Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Bleah...Am schimbat si bujiile si filtrul de motorina...Azi dimineata la ora 06:30 erau 3* si a invirtit cca. 4-5 secunde pina a luat-o...Imi vine sa-i dau foc cind ma gindesc ca astia anunta ca vine in curind iarna adevarata...:vaidecapulmeu:....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@livium1966 cred ca la tine problema nu tine de incalzirea bujiilor (acestea nu influenteaza decat sub 5 grade) sau de avans.

Mai de graba e legata de cantitatea de motorina administrata la pornire, adica nu prea e. Eu de asta m-as lega. Deci injectoare,pompa ,filtru motorina, oricum traseul asta as lua in calcul.

Eu avind motor ALH de 90 CP, am pompa distribuitoare si din cite am inteles nu am nici pompa de motorina. Pompa distribuitoare joaca rol si de pompa de motorina. Nu stiu cum se verifica injectoarele. Astazi m-am decis sa schimb filtrul de motorina. O sa vad dupa asta daca am rezolvat ceva. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele le verifici prin masurare cu vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Am tot incercat sa caut dar se pare ca functia search nu mai ajuta. Am Vag Com, cum fac verificarea injectoarelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa suni pe cineva din lista cu persoanele care detin vag-com in orasul tau si te lamureste sigur.Eu nu ma pricep.Sory.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am prelungit timpul de ardere la buji si azi dimineata a pornit la sfert de cheie, motorul nu a facut nici o tura camplect ca a si pornit. Timpul pana se stinge becul e de aprox 5 sec. acum, inainte era de vreu 2-3. Precizez ca ieri dimineata a invartit de vreo 4-5 ori motorul pana a pornit in aceleasi conditi si la fel de cand s-a lasat frigu. Deci aceasta modificare o consider destul de benefica.

Pai nici nu trebuie sa te chinu asa.

Pentru ca masina sa o ia din prima pe ger cu pornire la sfert pui cheia sa aprinda martori, apoi astepti sa se stinga matori din bord, iar in stinga sub butonul de faruri se aude un tancanit (este releul care comanda bujiile incandescente care decupleaza).Dupa asta ii dai demarol.Cele citeva secunde de asteptare fac ca bujiile sa incalzeasca camera astfel incit masina porneste fara probleme.Sub 7-10 grade sub 0 recomand sa pui contactul de doua ori, prelungind astfel durata de incalzire a bujiilor.

Aceasta manevra merge la orice diesel-indiferent de anul de fabricatie sau model

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ceva vreme in urma am schimbat uleiul la cutia de viteze si s-a modificat si comportamentul masinii: nu mai agata in treapta intaia decat la o frecventa de 5% fata de inainte dar in schimb pana se incalzeste intra un pic mai greu in viteze (cam 5 minute dupa pornire si asta pe vremea rece de acum).

Facand legatura cu ce am citit pe acest thread am rezolvat in mare parte problema pornirii "la rece", calc ambreajul, rup legatura intre cutie si motor. Daca in cutie vascozitatea uleiului este mare de ce sa chinui bateria sa invarta si angrenajele din ea?

Asa ca a disparut mare parte din tremuratul de la pornire si toata chinuiala care era destul de evidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o Octavia Tour cu motor ALH am facut revizia + distributia la 90000 km si........stupoare porneste foarte foarte greu la rece!

si am vazut ca vine foarte mult aer pe coloana de motorina dupa filtru spre pompa!

am schimbat deja un filtru!

am schimbat si supapa de la filtru!

am verificat si bujiile!

nu da nicio eroare in VAG-COM!

am sunat la unii care se ocupa cu pompe diesel da' mi-au zis sa rezolv problema cu aeru' din instalatie! (nenea de la service da vina pe pompa)!

are cineva vreo idee?

a mai patit cineva .....ceva asemanator?

o fi din motorina? ideea e ca am facut plinu' dupa ce am facut distributia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avasul cum e dupa schimbarea distributiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul e 58 !

ieri a pornit greu dimineata

apoi a pornit brici dupa ce a stat cca 4 1/2 ore

apoi in dimineata asta dupa alte 8 ore n-a mai pornit usor ! decat din a treia cheie!

ma gandesc ca o fi din instalatia de preincalzire (bujiile incandescente) ! sa nu fie ceva pana in bujii, un releu o siguranta (desi si pe astea le-am verificat)

o sa mai verific sa vad daca ajunge curent la mufele bujiilor , dar trebuie sa astept sa se raceasca motorul!

Dumezeu cu mila !

nu stiu ce sa mai cred!

acum am schimbat si motorina euro 5 de la Rompetrol

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti porneste greu dimineta cind este mai frig si dupa pornire daca-l lasi citeva ore porneste fara probleme, atunci ai probleme cu acumulatorul dupa parerea mea.

Daca ai tensiunea la acumulator sub 11.5V nu se face preincalzirea, asa este programat calculatorul. Daca pui Vag-com in situatia asta pe ea la timpul de preincalzire va aparea 0 secunde, adica nu exista.

Solutia asta este aleasa ca in cauza in care ai acumulatrorul slab, sa nu-ti consume energia bujile incandescente. Pornirea va fii mai greoaie, dar cu provabilitate de reusita mai mare.

Ca eroare Vag -com nu-ti va arata nimic, si nici nu poti verifica starea bujiilor cu Vag-com. Ele se fac cu un led sau lampa de control sau profesional, cu un cu un instrument de masurat rezistenta.

Chiar ce acumulator ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acumulator .....nu stiu!

ideea e ca am "masurat" bujiile cu un aparat de masura punand pe plusul pe baterie si pe "capul" bujiei "fisele" aparatului de masura ! (am vrut de fapt sa vad daca inchide circuitul) si am vazut ca acumulatorul are 12.48 V (atat indica aparatul)

am umblat pe la sigurante nimic !

dupa am pus VAG-COM -ul

si am gasit urmatoarea eroare

1 Fault Found:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

am sters eroarea si nu a mai reaparut!

i-am facut si un OUTPUT TEST si am vazut ca releul de la bujii functiona (cupla) - sper ca e cel de la bujiile incadescente din bloc si nu de cel pentru bujiile pentru lichidul de racire.

stabi ...unde pot vedea timpul de preincalzire ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grup 12 , Pre-glow period. Daca ai facut masa prin bijie, este clar ca bijiile sin ok. Mai ramine sa verifici daca tensiuneea vine pe cablu.

Vezi ca siguranta de la buji se afla deasupra acumulatorului.

Si mai exista releul care poate sa fie arsa sau contactorul de pe releu distrus.

Amindoua duc la lipsa de tensiune pe fisa de pe bujie (cablu).

Eroarea respectiva nu are legatura, mai ales ca nu a mai reaparut.

Modificat de stabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul e 58 !

Cum adica? El trebuie sa fie cam asa

Doar ca asta e un pic cam mare . Intersectia celor 2 linii tb sa fie pe diagonala din mijloc.

Vezi ca motorul tb sa fie cald, peste 80 grade.

post-1788-1229629954_thumb.jpg

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doruuu, la tine nu e din bujii. Motorul porneste din prima cheie si daca nu merg bujiile. Pe incercate. :cheers: Eu porneam si la -5 fara bujii. Si pornea la prima cheie.

Problema trebuie cautata altundeva. Nu cumva iti scapa vreo supapa de motorina? Sau poate chiar pompa tandem face probleme. Desi masina e cam noua pentru asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am eliminat problema bujiilor (vine curent la ele, am verificat pe motorul rece)

58 am inteles ca e bine (cica ar trebui sa fie intre 40 si 60)

si pana la urma e din alimentarea cu motorina! raman fara motorina pe instalatie !

COsmin stii unde e respectiva supapa (cea de pe filtru am schimbato)

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am gasit "buba" e vorba de supapa unisens din rezervor ! (am strangulat furtunul de tur de dinainte de filtru cu o clema si acum astept - au trecut cca 3 ore si nu s-a intamplat nimic - instalatia e amorsata, sa vedem dimineata)

am inteles ca sunt unele (de supape e vorba) care se pot monta "pe" furtunul de tur !

stie cineva de unde se pot procura?

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la magazine de piese auto dar trebuie sa stii diametrul interior al furtunului pe care vrei sa-l montezi. se gasesc mai multe dimensiuni : 6mm, 8mm, 10mm.

am luat eu acum ceva timp de la Al Padrino da se gasesc peste tot.

Modificat de strumf11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clema pusa pe tur (pana in filtru) n-a ajutat cu nimic! tot am gasit instalatia dezamorsata

am fost astazi la Express Diesel si mi-au pus o supapa unisens tot pe tur dar dupa filtru de data aceasta! (vin sarbatorile si nu mai au chef sa umble la pompa---s-a ma duc sun dupa 5 ian sa ma programeze sa-mi desfaca pompa)

acum sa vedem dimineata cum o fi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici supapa n-a fost de folos :(

asta e!

o fi in pompa o supapa defecta pe retur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde!

cateodata foarte putin !

cateodata mai mult!

max 10-15 , deci nu exagerat de mult!

dupa 5 ore de stat furtunasul transparent e plin cu motorina !

iar dimineata e gol !

asta nu pricep

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu urmatoarea problema la masina din semnatura.

Dimineata timpul de actionare al demarorului creste invers proportional cu temperatura.Azi au fost 1.5 grade si a trebuit sa invart iar 15-20 de secunde.

Inainte sa pornesc am pus testerul pe ea si la glow plugs status imi arata 10100111 .

La 1 minut dupa ce am pornit motorul s-a transformat in 10111111 si dupa cateva sute de metri de mers s-a facut 11111111.

Acum va intreb eu ... am bujii defecte sau care e faza?

Eu le-am probat pe fiecare pe baterie si se aprind foarte repede.

L.E.

De ce are atat de multi digiti la bujii? Are cumva si bujii de incalzire a antigelului?

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile nu pot fi "citite" cu vag-com-u' !

vezi sa nu ai aceeasi problema ca si mine ! (ma rog nu chiar identica) --- PROBLEME CU ALIMENTAREA DE COMBUSTIBIL (filtru, pompa, coliere, etc)

inainte de a porni vezi daca ai motorina in instalatie!

sau pur si simplu sa ai proble cu motorina!

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am tot uitat si eu insa problema este urmatoarea:

Cu cat e mai frig cu atat porneste mai greu. Saptamana trecuta au fost 11 grade dimineata si am invartit 2 secunde.Azi a fost un grad si am invartit mai mult

Injectoaree au fost reglate "ca la carte" dpv. mecanic de un coleg forumist , filtrele schimbate (si inainte si dupa schimbare face la fel). Corectiile pe injectoare sunt bune, Nu am erori pe motor. Nu observ scurgeri de combustibil .

Repet: Cu cat e mai cald afara cu atat mai repede porneste. Eu cred ca dezamorsarea se manifesta la fel si la cald si la frig (am avut ARO si stiu cum e).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!