Jump to content

Cum scoatem bateria ?


livachis68
 Share

Postare recomandată

E chiar de belea sa scimbi bateria, azi am incercat sa fac operatiunea, am ales pana la urma sa merg la un service pentru asta, am cumparat rombat tornado de 75 ah, credeti ca e buna de ceva, am les-o pentru ca era mai ieftina si am mai avut pe masina cealalta rombat si n-am avut probleme, in schimb fata de cea originala care era de 80 de ah are puterea de pornire mai mare parca 750.

A ghidusit mecanicul la ea o ora si pana la urma a reusit sa o dea jos dar dupa ce a demontat plasticul si implicit stergatoarele, altfel sigur se rupea plasticul. Mi-a desfundat si scurgerea de sub baterie care era plina de namol si mi-a luat 30 lei in total.

Sfatul meu este sa mergeti sa schimbati bateria la un service si n-o sa va doara capul si pentru 30 lei zic eu ca merita, in schimb nu sunt multumit de faptul ca plasticul ala nu mai cade lipit pe parbriz si a curatat santul ala le il are si tot degeaba, cred ca o sa merg la altcineva sa-l aseze

Modificat de Auras
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    18

  • F l o r i n

    9

  • Al Bundy

    6

  • pavy

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e nevoie nici macar sa umbli la stergatoare, nu sa mai si dai plasticul ala jos. :D Si eu am schimbat-o pe a mea. Trebuie doar ridicata un pic din partea de catre conductele de clima si iese inclinata, destul de usor. Locul e la fix facut acolo, ca s-o poti scoate asa.

Bateria asta romaneasca, o fi avand ea 750 de A curent de pornire, dar or fi Amperi romanesti :D , si in mod sigur nu egali cu cei 750 ai lui Bosch, sau Varta. Sper totusi ca ai luat un acumulator fara intretinere.

O procedura mai detaliata de scoatere a bateriei gasiti in topicul asta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa 5 ani si bateria mea a spus Adio ! De ieri nu a mai vrut sa porneasca la nici 5 minute dupa oprire . i-am luat o inlocuitoare Exide de la AutoTotal de 80 Ah .

Dupa ce m-am chinuit 2 ore pot spune ca ................se poate inlocui bateria foarte usor .

1. Se scoate chederul care tine capacul de peste compartimentul bateriei ;

2. Se extrage capacul afara ;

3. Se scoate cu o tubulara de 13 clema de prindere a bateriei ;

4. se desfac bornele bateriei ( nu uitati cheia masini in contact ........ ) ....

5. se scot bridele de fixare a cablurilor bateriei ( sunt de plastic pe firewall ) si se ridica in sus ;

6. cel mai important -->se scoate furtunul de servo din mufa de cauciuc care este pe firewall , si se roteste cu tot cu supapa care ramane in servofrana , altfel .........supapa se rupe (daca se rupe se baga un spiral de 10 mm in plasticul vechi ramas de la supapa originala si se preseaza apoi o supapa de Dacia care merge perfect) si trebuie sa muncim mai mult .

7. Se misca pe loc bateria stanga - dreapta dupa care o aplecam catre fata si o ridicam dinspre tevile de AC spre afara --> bateria va iesi fara a fi nevoie sa scoatem plasticul de sub parbriz si bineinteles fara sa il spargem .

8, Curatati bine locasul bateriei si desfundati orificiile de scurgere a apei , scoateti frunzele si mizeria , curatati de asemeni pe langa suportul filtrului de polen pana la vopsea ( asa se evita patrunderea apei in masina prin canalizatia de ventilatie ).

9. Se instaleaza bateria noua in locasul ei si se repozitioneaza cablurile si conducta de servo .

10 . se monteaza bornele bateriei ( + si apoi -) ;

11. se verifica pornirea ;

12 . se remonteaza capacul compartimentului bateriei si se repozitioneaza chederul respectiv .

Multa bafta ,

Totul dureaza maxim ....................40 de minute .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am reusit sa scot bateria, insa cu ajutorul unui prieten, am ridicat-o apoi am inclinat-o putin si a iesit! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Chestie nemteasca, totul este la FIX.

Chestia romaneasca, la o baterie cumparata, primesti plasticul de la stergatoare cu numai......70ron.

Aiurea....un amic din germania, a schimbat bateria in service, si plasticul de sub parbriz a fost din partea casei ( binenteles ca mecanicul l-a bruscat,scheise)

Noroc ca fostul propietar( actual si viitor prieten) a schimbat bateria la mine, dar o sa pun 70 ron deoparte in pusculita de portelan.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Super informatiile, mersi pentru pareri de cand caut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu miam prins urechile la inceput...Dar am reushit sa o scot,nu asta a fost problema.Dar cand am bagato inapoi miam strivit 2 degete 8(auch).Dupaia itzi dai seama ca e chiar foarte simplu :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru viitor si toti colegi care vor sa schimbe singuri bateria:

post-17496-1219391962_thumb.jpg

post-17496-1219391972_thumb.jpg

post-17496-1219391980_thumb.jpg

post-17496-1219391989_thumb.jpg

Modificat de dsf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

va rog sa-mi spuneti si mie, pana la urma bateria se poate sau nu inlocui fara demontarea unui alt reper? Citind diferitele pareri din acest topic, nu am reusit sa inteleg care este raspunsul real.

Multumesc anticipat,

Marius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar suportul ce o tine la loc. Acela in forma de L. La scos o inclini putin ca in imagini si... gata. Pozele din postul lui dsf vorbesc de la sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, multumesc. Asa banuiam si eu din pozele din postul lui dsf.

Acum stau mai linistit. Bateria de la Passat-ul meu are deja 4 ani si ma astept sa inceapa sa oboseasca iar eu sa am de lucru cu ea.

Marius

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut!

Din ce observ eu in posturile de mai sus, sistemul de prindere de la Passat seamana cu cel de tip "B13": fixare la baza bateriei?!

Cautand pe site-urile de baterii auto am observat ca majoritatea acumulatorilor au indicat si sistemul de fixare si as dori sa stiu exact ce sistem este cel de la Passat.

Stie cineva exact ce tip de fixare foloseste Passat B5.5?

Si doi: ce gabarit maxim poate avea bateria de Passat (cf Cod gabarit EN60095)?

Observ ca aceeasi baterie de 70AH are diferite gabarite (dimensiuni) in functie de producator.

Ex de fixari: http://www.rombat.ro/index.php/ro/instruct...erii-de-pornire

Fixare B00 - Fara prindere jos

Fixare B01

Fixare B03

Fixare B13

70AH Premier cod gabarit LB4 315 x 175 x 175 mm

70AH Tornada cod gabarit L3 278 x 175 x 190 mm

PS: Acum am pe masina o baterie de 69Ah atat de mica dpdv dimensiuni incat fuge stanga dreapta cam 25-30 cm daca nu ii prin piesa in forma de L, iar de iesit iese fara probleme (inclinat asa cum spunea Razvan)

Este o firma necunoscuta (Banne??) iar ultima testare a ei a fost in mai 2004! (are eticheta neamtului care a folosit masina). Ce este interesant la aceasta baterie: are 4 borne: in fiecare colt al bateriei este cate o borna. Daca o rasucesti cu 180 grade ai polaritatile inversate (sa nu te chinui sa incrucisezi cablurile)! Credeti ca in Romania gasesc astfel de minunatii (mica, puternica si sa reziste 6-7 ani?)

Modificat de HRTS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noi informatii. Tocmai am descoperit ca am pe masina un acumulator cu dimensiunile 315/175/175 si a intrat fara probleme.

hpim1132.th.jpg varta.th.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HRTS eu am avut pe masina BANNER, era fabricatie 99 si a rezistat pana iarna trecuta - incredibil, am ramas cu gura cascata cand am dat-o jos, avea anul stantat pe ea. Nu am stiut de unde sa iau atunci, dar acum am observat ca au la reprezentanta aceeasi marca.

Niciodata nu m-a tinut o baterie mai mult de 5-6 ani la un motor pe benzina, iar eu chiar am grija de ele - le mai incarc, le verific bornele, evit drumurile scurte, imi verific anual instalatia cu voltmetrul.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Poveste lunga spusa scurt. Mi-a murit bateria, am cumparat alta cu schimb gratuit inclus, mecanicul de la magazin mi-a spus ca o sa se rupa 100% plasticul de la stergatoare, am plecat acasa.

Bun, am incercat sa o schimb singur dar evident ca nu am reusit sa o scot. Sistemul este sub orice critica, fiind atat de inghesuit. Problema este ca nu pot sa o misc aproape deloc, deoarece in partea din fata este furtunul acela gros, plus ca mai e si firul de la minus infiletat exact intre baterie si firewall. Am incercat sa o ridic de coltul unde este borna de minus si sa imping coltul opus spre habitaclu dar a ramas intepenita in plasticul de la parbriz, si nu e nici o sansa sa o ridic peste tevile alea de la calorifer sau ce or fi. Mi-am sunat mecanicul, si o sa merg la el. Sper sa reusim, fara sa rupem plasticul. O sa revin cu detalii ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu reusesti fara sa rupi plasticul ? E adevarat, intra si iese mai greu...dar nu e imposibil. Eu am frichinit bateriile de cateva ori pana acum.,,,,si nu am rupt niciodata plasticul ala. Si acum am o baterie de 84 Ah...destul de voluminoasa.

Ideea e sa o scoti in unghi, cu un colt spre tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe frigul asta sunt toate sansele sa se rupa , recomand demontarea stergatoarelor(necesita o scula de depresat bratul de pe ax) si a plasticului , de la inceputul operatiei pana la sfarsit treaba de aprox.10-15 min in functie de dexteritatea fiecaruia , in schimb la varianta de demontare a bateriei fara scoaterea plasticului e chinuiala mare si nu cred ca merita , ce poate fi rau la remontarea plasticului este ca se poate sa nu mai stea lipit de parbriz pe toata lungimea lui (cel putin asa sa intamplat la mine).

Modificat de yvaygrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am ajuns de la mecanic. Deci nu pot sa cred cat de simplu a fost. A scos stergatoarele, a ridicat plasticul, a schimbat bateria, a curatat bine santul de la parbriz in care intra plasticul, montat si verificat stergatoarele si gata. In 20 de min a fost gata, cu tot cu povesti. Bine ca am scapat. Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am incercat sa aflu si eu ce baterie am pe passat-ul meu,( VW PASSAT VARIANT 2001, 131 CP,6 viteze)pe oilshop.ro,dar nu am reusit sa gasesc,acest "vin decoder",poate ma puteti ajuta,sa-mi gasesc si eu tipul,si eventual ce marca,ar fi mai buna .Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe acumulatorul tau ce scrie?

Ce am aratat eu mai sus ca am pe masina, e bun si pentru tine. Varta Blue Dynamic 80Ah.

Ti-o recomand cu incredere. O am de 4 ani pe masina si acum la -15 grade porneste din prima fara probleme.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pot sa-mi iau de 80 ah sau de 85ah,eu am 131 cp ,de asta intreb ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am cumparat Varta Silver Dynamic 85Ah 800A. Dimensiunea este 315x175x175 mm si intra perfect, exact ca cea originala. Pretul a fost 450 RON plus bateria veche

Modificat de Mad Cow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria originala are 310x175x190 (daca mai tin bine minte) , cea pe care o am acum Rombat Premier 315x175x175 (aprox. 300 lei acum un an, ptr. cei cu buget mai redus) .Bateria originala avea 6 ani si jumatate si cred ca mai ducea ceva dar a-m schimbat-o preventiv , Rombatul are abia un an deci nu pot sa-mi dau cu parerea despre ea , dar oricum am o parere buna despre Rombat >>> cam din 2003 pana in 2006 a-m avut o Cobra diesel si iarna cand era ger o cam omoram cu pornirile f. greoaie dar Rombatul si-a facut datoria timp de trei ani , cand a-m vandut masina era inca in stare buna.

post-19883-0-92646900-1293381164_thumb.j

post-19883-0-71498000-1293381195_thumb.j

Modificat de yvaygrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!