Jump to content

Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7L)


Bobbym
 Share

Postare recomandată

132.000 km , acu vreo 2 sapt ia schimbat ceva garnituri cred pe la cutie ca pierdea ulei

daca stia atunci de problema o rezolva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am nevoie urgent de un sfat: fratele meu a luat masina -Touareg V6 TDi- pleaca din Crangasi si pe Grivita ii apare pe bord "Fault Gear Workshop". A oprit motorul si l-a repornit, pentru 10min nu a aparut nimica. Dar dupa 10min a reaparut eroarea si masina a inceput sa vibreze. S-a intors cu ea acasa si a descoperit ca a facut si pana pe spate stanga.

Este posibil a vibratiile sa fie din cauza penei? Sau din cauza erorii?

Despre eroare stie cineva ceva ?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vibratia era produsa de catre pana facuta la cauciuc.

Despre eroare am citit pe internet (Google e maaare) si are multe semnificatii. Nici una nu se leaga de cutia de viteze, pe mine m-a indus in eroare faptul ca scria "Fault running gear". Eroarea se refera la una din urmatoarele: senzor nivel la suspensia pneumatica, pierdere de aer de pe circuitul compresorului de la suspensia pneumatica, baterie descarcata, contacte imperfecte, o chestie care avea legatura cu pedala de acceleratie. Maine sun la "La Service" poate ma primesc si pe mine pentru o diagnoza si poate ii dam de cap.

Va tin la curent.

p.s. sunt off-topic asa ca daca trebuie, rog a fi mutat acest post impreuna cu cel de mai sus in topic-ul cuvenit.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea mea nu avea nici o legatura cu cutia de viteze. Am fost astazi la colegul @packard, am facut o diagnoza si se pare ca un senzor de nivel de la suspensie dadea o eroare. a sters-o, a facut cateva teste la suspensie si totul era ok. daca mai apare voi schimba acel senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Sorry pentru raspunsul intarziat..

Operatiunea s-a efectuat la PBV1 si a costat aproximativ 4000 Ron (inclusiv schimabt ulei cutie viteze + manopera de instalare)

Ce pot sa spun este ca acum merge perfect.

Ca recomandare pentru cei cu cutii automate: incercati in mers (chiar si la stop) sa tineti masina in Drive. NU e bine ca masina sa ruleze in N (la vale de exemplu) pentru ca cica nu se face ungererea corecta.

Poti te rog sa ne spui ce au inlocuit in cei 4000 Ron ? Un alt coleg spunea ceva de 2000 de Euro in service normal....cam mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut sunt un nou proprietar de touareg 3.2 v6,scuze daca nu scriu unde trebui

am o problema la cutie dar se intampla foarte rar

cand o pun pe drive i-mi scade acceleratia si se aude un zgomot ciudat in cutie ca si cum ar rupe

daca o pun pe p si o opresc o las 10 sec si pe urma merge din nou fara sa mai faca nici o figura

scuze din nou daca nu am scris unde trebui

astept o indrumare o sugestie

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi s-a intamplat si mie ieri ceva ciudat. Cand am pornit masina mi-a aparut ceva de genul "runing gear fault" cu galben pentru 2-3 secunde apoi a disparut, nu a ramas in bord eroarea si nici nu a mai aparut. Asta s-a intamplat acum 2 zile si de atunci , nimic, totul functioneaza normal, iar azi mi-a aparut, tot cu galben ceva de genul "corner light fault" la fel a disparut imediat iar luminile functioneaza normal. M-am gandit ca o fi de la frigul de afara, o afecta vre-un senzor ceva. poate aveti vreo idee ce s-a intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna din nou tuturor proprietarilor de touareg,din pacate am o veste proasta ieri am avut surpriza neplacuta sa constat ca tot uleiul de la cutie este sub masina ulei care a fost schimbat in urma cu 2 saptamani ( 1000 ron )daca stie careva o cutie pentru 32 benzina astept sa ma contactati la nr 0758 31 21 48.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

am observat ca de cate ori calc brusc acceleratia pana la fund, masina da o smucitura, lucru care nu ma deranjeaza eu nebruscand de obicei masina si intr-un an am avut parte de maxim 10 asemenea nereguli, care am crezut ca asa trebuie la automata. Am citit ce au spus colegii si in cele mai multe cazuri a fost grupul hidraulic. Dar recent am vazut postat ca un coleg spune ca simptoma aceasta apare si daca este lipsa ulei in cutie. Te anunta undeva daca scade uleiul ? Sau pot verifica eu nivelul ? A rezolvat cineva smucitura ca fiind din lipsa uleiului ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, revin cu rugamintea intrebare postata in ianuarie. multumesc

am observat ca de cate ori calc brusc acceleratia pana la fund, masina da o smucitura, lucru care nu ma deranjeaza eu nebruscand de obicei masina si intr-un an am avut parte de maxim 10 asemenea nereguli, care am crezut ca asa trebuie la automata. Am citit ce au spus colegii si in cele mai multe cazuri a fost grupul hidraulic. Dar recent am vazut postat ca un coleg spune ca simptoma aceasta apare si daca este lipsa ulei in cutie. Te anunta undeva daca scade uleiul ? Sau pot verifica eu nivelul ? A rezolvat cineva smucitura ca fiind din lipsa uleiului ? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Nu cred ca te anunta daca este scazut nivelul uleiului din cutie, posibil sa-ti apara doar vreun mesaj, gen "gear fault" si deja sa-ti apara probleme serioase la cutie din cauza lipsei uleiului. Se poate verifica nivelul cat si conditia lui, dar intr-un service specializat sau la reprezentanta. Eventual, daca conditia uleiului nu este foarte buna (este negru si tulbure) ai putea incerca sa-l schimbi pe tot. Nu stiu cum sunt uleiurile la VAG, dar la BMW cele din cutiile automate sunt "lifetime", eh...mancare de peste. Din 2008 au scos chestia cu "lifetime" de pe cutiile automate. Sfatuieste-te cu un specialist, iar daca e sa-l schimbi, mare atentie sa pui ulei special pentru cutia ta.

Despre smucitura nu pot sa-ti spun daca apare sau nu din cauza lipsei de ulei din cutie, cel mai bine te consulti cu un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! Problema mea a inceput in felul urmator:

M-i s-a spart radiatorul de racire a uleiului din cutie si am mers asa cu masina aproximativ 15 km dupa care mi s-a aprins service mode la cutie iar masina functiona anormal ! Pe D (drive) masina mergea doar intr-o singura treapta fara sa schimbe viteza , pe R (reverse) masina ramanea pe loc iar pe N (neutral) masina mergea la fel ca pe drive ! Am dus masina la un service iar oamenii de acolo au spus ca o vor repara fara probleme in cateva zile , am masina acolo de 3 saptamani si inca nu e gata, au schimbat tot ce se putea in cutie (bloc valve , senzori , "blocul de marsarier" etc) le-am platit 2000 E iar masina tot nu functioneaza , acum spunandu-mi ca problema e de la calculatorul cutiei de viteza pe care l-am gasitt plin de ulei! Mi se pare ciudat acest lucru deoarece acest calculator se afla sub scaunul pasagerului sii nu mi se pare posibil sa ajunga ulei in el prin camasa firelor :dry: .V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu un sfat, o parere, o sugestie sau daca un coleg binevoitor cu un touareg 3.2 benzina mi-ar putea imprumuta pentru 10 minute acest calculator sa il probez la mine !

Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le dai lor cutia, iti iei banii inapoi, si iti cumperi o cutie de viteze folosita cu putini km. Daca nu, o duci in alt service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi preferat sa o duc la alt service dar nu imi convine sa dau banii acestia degeaba pentru o reparatie care exista doar teoretic din cate vad eu , practic masina nu merge!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba service-ul...si ia-ti banii inapoi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
vasistaruiala

am o cutie automata de touareg benzina pt cine are nevoie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Pana la urma, stie cineva exact, cum, unde, daca si la ce pret aproximativ se face schimbul de ulei la cutia automata de pe Touareg?

Am tot citit pe net si am vazut ca sunt zeci de versiuni de la diversi posesori si nu numai.

Ce stiu eu e asa: producatorul zice ca la cutie ei folosesc ulei "lifetime" si ca nu e nevoie de schimb. Eu personal nu cred chestia asta cu "lifetime" pentru ca orice ulei ar fi el, in timp isi pierde din proprietati. Plus ca se mai aduna pilitura pe magnetul ala din baie, etc.

Ce stiu din experienta proprie e ca la o cutie 722.6 de la Benz am schimbat uleiul si filtrul pe la vreo 50.000 km si s-a simtit diferenta. Nu cine stie ce dar s-a simtit.

Poate nu neaparat din cauza uleiului ci mai degraba din cauza filtrului nou si a inlaturarii de pilitura de pe acolo odata cu schimbul de ulei.

Operatiunea - comparativ cu ce se spune despre cutia de pe Touareg - a fost foarte simpla: s-a dat baia jos, s-a schimbat filtru cu tot cu garnitura, s-a pus baia la loc, s-a turnat ulei printr-un locas specal. 9.5 L de ulei ATF cu specificatiile de la Benz.

La Touareg in schimb am tot citit ca e o procedura speciala, ca trebuie preincalzit uleiul la o anumita temperatura, ca nu intra mai mult de 5 litri daca se baga ulei prin "supapa" cu pricina si ca ar intra vreo 7L doar daca se da cutia jos pe motiv ca vreo cativa litri raman prin convertizor ( si aici intrebare suplimentara: daca se schimba si filtrul din cutie, nu curge automat tot uleiul de acolo, chiar si din convertizor din moment ce se desface baia de ulei?!)

Si in plus cica mai e nevoie si de o scula speciala cu care se scoate/baga uleiul din/in cutie...

Un alt amanunt, "sigilarea" cutiei dupa ce s-a schimbat filtru si ulei presupune ceva operatiuni speciale?! Cu vreo solutie de sigilare, etc?

Asadar, dupa ce am vazut tot felul de versiuni care mai de care mai complexe, stie cineva sa-mi spuna si mie cum, unde, daca si la ce pret se poate face o operatiune de schimbat ulei + filtru la cutia de viteze?

Stima,

Ovidiu.

P.S.: Masina are acum 118.000 km si nu-mi pare ca ar da socuri la schimbat de viteze, etc.

Modificat de giculastaricu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat uleiul de doua ori pana acum si am aprox 119.000 km. Procedura este destull de simpla, se desface busonul sa curga uleiul, se desface baia de ulei, se scoate filtrul si se pune cel nou, se pune garnitura noua la baia de ulei, se strange busonul la loc. Apoi se baga ulei pana curge pe la buson, se pune la loc busonul, se incalzeste motorul si se trece prin toate treptele de viteza, apoi se completeaza cu ulei pana cand incepe sa curga din nou. Se strange la loc busonul si esti gata de plecare. Eu am facut operatiunea la Augsburg Militari, iar piesele le-am cumparat originale de la Volksparts, inclusiv garnitura care costa aprox 500 lei. Uleiul costa cam 110 lei / litrul. Manopera a fost 2-300 lei nu mai stiu exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat uleiul de doua ori pana acum si am aprox 119.000 km. Procedura este destull de simpla, se desface busonul sa curga uleiul, se desface baia de ulei, se scoate filtrul si se pune cel nou, se pune garnitura noua la baia de ulei, se strange busonul la loc. Apoi se baga ulei pana curge pe la buson, se pune la loc busonul, se incalzeste motorul si se trece prin toate treptele de viteza, apoi se completeaza cu ulei pana cand incepe sa curga din nou. Se strange la loc busonul si esti gata de plecare. Eu am facut operatiunea la Augsburg Militari, iar piesele le-am cumparat originale de la Volksparts, inclusiv garnitura care costa aprox 500 lei. Uleiul costa cam 110 lei / litrul. Manopera a fost 2-300 lei nu mai stiu exact.

Salut si foarte multumesc pentru raspuns! Asadar pana la urma e cam aceeasi operatiune cu cea pe care am descris-o eu pentru cutia de la Benz.

Nimic despre ulei preincalzit la o anumita temperatura, nu? Si piesele inclusiv garnitura inseamna de fapt filtrul si garnitura?

Cati litri ai pus si in mod deosebit, s-a simtit diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce au bagat uleiul, inainte sa trec prin toate treptele de viteza am asteptat sa ajunga parca la 60 grade daca nu ma insel. Apoi au completat cu ulei. Piesele necesare sunt: filtru + garnitura + ulei. Costul total a fost in jur 1.600 - 1.700 lei cu ulei original, exista si un alt ulei mai ieftin, dar eu am ales sa iau totul original. Parca 7 litri am bagat, exact cat au si scos din cutie, eu am facut in acelasi timp schimbul uleiurilor si la diferentiale si la cutia de transfer. Sincer nu am simtit nici o diferenta, cutia merge impecabil, dar are doua schimburi facute in 119.000 km. Daca mai ai nevoie de alte detalii, te ajut oricand. Cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc

Pot sa iti dau pm pentru alte detalii ca sa nu poluam tot topicul?

Sau poate direct aici daca sunt si altii interesati..

Tip de ulei, etc..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un vw toaureg r5 cutie automata. La schimbarea din treapta 1 in treapta 2 se aud niste zgomote un uruit si apoi ca si cum ar bate cardanul in ceva . in celelalte viteze schimba normal.

M-am uitat sub masina si are ceva scurgeri de ulei sa fi ramas cutia fara ulei? La rece merge cateodata normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!