Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

la fel si la mine.

se aburesc geamurile spate si luneta cand stationez 10 minute fara ventilatie, geamurile inchise.

cand plec, in 5 minute sunt curate cu climatronic pe ECON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca sufland aer pe geamuri, scapi de condens.... ideea este ca in momentul in care pornesti compresorul, se dezumidifica aerul.

 

iarna poti sa o lasi cat vrei pe AUTO, ca nu o sa porneasca compresorul, sub 4-6 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura problema cu climatronicul la mine este ca nu se regleaza singur,mai tare mai incet in functie de cum este in masina.stie cineva de la ce ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-ai dat pe Auto ? daca da, trebuie sa verifici ce raporteaza senzorii, in blocurile de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsuri...azi am luat un filtru si l-am schimbat....am mai citit pe aici ca poate sa fie si filtrul umed sau ceva de genul....la mine cand dadeam aer parca sufla aer umed...se facea condens peste tot in masina nu numai pe geamuri....sper sa nu mai am probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai filtrul umed/ud - normal ca iti abureste geamurile la greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar e normal sa se umezeasca filtrul...? era un pic murdara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum am si zis mai de sus azi am schimbat filtrul....si am pus prea mare sperante in el...azi dupa masa a inceput sa ploua....zici ca stai intr-o dacia 1310....parbrizul hai sa zicem ce nu prea era...geamurile fata laterale din mijloc e varza...in spate iaras...e prea umed in masina...eram 2 pers....ventilatia era pusa numai spre parbriz....nici cum n-a vrut sa fie ok...ce altceva poate sa fie in afara de filtru....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mocheta de la picioare in ce stare? Ridica putin covorasele si pune mana pe ea. Nu e uda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum am si zis mai de sus azi am schimbat filtrul....si am pus prea mare sperante in el...azi dupa masa a inceput sa ploua....zici ca stai intr-o dacia 1310....parbrizul hai sa zicem ce nu prea era...geamurile fata laterale din mijloc e varza...in spate iaras...e prea umed in masina...eram 2 pers....ventilatia era pusa numai spre parbriz....nici cum n-a vrut sa fie ok...ce altceva poate sa fie in afara de filtru....?

 

N-ai precizat, mergeai cu clima pe ECON? Daca nu, sigur ai suficient freon in instalatie? Compresorul cupleaza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e uda...l-am dat de praf acum 2 zile....fara apa...


 

cum am si zis mai de sus azi am schimbat filtrul....si am pus prea mare sperante in el...azi dupa masa a inceput sa ploua....zici ca stai intr-o dacia 1310....parbrizul hai sa zicem ce nu prea era...geamurile fata laterale din mijloc e varza...in spate iaras...e prea umed in masina...eram 2 pers....ventilatia era pusa numai spre parbriz....nici cum n-a vrut sa fie ok...ce altceva poate sa fie in afara de filtru....?

 

N-ai precizat, mergeai cu clima pe ECON? Daca nu, sigur ai suficient freon in instalatie? Compresorul cupleaza? 

 

nu mergem pe Econ...era apasata butonul ca se mearga aerul la parbriz....cand apas butonul acela nu apare nici Econ si nici Auto...freonul nu l-am verificat...dar freonul nu es necesar numai in vara pe caldura ca sa faca rece...? nici compresorul nu stiu cum se verifica daca se cupleaza...maine ma duc la servis ca sa schimbe cate ceva si zic sa se uite la cele mentionate...dar e foarte deranjant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum zice colegul de mai sus: lipsa freon ,compresor defect sau clapeta V71 defecta/blocata.


Poti face si tu o diagnoza direct de pe unitatea climatronicului. Tii apasat pe ECON+Recirculare si pui contactul. Fara sa pornesti motorul. Climatronicul va intra in modul diagnoza (ecranul se va umple de caractere si va scrie "diagnoze" sus) si la sfarsit iti va afisa erorile gasite. Uite aici un fisier care sa te ajute. Citeste-l. 

Volkswagen_Golf_IV_climatronic_RO.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apesi butonul pt degivrare parbriz dispare ECON si trece pe un fel de AUTO dar personalizat...adica se activeaza compresorul daca e peste 5 grd...

La benzinara, daca cupleaza compresorul se simte putin la turatie si consum la relanti daca ai BC...

In mod normal acum nu se foloseste compresorul...eu merg cu AC-ul pe "parbriz" si picioare cu ECON activat...si nu am treaba cu umeazeala in masina/abureala parbriz dupa ce se incazeste putin masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia baga o diagnoza si vezi poatre ai vreo eroaca ca nu iti merge ceva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt a dezumidifica aerul, trebuie sa-ti porneasca compresorul, pt ca umezeala din aer sa condenseze pe radiatorul de clima, inainte de a-ti intra in masina.

 

@mistabuggy cred ca n-ai inteles ce a zis si colegul mai sus, uscarea aerului se face in contact cu o suprafata rece pe care condenseaza umiditatea din aer. Nu poti usca parbrizul cu aer umed. Deci compresorul nu merge doar vara ca sa faca rece.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit pe aici cum se face testarea climatronicului fara VAG...mi-a iesit eroare 4FA  00...se pare ca e blocata recircularea sau clapeta acea...bine ca am aflat ce are mai exact...sper ca mai mult de atat nu va fi...din ce consta reparatia asta...? trebuie schimbata ceva sau doar e blocata clapeta su ars un motoras...ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mistabuggy, in aceeasi situatie ma aflu si eu (doar ca mie pe climatronic nu-mi da nici o eroare, doar la scanarea cu VAG COM), daca ti-e blocata clapeta de recirculare, probabil e dus motorasul care o actioneaza, ce-l mai bine e sa-l dai jos si sa-l verifici, ceea ce o sa fac si eu de altfel (din ce-am observat, asta e o problema oarecum comuna la Golf 4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu fie tavita demontabila de sub parbirz (aia care o demontezi cand schimbi filtrul) fisurata si sa-ti picure apa direct pe filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri can l-am schimbat filtrul arata bine...nu era fisurata...unde se afla clapeta sau motorasul acela...? ajung greu la ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut aceasi problema cu motorasul de pozitionare a clapetei v 71 daca motorasul merge ( se aude un clampanit in bord ca si cum ai avea soareci )se poate rezolva din vag com trebuie aduse valorile la setarile din fabrica 

eu asa am rezolvat pentru cine are nevoie pentru bucuresti il ajut cu cea mai mare placere gratis doar sa vina la mine .

0722278223 gabi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri can l-am schimbat filtrul arata bine...nu era fisurata...unde se afla clapeta sau motorasul acela...? ajung greu la ea?

Dai jos torpedoul si se vede motorasul si clapeta. Vezi daca e blocata clapeta. Sau daca e ars motorasul. 

Daca motorasul e ars atunci trebuie inlocuit. Daca nu e ars si totusi misca clapeta dar doar putin si nu isi face cursa completa atunci poti incerca sa ii faci o setare de baza a motorasului folosind VCDS. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez un DIY facut de amicul meu Senty pentru acest motoras V71. Poate poate face postul sa fie la inceput sau sticky un moderator.

 

Gasisem un tutorial despre cum se scoate V71 in alta arie decat G4, l-am urmat pana in punctul cand trebuia scos V71, pentru ca difera de la model la model.

In mare...

- dat jos torpedoul

- sub zona torpedoului e o bucata de burete ceva mai tare (nuj exact cum sa-i zic) ce e "fixata" cu 2 suruburi din plastic, cu capul mare; le scoti si tragi de bucata aia de burete (sau ce o fi) in directia soferului.

- scoti mufa de la ventilator, eliberezi putin si restul de cabluri ce sunt prinse pe acolo (sunt fixate de corpul ventilatorului asta sa nu vibreze in mers, nu uita sa le pui la loc, altfel vei avea sunete ciudate si neplacute)

- dupa ce ai inlaturat buretele ala de sub torpedou, acum ai acces in partea de jos a ventilatorului sa scoti cele 2 suruburi ce tin capacul ventilatorului si a intregii cutii de climatizare.

- dupa inlaturarea acelui capac, ventilatorul de climatizare "pica" jos pe o mica sanie; te chinuie putin la scos, trebuie sa tragi usor (sa nu rupi) bucata aia de plastic din partea de jos, ai sa vezi ca te incurca in corpul motorajului electric.

- dupa scoaterea ventilatorului ai posibilitatea sa-l cureti, sa-l ungi cu ulei la lagare (sa nu te scartaie cand ti-e lumea mai draga), de asemenea sa dai cu o solutie de dezinfectare pe vaporizator. Sa nu ai retineri in al curata, toata solutia si apa ce o vei folosi la clatire se scurge din cutia asta pe cale naturala... pe acelasi traseu cu apa condensata  in mod normal.

- pentru a ajunge la V71 (daca nu ma insel, nu mai tin minte exact) intai trebuie sa pui climatronicul pe recirculare. Urmatorul pas e sa scoti singurul surub ce tine mecanismul iar tot ansamblul va trebui sa basculeze usor in jos (nu foarte mult). Vei avea nevoie de o tubulara cu prelungitor, locul e stramt si vizibilitate nu este prea multa. Mecanismul comanda 2 clapete: cea de sus, responsabila cu cantitatea de aer curat ce vine din exterior, si inca o clapeta, ce inchide sau deschide orificiul (destul de mare) pentru recirculare. V71 se extrage destul de usor (tragi spre drepta cum e el amplasat) din axul clapetei de aer exterior, iar pentru al debloca de pe pargia clapetei de recirculare trebuie sa apesi pe doua clapite autoblocante in axul parghiilor de acolo. Bajbaitul cu degetele te ajuta mai mult decat pot eu sa scriu. Dupa ce l-ai scos (sau inainte de operatiunile mecanice - mai bine) scoti si mufa electrica.

Odata V71 scos... poti incerca o reparatie sau inlocuirea lui. Prima data eu l-am reparat, am mai spus tot aici la tine cum, dar se pare ca la mine a fost un defect mai pronuntat si nu a tinut foarte mult timp. Cam dupa vreo juma de an m-am trezit ca  problemele au reaparut, asa ca... un anunt pe aria cumparari si am achizitionat un alt V71 bun.

Obligatoriu, dupa o reparatie sau inlocuire  e musai sa faci adaptarea modulului. Adaptarea se face cu vagcom-ul si comanda data nu se face numai la modului dorit ci la toate modulele, printre care si cel dorit (V71 in cazul asta). Fara adaptare, climatronicul nu mai stie care ii sunt capetele de cursa reale si in exploatare poate sa ajunga in alte zone unde cedeaza partea mecanica (cel mai frecvent).

Cam asta e micul "tutorial".

 

Tot la capitolul climatronic (sau AC), asa cum am spus in postul anterior, cand e aer umed si ti se aburesc geamurile, porneste compresorul. Cum spuneam, multora li se pare "ciudat" sa faci asta, dar logica e cat se poate de clara: aerul umed (dupa ploaie) se condenseaza rapid pe parbriz. Si asta vara pe cand eram cu un fost sef in masina, dupa o ploaie a inceput sa mi se abureasca parbrizul. Omul repede, sa deschid geamurile (intr-o oarecare masura se remediaza "problema") sau sa dau drumul la caldura :). L-am lasat sa se joace un timp, sa se convinga singur, iar cand nu mai vedeam bine "i-am dat peste maini", adica am pornit AC-ul, directionat aerul spre parbriz, marit turatia la ventilatie. Cum ziceam mai sus, daca e racoare si e musai sa faci caldura in masina, nimic nu te opreste sa pornesti si caldura (concomitent cu AC-ul pornit). Aerul dezumidificat (adica uscat) dar incalzit nu va condensa pe parbriz, astfel vei avea un confort si vizual si termic. Pentru cei cu climatronic (cum ai si tu) funcia Auto face totul. Daca sa zicem ca e prea frig, poti evident sa mai maresti temperatura, automatica face restul operatiunilor pt ca pasagerii sa se simta confortabl.

In concluzie, tine tot timpul pe Auto, chiar daca sunt temperaturi sub zero. Desteptul de mine a patit-o in prima iarna de cand am luat masina si, pe un drum Iasi - Vs curgea apa pe parbriz la interior de parca eram in dacia veche, asta pt ca eram pe ECON (afara ningea). Functia AUTO stie multe lucruri, inclusiv ala de a directiona pt o perioada de timp tot aerul spre picioare, asta cand pornesti masina, stie sa actioneze V71 in functie de viteza masinii astfel incat sa nu intre mai mult aer decat se cere pt a stabili temperatura finala, stie multe... sincer acum nu as mai lua o masina fara climatronic.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut motorasul V71 defect, mai exact roata dintata mare, cea care joaca si rol de potentiometru, sparta la butucul central, astfel incât se roatea pe axul de metal.

Am reparat aceasta roata prin aplicarea unei bucse metalice la capatul opus potentiometrului (am gasit solutia pe un site rusesc) si am montat toul la loc.

Am pozitionat corect roata dintata pe ax. astfel incât cursa mecanica sa corespunda cu cursa lamelelor cursorului potentiometrului pe rezistenta de pe placa. Roata la cap de cursa nu se mai invârtepe ax.

L-am montat pe V71 doar atârnat in fire si am facut basic settings. Motorul se misca frumos de la un cap la altul al cursei si se simte ca nu forteaza deloc la capetele cursei, in cursul acestei operatii.

In schimb dupa ce inchid vag-com-ul si actionez butonul de recirculare al climatronicului, la ambele capete ale cursei motorului, se simte cum acesta tremura de câteva ori, adica vrea totusi sa mearga mai departe si apoi se opreste si ramâne pe pozitie. Este normal sa faca asa ? Eu nu prea as crede.

Va rog inicati-mi amanuntit cum se face de fapt operatia de basic setings, poate nu fac eu ceva bine.

Eu am facut astfel, am apsat butonul basic settings, apoi am mers din canal in canal, pâna la canalul 32, insa de pe la canalul 8-9, nu mai apareau decât valori de zero. La primele canale, când se modificau valorile din casute, asteptam sa se stabilizeze si apoi treceam la urmatorul canal.

Pe scurt :

- este normal sa tremure motorul V 71, la capetele de cursa dupa ce s-a facut basic settings ?

- cum se face corect basic settings, daca eu nu am facut bine ?

Mentionez ca dupa ce am inchis vag-com-ul, am facu testul de clima pe climatronic si mi-a aratat 444 00 si apoi am actionat de câteva ori din butonul de recirculare motorasul V 71, dupa care cu Vag-com-ul am scanat erorile si mi-a aparut "no fault code".

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar cel mai frecvent defect e la acea rotita, putine cazuri cand se strica dantura sau se arde motorasul.

Adaptarea, cum am facut-o eu... se face dupa ce tot ansamblul V71 este montat. Se intra pe basic setting, se da comanda de adaptare. Eu stiu (nu am incercat altceva) ca adaptarea se face pentru toate cele 4 servomecanisme. Practic sistemul da comanda la servomotor sa se duca la un capat, ii memoreaza pozitia, apoi se duce la celalalt capat si iar ii memoreaza pozitia. Dupa parerea mea (nefiind un specialist in controlere) sistemul stie care este capatul de cursa REAL (dupa ce a fost montat pe masina) prin diferiti algoritmi de masurare, de asta am zis ca e important ca adaptarea sa se faca dupa ce ai montat ansamblul lui V71 pe masina. Facand o adaptare "in aer" valorile stocate ca referinte nu se vor potrivi pe deplin cu realitatea.

 

Dupa ce faci adaptarea, mergi in blocul de masura (cu vagcom-ul) la canalul corespunzator lui V71 si citesti acolo parametrii si buna functionare. In prima casuta din stanga se vor afisa valorile masurate pentru diferite stari (recirculare (da/nu) dar si combinatia dintre recirculare si viteza masinii.... cand V71 comanda clapeta de aer proaspat); in a doua casuta citesti valoarea specificata pentru recirculare ON sau OFF, iar in ultimile doua casute sunt valorile memorate pentru recirculare ON, respectiv recirculare OFF.

Cand faci adaptarea cu base setting, practic memorezi alte valori in casutele 3 si 4. Cand comanzi recirculare on (sau off) in casuta 2 vei "introduce" una din valorile corespunzatoare casutelor 3 (sau 4, functie de ce alegi: recirculare on sau off). In prima casuta e valoarea reala masurata de acel potentiometru. Aceasta valoare (cand masina este stationata) trebuie sa ia valorile (sau foarte aproape) din casuta 2, se si vede cum se modifica parametrii in timp ce motrul si tot mecanismul functioneaza corect. In timpul mersului, aceasta valoare poate diferi fata de casuta 2 in functie de viteza de mers si alti parametri masurati cu "tona" de sensori ai climatronicului.

 

Sper ca am fost explicit si am raspuns bine, sunt si "pe fuga".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!