Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Nick , azi dimineata au fost 0 grade afara si a pornit normal . Fara sa se tureze / detureze ...

La fel a fost si iarna trecuta . :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pornesc tot fara acceleratie. tracto zicea ca o ajuta putin cu acceleratia, desi din cate stiu nu e bine sa o accelerezi la pornire.

La mine a fost o variatie usoara, a urcat la 1000 rpm, poate putin peste, apoi a scazut la normal. Nu cred sa fie probleme... la scanare cel putin nu apare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, la mine nu trebuie sa accelerezi. Chiar daca sunt si 0 grade afara

pai nu e necesar sa apas acceleratia dar fluctueaza turatia pentru o sec pana sta la 950 RPM daca nu fac asta si uneori scoate putin fum albastru. o sa fac cat mai curand o scanare. multumesc de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok baieti multumesc pt sfaturi.

Totusi am inteles ca:

- la Aryes la o temp ext de 0 grd porneste fara sa se tureze

- la Nick la o temp ext de 2 grd porneste usor turata

La mine temperatura ext era de -0.5grd.

Sa fie ceva legat si de chestia asta?

Banuiesc si sper sa nu fiu ridicol, ca in calc masinii este setata o temp ext limita (pt temp scazute) cand motorul trebuie ajutat la pornire.

Logic asa ar fi, insa asa cum am spus banuiesc doar.

Bafta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata mi-a pornit normal, fara sa se tureze, dar am pornit-o fara sa calc ambreajul (1 gr C). Ieri am pornit-o cu ambreajul calcat, dar nu a mai fost pornita 24 de ore. Cu ambreajul calcat, invarte mai usor, si e posibil sa se tureze putin ... :) ???. Incearca sa lasi mai mult contactul pus, pana iti pui centura si alte, sa se incalzeasca mai bine bujiile, sau chiar sa pui si sa iei contactul de 2 ori inainte de pornire. La punerea contactului, pompa de motorina din rezervor, alimenteaza filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nick , azi dimineata ( - 2 grade ) mi-a pornit mie turata ... undeva pe la 1000 ture ... :)

Daca la altele nu prea-s atent , la pornire sunt cu ochii pe ea ca pe butelie , si e prima oara cand o vad ca face asa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este foare simpla:

exista soc manual si soc automat.

la golf 2 am soc manual, se trage la porniri la rece.A durat 4 luni de cautari ca sa repar socul, desi toata lumea imi spunea ca e suficient sa accelerez.In manualul masini si cei de la Bosch mi-au spus ca nu e bine ca masina sa fie accelerata dimineata, deaorece e suficient socul.

la golf 4 masina mea 1.9 TDI-PD axr, are soc automat actionat de un senzor de temperatura.Nu se accelereaza masina mai ales la prima pornire dimineata, doar se tine apasat ambreiajul apasat.

de fapt la ultimele modele de pasat si parca la mercedes daca nu calci ambreiajul nu porneste masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa va zic ca azi de dimineata era 1grd si nu a mai pornit turata.

Aryes tie la (-2 grd) ti sa dus in 1000 de ture.

Eu cred ca e sigur ceva legat de senzorul ala de temp exterioara.

Sa vad cum porneste maine de dimineata.

Sa incerc si cu varianta cu lasatu contactului mai mult ca sa se incalzeasca bujiile.

Oricum e :) al naiba.

Modificat de SpT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Eu cred ca e sigur ceva legat de senzorul ala de temp exterioara.

Nu cred ca are legatura cu senzorul de temperatura exterioara .

Legatura are doar cu :

- G62 - Engine Coolant Temperature Sensor ;

- G72 - Intake Air Temperature Sensor .

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind afara sunt sub 0 grade la prima cheie la rece lasa masina sa se stinga toti consumatorii, chiar daca bujiile se sting primele, apoi pornesti masina.

Bujiile mai merg o perioada de timp dupa STINGEREA MARTORULUI DE LA BORD.

La golful 2 puneam contactul de doua ori ca sa prelungesc durata de incazire a bujiilor in camera de ardere.Chiar ma laudam la colegii de parcare (taximetristi) ce pornire am.

La fel si la golf 4 doar ca pun contactul o data dar il tin mai mult ca interval de timp.Dupa ceas sunt circa 5 secunde maxim 10.

Ar mai fii o smecherie ca sa ai pornire buna dimineata-ulei de calitate tip 5w40 sau 0w30.

Cit priveste turatia optima de incalzire a motorului rece in anotimpul de iarna ea este de 1050-1100 de ture.Vara 900-950.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, Aryes am inteles, multumesc.

In concluzie e ceva normal sa faca asa.

Ms cristi pt sfaturi si numai bine.

:) (tremureala) placuta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi porneste putin mai turata(1000rpm) nu cred ca este o problema sau cel putin sper sa nu fie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari frati Volkswaganari,

Am urmat sfatul lu cristi si a dat roade.

De dimineata 0 grd :D , am lasat contactul ceva mai mult, si nu s-a mai turat.

O fi si asta ceva.

Bafta

Modificat de SpT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata mi-a pornit normal, fara sa se tureze, dar am pornit-o fara sa calc ambreajul (1 gr C). Ieri am pornit-o cu ambreajul calcat, dar nu a mai fost pornita 24 de ore. Cu ambreajul calcat, invarte mai usor, si e posibil sa se tureze putin ... :icon_thumright: ???. Incearca sa lasi mai mult contactul pus, pana iti pui centura si alte, sa se incalzeasca mai bine bujiile, sau chiar sa pui si sa iei contactul de 2 ori inainte de pornire. La punerea contactului, pompa de motorina din rezervor, alimenteaza filtrul.

Si eu am avut o problema similara. Cand porneam masina uneori mi se pornea cu motorul turat si apoi is revenea, si becul de la bujii era aprins in acest timp. Problema a fost de la senzorul de temperatura. L-am schimbat si nu au mai fost probleme (110 Roni cu tot cu manopera).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru atentie, fiindca lasati la prima cheie contactul mai mult timp (minim5 secunde).Ginditi-va ca aceste masini au un computer la bord, iar cind deschizi calculatorul de acasa nu o ia din prima....

sa va mai zic doua smecherii pentru dieseluri:

-nu te impacienta daca la o pornire la rece masina o ia mai greu.Gindestete cum ai exploatat masina anterior ca perioada, fiindca e posibil, ca alternatorul sa nu fi incarcat suficient bateria.Este recomandat ca o data pe saptamina sa ai un drum lung, pt incarcat baterie, curatat turbina si injectoare.

-atentie la combustibil, mare atentie.Cind este frig afara e necesar sa utilizezi motorina pt iarna.Daca inca nu a aparut la PECO baga acelasi combustibil dar aditivat.(Ex: top diesel-petrom, folosesc dintr-o singura statie petrom motorina de circa un an la ambele masini si nu am avut nici o problema cu injectoarele.) Am in porbagaj in permanenta un flacon de aditiv de motorina, fiindca daca trebuie sa alimentez de unde nu cunosc, bag preventiv jumatate din doza recomandata de aditiv inainte de a alimenta.Pina acum la golful 4 nu a fost cazul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi am inteles pctul tau de vedere.

Legat de prima smecherie pe care ai spuso:

-eu parcurg pe zi in jurul la 50 km (servici-casa), deci bateria +injectoare+ turbina ar trebui sa functioneze corect.

-cu aditivul pt motorina nu prea cunosc avantajele sau dezavantajele acestuia.

Daca poti sa-mi dai cristi mai multe informatii legate de aditivul asta (ex: calitate, pret, marca, ). Pt G4 ce recomanzi?

Ms fain

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu fiu :) am sa spun pe scurt probleme:

in romania sunt doi mari producatori de combustibil:

-petrom,

-rompetrol.

nu iau in calcul lukoil, desi au multe stati de distributie, productia nu este asa mare, iar coeficientul de sulf din petrolul care il folosesc e mai mare.

recomand motoria aditivata de aceste societati (petrom si rompetrol), tip Euro 4.

Ca aditiv separat de motorina folosesc un aditiv de la 2+2 care un flacon ajunge intre 250-500 de litri.E un pic incomod la dozare (poti sa-ti faci o masura calculata la un numar de litri sau cu siringa).

Deci cumparati motorina doar de la statiile de carburanti cu vinzare foarte mare si de preferabil cele de unde suntet siguri ca nu sunt probleme la calitate

Precizare:Acesti aditivi pentru combustibil se folosesc ocazional si nu au alte proprietati respectiv curatare injectoare sau componente din alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

De 3 zile am observat o schimbare la pornire, masina porneste la prima cheie dar se chinuie 2-3 sec. Inainte pornea la sfert de cheie, de cand s-a lasat frigul -2 -3 grade a inceput sa porneasca mai greu la prima cheie, si se tureaza pana la 1000-1100. Care este problema? bateria a fost schimbata anul trecut (Varta 75A) i-ar bujiile de 2 ani jumate nu m-am atins de ele. Stie cineva care este problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie doar la prima pornire dimineata, parca murea bateria pt o secunda, nu avea putere sa invarta, dar pornea in urmatoarea secunda, pe urma toata ziua o lua la sfert de cheie.

De vina a fost desi n-as fi crezut contactul de forta din bobina electromotorului. (70 ron)

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TDI-u unui prieten, 90cp,alh,i se intimpla ceva ciudat.De citeva ori a pornit motorul doar la a3a, a4a cheie, rece sau cald , cind vrea el se comporta la fel.Am verificat bujiile si sint ok. Acu 2 zile a fost foarte frig, (-16G) si a pornit perfect. Ce parere aveti? Nu prinde aer la alimentare si lucreaza clapeta de linga EGR.Sa fie o problema de natura electronica?Pompa de injectie (capul hidraulic) , doamne fereste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca s-a mai scris destul pe tema asta, dar din tot ce am citit nu am gasit cazul meu. Masina mea a inceput de vreo luna sa porneasca greu la rece, dupa ce sta o bucata de timp, mai ales dimineata. Am verificat toate buijiile, am scanat cu VAG COM -ul, am schimbat distributia si am verificat avansul injectiei, toate fiind OK. Nici o eroare, toate bujiile indica aceiasi valoare (parca 0,8 ohmi), punctul de la injectie este situat un pic peste linia mediana albastra. Totusi dimineata trebuie sa dau consistent la cheie sa porneasca. Noroc ca bateria este noua. Chiar pun contactul de doua ori si las becul de la bujii sa se stinga. Senzorul G62 l-am schimbat in vara , dar oricum daca era vreo problema de la acesta imi dadea eroare pe VAG COM. Nu stiu ce sa mai verific. Ce credeti ca ar putea fi? Multumesc. Aaa.. am un Golf IV 90 hp, TDI, ALH, 2002. Sa fie motorina proasta? Oricum in afara de pornire nu sunt alte probleme, nu se opreste, trage!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata pornita dimineata in restul zilei cum o ia?

A mea (tot ALH 90 Cp 2002) porneste greu doar dimineata si in rest la orice pornire in cursul zilei e ok.Parca si din putere a cam pierdut in ultimul timp,iar la scanare cu VAG COM totul a iesit bine.

Cred ca e o pierdere de presiune in instalatia de alimentare (se si vad bule de aer pe furtunasul transparent care duce de la filtru spre motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sta din nou vreo 9-10 ore porneste greu de asemenea. Cit despre bulele de aer de pe furtunasul transparent ce alimenteaza pompa de injectie, intradevar se vad niste bule , dar stiu ca se vedeau asa de cind am masina si de aceeia nu le-am asociat cu pornirea greoaie. Vreau sa spun si inainte cind tot se observau, masina pornea usor. Oricum multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!