Jump to content

Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7L)


Bobbym
 Share

Postare recomandată

Salutare, sunt si eu posesor de R5 automat si de multe ori prefer sa folosesc cutia pe tiptronic (ptr frana de motor, ca sa nu umblu f subturat, de placere, etc) dar fara sa o fortez in turatii; stiti cumva ca nu ar fi bine ptr cutie si in ce sens? E modul D cel mai indicat si tiptronic cel mai putin sanatos ptr cutie? Pe sport se forteaza cutia? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Touareg 3.0 tdi 

Salut am si eu o problema cu cutia de viteza, dupa ce pornesc masina din viteza 2 in viteza 3 se aude un sunet nu foarte tare ca si cum ar agata ceva... face o data maxim de 2 ori  ma repet doar dupa ce  pornesc masina, si pe urma fuctioneaza normal... 

Modificat de clautrg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut am si eu o problema cu cutia am un toareg din 2007 3.0 tdi v6 la rece schimba normal dupa 15-20 min in trapta 4 spre 5 si5 sepre 6 smuceste in da suturi am pusa-o pe tester si mi-a iesit torque convertor aveti ideie cam cat mar putea costa sau poate fi blocul de valve?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca in loc sa speri ca cineva iti va evalua valoarea reparatiei pe forum mai bine te duci intr-un service specializat cu ea. Probabil convertizorul a imbatranit, se reconditioneaza, nu costa o avere, maxim 800 eur cu tot cu montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut...scuze pentru revenirea intarziata...acum am intrat pe forum pentru a cauta niste sfaturi legate de masina si am zis sa vad ce s-a mai vorbit si pe acest topic... Deci referitor la problema pe care am avut-o la cutie...in luna septembrie 2014 am reusit sa ajung in Romania unde am fost la reprezentanta la iasi pentru a descoperi problema. Initial schimbasem uleiul si nu era nici o diferenta, asa ca de data asta i-am rugat sa faca o diagnoza....Raspunsul lor a fost ca orice diagnoza ar face nu vor putea shimba piese din cutie..deci cutie noua...bun...intreb pretz...era sa cad...38.000 lei parca...pe acolo....asa ca le-am zis ca am auzit prin prieteni cunostinte ca ar putea fi convertizor sau grup de valve...ceva gen...au zambti si au zis ca acestea 2 nu sunt considerate ca fiind piese de cutie...si ca daca una din aceste 2 piese ar avea o problema ar putea sa o schimbe...bun...deci au facut nush ce fel de test...habar nu am cum..si au ajuns la concluzia ca este de vina grupul de valve...doar ca ei mi-au zis ca se numeste multitronic..sau mecatronic...nu mai retin...si l-au schimbat...5000 lei cu piesa mea la schimb...si pentru ca abia schimbasem tot la ei uleiul din cutie..nu l-au mai inlocuit...au pus inapoi acelasi ulei si 1 sau 2 litri completare care s-a pierdut prin procedura asta...in fine...ideea e ca am scapat de problema..masina merge brici...si sper sa ramana asa cat mai mult timp....aaa si am si garantie pe piesa si reparatia asta 2 ani....deci sper sa nu mai fie pb!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V10TDI 2007 facelift

Mi au spus de la service ca pentru acest model, uleiul la cutia de viteza nu se schimba niciodata, este pe viata!

O fi asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zice si la a mea pe V6 dar totusi am considerat ca nu poate fi gresit sa-l schimb. Cu siguranta nu avem si garantie pe viata si ei abia asteapta sa prinda pe careva cu o cutie stricata sa-l jupoaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ușor off topic: dacă v-ați reparat cutiile de viteză și vreți să participați al un concurs offroad inedit, haideți la 100tracks! 

 

100tracks e o combinație palpitantă între offroad și rally raid! Clasa soft a competiției este dedicată celor ca voi, care doresc să-și pună SUV-urile la treabă și să se distreze în natură. Traseele sunt accesibile și nu mai aveți nevoie de co-piloți profesioniști, ci doar de un prieten capabil să urmărească un track GPS. La fel de bine poate fi și iubita, se știe doar că femeile se orientează cel mai bine!  :icon_bounce:

 

http://100tracks.net/blog/first-step/

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
mircea munteanu

Salut ! Stie cineva daca cutia automata GVJ de pe motorul 3.0 BKS poate fi inlocuita cu una de tipul HXG care vine de fapt pe acelasi tip de motor dar incepand cu 2006 ?

Care e de fapt diferenta intre cele doua cutii ? Cea de pe masina de tipul GVJ are blocul de valve terminat si am gasit una intreaga HXG de pe o alta masina la pret bun dar nu stiu care sunt sansele de compatibilitate. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cine ma poate lumina si pe mine in legatura cu problema mea, va rog, ca nu stiu de unde sa incep!

Tocmai am observat ca in momentul unei franari bruste, cutia se da in N (levierul evident ramanand in D) si ca sa plec de pe loc trebuie sa trec levierul din D in P si apoi in D. In afara de lucrul asta se comporta ok cutia. Am incercat sa gasesc cateva informatii in urma erorii citite cu vag-com si am cica ar fi nivelul uleiului scazut. Eroarea este: 17115 - Gear 1, P0731 - 003 - Incorrect Ratio - Intermittent .

post-3988-0-46856900-1438933053_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea eroare indica faptul ca a fost o neconcordanta intre raporturile specificate si cele reale/citite pentru turatiile in/out corespunzatoare vitezei "x".

Cu alte cuvinte...

Exista doi senzori de turatie in interiorul unei cutii automate.

Un senzor la "intrarea" in cutie (dupa convertizorul de cuplu) si altul la "iesirea" din cutie (spre roti).

Facand raportul celor doua viteze de rotatie, in mod normal, ar trebui sa ne dea raportul de demultiplicare al vitezei "x".

Ei bine, cutia a sesizat ca acel raport este in afara tolerantelor. Adica, discurile si/sau benzile implicate in selectarea acelei viteze patineaza.

 

Cand ai schimbat ultima data uleiul la cutie? Poate ar fi cazul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, Alex.

Abia am luat masina, iar de schimbat uleiul nu cred ca a fost facut vreodata. Ma gandeam ca ar fi nivelul de ulei scazut insa voiam sa alfu exact problema inainte de a ajunge la mecanic... ca stii cum e cu mecanicii.

Pare logic sa iasa din viteza daca cei doi senzori de care vorbeai nu coreleaza parametrii.

Dar daca ar fi unul din senzori defect, nu ar trebui sa dea si o alta eroare pe senzorul in cauza?

Stii cumva daca cutia are joja la buson pentru verificarea nivelului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa fie defecti senzorii... Ei doar citesc niste viteze de rotatie si le comunica ECU-ului de cutie. Rareori se strica senzorii...

Deci nu senzorii coreleaza parametrii, ci ECU-ul de cutie.

Poti face o diagnoza si vezi acolo daca viteza de intrare si cea de iesire par in limite normale cu valori pertinente. Daca da, atunci senzorii sunt OK.

In cazul asta, ECU-ul a vazut ca raportul dintre viteza de rotatie de intrare si viteza de rotatie de iesire din cutie este in afara tolerantelor.

Si da, daca acest raport este cu mult in afara tolerantelor, atunci ECU-ul comanda "iesirea" din viteza ca sa nu uzeze mai mult de atat elementele de actionare.

Fa un schimb de ulei, poate chiar un flush - adica un dublu/triplu schimb, si vezi apoi...

Nu stiu daca are buson pentru verificare. Ar trebui sau s-ar putea ca busonul de umplere sa fie si cel de nivel...

Iti trebuie un manual pentru masina/cutia ta si vezi acolo.

 

LE...

Daca stau sa ma gandesc bine, in cazul unei franari bruste, daca ai ulei mai putin in cutie, atunci pompa a tras si aer si nu a avut suficienta presiune pentru selectarea ferma a vitezei "x" si ca atare a aparut o "patinare" a elementelor de selectie a vitezei "x" si de acolo raportul incorect de turatii....

Deci inca un motiv in plus sa verifici/schimbi uleiul din cutie.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, colegii pentru informatii.

 

Dupa ce info am mai gasit si pe net... http://www.obd-codes.com/p0731. http://vwts.ru/vw_doc2/trans/09d/atsg_09d_eng.pdf . Ca dealtfel nu am gasit pe nimeni cu exact aceeasi problema.

Am sa incer maine cu un schimb de ulei sa vad daca se remediaza problema.

Daca nu, urmeaza sa o desfac pentru o inspectie.

 

Acum sunt putin nedumerit unde sa merg cu ea, ori la o reprezentanta VW sau la un service specializat pe cutii automate?

Ce stiti de service-ul asta? http://www.reparatii-cutii-automate.ro/ . Alte recomandari aveti?

 

post-3988-0-95650500-1439144393_thumb.jp

Modificat de Xeo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am constatat ca suruburile de la baia de ulei al cutiei de viteze erau slabite si prin urmare a pierdut ulei pe acolo. Curios e la cat de murdara e pe dedesubt, nu lasa pata pe locul in care era parcata.

Dupa ce trece prin service postez rezultatul.

 

 

post-3988-0-28482500-1439226947_thumb.jp

post-3988-0-92954200-1439226962_thumb.jp

post-3988-0-17252100-1439226978_thumb.jp

post-3988-0-97151500-1439226991_thumb.jp

post-3988-0-60678600-1439227000_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, am citit tot topicu acesta despre cutiile astea, as vrea Sa achzitionez un v10tdi. As vrea Sa stiu daca tot asa problematice sunt cutiile de PE motorizarea v10 tdi.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

n-am avut si nici n-am auzit de probleme la cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare !

Am un VW Touareg din 2005 R5. Motorizare 2.5 Tdi cutie automata. Problema mea se leaga cumva de cutia de viteze si m-as bucura tare mult daca cineva ar putea sa ma lamureasca.

Problema sta in felul urmator:

Dimineata la rece (si nu numai) trebuie sa las masina cel putin 10-15 minute sa se incalzeasca altfel cutia imi face figuri la modul ca pot sa bag D drive sau R o accelerez dar nu se intampla nimic nu pleaca dupa loc iar la un moment dat cupleaza si pleaca dintr-o data. Se comporta ca si cum as fi pe N (liber) si dintr-o data o bag in viteza si cupleaza. Imi face asa odata sau maxim de 2-3 ori apoi merge totul perfect pot sa merg cu mii de km. Daca pornesc masina si o las sa zicem 15 minute sa se incalzeasca nu-mi mai face nimic o problema. Mentionez ca dupa ce se incalzeste si dupa ce imi face aceste probleme de aproximativ 2-3 ori in mers apoi masina ruleaza perfect normal.

Daca cineva a patit asa ceva sau macar banuie ce ar putea fi va rog frumos sa ma anuntati.

 

Va salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am cautat pe net si nu am gasit raspunsurile la toate intrebarile legate de modelul Touareg R5 cu transmisie automata.

Cine ma poate lamuri si pe mine cu urmatoarele informatii:

1) intervalul la care se schimba uleiul in cutia de viteze (la 60.000km sau 90.000km)?

2) Filtrul de ulei din cutia de viteze se schimba sau se curata?

3) Ce ulei non VW ati folosit (o varianta recomandata a fost Mobil  full synthetic ATF 3309)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul la 95000 km. Filtrul de asemenea. Acum am 141000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu am intrebat la vw - si mi-au zis sa nu il schimb. Pentru aceasta masina nu exista interval de schimb ulei cutie viteze - si au dreptate, nici in cartea masinii nu este specificat schimb la cutie viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa va spun ca am adus recent un Touareg V6 din Germania si la revizia de 60tkm este precizat in service-plan ca s-a inlocuit uleiul din cutie la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!