Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Inseamna ca aia nu stiau destule despre VAG-uri sau aveau vreo clona de interfata care interpreta greit codurile de eroare.


Daca erau 10 grade atunci ar fi trebuit sa porneasca la apasarea AC, nu din tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea cu G68 apare intotdeauna dupa ce dai un test la climatronic atunci cand autovehiculul este stationat. Cum climatronicul testeaza propriile servomecanisme si proprii senzori, el testeaza si celebrul V71. Acesta se ocupa de actionarea clapetei suprioare (cea de sub filtru) si regleaza cantitatea de aer proaspat in functie de cerintele climatronicului in raport cu viteza de circulatie. Cum testul pe climatronic se da cu masina oprita... climatronicul nu primeste nici o informatie de viteza, asa ca "il declara mort" pe G68.

N-am incercat niciodata sa dau un test la climatronic in timp ce masina se afla in miscare, dar la clasicul test dat cu vagcom-ul de fiecare data mi-a dat aceasta eroare; am sters-o si mi-am vazut de altele, ea nu a mai fost stocata ulterior (decat daca repet testul).

 

Sarbatori fericite tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva de genul asta am patit si eu...acum ca a zis Senty ... Mi am adus aminte de eroarea asta dar nu eram sigur de circumstante...

Asta e ca si la vechiturile cu delcou...care dau eroare de senzor Hall daca faci diag cu motorul oprit...

Daca ajungi prin Iasi...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza... Ar trebui sa porneasca la activare Auto sau dezaburire...

Daca are computer de bord creste putin consumul...

Daca era benzinara crestea si turatia putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am intalnit nici-o masina la care sa apare g68 la testul climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut ceva timp liber dimineata, si am mers sa verific pe masina mea cele spuse de mine. Pus vcds-ul pe masina, conectat la climatronic, verificat erori: zero. Mai departe am dat Output test. Dupa ce si-a facut damblaua am verificat din nou ce erori sunt, mi-a aparut G68 cu mesajul ca NU A PUTUT FI VERIFICAT (nicidecum ca e defect). In concluzie cele spuse de mine anterior sunt valide.

Apropo, masina are cutie manuala.

 

Sarbatori Fericite tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce interfata s-a facut diagnoza? E vreo clona de asta chinezeasca ?

Asa cum zice si Al Bundy.....senzorul g68 nu e testat de climatronic, deci nu are cum sa apara la diagnoza. Ori interfata e una proasta, ori s-a interogat alt modul de pe masina. 

Legat de V71 cum ca apare la fiecare diagnoza ca si eroare deorece masina sta pe loc e cea mai mare prostie.

La output test din VCDS sau autodiagnoza din butoanele climatronicului acesta simuleaza toate conditiile necesare pentru o functionare perfecta. Adica toate motorasele ,clapetele le deschide la maxim si le inchide la minim, ventilatorul la diferite intensitati, senzorii interiori, etc.

El practic urmareste indeplinirea unor parametrii dinainte stabiliti in softul climatronicului . Daca cumva unul din motorase nu atinge acea valoare atunci el considera ca e problematic. Si asta apare de obicei in cursa incompleta a clapetelor, potentiometrele din motorase care sunt uzate, clapete blocate din cauza prafului, etc. Deci daca el  zice ca e eroare atunci fiti sigur ca e adevarat.

Unii mai zic : "pai mie mi-a dat eroare de v71 dar m-am uitat la el si isi face cursa completa, deci e bun". E adevarat ca merge ,insa nu perfect. Undeva ezita sa se deplaseze, ori potentiometrul citeste gresit ori nu citeste deloc o portiune. Din cauza aceasta apar acele valuri de caldura rece/cald, aburirea permanenta a geamurilor, etc. Deoarece in mers climatronicul comunica cu senzorul de viteza si hotaraste cat sa deschida clapeta v71. Si daca ai norocul sa trebuiasca sa o deschida chiar pe portiunea unde agata, atunci nu vei avea caldura sau ti se v-a aburi geamurile. Ei, aici el memoreaza eroarea si ti-o afiseaza la urmatoarea interogare.

Ca sa fie totul perfect, se desfac motorasele, se greseaza cu ceva vaselina buna, se reconditoneaza potentiometrele interioare, se curata clapetele de praf, etc. Dar cine are atata rabdare, sau timp, sau sculele necesare?  Cam asa sta treaba la masinile vechi......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V71 nu prea ai cum sa-l mai repari, se sparge agcea rotita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V71 in functie de cat de zapacit, se poate "carpi" dar nicidecum nu nu poti spune ca e pe deplin rezolvat.

 

Testul pe care l-am facut, da... a fost facut cu o chineozarie d'asta; sunt curios daca un originala  da rezultatul pe care l-am vazut eu sau nu.

Laurentiu, mare parte din ce ai scris acolo (daca mie imi era adresat)... cunosc bine logica de lucru. Daca citeai cu mai multa atentie ce am postat pe o pagina anterioara, eu nu faceam referire la V71 ci la G68, senzor ce transmite informatia de viteza si in modulul climatronicului.

In fine, de multe ori si pentru multi, modulele electronice ("calculatoarele" cum le spun majoritatea) parca ar fi navete spatiale. In realitate inima lor se invarte in jurul unor microcontrolere unde ajung informatii de la diversi senzori, si se returneaza comenzi electrice pe servomecanisme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://golf4.ru/forum/index.php?/topic/31001-исполнительный-электродвигатель-заслонки-воз/page-3

In link-ul de mai sus se poate vedea o metoda de reparatie a lui V71 atunci când roata dintata mare este sparta la butuc. Pe scurt, dupa demontarea ei de pe ax, se strunjesc partial cele 3 nervuri de sus si se confectioneaza din otel, un inel ce se monteaza presat, peste butucul rotii. Atentie la manevrarea rotii, pentru a nu distruge tablita de dedesubt ce face parte din potentiometrul motorului si de asemenea atentie la repozitionarea rotii inapoi pe ax, astfel incât potentiometrul sa functioneze corect.

Este adevarat ca nu este o metoda pe care sa o poti aplica singur acasa, fiindca este nevoie de un strungar priceput, insa poata ca ii va fi de folos cuiva. Este o alternativa vis-a-vis de cumpararea unuia nou. Eu am aplicat aceasta metoda si de cca. 2 luni functioneaza ireprosabil.

Motor nou nu am gasit de cumparat decât OEM la cca. 650 lei.

Am postat si un detaliu print screen al pozei din link-ul de mai sus, pentru cazul in care acel link, vreodata nu va mai functiona !

Reparatie motor V71.zip

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut din nou si va urez tuturor La Multi Ani si un An Nou cat mai bun !

 

Ma puteti ajuta sa descifrez semnificatia a 2 erori de Climatronic, pe 2 masini diferite, rezultate in urma testarii cu combinatia ECON + RECIRCULARE:

 

119

4F7

 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund tot eu, poate mai are nevoie cineva...

 

Codurile de mai sus sunt in hexazecimal, convertite in sistemul zecimal inseamna:

 

119 = 281 - Vehicle Speed Sensor (G68 )  - eroare care din cate am citit de la voi e normala cand masina stationeaza (teoretic ar trenui sa nu mai apara in mers...)

 

4F7 = 1271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) - eroare de pozitionare a clapetei motorasului de temperatura, inteleg ...

 

Sursa: 

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes

 

http://www.statman.info/conversions/hexadecimal.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema legata de Climatronic. Am doua golfuri 4 in familie: cel din semnatura TDI/ASZ si inca un benzinar 1.6SR/BFQ ambele cu climatronic!

 

La cel din semnatura, vara cand e foarte cald afara si dau clima pe AUTO porneste ventilatorul, se duce in turatie maxima (4-5 linii sau cat are el pe display) merge cateva secunde asa dupa care incetineste putin si pleaca la o turatie mult mai mare ... chiar daca el e maxim pe display incepe sa se auda si sa bage aer mult mai puternic pana aduce temperatura la nivelul setat pe Climatronic.

 

Cel pe benzina NU face asa! Comparand chiar si acum iarna, turatie si debitul de aer suflat sunt mult mai mici la benzinar fata de cel TDI, cu ventilatoarele date pe maxim!

 

Ambele au eroare 4FA, iar cel pe benzina are si 25B! Care sa fie cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De ceva timp incoace indiferent de ce temp reglez pe climatronic aerul vine foarte cald,chiar fierbinte(cu exceptie cand motorul e rece).Adica si daca circul 3 ore cu masina pe 28 de grade,daca scad temperatura la 18 grade tot fierbinte vine aerul(parca nu mai citeste ce temp am in habitaclu).Am incercat sa dau pe low si pe low vine rece,problema e ca de la 18 la high tot aer fierbinte baga.Ma gandesc ca la vara ori circul tot timpul pe low de i mi clantane dintii,ori fac sauna,ori le combin..Coincidenta sau nu in bord in partea dreapta,in zona aerotermei se aude un zgomot,un zumzet ca si cand ceva face ''scurt'',un motoras ceva,sunet care pana acuma nu s-a mai auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V68, de reglare a temperaturii e cu probleme. LA diagnoza ce apare? la test cu butoanele climatronicului apare ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La climatronic apare 4fa ca si eroare,diagnoza cu vagcom nu am facut ca a cedat interfata,urmand ca zilele urmatoare sa fac si o diagnoza cu vagcom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4Fa din hexa inseamna 1274 in dec.

 

 

01274
 
Contents  [hide
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71): Faulty Possible Causes
  • Wiring/Connectors from/to Air Flow Flap Positioning Motor (V71) faulty
  • Positioning Air Flow Flap Positioning Motor (V71) blocked
  • Positioning Air Flow Flap Positioning Motor (V71) faulty
Possible Solutions
  • Check Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    • See Measuring Value Blocks (MVB)
    • Perform Output Test
    • Perform Basic Setting
  • Check/Repair Wiring and Connectors
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care acest V71 trebuie inlocuit e suficient daca se da jos doar torpedoul?Sau e necesara desfacerea bordului complet.Se poate inlocui si cu un alt V71 care nu are acelasi cod?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU exista v71 cu alt cod pentru masina ta.

 

DAr V71 nu are treaba cu caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

la diagnoza imi apare urmatoare eroare:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 
37-00 - Faulty.
Ma puteti indruma spre cineva care ma poate ajuta in remedierea acestei probleme?
Diagnoza a fost facuta de Al Bundy.
Ca efecte: aburire geamuri e ceea ce vad eu si cam atat.
Multumesc.
Masina este un Golf IV din 2003,1.9 TDI PD, 74 kW, motor AXR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuire. Dar cred ca ti-a spus Cristi deja.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA. i-am spus, dar cum unul SH poate avea exact aceeasi problema (am testat eu vreo 4 din dezmembrari, asta e problema lor la g4), si unul nou e scump, omul cauta si alte solutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar sa il desfaci si daca nu are angrenajul deteriorat,  sa-l cureti, sa intaresti contactele din el, etc... si e foarte posibil sa mearga.

 

Eu la Passat-ul anterior, cand mi-am montat climatronicul la el (aveam AC), am refacut toate servomotoarele si merg perfect, nicio eroare, nicio problema.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate servomotorasele V71 de pe G4 sufera de acelasi defect: crapa roata mare de actionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!