Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

Eu o sa mi iau un filtru pt polen cu carbon activ ..sper sa fie o schimbare majora , la temperaturi sub 5 grade dimineata stau si 5 min + .. pana mi se dezabureste parbrizul. ( rad gheata de pe el cand e 0 grade sau sub si cand vin in masina ..nu vad nimic) . Sau de multe ori ma urc in masina si se vede ..dar apoi incet incet parbrizul se abureste( lucru normal avand in vedere ca eu incalzesc aerul dinauntru) dar la fel..stau 5 min ..sa pot sa vad ceva ..am patit pe drum de a trebuit sa trag pe dreapta caci nu mai vedeam nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

umezeala mare... deschide usile si lasa sa mai iasa umezeala din masina

nu mergeti cu caldurica pana cand opriti masina, cand lasati masina peste noapte, deschideti usile si lasati sa iasa caldura din masina, altfel cand va veni frigul se va pune bruma pe interior :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ploua 28 de zile din 30.. n am ce i face la umezeala :) .. masina fiind is un pic veche o sa incerc sa etansez macar cat pot de bine sa n uajunga apa la filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la filtru nu are voie sa ajunga apa, iar cel cu carbon filtreaza/purifica doar mirosurile neplacute din aer, nu si umezeala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plasticul care calca jos pe parbriz e ciupit la mine..insa apa care curge de pe parbriz in jos pe acolo tot in zona de colectare ajunge de la baza parbr ..nicidecum in filtru. Tot ce pot sa fac e sa pun un filtru cu carbon Mann .. o sa ma uit sa vad daca ceva l ar uda. Ploua n draci aici am mai zis..umiditatea e 90% zi de zi in aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu aceiasi problema cu aburirea geamurilor ,acum doua zile atrebuit sa trag pe dreapta dupa numai 200metri dupa ce am plecat din parcare si sa sterg cu o laveta parbrizul si lateralele pentru a mai vedea cit de cit sa merg cu masina.Ieri am hotarit sa vad carei problema,mentionez ca acum o saptamina am desfacut tot bordul pt inlocuirea schimbatorului de caldura .Am deschis capota , am dat jos filtrul de polen, de doi ani statea acolo saracul, :tuktuk: si cu el dat jos am actionat recircularea.Surprizaaaa,clapeta care impiedica aerul de afara sa intre inauntru atunci cind recircularea este pornita era "intepenita"pe inchis indiferent de ce mod selectam eu nu facea nimic,atunci am incercat sa o ajut cu mina eu moment in care s-a rupt :RO flag: am zis "na ca am rezolvat-o si pe asta" si am montat apoi un filtru de polen nou am spalat masina si am asteptat cuminte dimineata de azi pentru un test.Afara 6 grade ploaie marunta ,pornit motorul,am pornit climatronicul pe economic si dezaburire,ventilatorul pe treapta 4 si am asteptat5 minute,timp in care am tot suflat pe parbriz si geamurule laterale aburindule. se observa cum dupa ce suflam si se aburea asa un rotund cam de 30 cm diametru imediat se si dezaburea :icon_bounce: ,miine dimineata se spune la meteo ca sunt sub 4 grade si vreau sa mai fac inca un test dar eu cred si mai ales sper ca am scapat de problema pentru ca e tare neplacut, ca sa nu mai vorbim de periculos, sa conduci cu geamurile aburite. Acuma eu sper ca daca am rupt clapeta aceea sa nu am alta problema decit cea cu "rabele cuEURO5 pe care le voi intilni pe drumurile patriei de acum inainte,in rest sa am un plus de aer proaspat fata de pina acum pt ca banuiesc si cred 90%ca clapeta cu pricina era asa de ceva vreme,pt ca problema cu aburirea e mai veche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba si tu filtrul ala .. la mine e o dif mare acum, nu se mai abureste in masina deloc dupa ce intru in masina pe frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi lam schimbat ,numai ca am luat unul italian,nu am lai luat Male ca sunt un pic cam strimtorat cu banii acum ,mai am2000 km si tre sa fac revizia,am sa pun unul mai bun atunci daca nu sunt multumuit de asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare,

help please, la golful meu cand ploua si acum ca a venit iarna si e frig imi abureste geamurile destul de mult, sa pot conduce las pe dezaburire si minim treapta 1 si am parbrizul curat dar geamurile laterale fata + spate sunt aburite. Butonul de recirculare nu il am apasat dar cand comut pe recirculare parca e si mai rau. Filtru de polen e schimbat de vreo 2 luni, l-am verificat si e curat. Ce mai poate fi de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca parbrizul ti e dezaburit si vezi bine e ok , ce vrei mai mult? pe geamurile laterale de unde vrei sa bata aer cald pe ele? cele din fata au un pic de la fantele laterale daca le indrepti catre ele ..la fel ca la oricare masina insa nu ajuta f mult, atata timp cat exista o diferenta mare de temperatura inauntru/afara geamurile din masina ti se vor aburi. Recircularea nu se foloseste pt dezaburire pt ca iti ia aerul ala umed si ti l tot invarte , e nevoie de aer proaspat pt dezaburire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal, pe timpul iernii, de cand praful nu se mai afla in aer, scot filtrul de polen iar dezaburirea este foarte rapida si in timpul calatoriei nu am niciun geam aburit. Unii vor zice ca intra noxe in masina dar in fata mea nu sta nicio masina. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul ala prinde ce tu nu vezi , crezi tu ca nu exista praf ..poate daca ai rula intr o zona vidata , o sa ti se adune numai jeg si praf pe sistemul aerului si in timp o sa puta , curios o sa fiu cum o sa l cureti atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glacius, sa inteleg ca se filtreaza totul cu el pus? Pffuu... nu prea cred! Si oricum nu merg prin desert sa se depuna chiar atat de mult. Iar in legatura cu mirosul....problema vine din alta parte si anume Clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut baieti.

Azi dimineata la Tg-Jiu, toate masinile au inghetat.

M-am dus la masina, am pornit-o, am dat drumu la caldura, am pornit dezaburirea lunetei, am pornit farurile, dupa care am racait la parbriz de m-am saturat, iar la final cand am intrat in masina, pe geamul din fata, pe interior era peste tot o pelicula de gheata.

Acest fenomen nu l-am mai intalnit niciodata de cand am permis.

Tin sa precizez ca toata saptamana a plouat cam non-stop, iar ieri a fost soare si temperatura de 2-3 grade toata ziua.

 

Aceasta gheata este posibil sa se fi format din cauza umezelii de pe presurile din fata + a filtrului de polen care nu a fost schimbat de mai bine de 1 an de cand am cumparat masina asta? Este singurul filtru care nu l-am schimbat, ci doar suflat odata cu aer sub presiune si asta prin toamna anul trecut.

 

Aburirea excesiva a geamurilor sigur e de la filtrul de polen dar gheata pe interior ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

umezeala din masina nu o iei in considerare ?

 

eu in parcare la servici ori las un geam crapat, ori ma duc si deschid o usa, astfel cand plec masina e curata, la fel si dimineata :)

 

daca nu iese umezeala din masina, din tapiserie, din covorase... normal ca ingheata si se pune pe geamuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presurile ieri cand am plecat de la servici spre casa erau in mare parte uscate. Mai prezentau urme usoare de umezeala pe margini si pe la colturi, dar ma asteptam sa se abureasca doar geamurile nu sa inghete pe interior doar cel din fata :D

 

Azi se anunta 13 grade la Tg-Jiu, deja sunt la servici si astept sa iasa soarele, dar deocamdata doarme. O sa mut masina cu fata spre soare, macar sa o usuce bine pana termin programul :) Dupa masa plec la tara si o sa verific si filtrul sa vad daca e chiar atat de imbacsit, desi nu cred.

 

Atunci cand l-am mai suflat in toamna anului trecut, nu prea prezenta urme majore de mizerie. Mai mult praf subtire....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deschide si un geam daca tot o lasi la soare, sa iasa apa din ea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am facut. Am deschis ambele geamurile din fata, la distanta de un deget.

Acum avem un soare foarte frumos. Sper ca pana cand plec la ora 14 sa mai iasa putin umezeala din ea....

 

Mersi soila ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut,

am citit tot topicul insa nu sunt lamurit pe deplin vis-a-vis de problema aburirii excesive a geamurilor, prezentata in acest topic.

Nu reiese clar din cele relatate anterior, daca cei care au avut sau au inca probleme cu aburirea excesiva a geamurilor, foloseau sau nu in momentul aburirii geamurilor instalatia de AC sau respectiv climatronic.

De aceea, voi prezenta succint mai jos problemam mea, precum si descrierea exacta a conditiilor in care se produce.

Ma confrunt de câteva zile, cu aburirea excesiva a geamurilor, astfel:

- se produce si dimineata, la cca. 5*C,cu motorul rece, precum si dupa-amiaza la cca. 11-12*C, cu motorul rece sau cald, pe vreme uscata, fara ploaie

- se produce numai in modul ECON al climatronicului, disparând imediat la comutarea pe AUTO (22*C),

- se aburesc si daca merg cu gemul din spate stânga coborât cca. 10-15 mm.,

- la aburirea excesiva a geamurilor, in modul ECON al climatronicului, daca comut pe dezaburire parbriz, se dezaburesc repede parbrizul si geamurile laterale din fata,

- dupa ce acestea se dezaburesc, daca dezactivez dezaburirea parbrizului, in timp foarte scurt, geamurile se aburesc la loc,

- nu am erori pe climatromic, fac saptamânal testul de functionare si imi arata 444 de fiecare data la sfârsit,

- am masina de 6 ani si nu-mi aduc aminte sa ma fi confruntat cu aceasta problema asa de tare ca acum,

- nu am mochete sau covorase ude,

- in masina nu miroase a antigel (calorifer spart), nu am observat pierderi de lichid de racire,

- capacul ce acopera filtrul de polen este in stare buna,

- filtrul de polen cu carbon activ, are 2-3 ani vechime, nu mai stiu exacat.

Am inteles dupa citirea topicului ca unii colegi au rezolvat problema inlocuin filtrul de polen, insa ei nu precizau daca la ei aburirea avea loc cu sau fara AC (climatronic) pornit. Eu mi-am comandat un filtru de polen nou pentru a-l inlocui pe cel vechi.

Mentionez ca de-a lungul vremii, in anotimpurile toamna-primavara, mai conduceam masina cu climatronicul pe ECON si nu m-a deranjat niciodata, aburirea geamurilor.

A vrea sa intreb daca in coditiile descrise mai sus, credeti ca sursa aburirii excesive a geamurilor in cazul meu este filtrul de polen, sau daca nu, indicati-mi va rog ce as mai putea verifica.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de polen poate fi de vina doar daca este total imbacsit si nu permite deloc intrarea aerului proaspat de afara..sau ud si umezeste aerul, dar asta e usor de verificat scotand filtrul. Alta cauza ar putea fi clapeta de recirculare sa fie cumva blocata pe inchis si motorasul sa se invarta in gol de nu da eroare..si trebuie demontat putin pentru a o vedea "in actiune". Sau ultima cauza la care ma gandesc, sa fie infundate fantele prin care este scos aerul din masina, localizate in lateral sub bara de protectie spate..dar ai zis ca se aburesc si cu geamul din spate coborat, deci putin probabil. A si ar mai putea fi blocate (nefunctionale) celelalt fante prin care iese aerul din bord, sa nu le deschida instalatia de clima cand dezactivezi dezaburirea (directionarea aerului catre parbriz, pe care eu o tin activata mereu), dar ai simti repede daca nu vine destul aer prin fante.

Edit: Si inca ceva..daca din cauza aburirii excesive ai intrat in cercul vicios in care folosesti mereu instalatia de aer conditionat, fiind frig afara nu se mai elimina apa din dezumidificatorul instalatiei si cand se inchide AC tot aerul intrat in masina este umezit, si pentru asta ai putea incerca sa dai caldura la maxim cu motorul cald si sa stai cateva minute bune cu usile deschise pe ECON la viteza maxima a ventilatorului si toate fantele deschise.

Modificat de adyo13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri dupa-amiaza in drumul de la serviciu catre casa, am mers cca. 10 minute cu ambele geamuri din fata deschise cam cât 2 degete, cu climatronicul pe ECON.

Nu s-au mai aburit geamurile. Am facut o pauza de 15 minute timp in care am cumparat un filtru nou de polen si apoi mi-am continuat drumul pâna acasa, inca vreo 15-20 de minute cu climatronicul tot pe ECON si cu temperatura pe HI. S-au mai aburit putin geamurile, insa când se abureau, mai deschidem purin geamurile ca mai sus si se dezabureau foarte repede. Ajuns acasa, am lasat putin masina cu toate usile deschise, apoi am inchis-o si am plecat. Azi dimineata, in aceleasi conditii, cu climatronicul pe ECON si cu temperatura la 22*C, geamurile nu s-au mai aburit deloc. In cursul drumului am mers cu recircularea pornita cåteva minute si geamurile tot nu s-au aburit. Dupa ce am renuntat la recirculare, s-au aburit putin geamurile si parbrizul, insa fara sa comut pe dezaburire sau sa maresc temperatura, in cca. 2 minute s-au dezaburit complet.

Am schimbat filtrul de polen dimineata si am observat imediat sub el o clapeta, ce nu se misca deloc in

timpul testului climatronicului. La un moment-dat am reusit sa o misc putin cu mâna si am adus-o apoi in pozitia initiala.

Am crezut la inceput ca aceasta este clapeta de recirculre, insa am citit pe un alt forum ca aceasta este o clapeta actionata tot de catre V 71, clapeta ce functioneaza intre 20 si 160 Km/ora, pentru mentinerea unei presiuni constante a aerului, indiferent de viteza ventilatorului instalatiei de climatizare.

Capeta propriu-zisa de recirculare s-ar afla sub aceasta clapeta.

Vreau sa intreb, asa este, exista cele 2 clapete si daca da, este normal ca cea de sub filtrul de polen sa nu se miste la testul climatronicului ?

Oare daca fac testul de calibrare a clapetelor cu Vag-com o pot vedea daca si cum se misca ?

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand pornesc climatronicul se aude un zgomot(un fel de zdranganeala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remus, V71 actioneaza cele 2 clapete. Clapeta superioara care controleaza fluxul de aer din exterior trebuie sa se miste atunci cand se comuta de pe modul normal pe recirculare. In pozita recirculare acea clapeta nu inchide ermetic, pe cand clapeta de jos de sub torpedou aia trebuie sa se inchida ermetic (buretele/spuma aia spongioasa ce e pusa pe ea asigura o inchidere cat mai buna). Daca la actionarea butonului de recirculare nu se misca deloc clapeta, mai mult ca sigur e rupta rotita din plastic din interiorul lui V71 acolo unde e in contact cu axul metalic. Este cel mai frecvent defect! Electric functioneaza perfect, dar in realitate nu se misca nici o parghie din exteriorul lui V71. Poti incerca o reparare a acestui defect dar daca e mai grav, nu va tine mult si tot va ceda (vorbesc din proprie experienta), in concluzie mai bine iei altul bun. E obligatoriu ca dupa montaj sa faci adaptarea cu vagcom-ul, altfel climatronicul nu va sti care ii sunt capetele reale de cursa pentru clapete.

Aburirea in cazul asta poate sa fie si din cauza ca ventilatorul absoarbe si aer din interiorul masinii, nu numai din exterior.... depinde in ce pozitie e clapeta de recirculare (aia de sub turbina ventilatorului de clima) - poate fi complet pe recirculare sau partial deschisa (chiar daca tu nu esti pe recirculare).

 

Dupa umila mea parere, cand aerul exterior e umed, el trebuie dezumidificat, asta o face AC-ul, adica climatronicul pe Auto. Pus pe auto face tot ce e necesar fara a fi nevoie de setari manuale. Personal folosesc mai tot timpul pe Auto, au fost si situatii cand am mai trecut pe Econ si nu s-au aburit deloc geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca clapeta e blocata si nu se misca...si daca il scot cumva o sa am probleme ? in afara de faptul ca nu o sa mai pot sa pun recirculare ca aerul sa invarte din masina? pt ca mi se aburesc geamurile foarte tare si sa nu dau jos tot torpedoul ca sa schimb motorasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!