Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Simptome asemantoare am si eu la pornire din cauza unui injector, din pacate nu am avut timp sa merg la un pompagiu sa le testez .

Cand e cald motorul nu mai simti vibratii , asta ar insemna ca la cald injectorul bolnav lucreaza cat de cat . Daca valoarea de avarie este 2.9 la cald , cat o fi la rece ? Ai facut test de compresie la cilindri ? Costa cam 50 RON in service , este ultimul lucru care-ti mai ramane de facut inainte de inlocuirea injectorului . A , si sa nu uitam de solutia lui Cipos :) , merita incercata , nu ai ce pierde .

BTW , si eu am avut o perioada fum albicios la pornire .Am schimbat motorina ( nu cred ca are legatura dar....) si am alergat-o bine in afara

( am avut 2 drumuri de 500 km fiecare ) si dupa asta am vazut ca nu mai face asa . Fumul poate fi si de la semeringuri / ghiduri de supapa , dar foarte putin probabil in cazul tau , mai ales ca nu papa ulei .

L.E. Destul de bunicele preturile la injectoare , cel care nu era pt ATD se potrivea la motorul meu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pt ca al lui e pd, iar pretul era expimat pt o buc, dar si asa e destul de bine pt o pompa dusa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cod se parea ca era pentru tipul de motor AXR deci pt cei interesati ii pot ajuta cu o adresa de contact sau un nr insa in acelasi loc aveau o skoda tot d 74kw asa ca nu stiu daca tipu de motor de pe Skoda se potriveste cu ce am eu pe masina maine dau o fuga sa ma interesez.Oricum am gasit la 150 de euro pt ATD si zic ca e un pret rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

E vorba de un Polo 1.4 TDI 75CP, an 2002, Cod Motor BAY, Pumpe Diuse pe care l-am luat de 2 saptamani.

In prima saptamana imi pornea la sfert de cheie si dimineata[la rece] si in timpul zilei[la cald] si motorul mergea rotund alimentat fiind cu motorina Euro 5 Alpine diesel.

Vreau sa va spun ca am schimbat filtu motorina filtru aer filtru ulei si ulei.

Am verificat compresia pe cilinri si am CIL: 1=25 2=21 3=25 atm

Joia trecuta cand sa-l pornesc surpriza, nu mai vrea sa porneasca[dimineata]. Dupa 3 -4 chei mai lungi reusesc sa-l pornesc merge in 2 pistoane dar se echilibreaza dupa 30 secunde. Verific bujiile erau in regula, apoi m-am dus cu el la reprezentanta VW in Oradea unde l-am pus pe tester---- nici o eroare la partea electrica.[verificat si clapeta EGR aia din admisie]

Pe tot parcursul zilei masina a pornit la sfert de cheie fara probleme si motorul mergea rotund fara sa faca probleme tragea perfect si nu scotea deloc fum.

Las masina peste noaptre la ei sa o porneasca dimineata sa-si dea seama care e problema. Vineri dimineata la fel pornire extrem de grea [mentionez ca temperatura exterioara era 6-7 grade deci ma gandesc ca bujiile nu au intrat in functie.] masina fiind conectata la VAG-COM ca sa urmareasca corectia la injectoare care s-au dovedit a fi in limite normale, nedepasind valoarea de +_ 2[erau undeva la 0,13 0,20 -0,13]

Baietii zic ca ar fi injectoarele de vina dar totusi sa incerce sa imi schimbe O-ringurile ca poate pierde presiune pe acolo zic ei.Schimba O-ringurile si dupa schimbare, corectia la injectoare se dovedeste a fi putin mai mare dar la fel masina trage bine nu scoate fum.

Sambata dimineata nimic schimbat pornesc la fel de greu plus ca peste zi cu toate ca imi porneste la sfert de cheie motorul incepe sa imi mearga in 2 pistoane pana il turez putin si apoi isi revine.

Sambata seara golesc rezervorul de motorina[adica m-am plimbat cu masina pana aproape de rosu si apoi fac plinul de la Rompetrol cu motorina E4 ca sa elimin si cauza motorinii.

Azi ma duc la VW in cluj ca sa verific daca nu cumva imi pierde presiunea de motorina si baietii zic ca nu ar fi nici o pierdere si ca supapa de retinere din pompa tandem e buna si nu scapa.

Pot sa va mai spun ca azi pe VAG-Com corectiile la 2 injectoare erau mai mari ~1,76

Maine ma duc sa mi le curete cu ultra sunete sa vad daca se amelioreaza ceva

Acum ce vreau sa va intreb:

Pornirea grea de dimineata sa fie de la injectoare chiar daca peste zi masina porneste si merge bine sau ar putea fi si de la altceva? [ ce ma frapeaza e ca problema de problema mi-a aparut dintr-o data]

Mersul in 2 pistoane sa fie de la injector?

Astept un raspuns daca aveti o idee

Multumesc anticipat!

Modificat de alias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi-le b

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu este vreun injector infundat sau defect(are carte de service,a fost folosit numai ulei pt PD?),ar putea fi uzata pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca azi am depistat MAREA PROBLEMA!

Compresia de la cilindrul 2 a scazut la valoarea ------12------[mi-a picat fata nu alta]Pe ceilalti 2 am valoarea --26--

Acuma nu stiu ce sa fac.

Speranta mea e sa fie vreo supapa care nu etanseaza bine ca daca mi-i bulit cilindrul am cam "supt-o" la pret

Va rog sa imi ziceti daca stiti de unde mi-as putea lua piese[de la ce firma de piese mai mare care ar putea fi si in Cluj sau ce producator de piese, caci un set de segmenti pe un piston , la VW, e 3.000.000] in speta deci segmenti, pistoane, supape,sau alte piese care ar putea fi uzate in ciulasa, ca vorba aia , acuma ma pot astepta numa la preturi high!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alias,naspa man ce ai patit.cum naiba?apropo citi km are masina ta?nu avea voie sa patesti asa cva.daca nu cumva a fost aranjata inainte so iei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are doar 161000 km,cu carte service din germania,avind 159000km cand am luat-o,nu vad ce putea fii ''lucrat'' la ea.

nu imi explic cum de a scazut compresia in doar 2000 km de la 21 pana la 12 atm.

inainte sa o iau am testat-o cu VAG-COM si i-am masurat compresia si motorul tragea si trage si in prezent foarte bine si nu avea si nu are scurgeri de ulei sau motorina nicaieri.

astept ceva sugestii pt producator de segmenti ca sa fie de caliatate daca se va ajunge la asa ceva.

Modificat de alias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreunul dintre voi care cititi topicu ati avut o problema asemanatoare va rog sa-mi spuneti si mie cum ati rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si golfum meu prezinta un carait ciudat dimineata cand il pornesc

poate fi ambreiajul

in 10 secunde dispare caraitul cu pricina

o fi ambreiajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi masina mea nu e un Polo ci un Passat am avut/am o problema similara : pornire greoaie dupa un interval de aprox 10 ore de repaus (nu neaparat dimineata). Pornea f greu dupa ce dadeam la automat 15-20 de sec sau 3-4 chei de cate 5 sec si se balbaia apoi pana o acceleram. La service au verif pompe electrica din rezervor si era in regula. Am observat apoi mici urme de motorina la filtru de motorina drept pentru care mecanicul mi-a schimbat 2 garnituri (o-ring) care se afla pe acel T din filtru de motorina in care intra furtunasele de alimentare si de retur(cred). Mi-a strans si o saiba ceva care se afla in partea de jos a filtrului si pe unde se pot elimina gunoaiele/apa stransa acolo. Drept urmare pornirea s-a imbunatatit considerabil dar e loc si de mai bine. Adica porneste la prima cheie dar putin mai lunga (2-3 sec max). Si se balbaie in continuare impreuna cu ceva fum alb. In rest in timpul zilei nu mai am nici un fel de probleme. Zic sa incerci si garniturilea alea si daca nu dau rezultate atunci segmenti......

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai deja a constatat ca ie de la compresie problema.norocul tau ar fi sa fie de la o supapa,io am patito la un pj,era scaunul murdar de calamina si nu inchidea ,si scapa compresie pe acolo.sincer iti doresc chestia asta !bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva daca retificarea chiulasei e obligaorie la schimbarea garniturii ? sau se poate ca planeitatea ei sa fie in regula si nu mai trebuie rectificata, sau nu ar trebui sa fie afectata planeitatea din moment ce garnitura nu i arsa?

Ce ar mai trebui sa verific acuma daca voi desface chiulasa?[de fapt nu eu ci baietii de la vw]

Chiar daca sunt off topic v-as ruga daca aveti vreun manual de reparatii pt tipul asta de motor[ BAY ] sa imi ziceti si mie.

Orice sugestie e bine primita.

Modificat de alias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal nu ar trebui sa ii faci planeitatea.totusi verifico,sa nu ai pb dupaia cind montezi totul,ai gasit problema unde ie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motane,cum ai verificat bujiile incandescente, cu ohmetrul sau le-ai demontat cum ai scris ceva mai inainte ca ai gasit pe forum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curiozitate: filtrul de motorina l-ai schimbat inainte sau dupa ce ai avut probleme cu pornirea

daca pornirea este grea dupa 8-10 ore de la oprire chiar dupa ce ai schimbat filtru de motorina incearca intai cu alt filtru sau cu cel vechi daca il mai ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e compresia . Nu stiu inca exact care e cauza caci numai joia asta ma duc sa o desfaca si sa vad ce e pe acolo.

Multumesc de pontu cu planeitatea.

Si daca stii cumva cum se verifica pe ce sau cu ce aparat sau pe sticla sau cum naibii:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e compresia . Nu stiu inca exact care e cauza caci numai joia asta ma duc sa o desfaca si sa vad ce e pe acolo.

Multumesc de pontu cu planeitatea.

Si daca stii cumva cum se verifica pe ce sau cu ce aparat sau pe sticla sau cum naibii:)

Tata e mecanic. Eu stiu ca el verifica planeitatea cu piatra de polizor mai mare. Prinde chiulasa in menghina cumva, ca sa nu se rupa ceva, sau sa stea deschise supapele si plimba putin piatra cu latul ei pe suprafata unde vine garnitura de chiulasa. Daca undeva e mai in sus, automat se vede ca acolo "slefuieste" piatra, si in rest nu. Daca "slefuieste" peste tot, inseamna ca nu ai probleme. Cu supapele iar e simplu. In pozitia in care a fost chiulasa in menghina si mai inainte, se toarna benzina sau diluant deasupra supapelor(acestea fiind inchise), ca sa acopere supapele. Si unde curge prin admisie, nu inchide bine supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat cosmin_acn.

Mai ntreb inca o data daca careva are sau stie vre-un link pt un manual de reparatii pt acest Polo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat in sfarsit care e problema: pe cilindrul 2 primul segment rupt in doua, al doilea blocat , plus ca supapele de pe al doilea cilindru nu mai inchideau.

AM hotarat sa schimb segmentii pe toate pistoanele nu doar pe cilindrul 2 am refacut scaunele la supape [inchid perfect acum] si sper ca acuma o sa mearga mult si bine motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare sa fie vreo legatura cu schimbul de ulei si filtre de care ai pomenit la inceput?ne poti spune si noua ce ulei ai bagat,totusi este interesant de aflat ce a produs aceste probleme pentru ca pe viitor sa nu se mai repete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folofit ulei pt Pumpe Diuse Aral 5w-40 respectand norma 505.01 bineinteles iar filtrul de ulei purta stanta vw-audi.

Deci ma gandesc ca sunt de calitate, mai ales ca pe ulei scrie "made in Germany"[sper sa fie asa]

Masina are 160k kilometri si astfel va intreb ce tip de vascozitate credeti ca ar trebui sa aibe uleiul pe care il voi folosi de acum incolo[tinind cont ca voi face o segmentare a motorului iar pe cilindrii nu se vede uzura in partea de sus]

Ce am mai aflat: cel de la care am cumparat masina bagase inainte motorina ecologica [dobitocul] si cine stie poate o fi de acolo aceste probleme.

Ce curea de distributie credeti ca ar trebui sa-mi pun? Contitech sau Gates ? Vreau sa va spun ca nu voi schimba si rolele si pompa de apa deoarece sunt falit , dar am observat ca se afla in stare buna adica nu scot sunete mai ascutite sau carie cand le invarti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io o sa iau la a mea contitech,mi-a recomandat si mie cineva,io cred ca problema a aparut ca a mers motorul cu uleiul la limita,probabil ai avut pierderi si nu le-ai observat,sau turbo este uzata si baga ulei pe admisie sau in intercooler.cu rolele nush ce sa zic,le mai schimbi odata la 180k.vezi ca mai ai si pompa de apa,care tre si aia.cit te-a costat segmentii?la arbore te-ai uitat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un Golf4 si am probleme la pornire la rece ( trebuie sa tin mult la automat pana porneste) asta numai la rece se intampla la temp sub 0 grade sau daca nu am pornit masina de 2-3 zile, care ar putea sa fie problema? Multumesc pt orice ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!