Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

ok, ok, dar motorasul il auzi mergand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie m-i se abureste parbrizul cand este mai frig. Am clapeta de la recirculare permanent deschisa pt ca am V71 cu o rotita dintata sparta. Vreau sa stiu si eu daca atunci cand opresti motorul V71 inchide clapeta, adica daca in repaus clapeta sta inchisa?

Din cate stiu eu asa trebuie sa se intample - adica sa stea inchisa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sta inchisa atuci trebuie sa-l schimb. Pe acolo condenseaza. Vara, dupa ce opresc masina, la mine curge mai mult condens sub masina fata de altele similare. Clapeta fiind deschisa, intra aer rece iarna si in contact cu caloriferul cald produce condens care intra in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

mda,a venit frigul si vremea mohorita si umeda si au inceput iarasi problemele cu aburirea excesiva a geamurilor ieri pe o ploaie de jurai cai vara am plecat de acasa si dupa un km in 30 de secunde mi sau aburit geamurile raminind clar doar o dunga de aprox 20 cm latime pe lungimea parbrizului ,aveam impresia ca sunt intrun vehicul blindat.am fost nevoit sa opresc si sa ma joc putin la climatronic.problema cred ca este de la motorasul de la recirculare pt ca atunci cind actionez butonul in partea dreapta a bordului se aude un zumzet ca de motoras insotit de un pacanit (gen zzzzzz pac pac pac ) sunt sigur ca este ceva blocar daca nu rupt pe acolo . intrebarea mea este daca se ajunge chiar asa greu la acel sistem motoras--clapeta eventual daca aveti un link cu ceva imagini care sa ma ajute sa rezolv singur problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut baieti,

Vin si eu cu o "mare" problema, si imi cer scuze daca s-a mai discutat: astazi dupa o curatare interioara amasinii am observat ca in portbagaj am apa...sa fi fost un condes puternic sau o scrugere...nu stiu...problema este ca mi-a mucegait mocheta aceea care ascunde roata de rezerva, si ceva margini din mocheta laterala...am curatat/uscat ce am putut dar nu stiu de unde am avut o cantitate atata de mare de umezeala in portbagaj.

Mentionez ca in masina nu am probleme, mi se mai aburesc geamurile, dar cazua este filtrul de polen care trebuie schimbat.

Totusi problema este in portbagaj, unde apa/condensul a ajuns la o limita a nesimtirii alarmanta.

Poate v-ati mai lovit voi de problema asta, sau ma puteti ajuta cu un raspuns/solutie.

Multumesc,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi bine daca ai verifica sistemul de stropire a lunetei, nu cumva sa ai teava rupta in interiorul axului motorasului stergatorului lunetei si atunci cea mai mare cantitate de apa pe care vrei sa o folosesti la stergerea lunetei ajunge in interiorul hayonului si de acolo in portbagaj. La stropirea lunetei ti se plimba cumva jetul de apa odata cu stergatorul ?

O alta posiblitate ar fi defectarea supapei (supapelor ?) pentru eliberarea presiunii din portbagaj, presiune ce se creeaza la inchiderea hayonului. Aceasta supapa se afla sub bara din spate si este vizibila dupa demontare acesteia.

Cred ca aceste 2 posibilitati sunt poate cele mai "parsive" si necesita ceva timp pentru investigatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanbacila ai trapa cumva?eu am trapa si aveam furtunasele infundate alea de pe spate si sunt in spatele stopurilor.si imi curgea apa in portbagaj:|.asta mi sa intamplat mie.daca nua i trapa posibil sa fie de la furtunasele care duc lichid pentru parbriz la stropitorul pentru luneta.si pentru cei care mai spun ca li se aburesc geamurile,si mie mi se intampla sa mi se abureasca cele de pe spate dar asta atunci cand spal masina si nu le sterg foarte bine.deci o cauza ar fi si stergerea lor.de obicei e bine sa folositi o solutie cu concentratie de alcool mai puternica pentru geamuri.si sa fie sterse bine apoi.

Modificat de DjGeooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc la amndoi pentru raspuns !

Dar, tin sa mentionez ca nu folosesc stropitorul spate, deci nu ajunge lichid de spalat spre spate !

Mecanicul meu mi-a spus ca poate "calea" de scurgerea a apei pe langa stopuri sa aiba o zona unde sa se fi infundat si acolo sa balteasca pana ajunge in portbagaj.

Va trebui sa verific si cele doua supape de eliberare a presiunii...dar nu prea am habar unde sunt, cum ajung la ele. Daca trebuie sa desfaca bara...nush daca o mai pun la loc cum trebuie...

Multumesc pentru raspunsuri,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca si la mine s-a busit clapeta de recirculare. Nu o mai misca motorasul.

Am doua intrebari:

  1. Ce e chestia aia cu rosu din prima poza ? E cred in prelungire cu piesa din poza 2. Asta din poza a doua imi bloca mie clapeta, am scos-o de sub clapeta.
  2. Cum se demonteaza sa scot motorasul si parghia?

dscn1494.th.jpgdscn1505i.th.jpgdscn1497n.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut CristiP,

Apropo de raspunsul tau...mie imi tzacane ceva de la denivelari/gropi exact in zona din pozele tale. Cu se desface acel capac si cam ce ar putea sa bata pe acolo ?

Multumesc,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 suruburi chiar sub motoras si apoi merge tot motorasu dat jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ bogdanbacila

In partea stanga cum te uiti la portbagaj, acolo in locasul acela unde iti tii sculele / cutia prim ajutor, etc... desfa suruburile care tin cureaua aceea de cauciuc, si cu grija trage tapiteria la o parte sa vezi tabla caroseriei. Ia o lanterna sau ceva... si uita-te in jos intre tapiteria scoasa si tabla... o sa ai surprize... balta de apa, din care la denivelari iasa in portbagaj. De acolo ii aburirea, nu de la filturl de polen (poate in mica masura si de acolo). Chestia asta este si la masina mea, inca nu am apucat sa dau bara jos, unii zic ca apa se prelinge pe langa gura de aerisire de sub spoiler-spate, din cauza ca garnitura care o are plasticul de pe aerisire se deterioreaza in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[*]Ce e chestia aia cu rosu din prima poza ?

E senzorul de temperatura aerului care intra la ventilator. Are cumva codul 1K0 907 543 A?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma uit maine si o sa scriu aici. ideea e ca la mie e rupt si era exact sub clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut baieti,

Sa va povestesc patania mea, legata de aburirea geamurilor. 90% din cazuri se datoreaza prezentei umiditatii in masina !

La mine umiditatea venea din portbagaj. In mod normal apa de ploaie se scurge pe langa stopuri, dar, la mine garnitura dintre stop si caroserie nu mai etansa cum trebuie si permitea ca o parte din apa sa se scurga in portbagaj. de asemenea, mai exista si doua valve de depresurizare, ale caror garnituri pot fi la fel de slabite, si pe langa care apa poate intra cu usurinta in portbagaj. La mine amandoua constituiau sursa de apa in portbagaj, apa care ulterior ,mi-a ajuns pana sub bancheta. Si cand zic apa, ma refer la balta de apa in spatele contactelor de la stopuri ! Astfel se explica aburirea geamurilor.

Ce am facut:dat stopuri jos, dat bara spate jos, desfacut supape depresurizare, lipit garnitura lor cu silicon atat de valve cat si de caroserie, lipit cu silicon garnitura stopuri atat de corpul stopurilor cat si de caroserie, montat bara, montat stopuri. Voi astepta prima ploaie serioasa.

In concluzie filtrul de polen nu poate fi o cauza prea mare pentru aburirea geamurilor. Cautati atent apa prin masina.

Sper ca v-a ajutat informatia asta.

Bogdan.

LE: @gerdez: ai avut dreptate ! multumesc de informatie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

La mine nu are cum sa fie de la umiditate, imediat cum pornesc motorul, seara mai ales sau cand ploua afara, daca e pus pe dezaburire instant mi se abureste parbrizul si se dezabureste doar daca pornesc si aerul conditionat. Filtrul de polen si aer au fost schimbate cu unele MANN si tot asa face. Cred ca voi aplica si o curatire a instalatiei de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil e blocat pe recirculare si de aici se abureste.

fara ventilator (aeroterma) pornit face la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am observat ca se abureste si pe interior si cateodata chiar pe exetrior. Nu e blocat pe recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut oameni buni,

De putin timp am auzit un mit cum ca aburirea mai apare si din cauza filtrului de polen. Asta am vazut-o pe un pliant al unei firme de piese auto. O fi doar de reclama sau poate fi o samanta de adevar.

De recomandat ca acesta sa se schimbe la fiecare schimb de ulei.

Eu in general schimb toate filtrele odata cu uleiul.

Acum nu stiu ce sa zic si cat e de adevarat.

Bafta :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlut baieti,

Revin si eu cu o intrebare: in anumite momente cand am setat clima pe parbriz, imi abureste, dar, pe exteriorul parbrizului !

Cunoasteti cumva cauza, si cel mai important, un mod de a stopa acest "fenomen" ?

Multumesc,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Salutare,

Se numeste condens :) si se face atunci cand diferenta dintre cele 2 medii este prea mare. Clima Rece, Aer afara cald. Da ventilatia pe oglinda si vei realiza ca se intampla exact acelasi lucru, dar in interior.

Hope This Helps,

Numai Bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut oameni buni,

De putin timp am auzit un mit cum ca aburirea mai apare si din cauza filtrului de polen.

Nu este un mit, este foarte adevarat. Aburirea apare, in primul rand, din cauza unui filtru de polen necorespunzator (infundat, umed).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este mit ... daca ai filtrul de polen infundat, umed, ...... se aburesc geamurile ...... si se dezaburesc foarte greu sau deloc ..... acest lucru se poate intampla si din cauza clapetei de la recirculare aer cand este blocata pe inchis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una din principalele surse de aburire a geamurilor este filtrul de polen / habitaclu.

Eu la montare am rupt un colt de platic din carcasa care il acopera dupa fixare !... De atnci la orice ploaie mai puternica, cand umiditate in aer urca, imi abureste ca naiba parbrizul ! pentru ca preia umiditatea din ear si o arunca in masina...pe parbriz...daca totul este inchis etans nu are de ce sa iti abureasca "excesiv". Recircularea ar avea si ea un aport ...

Inca o patanie am avut-o cu stopurile din spate, care permiteau pe langa garnitura care le etanseaza de caroserie, sa intre apa in portbagaj. Apa care baltea... ei si asa mi se abreau geamurile din spate de parca eram intrun cuptor... am lipit garniturile cu silicon de corpul masinii, si de corpul stopurilor, si acum e totul ucat si frumos ! si am scapat de aburirea aceea ...

In multe cazuri aburire poate insemna apa in masina...si atunci ganditi-va de unde ar putea intra apa aceea in masina...

O zi buna,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!