Jump to content

Probleme Brotacel


aegyssus
 Share

Postare recomandată

Salut. Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie sau daca a mai postat cineva ceva asemanator.

De o luna de zile am devenit posesorul unui brotacel.

Dupa mult chin am reusit sa o fac sa porneasca la cheie ( inainte pornea doar impinsa ).

Intrebare: din ce cauza se opreste la relanti dupa ce motorul se incalzeste?

Aprinderea merge, alimentarea la fel.

Din cunostintele mele de mecanica cred ca problema este carburatorul.

Daca dau jos carburatorul, il curat si il pun la loc este posibil sa mai faca la fel

Pentru curatarea carburatorului multi mecanici m-au sfatuit sa folosesc o solutie de curatare numita decarbosol sau decarborol. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • aegyssus

    38

  • victori

    8

  • jan

    7

  • silviustan

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut.

In primul rand mai multe detalii despre masina: ce motor, ce carb.....

Primul lucru pe care l-as incerca este sa suflu jiglerul de relanti, de obicei este in dreapta. Daca ai carb 31 PICT... si vezi in drepata 2 jiglere unul langa altul si ti se par la fel sa sti ca nu sunt. Pozitia lor este importanta, deci vezi sa le pui la loc la fel (se prea poate sa fie puse din prima gresit dar....)

Vezi ca in Baia Mare sunt multi broscari.Ia legatura cu ei, te pot ajuta mult mai usor pe vazute decat pe scrise.

http://www.kafer.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa fie de la socul automat, daca e asa regleaza din surubul de la scarita, strange-l inspre dreapta :icon_cool: , apoi ar trebuii schimbate si restul reglajelor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1300 original. Carburator Solex 34 pitch 3. Aprindere putin umblata ( este montata o aprindere tranzistoriala de aia de Tg. Mures ).

Acesta este carburatorul. kafer1xd0.th.jpg al meu nu este asa curat :icon_cool:

Modificat de aegyssus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita oricum sa-l treci prin decarbusol, chiar da rezultate daca vrei sa-l cureti (arata ca nou daca-l tii in solutie cateva ore si il cureti apoi cu o periuta sau o pensula ). Dar nu e suficient, trebuie sa si cureti jiglerele si toate canalele alea , grija mare sa-l montezi cum a fost. Spor :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija sa indepartezi toate garniturile din cauciuc, "dispar" in decarbusolv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Va stresez din nou. Am curatat carburator-ul si acum nu gasesc o garnitura pentru el. Imi trebuie garnitura din partea de jos unde se monteaza pe motor. Din ce pot sa o confectionez sau de unde pot sa o cumpar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dintr-o foaie de klingherit iti tai dupa talpa carbului .

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1300 original. Carburator Solex 34 pitch 3. Aprindere putin umblata ( este montata o aprindere tranzistoriala de aia de Tg. Mures ).

Si da jos rahatul ala de-i zici "aprindere tranzistoriala" (asta in caz ca e cutie de aia rosie cu led). Aia nu e aprindere electronica, ci e o "platina electronica". De fapt nici macar asta nu prea e, ca nu reduce nici un pic curentul prin platina (nu are nici o alta legatura la masa, decit tot prin platina). Daca delcoul ti-e cit de putin uzat, n-o sa-ti mearga bine motorul si o sa-ti puste platinile. Si nu uita sa legi la loc condensatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de 1300 nu a fost echipat niciodata cu carburator 34 pict 3; 34 pict 3 este supradimensionat pentru aceasta cilindree, daca nu s-au schimbat special jiglerele pentru acest motor va merge in amestec prea bogat

uite aici

http://rrtech.lx.ro/motor-pages/solex.html

zice ca la un 1300, cu un 30 pict 1/2/3 tre sa ai principalul de 125, emulsorul de 125z si relantiul de 55g

pe cand pe un 34 pict 3 original ai avea principalul de 127,5 sau 130, emulsorul de 60 z si relantiul de 55 cu auxiliarul de 47,5

emulsorul merge invers proportional: mai mic, mai bogat, mai mare, mai mult aer, deci mai sarac

http://www.ruddies.business.t-online.de/solex.htm

http://www.vw-resource.com/jets.html

sunt curios cum iti arata bujiile si cat de ude/afumate devin dupa un timp - oricum neaprinderea amestecului carburant pe motiv de scanteie proasta poate duce cam la aceasi efecte precum o supraalimentare

recomandarea mea, reluata "ad nauseam"*: inainte de a regla carburatorul, trebuie sa verifici:

a) deschiderea intre culbutori si supape: ideal 0.15mm pe admisie si pe evacuare, mai strans, incinge, mai larg merge oricum prost

b ) reglaj platina (0.4mm), reglaj avans pe delco - in functie de ce delco are, reglajul se poate face static/dinamic, cu/fara vacuumul cuplat, intre 0/5/7,5/10 grade IPMS sau DPMS, la relanti sau avans total in sarcina (3500 ture) de 28-30 grade IPMS etc. - poti regla motorul static, la PMS, cat sa il pornesti si sa il incalzesti dupa care "fine tuningul" in functie de delco

c) abia acum trebuie sa te ocupi de carburator: sa aiba ce jiglere trebuie (aici e un pic de farmacie, sa le potrivesti intre ele, vezi mai sus), daca mergi pe 34 pict 3 poti sa il modifici si pe el in sensul de a-l aduce la valori adecvate motorului de 1300, sa aiba membranele, sa functioneze socul electric, electrovalva, sa aiba ciocul de sprit (si mai ales modelul care trebuie) garniturile; pentru reglaj vezi articolul de pe www.aircooled.ro ref. 34 pict 3

ideal pentru un 1300 merge un 30 pict 3 sau 31 pict 3, au venturi-ul mai mic (palnia din gatul carburatorului, de deasupra clapetei de acceleratie), adaptat cilindreei de 1300

scoate jiglerele din el: principalul e in camera de nivel constant (il poti scoate cu o surubelnita dupa ce desurubezi capacul din lateral stanga), emulsorul (arata ca un fluier), sub capac, insurubat vertical chiar langa deschiderea venturi-ului, cel de relanti (si de auxiliar) in dreapta carburatorului (cum te uiti la el montat pe motor) <vezi ca cel auxiliar poate fi sub un capacel, nu seamana cu cel de ralanti, cu cap surub; lasa-l in pace, sanse sunt sa nu fi fost ciobanit pentru ca multi nu stiu de el :icon_thumright: > si incearca sa citesti ce scrie pe ele; ala principal daca nu e neoriginal (am gasit si de carfil !!! ) ar trebui sa scrie vre un 125 sau 127,5 sau max 130, cel emulsor ceva intre 60 si 125, relantiul mai mult sau mai putin 55 (60); scrie-le aci sa iti zicem de bine (sau de rau)...

* http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_nauseam :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Multumesc pentru tot ajutor-ul acordat. Am reusit sa reglez si carburator-ul dar acum este putin cam lenesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Vin sa va stresez din nou. Am curatat carburator-ul l-am reglat si acum am o alta problema. Am schimbat bujiile am reglat avansul din delcou si a mers perfect cateva zile si acum nu mai pot sa o pernesc. Am verificat bujiile si am vazut ca este depunere pe ele, le-am curatat din nou si le-am pus la loc. Pe masina am o baterie VARTA de 88A si nici asa nu pot sa o pernesc decat tractata/ impinsa. Nu stiu ce sa mai fac. Ma poate ajuta cineva?

Masina este vw 1300 an 69 Motor 1300 cmc delco Bosch Bujiile sunt Bosch (nu stiu codul dar de la magazin mi-au spus ca merg perfect la broscuta ) Are prostia aia de cutiuta rosie cu led pe care momentan nu pot sa o schimb ( nu gasesc condensator ) condensator-ul de pe delco nu mai are fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez din topicul acesta:

Si da jos rahatul ala de-i zici "aprindere tranzistoriala" (asta in caz ca e cutie de aia rosie cu led). Aia nu e aprindere electronica, ci e o "platina electronica". De fapt nici macar asta nu prea e, ca nu reduce nici un pic curentul prin platina (nu are nici o alta legatura la masa, decit tot prin platina). Daca delcoul ti-e cit de putin uzat, n-o sa-ti mearga bine motorul si o sa-ti puste platinile. Si nu uita sa legi la loc condensatorul.
Vezi ca in Baia Mare sunt multi broscari.Ia legatura cu ei, te pot ajuta mult mai usor pe vazute decat pe scrise.

Si verifica joja. Probabil ca ti-a crescut nivelul de ulei.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te pupa gotronic :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce aveti de nu va intelegeti cu aprinderea Gotronic. La mine porneste si dupa ce a stat in frig o saptamana nepornita. A luat-o din prima, mergea mai nasol pana a epuizat toate picaturile de motorina care au mai ramas in rezervor si filtre si apoi a mers super bine pana la garajul de la tara unde ma bucur ca am lasat-o si nu mai e nevoita sa stea in nameti. :blink:

Repet...nu am avut probleme facute de aprindere. Poate aveti voi ghinion ori e de la altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am "rahatul" de aprindere Gotronic, cutiuta rosie cu led, si culmea ca porneste f bine, merge bine, consum ok... :))

Modificat de ciprivw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

Deci, daca tot suntem off-topic, repet: aia nu e aprindere! E un fel de platina electronica. Ea nu inlocuieste aprinderea clasica, inlocuieste doar rolul platinei. Adica "comanda" bobina. Comanda se face prin intreruperea minusului din primarul bobinei. Deschiderea circuitului de catre platina induce o variatie de flux care in secundar genereaza tensiune mare (cu clasica 17000 Volti, cu electronica vreo 20000). La deschiderea circuitului primar al bobinei curentul are o valoare de citeva sute de miliamperi (vreo 300mA), curent destul de mare, care in timp afecteaza contactele platinei. In general platinile electronice (denumite impropriu pe la noi "aprinderi electronice") limiteaza acest curent prin platina (uzual la 20-30mA). Adica, prin deschiderea platinei din delcou nu se mai intrerupe minusul de la bobina, ci se da o comanda la "cutiutza", care ea va taia minusul bobinei preluind acel curent mare pe contactoare statice. Dar pentru a putea indeplini acest rol, "cutiutza" trebuie sa realizeze prin dinsa legarea la masa a bobinei, adica sa aiba tras un fir de "minus".

Daca te uiti la cutiutza aia rosie, nu are nici un fir de masa. Deci masa o face, paradoxal, tot prin platina! Asa ca valoarea curentului prin platina nu este cu nimic mai mica decit la varianta clasica: tot curentul din primarul bobinei trece prin platina!

Mai exista pe la noi si alte tipuri de "aprinderi electronice" (asta e cunoscuta uzual ca fiind "aprindere de Tirgu Mures"), dar toate celelalte limiteaza curentul prin platina, doar asta nu. Ea doreste insa sa faca altceva: sa limiteze scinteia pe platina (prin intreruperea brusca a curentului).

Personal am montat pe mai multe masini aceasta aprindere si am laudat-o la multi (imi placea ca ledul te ajuta sa reglezi avansul), inclusiv pe forum ( http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=127054 ). Dar ulterior, daca fac o statistica personala, ea a functionat bine cam pe 50% din masini (inclusiv Dacia, Oltcit). La unii functioneaza impecabil si dupa vreo 3 ani, dar pe altii i-a lasat cind le era lumea mai draga (un coleg de-al meu a venit acasa tractat 50 de km). Lui Buju si lui Karcsi le puscau platinile intr-o veselie (in loc sa creasca durata de viata a platinei, a redus-o la citeva zile).

Parerea mea este ca principiul nu e bun (limitarea scinteii, nu a curentului) decit daca nu ai deloc joc la delcou. Daca ai joc (chiar insesizabil), o sa-ti creeze probleme.

Am montat si alte tipuri de "aprinderi" electronice (de Deva, de Arges), inclusiv pe masina mea, dar nici macar una nu a creat probleme.

Sa nu se inteleaga ca am ceva cu domnul Olaru (gotronic), nu-l cunosc, am vorbit doar o data la telefon. Ba chiar din contra, apreciez efortul lui de a face un lucru util. Am inteles ca si dumnealui a renuntat sa mai produca acele "aprinderi", noile lui produse fiind principial diferite.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Sa nu se inteleaga ca am ceva cu domnul Olaru (gotronic), nu-l cunosc, am vorbit doar o data la telefon. Ba chiar din contra, apreciez efortul lui de a face un lucru util. Am inteles ca si dumnealui a renuntat sa mai produca acele "aprinderi", noile lui produse fiind principial diferite.

pai atunci sa faca un factory recall si sa inlocuiasca modelele astea neprincipiale :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu stiu ce sa mai fac cu brotacelul meu. Am schimbat bujiile din nou ( mesterul a spus ca sunt strapunse ) am verificat fise ( una scapa si am inlocuit-o ) am curatat din nou carburator-ul am schimbat delcoul fac toater reglajele, dau o tura cu ea si nu mai merge. Daca nu o misc din loc merge si 3 ore continu. Acum am vazut ca scapa ulei (sau benzina amestecata cu ulei) pe undeva pe la un cilindru. Daca a mai patit cineva asta si poate sa ma ajute accept cu mare placere. Chestia ai rosie (GOTRONIC ) sau cum ii zice am dat-o jos si am pus condensatorul la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde scapa ulei cu benzina? Daca e benzina (multa) in ulei, ar fi bine sa schimbi uleiul. Apare zapada pe galeria de admisie (si pe carburator) cind pornesti motorul? Oricum, carburatorul l-ai reglat cu motorul incalzit bine, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carburator-ul si avansul din delcou l-am reglat dupa ce a mers motorul cam 20-25 de minute. La chestia cu zapada pe admisie si pe carburator am observat aseara ca este si nu stiu ce este cu ea. Benzina amestecata cu ulei scapa pe la cilindrii 3-4 nu stiu exact ca era noapte cand am vazut baltoaca sub masina ( adica pe la 21:30 )

Modificat de aegyssus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai probabil ca nu merge preincalzirea galeriei de admisie (zapada) si d-aia iti baga si benzina in ulei si nici nu trage motorul, ca merge in 2-3 cilindri.

Deci la ralanti merge si cind accelerezi, moare, sau cum? Schimba uleiul, daca a crescut mult nivelul. Scurgerea aia poate fi de la capac. Ai garnituri bune la capace sau din pluta de la magazin? Incearca s-o pornesti cind e mai cald (soare) sau nu e umezeala, ceata, noapte, sa vezi ce mai zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul merge rotund. La relanti merge normal dar daca merg cu ea la drum nu se mai tureaza merge bine in a 1-a la fel si in a 2-a dar cand schim in a 3-a nu se mai tureaza si moare. Acum o sa merg sa dau jos carburator-ul si sa-i schimb pompa de sprit si sa vad dupa ce se intampla. La care capace te referi? Aici la mine nu gasesc garnituri dar nu este asta o problema am acasa ceva clingerit de 1mm si cred ca o sa-mi fac singur garniturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!