Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Postare recomandată

vezi ca riscul de a merge cu mai mult ulei este acelasi cu a merge cu prea putin , iti reconand sa te duci sa iti mai scoata din el , nu o lasa asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si eu consumabilele pt schimb:

-ulei valvoline 5w-30 long life III , 52 lei/litru norma 50601 si 50700-50400

-filtre man toate 180 lei

-placute frina MINTEX (firma produce pt masini Volvo) cu senzor fata

total 680 piesele, urmeaza schimbul in ianuarie.....si setare senzor long life

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt sfat D@ni.

Azi am cumparat 5L ulei motor Mobil1 5W-40 pt PD asa cum mia recomandat Nick.

Duminica o sa ii fac schimbul la batranu la servici.

Trebuie dat jos scutul de la baie si am inteles ca are vreo 8 suruburi.

E ceva ce ar trebui sa stiu cand dau scutul jos?

E vreo problema daca schimb numai uleiul si nu si filtrul de ulei?

De la schimbul facut ultima oara are 3000 km parcursi masina.

PS: Cam ce cantitate trebuie sa bag?

Eu stiu de 4 - 4.3 litri.

Multumesc

Modificat de SpT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4.5 cu tot cu filtru

5w40 - cold climate

10w40 ptr. climat moderat

20w50 hott climate

si in cutie ai 2.0

succes..

Modificat de aryes13
Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament ! Foloseste "add reply" sau "fast reply" . Multumesc !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Spt Ce ulei ai avut pana acum...? daca e tot pentru PD, mai puteai sa mergi fara probleme, doar ca trebuia sa scoti putin, ca sa ajunga la nivel. Pe uleiul cumparat scrie "Special V" ? :)

Trebuie schimbat si filtrul, daca schimbi uleiul(marca de ulei, norma) e 20 ron...

Scutul e prins in suruburi, iti trebuie Torx T25 (stea). E bine sa desfaci mai intai busonul de sus, la motor, apoi de la baie, ca sa curga mai repede. Poti sa bagi 4l, vezi pe unde e nivelul, si daca a ajuns la minim, ii dai o cheie, apoi o lasi cateva minute, dupa care torni putin cate putin pana se apropie de maxim. Nu pot sa iti spun exact cat intra.... Poate cand e noua, motorul uscat, da...intra cat scrie in cartea tehnica, in rest e greu de aproximat +/- 100 ml

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fostul propietar a folosit Valvoline iar eu tot Valvoline am folosit desigur PD.

Cred ca o sa mai scot din ulei pt ca oricum e curat.

Multumesc mult Nick pt sfaturi.

Daca treci prin Pitesti fac cinste cu o bere - fara alcool desigur ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Are cineva idee pt Motorul la un Golf IV 1.9 TDI-PD AXR din 2002 ce tip de ulei de la Aral trebuie sa-i pun...fostul propietar a folosit Aral si nu s-a modificat deloc nivelul uleiului...sunt foarte multumit de acest ulei, am peste 13000 km de la ultima schimbare si nu a scazut deloc.:lol:

Daca stiti sigur ce tip anume de la Aral trebuie sa pun, va rog reply.

Multumesc :lol:

Modificat de G30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Ieri am fost sa mai scot din surplusul de ulei la niste baieti.

Am dat scutul jos si am incercat sa desfacem busonul de la baia de ulei.

La inceput sa desurubat mai usor, la mana chiar, insa apoi sa intepenit asa de tare ca baiatului ia fost frica sa mai forteze.

Mia zis ca daca se duce filetul acolo imi trebuie alta baie.

Asta inseamna ca eu trebuie sa fac schimbul mereu prin absortie.

Am scos ulei pana la urma printr-o metoda aiuristica.

Am desfacut filtrul de ulei si pe acolo am scos vreo 300ml de ulei.

Spuneti-mi ce as putea sa fac cu busonul ala fara sa bulesc baia.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual incearca sa il insurubi la loc pana la max si sa il desurubi din nou, poti incerca de mai multe ori si s-ar putea sa ai succes.

Referitor la golirea uleiului prin tubul unde intra joja, eu de fiecare data o fac in acest mod si din cate mi-a zis specialistul tubul de la aparatul de aspirat ulei intra in cel mai jos loc posibil din baia de ulei (asa este conceputa baia) astfel incat se goleste absolut tot uleiul. Am auzit ca in Germania doar prin metoda asta se lucreaza.

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt raspuns Shimano.

Cred ca dobitocul care mia facut schimbul nu a avut rabdare sa imi scoata tot uleiul, altfel nu imi pot explica motivul pt care aveam debitul atat de mare.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam. Am reusit cu o cheie clasica reglabila si cu o bucata de cauciuc in jurul capacului de la filtru! Multumesc pentru ajutor! App am vazut la un prieten la un Mercedes i-a pus uleiul pe la filtru...si am facut si eu la fel. Are ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am vazut o mica problema. In cartea masini scrie la ulei motor 4,5 litri. Motor Ajm. AM bagat 4.7 litri, Si acum arata nivelul cu aprox 1 cm sau mai putin mai sus decat nivelul maxim. Are ceva daca il las asa? Sau e musai sa mai dau jos din el? Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai scoate..., nu e bine pentru pompa. Citeste si cu o pagina in urma... SpT a avut aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit. Eu ma refer ca este foarte putin. Ca in poza care am atasat-o

post-14575-1195562651_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 2 mm nu cred sa fie probleme... 1 mm (+/-) e eroare de masurare datorata pozitiei masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Nick. Am masurat acum de curiozitate. Este peste nivel cu exact 4mm. Masina este pozitionata aproximativ drept. Il las asa ca nu cred ca patesc ceva..Doamne fereste. Si oricum e PD, poate o papa nitel:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4mm peste inseamna ~ 300ml mai mult. Nivelul peste maxim suprasolicita simeringurile de la arborele motor si face ca o cantitate prea mare sa ajunca pe tubul de recuperare al vaporilor de ulei si implicit in catalizator pe care il poate distruge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat si eu uleiul, motorul e ALH de 90cp, dupa ce a dat drumu la ulei si a scos filtrul, mecanicul a mai dat o cheie si a lasar motorul sa mearga 5-10 secunde(ca sa se scurga tot cic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ATD, codurile filtrelor Mann sunt :

HU726/2X - ulei motor

WK853/3X - motorina

C37153 - aer

CUK2862 - polen, carbon activ

Pentru cutie automata nu stiu ce filtru trebuie, dar daca intrebi la magazinul de unde cumperi, sigur iti gasesc ei in catalog.

Despre MANN-FILTER C 37 153/1 for old climate este bun la noi pe timp de iarna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e diferenta intre 505.01 si 506.01.

Eu foloseam pentru masina din semnatura aral 5w 40, (505.01) dar m-am gandit ca ar fi mai comod un long life. E indicat la caracteristicile tarii noastre.

Masina are 180000 km.

Voi ce imi recomandati?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti pot recomanda nimic. LongLife se pune in mod normal cand faci multi multi km pe an. Ideea principala este, ca uleiul trebuie schimbat dupa un an de zile, si prin faptul ca vei folosi longlife nu vei schimba cu nimic acest lucru. Doar daca faci pe la 30kkm/an poti spune ca e mai rentabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

505.01 e ulei "normal" pentru PD. Se aplica intervalele de service fix: 15000km sau 1 an, care vine primu'.

506.01 e "long life", service flexibil, Senzori speciali din motor evalueaza calitatea uleiului si impreuna cu alte date clasice(km, etc) decid daca trebuie sau nu schimbat.

Pozitia VW e cam asa: Daca motorul tau stie service flexibil (suporta 506.01), mergi pe el. Tehnologia exista in motor, deci foloseste-o.

Atentie la comutarea BC pentru service flexibil dupa schimb ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cata 72. Sa nu mai incerci sa pornesti motorul fara ulei pt ca uzezi f mult piesele in miscare si IN NICI un caz nu va mai curge ulei pt ca pompa invirtind doar...aerul nu face presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Referitor tot la postul #271.Eu foloseam aral pana acum. Daca e sa trec pe long life ce marca de ulei imi recomandati? Si aici ma refer Aral, Mobile, Castrol, etc.

Daca se poate si modelul m-ar coafa mai bine.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!