Jump to content

Ulei Prin Intercooler?


BogyM.
 Share

Postare recomandată

salut,

vreau sa detaliez putin ce mi s'a intamplat ieri: pe scurt, din neatentie, am coborat masina de pe un trotuar, si am atin cu botul masinii bordura. initial am zis ca am atins cu spoilerul, si nu am dat mare importanta. deci am mers mai departe, numai cape drum am inceput sa aud un zgomot, un fluierat. am oprit, m'am uitat sub masina si am observat ca furtunul care iese din intercooler si intra in teava ce tranverseaza masina (de la stanga la dreapta) este rupt. am legat cu o bucata de material (era singura solutie pe care o aveam la indemana) si mi'am continuat drumul, aprox 150 km. Am ajuns acasa, si fiind tarziu, am inlocuit materialul cu banda adeziva (scotch lat), cel putin pana ce gasesc sa schimb furtunul de cauciuc.

Acum, intrebarea mea: citind sectiunea intercooler, am vazut ca e normal 150 ml ulei in intercooler, dar eu, in 150 km, am pierdut aprox 500 ml. Cat de normal e, si daca e consum mare, scurgere mare, unde anume am probleme? am inteles ca ar fi turbina? si daca ar fi turbina sa inteleg ca cipos ar putea sa ma ajute? :)

mersi, si sper ca am citit indeajuns incat sa nu imi spuneti "use search" :

BR

BogyM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150 de ml de ulei e enorm,daca ai pierdut atat ulei inseamna ca iti baga ulei in admisie,indicat ar fi sa dai jos si intercooleru si sa il speli

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in 150km ai pierdut 500ml de ulei....e enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi furtunul la intercooler , sa speli intercoolerul care se afla in partea stanga jos a masinii s iapoi sa completezi cu ulei. Apoi mergi cu ea si vezi daca mai consuma.

Daca mai consuma ulei s-ar putea sa piarda pe la lagarele turbinei. E nevoie ori de o schimbare a turbinei ori de reconditionarea acesteia. Sper sa nu fie nevoie :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, mersi la toti, dar se pare ca m'am cam inselat.

practic, ce s'a intamplat: duminica dimineata am pornit motorul, si am mutat 10 metri masina. motorul nu a stat pornit mai mult de 2 minute in tot acest timp. am lasat'o aprox. 10 min, dupa care am verificat uleiul. stiam ca nivelul e undeva la jumatate, iar cand am verificat, aveam nivelul la minim. deci am pus ulei, 500 ml, si am lasat'o asa, aseara, cand a trebuit sa folosesc iar masina. am ramas uimit cand am reverificat uleiul si am vazut ca am nivel maxim. deci nu a pierdut cei 500 ml.

pana acum nu mi'am dat seama, dar in fiecare dimineata observam o pata pe asfalt, nu am dat importanta. ce cred acum e ca acele pete de ulei proveneau de la acelasi furtun, care ori era crapat de dinainte, ori teava in care intra furtunulera "tesita", lovita de dinainte si s'a format o"buza", o distanta intre cele doua elemente. acu intreb din nou. cat e de normal ca in 10.000 km sa imi prelinga 1 litru de ulei pe acolo?

mersi la toti

BogyM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

redeschid aceasta discutie pt. ca am obervat ulei la conectarea furtunului cu intercooler-ul(in partea de sus a intecooler-ului). la urmatoarea conexiune, adica dintre acest furtun si urmatorul, nu se vede deloc sa traspire ceva ulei(acolo mi se pare ca e un o-ring). are rost sa desfac intercooler-ul si sa-l spal?

cam cat ulei ar putea fi in el, in mod normal, avand in vedere ca masina are 5 ani?

daca se aduna prea mult ulei acolo, care este cauza si care ar putea fi rezolvarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate furtunul si vezi cat ulei curge . Daca ai mai mult de 50-100 ml de ulei nu e bine.

Cauza ar fi ca sistemul de ungere al turbinei scapa ulei.Remedierea consta intr-un kit de reparatie turbo nou sau o turbina noua.

Efectele nedorite ale acestui fenomen ar fi :

- Consumul de ulei

- Imbacsirea cu ulei a intercooler-ului fapt ce duce la un schimb de caldura precar si implicit la cresterea temperaturii aerului aspirat de motor fapt ce are ca efect scaderea performantelor motorului.

- In ultima instanta , in cazul in care pierderea de ulei este masiva acesta va fi aspirat in motor in cantitate relativ mare si din cate am vazut discutandu-se pe forum acest fapt duce la distrugerea pistoanelor posibil ruperea bielelor...etc (nu am vazut pana acum).

Daca remediezi pierderea de ulei o spalare de ntercooler poate face minuni. La un motor cu un intercooler super imbaxit se schimba substantial functionarea motorului dupa spalarea lui.

:D

Personal iti recomand sa il speli pe masina .Daca totusi te hotarasti sa il dai jos sa ai grija la demontarea lui intrucat acele urechi de prindere se rup direct din peretele IC-ului fapt ce duce la spagerea lui .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deocamdata nu suspectez o pierdere mare de ulei deoarece la schimbul anterior nu a fost nevoie sa complectez ulei. adica dupa 14.000 km, de la nivelul maxim uleiul a ajuns la minim, deci un consum de aprox. 1litru(atata e, nu?). totusi, acum 2 zile am complectat 0,5litri deoarece nivelul ajunsese spre minim, dupa aprox. 8-9mii km.

la ce ma gandesc eu in primul rand e ca din 2003 si pana acuma intercooler-ul poate fi destul de imbacsit cu ulei si astfel i se reduce efectul. din aceasta cauza as vrea sa-l spal.

daca e sa-l spal direct pe masina, cum procedez? doar jet de apa? cum fac sa-l usuc bine dupa aceea?

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am spalat dat jos e mai comod, am luat 1l benzina +1l motorina am amestecat si am pus de 4 ori cate 0,5l din acest produs si apoi am astupat gurile si l-am agitat bine,dupa aceea l-am spalat cu apa calda cu pur si l-am lipezit cu apa rece pt ca se limpezeste mai repede .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Ce legatura au ultimele 7-8-10 posturi cu acest topic? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,am si eu un passat tdi(101 CP)spune-mi si mi-e cum functioneaza intercoolerul(de unde vine aerul care trebuie racit,de ce este ulei in radiatorul de intercooler,poate sti mai multe exemple)? Iti multumesc si astept un raspuns :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci filtru aer --> admisie turbina --> iesire turbina --> intercooler --> admisie motor

aerul trebuie racit din cauza comprimari (prin trecere prin turbina) si preluarii calduri caldurii turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare ca exagerati cu privire la uleiul din intercooler! acolo oricum trebuie sa existe ulei iar despre ceea ce se afla in intercooler de ce sa va face-ti griji? de intrat nu intra nimic fara sa fie trecut prin filtrul de aer...in intercooler exista presiune ( deci nu are decat sanse sa iasa ceva nicidecum sa intre din atmosfera impuritati) nu depresiune.De ce mai trebuie sa se spele intercoolerul care oricum la montare intra in circuitul in care nici o alta piesa nu mai este spalata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il speli degeaba.... poate daca au aparut depuneri din cauza uleiului .... dar sigur nu se iau cu benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la pierderi in cantitati foarte mari de ulei , cca 1l / 1000 km pe la radiatorul coolerului ( nu ii stiu denumirea ) , care ar putea fi cauzele?

- turbina a fost schimbata acum 15 ooo km si merge destul de bine, nu da semne ca ar avea probleme

- dupa schimbarea turbinei, datorita neatentiei mecanicilor, am mers 3000 km cu 8 litrii ulei in loc de 4.5 ( sigur erau 8 ca i-am masurat )

dar motorul nu a fost afectat

Modificat de leo_cumeteo1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei poti avea in circuitul de admisie de la gazele de carter sau de la turbina. Cantitatea pe care zici tu 90 % ca se pierde pe langa axul turbinei. In cazul in care ai motorul praf poti pierde si la carter, cam 10% sanse. Scoate busonul si vezi daca scoate vapori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai facut curios cu vaporii si am mers sa vad...

am scos intai joja sa verific nivelul uleiului si ... surpriza, ploua cu ulei, arunca in mare stil picaturi de ulei

am tot citit despre combinatiile intre uleiuri (x - 5w40 ; y- 5w40 / x-5w40 ; y-10w40). Le-am amestecat de le-a luat dracii pe toate, cum multi au zis ca au facut ... luat de la prima benzinarie ulei si complectat!

am amestecat 5w40 cu 10w40 cu castrol, petrom... cam tot ce am gasit mai ieftin prin benzinarii cu gandul ca (maine fac schimburile)...

m-am uitat pe cartonasul unde scriu data si nr km de la ultimul schimb si am facut cam 15 000 km cu uleiuri combinate

sper sa fiu ON topic cu descrierile!

mai astept si alte parreri daca sunt on topic. multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare greseala.

Motorul ATD este PD, trebuie sa bagi in el ulei care sa respecte normele 505.01, 506.01 (5W40) sau 507.00(5W30 service longlife)

Nu toate uleiurile 5W40 respecta normele impuse de VAG si un se fabrica ulei 10W40 conform acestor norme.

Scoate si busonul (dopul) unde se baga uleiul si vezi ce iti scote pe acolo.

:icon_cool: Unde ai citit treba cu amestecatul uleiurilor, pe un forum unde se discuta despre telenovele?

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

am scos busonul si ies gaze ( fum? ) si picaturi de ulei, iar pe la IC apar picaturi din ce in ce mai multe...

sub capacul ce acopera motorul, chiar pe motor este un furtun iar la o imbinare CURGE foarte mult ulei, se pare ca pe acolo intra uleiul in IC

- daca gaura din radiatorul IC imi afecteaza (compresia? ), schimband IC, scap de (fantana arteziana) din motor?

- uleiul ce curge pe avacuare se poate aprinde?

- ce sanse am sa fac motorul praf... tinand cont ca cel putin 2 saptamani nu va vedea schimburi sau o eventuala revizie totala, mers sportiv...

inca odata imi cer scuze daca sunt cat de cat off topic!

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IN nici un caz nu se amesteca uleiurile intre ele, asta e regula de baza, iti face spuma si nu mai mai ungere(nu trebuie sa zic ce inseamna asta nu?), asa s-a intamplat la un transporter la care s-a adaugat in marea neglijenta a mecanicilor ce a venit la rand. Tot dadea nivele minim pt ca uleiul spuma si nu mai ajungea pe senzorul de nivel de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gazele din carter nu sunt din cauza IC-ului ci din cauza uleiului prost si a motorului facut praf. Nu rezolvi nimic prin schimbarea IC-ului si nu are nici o treaba piesa respectiva cu compresia din motor.

Sunt niste chestii elementare, mai citeste prin topic-uri si foloseste functia Search!.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leo,

- de arteziana din motor nu scapi pentru ca orice PD are arteziana daca desfaci busonul de ulei cu motorul cald si in functionare.

- uleiul nu curge pe evacuare. Ce vezi tu e doar in admisie. Si nu se aprinde, pentru ca, ceea ce iese pe-acolo deja nu mai poate fi ars. Se aprinde doar daca turbina e praf si aspira uleiul "en-gros" din baie.

- uleiul ala... mai bine ai scapa de el cat mai repede. Pentru 150 de lei cat e un schimb cu filtru cu tot... nu stiu daca mai merita sa mergi chiar si o zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pentru raspunsuri !

sper sa nu fi (dat motorul pe ulei ), voi vedea asta maine cand ii fac schimburile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

si rezolvarea care a fost?????//

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

acum 6 luni am spart intercooler-ul avea aproximativ 50 gr de ulei l-am spalat,curatat.in prezent mi sa duspompa de apa si a trebuit sa dau toata tubulatura jos inclusiv intercooler-ul,din nou am gasit ulei in el aceasi cantitate.mecanicul mi-a sp ca e normal toate tdi-urile au ulei in el.tin sa spun ca nu imi consuma gram de ulei.ast pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!