Jump to content

Aburirea excesiva a geamurilor


Northman
 Share

Postare recomandată

"Pentru cei cu aburire excesiva, o verificare simpla se face in modul urmator:


 - apesi pe butonul de recirculare ON (semnul de recirculare trebuie sa fie pe display). Verifici vizual daca clapeta de recirculare este deschisa. Ea se gaseste mult sub torpedou, la picioarele pasagerului din dreapta; trebuie sa te apleci bine sa poti vedea, sau... pipaie cu mana (vei simti un fel de grilaj cam cat o palma de mare prin care poti baga degetele [daca esti pe pozitia de recirculare].


 - apesi pe butonul de recirculare (starea OFF - semnul de recirculare nu mai trebuie sa fie pe display). In cazul acesta, clapeta de recirculare trebuie sa fie complet inchisa! Prin pipaire cu mana, vei simti acel grilaj din plastic dar si clapeta ce are pe ea un burete pt etansare. La apasare usoara pe clapeta, nu trebuie ca aceasta sa se miste de pe pozitia ei.


 


Accesul pt repozitionarea clapetei/clapetelor se face numai dupa ce ai scos torpedoul si aeroterma."


 


Am gasit postarea domnului "Senty", ce nu inteleg eu este: ce inseamna inchis si deschis la clapeta asta nenorocita, daca o simt la degete prin grilaj


inseamna ca este pe aer din exterior? Sau este pe recirculare, eu am impins-o cu degetele foarte usor in sus si asa a ramas, nu reactioneaza la comanda


de receirculare in nici-un fel.


Este aici o mica antagonie intre termenii folositi: "inchis = deschis" si " deschis = inchis" din acest motiv nu inteleg eu.


Ce inchidem ca sa deschidem?


 


Numai bine!


Modificat de Flanker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru repararea/schimbarea clapetei este vreun tutorial cu imagini, ca pentru noobi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Fara "domnu"... ca cel putin eu nu domnesc nicaieri :)

 

@Flanker. Cand sistemul este pe recirculare, clapeta 2 (cea cu burete) pur si simplu inchide trecerea aerului din exterior spre aeroterma (si restul tubulaturii). Automat, cand e inchisa tubulatura de aer proaspat, e deschisa cea de jos (acel grilaj) pe unde aeroterma trage aer din interiorul masinii. Cand esti pe recirculare, grilajul este deblocat de clapeta; acea clapeta inchide acum accesul de aer din exterior.

Pentru cazul cand nu esti pe recirculare, procedeul e fix opus celor explicate mai sus. Ca sa intelegi cel mai bine (ca poate nici eu nu explic bine), cel mai bine e sa dai jos torpedoul si aeroterma, si ai vizibilitate directa; asa intelegi perfect circulatia aerului.

 

La Golf, v71 comada 2 clapete: cea de jos responsabila efectiv cu starea de recirculare sau nu; cea de sus, se gaseste pe traseul de aer proaspat, imediat sub filtrul de habitaclu, rolul ei este de a regla cantitatea de aer proaspat introdusa in masina in functie de cerintele climatronicului + viteza de circulatie a autovehiculului. Aceasta clapeta niciodata nu se va inchide etans.

 

La tine daca ai apasat usor cu degetele clapeta 2 (de recirculare), poti fi sigur ca sistemul nu-ti functioneaza corect. In functie de pozitia la care ai ajuns (cu impinsul clapetei), poate fi dificil de a reveni pe "recirculare off" (adica clapeta de aer lipita de grilaj > aeroterma trage aer de afara), V71 are un sistem de parghii ce comanda ambele clapete; in cazul acesta, ca sa nu rupi plasticaria aia... cel mai ok e sa desfaci torpedou si sa scoti aeroterma, adica sa mesteresti putin.

 

@drazzy, personal nu am nici un tutorial din pacate. Eu am gasit foarte multa informatie aici pe forum, chiar si in alte sectiuni (cred ca la passat), am mai gasit si pe alte surse din internet. Iti recomand sa citesti posturile mai recente pentru ca unii colegi au reparat celebrul V71 dupa niste idei rusesti si treaba e ok. Chiar au pus si poze aici pe formu (sper sa nu ma insele memoria si sa gresesc :) ). Cel mai frecvent defect este la imbinarea rotitei mari din plastic cu axul metalic (ax ce transmite miscarea catre sistemul de parghii si mai departe catre clapete).

 

No, succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit 2 coduri pentru golf 4: 

1J0 907 511

1J1 907 511 A

 

care, cum ?

 

@senty am mai gasit si eu pe alte forumuri, dar cu reparatia nu

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Si mie mi se aburesc geamurile excesiv si m-a facut sa ma gandesc la clapeta recirculare numai ca nu am nici o eroare pe vag com pe climatronic si cand apas butonul recirculare se aude sub torpedo ca ar functiona ceva. Am desfacut si filtru de polen si am vzt acolo o clapeta care nu se misca nici cand activez recircularea sau dezactivez. Clapeta sta in pozitia din poza . Cand ar trebui sa se deschida acea clapeta???

 

 

189m.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum as putea-o testa sa vad daca se deschide la max. Sa inteleg ca asta e pozitia ei initiala si nu functineaza daca masina e stationata?

Modificat de ovidiu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zaharia catalin

si cum as putea-o testa sa vad daca se deschide la max. Sa inteleg ca asta e pozitia ei initiala si nu functineaza daca masina e stationata?

O poti misca cu mana sau este blocata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se misca cand dau recirculare dupa cum am mai spus si sus. De miscat am incercat sa o misc dar nu se misca si mi-a fost frica sa rup ceva din angrenajul ei. Dupa cum se vede si in poza in partea dinspre parbriz se poate baga degetu dar in partea dinspre motor e inchisa perfect

Modificat de ovidiu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De afara(unde sta filtru) ar trebui sa vaezi asa 


De nu se misca trebuie sa desfaci si sa vezi de ce nu lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zaharia catalin

Atunci verifica si sub bord,in partea dreapta.Acolo este un grilaj din plastic sub care se afla a doua clapeta comandata de V71.Apasa recirculare si vezi daca acea clapeta se misca.(trebuie sa fie deschisa cu recirculare pe ON si inchisa pe recirculare pe Off) Daca o poti misca cu mana,e cam sigur ca acel motoras V71 are probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am  desfacut la filtru de polen si m-am uitat am incercat sa misc dar nu se misca si nu as vrea sa rup ceva parghii care sunt actionate de rotile alea dintate. O metoda de testare electrica este ? si fara sa desfac torpedo? ca e surubu ala infect sub coloana central ca altfel era desfacut pana acu . Ms

Modificat de ovidiu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singua testare este de ai climatronic 

De nu trebuie desfacut si vazut sa nu fi sarit un brat sau de ce nu lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am climatronic. La acest test trebuie sa se miste si cea de la filtru de polen daca nu e ceva sub bord? Ideea e ca se aude ceva sub bord miscandu-se cand comut on off reciclare dar clapeta de afara (sub filtru polen) nu se misca neam. De aceea si doresc sa- fac test sa vad daca se misca

Modificat de ovidiu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceia ce auzi este motorasul care lucreaza dar daca rotita cea mare s-a rupt sau patineaza e clar ca nu se misca clapeta.Sau mai poate fii bratul blocat,sarit nu stiu.Pana nu desfaci nu ai cum sa stii.Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zaharia catalin

Este corect ce a zis cata72.Pana nu desfaci,nu stii.Daca vrei sa amani sa desfaci bordu ,dar vrei sa scapi si de geamuri aburite,incerci sa scoti clapeta de la filtru(eu am rupt-o).dupa ce ai scos-o,ai ce vezi a doua clapeta pe care o inchizi manual daca nu misca cu Recircularea(o apesi in jos pana etanseaza bine).

Eu am incercat si diagnoza pe climatronic si recalibrare clapeta din Vag com si Output Test dar nimic,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ovidiu94. Daca auzi miscare in bord si nu se misca calapeta de sub filtrul de polen cu siguranta, rotita mare din motorasul V71, este crapata la butuc si astfel ea se roteste insa nu mai transmite miscarea catre axul pe care este montata, implicit catre cele 2 clapete. Nu te-as sfatui sa rupi clapeta de sub filtrul de polen, fiindca ar fi foarte greu, daca nu imposibil de reparat, daca nu dai toata aeroterma jos. Mai bine incearca usor, usor, sa o misti cu mâna, astfel incât sa o asezi in pozitie verticala. Vezi ca nu se misca foarte usor insa daca insisti usurel, ai sanse de reusita. Mai trebuie insa asezata si clapeta de recirculare in pozitia "culcat", adica sa o poti simti cu degetele prin grila de la picioarele pasagerului, din spatele torpedoului.

Daca reusesti acest lucru, nu te mai joci la butonul de recirculare pâna când nu rezolvi cumva defectul motorasului V71.

Am inteles ca exista variante aftermarket, undeva in jurul a 200-300 de lei si pe original cca. 650 de lei. Eu, fiindca am acasta posibilitate, am strunjit si frezat complet o roata dintata noua si i-am construit si partea de potentiometru.

Am postat eu pe undeva pe aici si o metoda pe care am gasit-o pe un site rusesc de reparatie a acestei roti fisurate la butuc, insa tot ai nevoie de un strungar. La mine reparatia a durat cca. 1 an dar nu fiindca metoda nu a fost buna, ci fiindca strungarul a indepartat prea mult material din roata si i-a slabit prea mult spitele. Daca o repara exact ca pe site-ul rusesc sunt convins ca si acum ar fi functionat.

 

Uite, am gasit link-ul cu postul meu mai vechi http://vwforum.ro/topic/16986-climatronic-probleme/?p=2276132

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult Remus pentru sfat. Sa rupt clapeta de sub fultru de polen nici nu am luat-o in calcul, am luat-o ca pe o gluma.

Mai m-am documentat si am aflat de rotita aceea . Nu am timp acu sa desfac bordu sa ajung la motoras (sarbatorii). Nu am inteles clar  daca acea clapeta de la filtru de polen trebuie sa se miste cand masina stationeaza si apesi pe recirculare. Am inteles ca ar lucra intre 20 -160 km/h . O zi buna

Modificat de ovidiu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, clapeta aflata imediat sub filtrul e polen, nu se misca decât in mers, in functie de viteza masinii. Rolul ei este de a regla cantitatea de aer ce intra in aeroterma, astfel incât unitatea climatronic sa poata face corect reglajele de temperatura. Pe masura ce creste viteza, ea obtureaza treptat admisia aerotermei, insa fara a o inchide complet niciodata. Pârghiile motorului V71, sunt astfel concepute incât pe timpul cursei inchis-deschis a clapetei de recirculare, clapeta de sub filtrul de polen sa nu se miste. Ea incepe sa se miste in a doua jumatate a cursei complete a pârghiilor motorului V71. Miscarea ei poate fi insa observata daca faci testul de climatronic (se tin apasate concomitent, cele 2 butoane extreme ale climatronicului din stânga si dreapta jos, apoi se pune contactul), sau daca se face procedura basic settings, cu VAG-com-ul. Atunci, motorul V71, executa cursa completa si trebuie sa miste ambele calpete. Cele de mai sus se intâmpla in conditiile in care motorul V71, este bun, caci daca are roata mare dintata sparta la butuc, sunt sanse minime de a vedea clapetele miscându-se.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imi aburesc geamurile foarte tare si cred ca e spart radiatorul de caldura. Stiti cumva daca se poate schimba radiatorul de caldura fara sa desfac tevile de la AC?

Am mers astazi cam 50 de km cu clima oprita (ca altfel se abureau de nu puteam sa vad nimic), dupa 50 km m-am gandit sa pornesc clima, insa imediat dupa ce am pornit-o a iesit un fum/abur alb prin grilele de ventilatie si in 2 secunde nu mai vedeam nimic de aburul din masina, care avea si un miros destul de neplacut, initial m-am speriat ca a luat ceva foc, era un abur alb ca un fum de puteai sa il tai cu cutitul, iar parbrizul este cam unsuros si trebuie sa insist sa il sterg ca sa se vada ceva prin el.

 

Sper sa primesc un raspuns cat mai repede, astazi as vrea sa incerc sa schimb radiatorul si sa stiu daca trebuie sa merg la service sa scoata freonul inainte sau reusesc si fara sa il scot.  Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai cum schimba fara sa pierzi freonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut băieti. Am o mică problemă cu care mă confrunt de vreo 2 ani încoace . Seara pun masina jos, deschid usile să iasă căldura, încui masina, si pun un cearceaf pe parbriz să nu inghete. Dimineața iau cearceaful jos, nici o urmă de abur nici pe dinăuntru nici pe dinafară, cum deschid usa mă pun pe scaun să pornesc masina, după care cobor si o las să se încălzească un pic. In acest timp se abureste tot parbrizul pe dinăuntru. Menționez că filtrul de aer si polen sunt noi, de la ce se abureste? Am încercat toate variantele enumerate pe forum dar nicicum nu scap de buba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recircularea iti functioneaza sau e blocata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functioneaza cum trebuie , se aude cand inchide si deschide clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!