Jump to content

Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7L)


Bobbym
 Share

Postare recomandată

Fratilor, ajutati-ma cu un sfat in alta chestiune

Am 100k km pe un Touareg si au aparut niste probleme legate de cutia de viteze automata:

-la rece se comporta normal (10-15 min)

-dupa ce se incalzeste nitel si duc masina pana in treapta a 5-a si o accelerez brusc de trece intr-a 4-a, smuceste foarte tare de parca ar da cineva drumul brusc la ambreiaj in cazul unei cutii manuale. fenomenul se petrece numai daca acceleratia e apasata mai dur. La franare, masina trece lin in viteze inferioare fara probleme.

Vreo ideee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

in decursul timpului, am facut ceva km cu Touareg echipat cu cutie automata si pot sa spun ca din descrierea ta nu vad nimic anormal, asa se intimpla cind calci acceleratia la podea, mai ales in modul sport. Cind calci acceleratia normal mai are aceleasi simptome ? Tu cind ai observat problema erai pe D sau S ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

in decursul timpului, am facut ceva km cu Touareg echipat cu cutie automata si pot sa spun ca din descrierea ta nu vad nimic anormal, asa se intimpla cind calci acceleratia la podea, mai ales in modul sport. Cind calci acceleratia normal mai are aceleasi simptome ? Tu cind ai observat problema erai pe D sau S ?

In modul D masina se zguduie vilent. In S mai putin violent. NU mi se pare totusi normal pentru ca atunci cand e rece cupleaza normal si trecerea e lina din a 5-a intr-a 4-a desi accelereaza destul de bine. Si in mod sigur nu facea asa pana acum.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
In modul D masina se zguduie vilent. In S mai putin violent. NU mi se pare totusi normal pentru ca atunci cand e rece cupleaza normal si trecerea e lina din a 5-a intr-a 4-a desi accelereaza destul de bine. Si in mod sigur nu facea asa pana acum.

Merci

Tot respectul, posesorilor de Touareg!!

Referitor le problemele cutiei tale de viteze, sunt unul din cei care iti pot raspunde cu precizie, deoarece si cutia masinei mele, respectiv Touareg 3.2I V6 automatic, a avut aceeasi problema.

Este GRUPUL HIDRAULIC (blocul) DE SUPAPE din cutie!!!

Recomandabil ar fi sa-l schimbi cat mai repede, daca continui sa bruschezi trecerea din 4-5 si respectiv 5-4 o sa distrugi cardanul.

Un cardan este in jur de 1800 de euro cu tot cu onorariul service-ul VW pt montare iar grupul hidraulic este in jur de 2000 de euro montat, dar nu in service-urile autorizate VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Schimbat blocul de valve si merge perfect!!!

Merci mult de sfat. Recunosc ca m-ai speriat si m-am dus urgent sa rezolv problema.

Noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot respectul, posesorilor de Touareg!!

Referitor le problemele cutiei tale de viteze, sunt unul din cei care iti pot raspunde cu precizie, deoarece si cutia masinei mele, respectiv Touareg 3.2I V6 automatic, a avut aceeasi problema.

Este GRUPUL HIDRAULIC (blocul) DE SUPAPE din cutie!!!

Recomandabil ar fi sa-l schimbi cat mai repede, daca continui sa bruschezi trecerea din 4-5 si respectiv 5-4 o sa distrugi cardanul.

Un cardan este in jur de 1800 de euro cu tot cu onorariul service-ul VW pt montare iar grupul hidraulic este in jur de 2000 de euro montat, dar nu in service-urile autorizate VW.

Daca nu sunt indiscret, poti lasa informatii de cum si unde l-ai schimbat,precum si preturile actuale pt asemenea operatie(incluzand piesa)?

Pot fi mai multi proprietari de Touareg care pot avea aceasta problema, este bine de stiu un loc si preturile actuale, pt o asemenea reparatie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Daca nu sunt indiscret, poti lasa informatii de cum si unde l-ai schimbat,precum si preturile actuale pt asemenea operatie(incluzand piesa)?

Pot fi mai multi proprietari de Touareg care pot avea aceasta problema, este bine de stiu un loc si preturile actuale, pt o asemenea reparatie!

up

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Sorry pentru raspunsul intarziat..

Operatiunea s-a efectuat la PBV1 si a costat aproximativ 4000 Ron (inclusiv schimabt ulei cutie viteze + manopera de instalare)

Ce pot sa spun este ca acum merge perfect.

Ca recomandare pentru cei cu cutii automate: incercati in mers (chiar si la stop) sa tineti masina in Drive. NU e bine ca masina sa ruleze in N (la vale de exemplu) pentru ca cica nu se face ungererea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

ai fi surprins sa afli ca e o pozitie destul de folosita cateodata la stopuri. Daca stiam cu totii de la inceput sunt convins ca nu mai treceau recomandarea in manualul masinii. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

VW Touareg V6 benzina, 2004 - la drum lung la fiecare 40-50 km se "selecteaza" toate vitezele (P R N D S) si dispar doar la repornirea motorului. Erori pe bord nu sunt, martori, nimic .. poate la diagnoza sa se vada ceva ...

Pe langa asta, o a doua problema ar fi ca la 2400rpm (mai rar sub 60-70 km/h) se aude un bazait ciudat .. de pe undeva din partea centrala a masinii (dedesubt). Nu stiu cum sa descriu ... e ca si cum ceva ar vibra/intra in rezonanta .. iar pe la 2500rpm dispare ..

Istoricul ar fi cam asta:

- Ramas cu ea in apa in bulgaria anul trecut, stat in service aproape 2 luni (schimbat motor cu totul)

- Drumuri lungi n-au mai fost de-atunci .. deci nu-mi dau seama daca zgomotul are vreo legatura cu chestia cu cutia de viteze (de zgomot stiu de atunci, de problema cu cutia nu si nici nu am cum sa-mi dau seama daca e tot de atunci) ... stiu ca zgomotul exista de cand a iesit din service - facea mai rau atunci (mai exact si in curbe) si a fost iar in service dar nu stiu ce i-au facut (daca i-au facut ceva)

Poate reusesc sa vin cu ea la intalnire candva ... masina e pe firma si merge taica-miu cu ea deaia nu stiu mai multe detalii. El e cam lenes (varsta) si nu vrea sa se duca iar cu ea in service pana nu vede ca nu mai merge :unsure: (doamne ...). Intr-un fel il inteleg pt ca ii e si frica ca iar il tin aia nush cat (ca deh, nici gura nu face la ei) .. dar nici sa chinui masina asa .. chiar daca nu e a ta personala .. mie mi-ar fi mila de ea ..

Intr-un fel sunt si atasat de masina asta, e primul VW in care m-am urcat / l-am condus :lol:

Cu sunetul nu-mi fac sperante ca stie cineva ... poate doar cineva patit sau sa vada "live" ... dar poate aveti vreo idee ce e cu cutia

Din cate stiu atunci cand intra in "programul de urgenta" imi afiseaza intermitent si treapta in care sunt nu toate ... la mine sta asa cum se vede in poza

post-27965-1221193120_thumb.jpg

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, cand se selecteaza toate - PRNDS inseamna ca s-a inregistrat o eroare SEMNIFICATIVA la cutia de viteza si intra in modul de "urgenta" (get me home). Cand ti se "selecteaza" toate viteze nu mai merge mai ciudat masina?

ITI RECOMAND CU CALDURA sa-i faci un VAG-COM cat de curand pentru ca mergand cu ea si anuland eroarea prin repunerea contactului NU ESTE RECOMANDAT. Daca insisti s-ar putea sa strici ceva la cutie. S-ar putea sa fie ceva banal de genu ulei insuficient, ulei care nu mai e parametrii sau ceva de genu valva blocata (iti schimba ok?)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba perfect ... nu pare sa aiba nici o problema .. "fuge" la fel ... urca bine in ture .. singura faza ar fi zgomotul ala la 2400 rpm care repet .. nu stiu daca are vreo legatura sau nu

incerc sa vin joi cu ea :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!Am si eu un Touareg 3.6FSI tiptronic.Problema este ca atunci cand plec dupa loc parca pleaca cam agresiv asa...ma lipeste de scaun putin si se aude si un zgomot.Acum eu sunt fost propietar de diesel (A6 3.0TDI) poate nu sunt eu obisnuit cu benzina inca.Adevarul e ca daca o calc mai finut pleaca normal.Defapt cand o bruschez face un zgomot mai ciudat...cand ii dai si o calci la maxim si trece in viteza inferioara de se duce pana pe rosu...atunci face un zgomot cand se cupleaza...da nu imi dau seama daca e normal sau nu.In rest ea merge normal alte probleme nu am...se simte putin cand schimba vitezele da cred ca asa se simte la toate ca na, nu e DSG.Ar mai fi ca uneori vine un miros de incins de sub masina...inca nu imi dau seama daca vine de la discuri sau de la altceva (la A6 se incindeau rau de tot la asta sunt mai reci totusi).Ziceti-mi si mie unde sa ma duc sa-i faca o verificare la cutie sa dorm linistit noaptea ca acum sunt obsedat de problema asta...undeva unde sa stau eu sa vad ce ii face ca nu prea am incredere sa las masina pe mana la PBN de exmeplu...merci!

Modificat de Wayne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

nimeni care sa ma ajute?hai sa va mai explic odata...in mers la viteze pana in 100km/h cand iau piciorul de pe acceleratie si apoi o apas putin mai tare se aude un zgomot in zona cutiei cum ar cupla ceva...daca apas lin acceleratia nu se mai aude nimik...totul se intampla atunci cand iau piciorul de pe acceleratie sau cand ii dau kickdown si se duce in viteza inferioara...e ca atunci cand ai lua piciorul repede de pe ambreiaj la cutie manuala...smuceste, trage brusc...nu se simte asa puternic rau dar se simte totusi.nu da nici o eroare pe vag-com la cutie, nu se aprinde nimik la bord doar ca mecanicul mi-a zis ca e putin umeda cutia si ca nu ar trebuii sa ma sperii ca asa are si el la Q7 si sa vedem cum evolueaza in timp...eventual schimbata nu stiu ce garnitura.daca stiti vreun service de cutii automate adica sa se uite cineva la ea sa-mi zica daca e normal sau nu...

Modificat de Wayne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ai fi surprins sa afli ca e o pozitie destul de folosita cateodata la stopuri. Daca stiam cu totii de la inceput sunt convins ca nu mai treceau recomandarea in manualul masinii. :blah:

interesant e ca am incercat manevra asta si la X3-ul meu si a focut fix la fel. a plecat cu o violenta fantastica. in manual la mine nu scrie nimic legat de N la semafor, dar eu o tin numai in D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
nimeni care sa ma ajute?hai sa va mai explic odata...in mers la viteze pana in 100km/h cand iau piciorul de pe acceleratie si apoi o apas putin mai tare se aude un zgomot in zona cutiei cum ar cupla ceva...daca apas lin acceleratia nu se mai aude nimik...totul se intampla atunci cand iau piciorul de pe acceleratie sau cand ii dau kickdown si se duce in viteza inferioara...e ca atunci cand ai lua piciorul repede de pe ambreiaj la cutie manuala...smuceste, trage brusc...nu se simte asa puternic rau dar se simte totusi.nu da nici o eroare pe vag-com la cutie, nu se aprinde nimik la bord doar ca mecanicul mi-a zis ca e putin umeda cutia si ca nu ar trebuii sa ma sperii ca asa are si el la Q7 si sa vedem cum evolueaza in timp...eventual schimbata nu stiu ce garnitura.daca stiti vreun service de cutii automate adica sa se uite cineva la ea sa-mi zica daca e normal sau nu...

Salutare,

In mod normal cutia automata de la VW e f "lina" in schimbari chiar si cu kick-down. Daca masina e "smucita" rau la trecerea dintr-o viteza in alta (in special fenomenul e mai dur la kickdown) e posibil sa fie vreo valva defecta iar daca cutia e fortata in conditiile astea (adika daca defectul e asta) e posibil sa duca la ruperea cardanului.

Ma gandisem si eu la a mea ca o fi vreo lipsa de ulei in cutie si am schimbat complet uleiul (nu recomand pentru ca cica ala e pe viata si daca cutia nu sufera vreo lovitura sau accident nu e nevoie sa fie schimbat uleiul - ever) pana nu am schimbat blocul de valve complet (a usturat ceva la buzunar) tot ma smucea. Dupa operatie, vitezele sunt schimbate lin, fara smucituri sau zgomote suspecte.

Bafta!

o intrebare: se poate schimba cutia manuala cu una automatica?

Intrebarea mai corecta cred ca ar fi: merita???

Cutia costa vreo 3-4000 Euro +montaj si eventuale adaptari cred ca sare de vreo 7-8000. La banii astia iti vinzi masina si iti ei una cu automata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

In mod normal cutia automata de la VW e f "lina" in schimbari chiar si cu kick-down. Daca masina e "smucita" rau la trecerea dintr-o viteza in alta (in special fenomenul e mai dur la kickdown) e posibil sa fie vreo valva defecta iar daca cutia e fortata in conditiile astea (adika daca defectul e asta) e posibil sa duca la ruperea cardanului.

Ma gandisem si eu la a mea ca o fi vreo lipsa de ulei in cutie si am schimbat complet uleiul (nu recomand pentru ca cica ala e pe viata si daca cutia nu sufera vreo lovitura sau accident nu e nevoie sa fie schimbat uleiul - ever) pana nu am schimbat blocul de valve complet (a usturat ceva la buzunar) tot ma smucea. Dupa operatie, vitezele sunt schimbate lin, fara smucituri sau zgomote suspecte.

Bafta!

Intrebarea mai corecta cred ca ar fi: merita???

Cutia costa vreo 3-4000 Euro +montaj si eventuale adaptari cred ca sare de vreo 7-8000. La banii astia iti vinzi masina si iti ei una cu automata :vaidecapulmeu:

si unde as putea sa o verific?in alta parte decat la porsche ca nu prea as vrea sa astept o gramada pana ma programeaza astia...merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/15/2008 at 9:13 AM, C Z R said:

schimba perfect ... nu pare sa aiba nici o problema .. "fuge" la fel ... urca bine in ture .. singura faza ar fi zgomotul ala la 2400 rpm care repet .. nu stiu daca are vreo legatura sau nu

incerc sa vin joi cu ea :frigbaitata:

 

un zgomot (aparut recent) il am si eu in viteza 6 intre 1600RPM si 1800RPM...exact cum ai zis tu parca vibreaza putin, un uruit mai gros si la urcare in turatii si la coborare numai in zona aia face si numai in treapta 6 si parca si in 5.dar in 1...2...3 la aceasi turatie nu se aude zgomotul respectiv.imi fac programare la pbv1 sa o verific si daca iar aud ca am probleme la cutie o vand si in viata mea nu mai imi iau audi sau vw cu cutie automata (am mai avut un a6 si ala tot cu cutia avea probleme).plus ca la asta care o am acum am doar 20000Km.am un prieten are un mitsubishi cu cutie automata nu are frate nicio problema si nu am auzit la alte marci sa pice cum pica la audi si vw.am dat a6 ala ca nu puteam sa dorm din cauza problemelor pe care le avea...acum am dat peste alta piesa...pe asta am luat-o cu km putini ca sa dorm linistit si ma trezesc cu tot felul de probleme.ca sa nu mai zic ca nici dracu nu repara cutii automate la noi si tre sa dai un sfert din masina ca sa cumperi una noua.sunt nervos :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin...am mai mers astazi cu ea si am observat ca defapt face zgomotul asta in toate vitezele intre 1600-1800RPM da doar cand scade in turatie se simte in toate vitezele...cand urca se simte mai mult in treapta 6...aveti idee ce ar putea sa fie in afara de cutie (vreau sa cred ca nu e de la cutie)?!?!cum am zis mai sus se aude un zgomot mai gros si trepideaza putin (simt in schimbatorul de la cutie)...

Modificat de Wayne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/22/2008 at 7:23 PM, Wayne said:

si unde as putea sa o verific?in alta parte decat la porsche ca nu prea as vrea sa astept o gramada pana ma programeaza astia...merci!

 

Intrebarea mai corecta cred ca ar fi: merita???

Cutia costa vreo 3-4000 Euro +montaj si eventuale adaptari cred ca sare de vreo 7-8000. La banii astia iti vinzi masina si iti ei una cu automata :D

Da multumesc!

Ai dreptate! La costul ala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un 3,2 benzina / 2004 / 70.000km.

Eu am trecut de pe ML320 pe Touareg si la inceput imi venea sa dau masina la gunoi din cauza cutiei.

CE vreau sa va spun din experienta, e ca la noi nu se poate diagnostica problema descrisa - respectiv daca te duci la PB si le descrii simptomul, ti se recomanda sa schimbi grupul hidraulic, dai banu' si esti multumit. Sau nu.

Citind insa pe forumurile VW de pe la americani, am gasit si aplicat urmatorul remediu: Pui contactul, fara sa pornesti masina, calci pedala de acceleratie la max. si o ti apasata aprox. 10 sec. Apoi dai drumul si dai contactul la 0. Apoi o pornesti ca deobicei si iti vezi de treaba. Cu aceasta manevra cica se produce un reset la calculatorul cutiei. Oricat de stupid suna procedura, la mine a functionat.

Cel putin pe distantele scurte pe care am apucat sa merg de cand am facut treaba asta (acum 2 saptamani), cutia se comporta mult mai decent, nu mai zmuceste, nu mai enerveaza.

O sa vad si la viteza mai mare ce se intampla intre 5 si 4 unde si la mine facea ceva total nelalocul lui. MAi ales in panta la urcare, cand dai drumul la gaz inaintea unei depasiri si calci acceleratia ca sa plece in depasire, e dezastru. Eu circul mult cu remorca cu ATV dupa mine si fenomenul este si mai evident.

O sa vad daca mai face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin...am mai mers astazi cu ea si am observat ca defapt face zgomotul asta in toate vitezele intre 1600-1800RPM da doar cand scade in turatie se simte in toate vitezele...cand urca se simte mai mult in treapta 6...aveti idee ce ar putea sa fie in afara de cutie (vreau sa cred ca nu e de la cutie)?!?!cum am zis mai sus se aude un zgomot mai gros si trepideaza putin (simt in schimbatorul de la cutie)...

am avut si eu problema asta la un audi a4 din 2004, masina luata de noua din reprezentanta. la 130.000km aceleasi probleme. daca ti se aprind toate P,R,n D, S intermitent este calculatorul de la cutia de viteze. Eu am fost la scorpion la galati si la cardinal la constanta si mi-au cerut preturi intre 4.000 -10.000 eur sa imi repare cutia. IAr la galati au zis ca ei nu se baga la asa ceva. Este ub tip la Timisoara, SAMER, care repara orice cutie de viteze. A durat schimbul calculatorului vreo jumate de ora, mi-a schimbat si uleiul si filtrul de la cutia de viteze si a costat 1.800 EUR (1500 calc, 100 manopera si 200 filtrul si uleiul)

Numarul lui in gasesti in autosupermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine ma duc cu ea la pbv1 (am programare)...eu am 20.000Km si nu se aprinde nimik la bord doar ca face niste zgomote la anumite turatii si mai smuceste din cand in cand...daca la km astia imi zice ca am probleme la cutie si ma costa sumele care le-ai zis direct in targ ma duc cu ea si nici ca mai imi cumpar audi sau vw (mi-as lua numai daca as cumpara noua si cu garantie)...pana in 2.000e sunt dispus sa dau pe reparatii dar intre 4-10k! mai bine ma duc si mai imi iau vreun passat ceva :)).

Modificat de Wayne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!