Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

Am avut sieu probleme cu aburirea geamurilor, insa eram pe recirculare. CUm scoteam recircularea, cum incepeau sa mi se dezabureasca geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

golfix

Multumesc pentru informatie !

Sunt sigur ca producatorul exact la asta s-a gandit cand a proiectat acele aerisiri : la woofere si altele asemenea . :lol:

Si faptul ca pe acolo iese aerul din masina atunci cand in interior se creeaza presiune ( usa trantita ) nu inseamna tot ventilatie naturala ? :cheers:

PS :

Acele guri de ventilatie naturala exista pe masini inca de cand wooferele nici macar nu existau .

Verifica si-ai sa vezi . :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta a fost o paranteza,am zis sa nu pun oamenii sa isi tranteasca usile ca sa vada :D

daca e singur la masina? cum tranteste usa si se uita in acelasi timp? fuge repede? :scratch: :screwy:

Sau cel putina asta e parerea mea, daca te-ai sui in alta masina care nu are acele gauri de iesire aer, si ti-ar tranti cineva usa sau haionu,ai simti suflu ala cum te apasa pe timpane :) cred ca tuturor li sa intamplat

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament !

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc !

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din proprie experienta va zic, AM AVUT ACEEASI PROBLEMA CU ABURIREA GEAMURILOR, am incercat sprayuri de curatat, ajunsesem sa merg cu geamurile deschise si cu canadiana caciula si manusi in maini ca sa pot sa evit vre-un incident (nu din placerea de a conduce ci pt ca o vreme f nasoala m-a prins cu masina la servici, ploaie, umezeala si temp scazuta) si cu recirculare si fara recirculare facea la fel, se abureau instant cand intram in masina.

REZOLVARE: Se merge la magazin de piese auto se comanda & cumpara filtru de polen preferabil din carbon (pt aerul din habitaclu / aprox 50-60 ron MANN) si SE SCHIMBA FILTRUL DE POLEN, se curata lacasul in care se afla se curata tavita de deasupra si se aseaza cu grija ca apa de pe parbriz sa curga in ea si nu pe langa ea, am dat apoi drumul la maxim la caldura, incepuse o usoara abureala pana s-a incalzit, insa vedeam cum abureala de pe parbriz geamuri etc disparea. (operatiunea s-a efectuat in fata blocului, instructiuni de schimbare vin odata cu filtrul mai trebuie 2 surubelnite)

De asemenea recomand pe timp de iarna / temp joase ca gurile de aerisire care sunt langa geamuri (sofer respectiv pasager) sa fie deschis fluxul de aer la maxim si indreptate catre geam, pentru dezaburirea geamurilr si ca sa avem vizibilitate catre oglina, cel putin la mine tinde sa se abureasca in zona oglinzilor.

Modificat de stefan85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aryes13 ai si nu ai dreptate. Acele aerisiri au fost proiectate in primul rand pentru depresurizare masinii atunci cand inchizi usa (daca nu ar fi nu ai putea inchide usa din cauza presiunii care se creaza in interior). Prin ele aerul circula intr-o singura directie din interior spre exterior. Dar in acelasi timp sunt si pentru ventilatie care presupune o circulatie a unui curent de aer. Adica prin acele gauri aerul iese dar trebuie sa si intre prin alta parte(instlatia de climatizare). Deci ventilatie se face, dar se face doar atunci cand ai pornit ventilatorul care baga aer in interior, deci nu este naturala.

Faptul ca iese aer datorita wooferelor este doar o consecinta a acestui fenomen...

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o mica problema cu aburirea. Am incarcat instalatia de climatizare cu freon si acum am si eu AC :icon_thumright: Toate bune pana aici, dar patesc asa: Merg cu masina, pe caldura, cu AC-ul pornit. Opresc masina (in soare) si plec cu ea, din nou, mai spre seara cand e mai racoare si nu pornesc AC-ul ci doar ventilatorul, ca sa spun asa. Aproape instantaneu mi se abureste partea de jos a parbrizului. Dupa vreo 2 minute bune se usuca parbrizul. Mentionez ca pana acum nu am avut probleme cu aburirea (nici iarna, nici pe ploaie), de asemenea filtrul de polen e nou (cu carbon activ). Totusi am mai remarcat ca daca ma duc tot asa cu AC-ul pornit si il opresc (doar AC-ul, ventilatorul mergand in continuare) se simte un miros de umed... nu neaparat ranced, dar se simte o crestere a umiditatii in masina. Intrebarea care mi-o pun e ca de ce face condens? Sau unde in instalatie? Banuiesc ca nu e normal ceea ce patesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se intampla si cand scoti de la frigider un obiect rece, se abureste cand e la caldura. Se raceste tubulatura cat timp baga rece, apoi tot condensul care se face cat timp masina se incalzeste la soare, cu aerul si motorul oprite, va fi bagat de ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca si voi patiti la fel? Am mai fost cu alte masini cu clima si cand au oprit-o nu tin minte sa fi sesizat acelasi fenomen. Cum as putea sa minimizez efectul? ... deoarece nu as vrea sa inceapa sa imi miroasa in masina, in curand, din cauza umezelii care ramane "captiva" inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai problema nu apare cand o opresti, ci cand o pornesti pe ventilare (ECON).

Daca inainte de a opri clima (AUTO) si motorul lasi A/C pe ECON 1 minut, se mai minimizeaza efectele la repornire (se mai incalzeste traseul). Poate e si un semn ca trebuie schimbat filtrul de polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, a spus ca filtrul e nou...

Mihai, poate ai cuplat recircularea sau a ramas blocata si din aceasta cauza sa se abureasca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba, Obsy... recircularea funtioneaza impecabil... Si Bogdane, e AC simplu, nu e Climatronic :). Oricum inteleg ce zici, dar umiditatea respectiva ramane in continuare in masina... doar daca deschid geamurile ar putea fi "evacuata". Nu cred ca e interesant sa ma gandesc, de fiecare data, ca mai am 500 de metri pana sa opres masina si sa ma apuc sa opresc clima sa deschid geamuri sa... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC sau Climatronic, e cam acelasi lucru. Ba mai mult, AC-ul raceste constant, atat cat ii dai din 'robinetul' din bord. Clima aduce aer rece dinspre vaporizator astfel incat, combinat cu aerul din masina, sa dea temperatura ceruta pe display. Cand se abureste parbrizul, pune AC-ul pe dezaburire pana se curata parbrizul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce zici... si eu am AC normal si nu a facut niciodata asa. Poate ai vreo pierdere pe instalatie. Cand ai umplut cu freon nu ti s-a facut si un test?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Test nu, ca nu se conecteaza VAG-ul la unitatea de aer. A spus mecanicul ca la unele modele de Golf 4 face figura asta...

Bogdan, nu e problema dezaburitul ulterior ci mirosul si fenomenul ca atare care nu apare la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbeam de VAG-COM ci de un test cu aparatul de umplere cu freon. Iti face un test de presiune, iti goleste toata instalatia apoi o umple iar. Poate tie doar ti-a completat cu freon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se abureste parbrizul, pune AC-ul pe dezaburire pana se curata parbrizul.

Scuze ca te contrazic dar cand este cald afara, nu este indicat sa pui clima pe parbriz, de la diferentele de temperatura poate sa crape parbrizul sau daca exista deja fisuri in el se extind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obsy, a facut testul respectiv. "Vaccum" se numea parca. Si nu am scapari. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati despre problema mea... Astazi, pe ploaie am patit-o din nou. Acum am vazut mai bine ca aburul aparea nu in dreptul gurei de ventilatie de la parbirz, ci printre parbriz si bord. Cand porneam AC-ul se usca instantaneu, dar daca il opresc, se simte miros de umed. Sau daca opresc masina (nu am incercat niciodata sa merg cu ea cu ventilatorul pornit), pe cand o pornesc din nou se abureste. Nu e aburit parbrizul ci cand pornesc ventilatorul se abureste. Daca opresc de totului ventilatorul si il pornesc dupa o vreme cand il pornesc se abureste parbrizul in partea de jos. Dar umiditatea nu pare sa iasa prin fanta de aerisire a parbrizului ci printre parbriz si bord. Si in special in partea dreapta si pe mijloc urca mai sus "transpiratia". Am mai incercat un experiment: dupa ce am oprit AC-ul am mers putin cu geamurile deschise (toate patru), dar deoarece era plouat afara a trebui sa dau ventilatorul in treapta a 4 si sa merg vreo 700 de metri pana sa se usuce complet parbrizul. Se poate sa faca condens instalatia undeva sub bord? Adica stiu ca instalatia e sub bord, dar ma refer inafara ei... Sau sa nu fie izolata bine ceva tzevaraie? Am citit ceva despre un furtunel pentru scurgerea condensului? Sa fie el devina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce folosesti AC-ul, cand opresti masina, ai observat cumva daca se scurge apa sub ea ?

Ar trebui sa gasesti dupa cateva minute de la oprire apa sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am uitat. Am sa ma uit mai atent data viitoare cand folosesc AC-ul. Oricum, doar dupa ce trec ploile... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WNS. Se pare ca s-a inseninat azi si s-a uscat pe jos. Am testat dupa cum ai zis tu si DA, curge apa de undeva de sub motor. Si nu un picur, 2 ci mai multa (suficienta dupa parerea mea). Culmea ca azi dupa ce am pornit motoru nu s-a aburit nici parbrizul.. si nici nu am simtit miros de umed...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi zice-ti si mie unde sa ma uit sub masina, daca se scurge apa? Am si eu aceasi chestie cu aburitul parbrizului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema si la mine dimineata cu aburirea excesiva a gemurilor. Inainte nu era asa. Acum las ventilatia orientata spre parbriz, la viteza maxima si se dezabureste foarte greu, dupa cativa km, si chiar si atunci raman urme pe lateral. In schimb, daca pornesc si clima (am clima manuala) se dezabureste foarte repede, dar apare alta problema in cazul cand folosesc si clima, se abureste pe urma pe dinafara, fiind nevoit sa dau cu stergatorile :D Dupa ultimul schimb de filtru polen, acum vreo 15000 km, am observat ca e rupta o "ureche" de la capacul de deasupra filtrului de polen, partea mai ingusta din stanga. E acolo si bucata aia care s-a rupt, doar ca nu mai face corp comun cu restul :lol:. Ar putea sa fie si asta cauza ?. Am inteles ca, capacul respectiv poate fi adus doar pe original. Dar totusi, cu clima pornita de ce se dezabureste instantaneu, iar doar cu ventilatorul dat pe rece nu ? bucata aia din capacul filtrului e rupta cel putin de anul trecut de prin martie (cel putin atunci am observat-o eu) dar probleme cu aburirea excesiva am doar din primavara asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit niciodata intr-in an, de cind am masina, apa sub ea in zona motorului. S a fie infundata scurgerea aea, de care ziceati voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate e pus un furtunas mai in spatele masinii. Eu am descoperit un furtunas pe langa rezervor, sub maisina insa nu stiu la ce ar folosi. M-am gandit ca poate e pentru scurgerea condensului de la AC.

Am pe langa asta o problema...parbrizul meu cred ca e cam imbacsit pe interior pt ca atunci cand e mai racoare afara are un aspect usor aburit chiar si cu geamurile deschise...se vede si in soare...

M-am ferit sa ajunga substante uleioase/silicon (si de el m-am ferit) pe parbriz... Poate au ajuns ceva vapori din vreun sprai ceva...

Cum as putea s scap definitiv de imbacseala aia? Mentionez ca am spalt geamurile cu solutie de geamuri, cu otet+alcool sanitar+apa... Nimic!

Am si problema cu V71... dar pe vag-com , acolo pe unde scrie on-off, cand o actionez pe recirculare, se schimba on/off dar cu oarece intarziere. O fi doar imbacseala pe clapeta? Poate nu se mai deschide total...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!