Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

SURSA UN MANUAL DE REPARATII !!

 

Diagnosticarea sistemului de bujii incandescente

In cazul pornirii la rece ( SA ZICEM SUB 5 GRADE) cand se actioneaza demarorul, motorul ar trebui sa porneasca “la sfert de cheie” orice rotire suplimantara motorului pana la pornirea acestuia cu acumulatorul in stare buna, indica de cele mai multe ori o defectiune la sistemul de bujii incandescente.

Precizare: cu siguranta pot fi si alte cauze care pot conduce la o pornire greoaie a motorului in sezonul rece, dar acest articol face referire doar la sistemul de bujii incandescente.

O defectiune la sistemul de bujii incandescente inseamna de obicei ori bujii nefunctionale (arse) ori bujii incandescente uzate sau imbatranite al caror timp de pre-incazire creste si nu-si mai indeplinesc corespunzator functia.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, calin.g said:

Sub 5 grade.

Asa stiam si eu. Insa multi mecanici mi-au spus nici vorba. 10 grade. Dar nu au putut sa imi dea alta sursa fata de "asa stiu eu din auzite".

De 5 grade stiam si eu dar mi se pare f putin. 

27 minutes ago, romytaxy said:

SURSA UN MANUAL DE REPARATII !!

 

Diagnosticarea sistemului de bujii incandescente

In cazul pornirii la rece ( SA ZICEM SUB 5 GRADE) cand se actioneaza demarorul, motorul ar trebui sa porneasca “la sfert de cheie” orice rotire suplimantara motorului pana la pornirea acestuia cu acumulatorul in stare buna, indica de cele mai multe ori o defectiune la sistemul de bujii incandescente.

Precizare: cu siguranta pot fi si alte cauze care pot conduce la o pornire greoaie a motorului in sezonul rece, dar acest articol face referire doar la sistemul de bujii incandescente.

O defectiune la sistemul de bujii incandescente inseamna de obicei ori bujii nefunctionale (arse) ori bujii incandescente uzate sau imbatranite al caror timp de pre-incazire creste si nu-si mai indeplinesc corespunzator functia.

 

 

O bujie poate fi "imbatranita" sau partial functionala? Eu stiu ca e arsa sau functionala, nu exista intre. Dar poate ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, exista si intre,ori nu produce temperatura care trebuie ori nu o produce in timpul care trebuie,de asta e recomandat sa fie verificate date jos de pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e putin la 5 grade, in urma cu 2 ani am avut arse 3 din ele, a pornit motorul toata iarna fara ele doar ca dadea putin fum, au fost si -20 gr. am aflat abia vara de ele (dupa o scanare) ca le am arse, daca e reglat bine porneste si fara.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bujie ok are o rezistență foarte mică, 0,4 ohmi c ceva pe-acolo, iar una dusă are rezistență infinită. Ei bine am găsit destule bujii care aveau rezistente de 18-30 ohmi sau mai mult. Știind că P=U*U/I se poate deduce foarte clar că bujiile respective vor degaja o cantitate foarte redusă de căldură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, lupo_bv said:

O bujie ok are o rezistență foarte mică, 0,4 ohmi c ceva pe-acolo, iar una dusă are rezistență infinită. Ei bine am găsit destule bujii care aveau rezistente de 18-30 ohmi sau mai mult. Știind că P=U*U/I se poate deduce foarte clar că bujiile respective vor degaja o cantitate foarte redusă de căldură.

Multumesc. O ultima intrebare. La mine cu cat este mai rece afara, cu atat sta mai mult timp aprins indicatorul de bujii. Asta in mintea mea inseamna ca G62 comunica bine cu ECU, si ECU transmite informatia(timp de aprindere) corecta catre releu. Deci daca eu nu am curent la bujii ar trebui sa merg de la relau spre bujii. Gandesc bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu știam ca 3 grade, dar cred ca cel mai simplu citești softul din ecu și identifici harta care se ocupa cu ăsta ori cauți pe situri le de afară de chiptuning

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, ioanidis84 said:

Eu știam ca 3 grade, dar cred ca cel mai simplu citești softul din ecu și identifici harta care se ocupa cu ăsta ori cauți pe situri le de afară de chiptuning

Am citi aici: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304si vad ca se vorbeste de diverse temperaturi, variind de la 7-8 grade, pana in 9-10 grade si poate chiar peste in unele cazuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am studiat problema ca nu m a interesat, dar ca și colegi sunt convins ca dacă ai ceva problema apare eroare sigur. Dacă chear vrei sa faci bujia sa lucreze poți sa pui o rezistenta pe g 62 care sa trimită semnal ca afară este suficient o grade . Mai multe găsește pe topicul dedicat acestui subiect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traseul de verificare ar fi: mufa ECU-cablaj-releu bujii-bujii. Si ca sa fii sigur ca ECU da comanda bujiilor, urmărește din vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, lupo_bv said:

Traseul de verificare ar fi: mufa ECU-cablaj-releu bujii-bujii. Si ca sa fii sigur ca ECU da comanda bujiilor, urmărește din vcds.

Multumesc. Asta se face printr-un log la pornire sau cum? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile tale functioneaza (ar trebui :unsure:) indiferent de temperatura externa sau a motorului ,tot timpul ;nu doar pentru pornirea la rece ci si pentru abaterea "noxelor" .La BMW se intalneste acelasi defect (pornire greoaie +fum pornire+ mers motor neregulat chiar si in sarcina) fara a avea erori la diagnoza sau in loguri iar solutia e schimbarea unitatii de comanda a bujiilor .Deci ... sfatul meu e sa gasesti o unitate de comanda (releu) pentru bujii si sa-l inlocuiesti (macar unul de imprumut pentru o proba).

:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, ViBogdan said:

Asta se face printr-un log la pornire sau cum? 

Prin măsurători cu un multimetru.

În vcds este un canal care indică dacă dă sau nu comandă la bujii. Nu ştiu cum este la CR, dar la celelalte se vede în grupul 12. Când sunt acţionate bujiile apare cu 0, când sunt dezactivate apare cu 1.

Acum am văzut ce maşină ai (de pe tel. nu am văzut) şi are dreptate colegul, la CR managementul bujiilor este diferit de PD sau VEP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, floro_st205 said:

Bujiile tale functioneaza (ar trebui :unsure:) indiferent de temperatura externa sau a motorului ,tot timpul ;nu doar pentru pornirea la rece ci si pentru abaterea "noxelor" .La BMW se intalneste acelasi defect (pornire greoaie +fum pornire+ mers motor neregulat chiar si in sarcina) fara a avea erori la diagnoza sau in loguri iar solutia e schimbarea unitatii de comanda a bujiilor .Deci ... sfatul meu e sa gasesti o unitate de comanda (releu) pentru bujii si sa-l inlocuiesti (macar unul de imprumut pentru o proba).

:scratch:

Multumesc pentru detalii. In acest caz, da, parca totul se leaga mai bine si in capul meu :P. La mine problema este doar pornirea (prima pornire din zi) la rece (de pe la 3-4 grade deja invarte putin mai mult decat normal si pe la sub 0 grade este evident ca invarte deja multisor si ceva nu functioneaza normal). Odata pornit, merge rotund si fara fum. Daca motorul a mers 10 minute deja a doua pornire este cat se poate de usoara.

Pe releu am avut eroare la o scanare in vara si l-am inlocuit deja. Dar serviceul la care mergeam la acel moment mi-au pus un releu Bosch (150 - 200 ron daca imi reaminetsc bine) motivandu-mi ca cel original Beru este cam scump (500 ron). Cum a venit iarna si am observat problemele cu pornirea greoaie i-am facut o scanare si am gasit din nou aceeasi eroare pe releu:

001668 - Glow Plug Control Module (J179) 
               P0684 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 175010 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.07.05
                    Time: 20:10:38

             Freeze Frame:
                    RPM: 851 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 13.83 V
                    Temperature: 13.5°C
                    Bin. Bits: 10110000
                    Time: 1.26 s
                    Temperature: 13.5°C

Avand in vedere ca releul era nou am inceput sa cred ca problema este in ECU si senzori de temperaturi asa ca am tot investigat pe acolo. Insa voi inlocui zilele astea si releul cu unul original (BERU) si sper sa scap de eroare. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin_popescu2606

Salutare ! Are cineva o pompa tandem pt 1.9 pd ramasa pe acasa ? Defecta, stricata, rupta nu ma intereseaza. Am nevoie de pinionul de legatura de pe pompa. Dintre ax si pompa. Preferabil din bucuresti. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/26/2016 at 8:33 PM, floro_st205 said:

Bujiile tale functioneaza (ar trebui :unsure:) indiferent de temperatura externa sau a motorului ,tot timpul ;nu doar pentru pornirea la rece ci si pentru abaterea "noxelor" .La BMW se intalneste acelasi defect (pornire greoaie +fum pornire+ mers motor neregulat chiar si in sarcina) fara a avea erori la diagnoza sau in loguri iar solutia e schimbarea unitatii de comanda a bujiilor .Deci ... sfatul meu e sa gasesti o unitate de comanda (releu) pentru bujii si sa-l inlocuiesti (macar unul de imprumut pentru o proba).

:scratch:

Asadar mecanicul care se ocupa de masina mi-a spus ca are un releu nou de Golf 5 (original Bosch) cu care poate testa. L-a pus pe masina (vizual e identic) si nu ii mai da eroarea de glow plug acum.

Aveti idee daca releul de bujii de pe Golf 5 e compatibil cu 2.0 TDI de pe Golf 6? Mie mi se pare straniu ca acum nu mai da nici o eroare.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/21/2016 at 9:14 PM, EEXCALADE said:

Trebuie sa urce la 270-300 rpm in primele secunde 

Deci sa inteleg(din log cu mufa scoasa la injectoare) ca electromotorul e obosit si nu invarte destul ?Mersi

p.s.Colegule @EEXCALADE ce bine era daca erai la Bucuresti ;)

LOG Pornire Sharan.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suntem multi care mergem de la Bucuresti la el, si mai nou are si groapa deci poate efectua o gama mai larga de operatiuni la masini (ambreiaje, suspensie, tren de rulare) ca sa-i fac reclama ca vad ca singur nu-si face. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ off topic Pai atunci sa faca 'domne un city break ceva(masa,cazare si mestereala):icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ViBogdan

Din cate imi aduc aminte bujiile de G5 (care au avut doar motoare PD) functionau pe 7V ,ale tale (motor CR) functioneaza pe 4,4V  :scratch: ;controleaza din nou in mufa releului (intre masa si contactele G1-G4) daca nu ti-a ars bujiile si cauta un releu dupa codul tau de motor/VIN .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, floro_st205 said:

 ViBogdan

Din cate imi aduc aminte bujiile de G5 (care au avut doar motoare PD) functionau pe 7V ,ale tale (motor CR) functioneaza pe 4,4V  :scratch: ;controleaza din nou in mufa releului (intre masa si contactele G1-G4) daca nu ti-a ars bujiile si cauta un releu dupa codul tau de motor/VIN .

Se poate da comanda din VCDS sa aprinda bujiile ca si test? De asemenea, daca se ard bujiile nu apar pe VCDS? Multumesc!

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

O piesa nu se ia dupa aspect ci dupa codul de piesa. daca e acelasi cod, e aceeasi piesa. Posibil sa difere codul, dar trebuie verificat in ETKA(la zi) daca nu s-au facut update-uri de cod pe percursul productiei piesei respective.

La golf 6 stiu ca apar pe diagnoza bujiile arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic bujiile arse trebuie sa apara la diagnoza ,dar daca releul nu este cel care trebuie ("imperecheat" cu bujiile si ECU) ,cine stie ? Iar bujiile la PDuri nu functionau doar de la 5°C in jos ? Daca temperaturile sunt peste ,releul "detecteaza" continuitate si nu da eroare de bujii arse ,dar asta nu inseamna ca si functioneaza  !?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, floro_st205 said:

Teoretic bujiile arse trebuie sa apara la diagnoza ,dar daca releul nu este cel care trebuie ("imperecheat" cu bujiile si ECU) ,cine stie ? Iar bujiile la PDuri nu functionau doar de la 5°C in jos ? Daca temperaturile sunt peste ,releul "detecteaza" continuitate si nu da eroare de bujii arse ,dar asta nu inseamna ca si functioneaza  !?

 

 

6 hours ago, marius1982.11 said:

O piesa nu se ia dupa aspect ci dupa codul de piesa. daca e acelasi cod, e aceeasi piesa. Posibil sa difere codul, dar trebuie verificat in ETKA(la zi) daca nu s-au facut update-uri de cod pe percursul productiei piesei respective.

La golf 6 stiu ca apar pe diagnoza bujiile arse.

 

Am inteles. Multumesc pentru explicatii. Voi cumpara releul original, nu are rost sa ma mai chinui cu teste. Il pun pe cel original si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna , si sper ca am postat unde trebuie.Am mare nevoie de ajutor am un golf 4 ajm 2000 85 kw si de ceva vreme porneste greu si la cald si la rece invarte de multe ori pana porneste.Am fost la un mecanic si am schimbat sezorul de pe volant,reconditionat injectoare,schimbat :o-ring injectoare,supape sens, relee 103 si 109,pompa tandem,baterie noua 80 a 740ah,pe tester nu apare nimic.VA ROG SA MA AJUTATI !!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!