Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Un prieten ce detine un Golf 6 1.6tdi dsg are probleme la pornirea la rece sau mai bine zis de cand a venit frigul. Atunci cand masina sta peste noapte, aceasta nu mai porneste decat la a 5-8 cheie, dupa care in timpul zilei nu mai are probleme. A fost la mecanic, nu are erori stocate. I-a reglat clapeta de pe admisie la +10%(ca i se parea mecanicului ca nu deschide destul). Bateria e noua Varta silver agm(o luna vechime). 
A parcat-o cu spatele ridicat si la fel face. 
Orice sfat e binevenit. Stiti cumva un mecanic bun in Cluj care ar putea rezolva problema? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Injectoarele au corectii bune la cald.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/17/2017 at 6:30 AM, NuCeTaNu said:

La 8 grade masina porneste bine. La 2 grade electromotorul invarte greu, chiar foarte greu daca scade mai mult temperatura. Am schimbat bujiile, am verificat iarna trecuta si electromotorul (mai exact periile) pentru ca tot asa facea si nimic. Bateria e noua si nu cred ca e de vina pentru ca pana acum am incercat 3 baterii.

Ce poate sa aibe? Ce ar trebuii verificat?

Multumesc

Incearca urmatoarea chestie: pune contactul, asteapta sa se stinga toti martorii din bord, si pe urma mai asteapta vreo 20-30 secunde pana se aude iar ticaitul  ala pe care il auzi cand pui contactul (sunetul releului ce “cupleaza” bujiile).

Bine in cazul tau e putin probabil sa mearga, dar celor carora nu le porneste chiar la sfert, ci putin mai greu, le poate functiona treaba asta. Voi incerca si eu maine dimineata.

Azi am auzit si eu de faza asta.

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa fac de obicei dar rezultatul e acelasi. Dupa ce porneste si o opresc dupa doua secunde nu mai am problema asta. Doar prima pornire e grea

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/12/2017 at 10:28 AM, Adi_vw said:

Da. Injectoarele au corectii bune la cald.

A întrebat de bujii, nu de injectoare ;)

On 12/12/2017 at 2:35 PM, JulianoDamin said:

Incearca urmatoarea chestie: pune contactul, asteapta sa se stinga toti martorii din bord, si pe urma mai asteapta vreo 20-30 secunde pana se aude iar ticaitul  ala pe care il auzi cand pui contactul (sunetul releului ce “cupleaza” bujiile).

Am mai practicat şi eu chestia asta când aveam bateria pe ducă în ideea că chiar dacă becul de bujii se stinge ele mai rămân conectate până când se aude releul ăla şi îşi mai revenea tensiunea bateriei (se poate observa cu un multimetru pus pe baterie, sau cu vagcomul în grupul 12 comparând câmpul nr. 2 unde atunci când se opresc bujiile apar toate valorile cu 1 cu câmpul nr. 3 unde apare tensiunea bateriei). Nu erau cine ştie ce diferenţe şi schimbarea bateriei a rezolvat problema.

@NuCeTaNu

Prima dată trebuie să vezi dacă vine curent la bujii. Pui un multimetru între conectorul bujiei şi caroserie, scoţi senzorul de temperatură lichid răcire (ca să stea pe bujii suficient timp să vezi) şi pui contactul. În mod indirect se poate observa asta cu un multimetru pe baterie (la punerea contactului scade tensiunea bateriei) sau observând lumina plafonierei (scade intensitatea pe timpul cuplării bujiilor)

Ar mai fi ceva: dacă bujiile primesc curent şi face tot aşa, iar la prima pornire cu mufa de la senzorul de temperatură scoasă porneşte bine (considerând că senzorul de temperatură este bun, ar trebui verificat şi ăsta) problema poate fi la distribuţie pusă necorespunzător (mai ales dacă aşa a făcut de când ai maşina sau după ce ai schimbat distribuţia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la distributie nu cred ca e problema pentru ca si inainte facea tot asa. O sa incerc sa ajung la un electrician bun sa schimbe tot din electromotor. Senzorul de temperatura de la lichid a fost schimbat acum doua saptamani fara nici o modificare vizibila. Am curatat cablul de masa si am dat ai pe electromotor cu spray de contact si parca e putin mai bine. La 1 grad a invartit destul de bine dar nu suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In diminetile friguroase, imi pornea ceva mai greu masina, adica nu la sfert. Invartea putin mai mult motorul si tremura. Saptamana asta am schimbat kitul de ambreiaj, rulment presiune si volant, iar masina porneste mult mai bine (aproape cum pornea inainte la cald). Nu stiu daca are vreo legatura, dar la mine asa s.a intamplat.

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎12‎/‎12‎/‎2017 at 12:28 PM, Adi_vw said:

Da. Injectoarele au corectii bune la cald.

Si eu mi-am batut capul mult cu problema asta pe un 2.0 tdi CBDC la Golf 6. Problema? Releul de la bujii. Fusese inlocuit cu unul Bosh care nu isi facea treaba ca la carte dar nici nu dadea eroare pe tester. L-am inlocuit cu unul original (Behr daca nu ma insel) si problema s-a rezolvat.

Masina in cauza are incalzire auxiliara/webasto? Daca da, faceti urmatorul test: dimineata inainte de pornire dati-i drumu la Webasto 20-30 minute sa faca o preincalzire. Daca porneste fara probleme apoi, e clar ca problema vine de la sistemul de bujii, cu mari sanse sa fie chiar releul. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are webasto. S-a constatat ca face condens egr-ul si din aceasta cauza nu porneste. A mai avut cineva aceasta problema? Intreb pentru ca n-am mai auzit pana acum de masina care sa nu porneasca dimineata din cauza egr-ului.


A fost schimbat egr-ul si acum masina porneste bine dimineata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand egr-ul e blocat pe deschis sau nu inchide bine motorul porneste rau sau deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din lipsa de timp am ales sa cumpar un electromotor sh din dezmembrari. Am pus platou cu perii noi iar acum porneste foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Duminica dimineata, la -7 grade C , masina din semnatura a pornit foarte greu (6-7 s), nu ca pana acum imediat dupa apasarea cheii. Inainte de asta a mai avut o pornire greoiaie (la 3-4 grade C) , i-a luat cam 2-3 s sa porneasca. 

Ca si observatii , am pus ulei 2T in motorina de vreo 800 km , iar cand am schimbat filtrul de motorina in aprilie 2017 amorsasea pompei s-a facut prin punere contact de 2-3 ori, nu asa cum am vazut pe aici ca ar trebui cu VCDS...

Ce poate fi ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi foarte multe cauze. Citeste cateva zeci de pagini din subiectul asta si noteaza cauzelele posibile. Apoi incearca sa elimi una cate una pana rezolvi problema. Spor si succes.

PS: nu are treaba faza cu ulei 2T si nici amorsarea filtrului de motorina fara VCDS (poate fi de la filtru doar daca ai bagat/prins motorina proasta, deci poti incepe de aici).

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut fratilor!Sa incep asa...Masina din semnatura un vw passat b5 tdi 116cp facea presiune pe instalatia de racire!Am facut rost de o chiulasa bunicică am dus-o la rectificat chiar si locase la injectoare bucsate,schimbat ax came,tacheti,cuzineti,simeringuri supape,tot nou!Mentionez ca garnitura de chiulasa cea veche era cu 3gauri!Oare sa fi fost asa pusa de fabrica? 467 mii km...dupa ce imi termina reparatia la chiulasa mesterul de la Remachil Tg.Mures imi spune ca pot pune garnitura cu doar 2 gauri cota 2 de reparatie ca dupa reparatie ,cote,etc el asa zice sa pun cu 2 gauri!Bun,tac si fac...Monteaza mecanicul chiulasa cu garnitura cu 2gauri pe elring...dau la automat cand tot e gata si porneste cateva secunde intrerupt!Bineinteles cu un pic de fum albastriu. A doua zi dimineata ma urc in masina sa pornesc undeva la drum dau la automat,dinou aceeasi pornire mers ca in 3buji pt cateva secunde doar! Inainte de aceasta operatiune masina pornea perfect fara intreruperi! Rog pareri!Deci masina porneste la sfert de cheie dar cu aceasta intrerupere pt cateva secunde dupa care se stabilizeaza!In mers mai tare de 180km/h nu vrea nici cum parca e limitata acolo!Inainte cu chiulasa veche mergea 200 pe loc drept pe autostrada in Germania! ROG PARERI!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie de la bucsarea locasurilor injectoarelor,se dezamorseaza sistemul de alimentatare peste noapte

Urmareste nivelul uleiului

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oringuri ai pus noi?trebuia sa cauti o chiulasa de bxe,sunt atatea care scot biela prin bloc in jurul la 200kkm si e destul de recent motorul...nu mai era nevoie sa bucsezi si sa schimbi simeringuri

si eu zic ca de la bucsare ti se trage...poate ai noroc vara sa mearga ok

 

ti a rodat supapele mecanicul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.01.2018 at 7:13 PM, JulianoDamin said:

Pot fi foarte multe cauze. Citeste cateva zeci de pagini din subiectul asta si noteaza cauzelele posibile. Apoi incearca sa elimi una cate una pana rezolvi problema. Spor si succes.

PS: nu are treaba faza cu ulei 2T si nici amorsarea filtrului de motorina fara VCDS (poate fi de la filtru doar daca ai bagat/prins motorina proasta, deci poti incepe de aici).

 

Da am pus si oringuri la injectoare deci tot nou conform cum ar trebui facuta o astfel de raparatie!Iti dai seama ca nu imi convine dupa aproape 3000 de lei investitie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off: de ce imi dai mie quote? Ai postat la cateva zile dupa mine. Eu ii raspundeam lui johnnytm. Citeste bine si fii mai atent, pentru ca altfel faci alte prostii pe la masina.

Modificat de JulianoDamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi.

Cu venirea vremii reci intampin cateva probleme cu masina un vw touran 1.9 tdi 105 cp bkc in sensul ca dimineata porneste foarte greu. Am observat ca atunci cand pun contactul martorul pentru bujii sta aprins vreo 3 secunde,dupa care dau sa o pornesc si nu vrea.Porneste abia la a 3 a cheie. Cand am vazut ce se intampla am inceput sa caut eventualele probleme. Am verificat  cu o lampa de control daca releul da curet suficient la bujii si am observat un fenomen cam ciudat. Am scos fisele la bujii am pus lampa pe plus si pus conctacul.Am observat ca becul de la lampa sta aprins intens 2 sec dupa care isi pierde din intensitate si fileaza.Am incercat si cu mufa scoasa de la senzorul temperatura lichid racire ca sa elimin cauza de a fi defect si la fel se intampla.Am incercat si la un prieten care are un seat alhambra ca sa vad exact cum functioneaza, si la el becul de la lampa sta aprins normal cam 10 sec dupa care se inchide. Ma poate lamuri cineva care are fi problema.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, calin.g said:

Bujii .

Nu au treaba bujiile daca eu am scos fisele de la bujii si am verificat daca vine curent suficient pe fiecare fisa in parte.problema este alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba vine curent, e normal sa vina dar bujia e intrerupta si nu lucreaza, sau lucreaza sub capacitate, fa o scanare ca ai sa gasesti eroare pe bujii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, calin.g said:

Degeaba vine curent, e normal sa vina dar bujia e intrerupta si nu lucreaza, sau lucreaza sub capacitate, fa o scanare ca ai sa gasesti eroare pe bujii.

 

Problema este ca nu vine curent suficient pe fisa.eu am scos fisele de la bujii si dupa am masurat fara a porni motorul.La mine martorul de la bujii di bord sta aprins doar 3 sec la minus 10 grade cand el ar trebui sa stea aprins vreo 10 15 sec

Modificat de robert0724
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!