01 e pentru regim Longlife. Am corectat pe oilshop.ro sa arate si 505.01 la BXF, asa cum e corect

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platit fix 15 ron pe schimbat ulei prin aspiratie plus filtre in Zalau:D unde am mers dupa niste anvelope!Aici cereau 70 pe acceasi chestie :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu degeaba are Clujul faima de cel mai scump oras din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Azi am facut revizia pentru 100 000 km: schimb ulei (castrol)

+filtru ulei,filtru benzina,filtru clima,filtru aer

+ discuri frana&placute frana ...700 ron piesele+150 manopera.

Vi se pare mult ?Nu am apucat sa verific preturile in oras. :blink

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Alex, depinde de ce piese ti-au pus (producatorul uleiului, al filtrelor al placutelor). Daca placutele au fost fata-spate ai dat bine. Pe mine m-au costat la masina din semantura 400 lei schimbul de ulei, cu uleiul si toate filtrele in afara de cel de polen. Pe un set de placute spate - Textar am dat lei ron, iar montajul lor a costat 40 lei + de o bere, si asta nu la service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doc alex

Eu am schimbat de 2 saptamani uleiul:Castrol TXT softec/4l=160Ron;filtru ulei MANN=20 Ron;manopera schimb ulei + filtru 23 Ron (cum o fi gasit in Zalau "elle"cu 15 Ron?vreau si eu in Cluj :frigbaitata: ).Am comandat filtre de aer si polen,MANN,la Wolksman=120Ron+transport cca 18 Ron si le schimb eu,(e simplu).Total 341 Ron.

Daca tu ai platit 850 Ron da ai pus si discuri+placute ...Aici o fi diferenta,sau si piesele au fost mai scumpe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

apropo de filtre.... vad ca mai toata lumea recomanda Mann sau Bosch. Eu am luat filtre Mahle la recomandarea unui cunoscut care se ocupa cu vanzarea de piese auto ( de fapt imi recomanda si Mann sau Bosch sau inca alta firma.... care am uitat-o :blink: ) da de unde imi iau eu piese de obicei aveau doar mahle si champion asa ca am ales Mahle. Ceva parere despre filtrele Mahle?? Are cineva experiente neplacute cu ele??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mahle produce piesele de prim montaj pentru cel putin o parte din grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru VAG nu stiam ca face, da stiam ca produce piese de prim montaj pentru Mercedes (asta a fost si unul din motivele pentru care am optat pentru ei) da nu prea am vazut pe forum pe nimeni sa le laude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!