Jump to content

Ulei Prin Intercooler?


BogyM.
 Share

Postare recomandată

Ai putina uzura la axul turbinei. Nu e nimic grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau e mai degraba de la gazele de carter. E boala TDI-urilor. Mecanicul tau are dreptate, daca nu iti consuma ulei (vizibil la joja) nu ai de ce sa te ingrijorezi.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Si la mine, toata zona adiacenta intercooler-ului are o pelicula de ulei amestecat cu praf, deci suspectez probleme la coliere, oring-uri. Intecooler-ul nu cred ca este fisurat, deoarece in Vag-Com, presiunea furnizata de turbina, se situeza in valori normale. Intrebarea mea este daca acest intercooler este prevazut cu vreun senzor de temperatura sau altceva. Incerc sa atasez alaturat o poza facuta deasupra intercoolerului din care se vede acel senzor sau ce altceva o fi.

post-39736-0-02206700-1295367795_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf4 / Bora senzorul de presiune (MAP) se afla pe intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acest senzor este parte integranta a intercooler-ului ? Sau este doar atasat si se poate scoate atunci cand as vrea sa curat intercooler-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate scoate, evident. E prins in 2 suruburi de corpul intercooler-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Am si eu o problema cu uleiul de la conexiunile dintre intercooler si furtune.

Am vazut ca am cam mult ulei pe acolo si mi se pare ca s-a scurs si pe scut ceva. Pe jos nu am vazut niciodata ulei ...

Oare se poate datora si istetilor din service care nu mi-au prins bine intercoolerul in partea de sus si momentan sta aplecat destul de mult spre motor?

Tin sa precizez in ca vara tot aveam ceva ulei la conexiuni, dar a fost data turbina jos si nu era ulei prin ea sau alte probleme.

Ce ma sfatuiti sa fac? Sa incerc sa il sterg si sa vad daca mai apare?

Modificat de lucian_90tud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sal demontezi si sa vezi cat ulei ai acolo sa nu ai supriza sa ti se adune ulei e destul de periculos ca pote ajunge in capul pistoanelor si face praf motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu iti papa ulei prea mult adik mai mult de 1.5 2 l la 15k km nu ai de ce sa iti faci griji. Are cumva lipsa de putere ca daca zici ca e posibil sa nu iti fii bagat furtunul cum trebuie si e inclinat spre motor inseamna ca iti scapa presiunea din turbo pe acolo si nici nu trage. Colierele nu are cum sa nu le puna bine fiindca la demontare baga o surubelnita si il trage un pic afara cat sa scoata furtunul si cand introduce furtunul inapoi doar face un clank si gata.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna dimineata dragi colegi. Tocmai ce am observat de cateva zile o pata cam mare de ulei pe spoiler (partea de jos neagra) in dreptul intercoolerului dar nu prea am dat importanta crezand ca este de la apa. As vrea sa demontez sa vad ce si cum sta treaba, dar as dori niste sfaturi cum sa demontez mai usor...de unde sa incep. Masina e Golf 4 (ALH). Multumesc. Ulei consuma in limite normale, putere are masina, fum nu scoate...dar uleiul acela nu trebuie sa fie acolo. Am mers mai mult prin oras, nu prea am forjat masina. Orice sfat este binevenit. O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat: lipit intercooler + inlocuit carcasa de plastic ce dirijeaza aerul( era rupta)...totul cu 120 lei, second-hand ajungea numai intercoolerul 300 lei si era modelul fara senzor. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
roti_cosmin

salut.. tocmai ce am dat si eu jos intercoolerul care era mai tot timpul plin de ulei > 100ml in nici 50 km facuti, fapt datorat jocului axial al turbosuflantei

cu ce as putea sa-l curat ?,,am auzit ca se poate pune si la fiert :D dar eu unu nu as incerca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Apa calda cu detergent sau fosfat. Simplu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Imi permit sa intervin cu niste sfaturi, nu pentru ca as fi specialist, dar pentru că sunt ,,pățit” cu mașina mea și am învățat ceva din asta.

În primăvara anului trecut la o talpă în a 4-a, exact când să-i dau treapta 5, motorul s-a turat ,,blană” câteva secunde și s-a oprit.

Pagube: motor gripat, turbo ax strâmb. Cost reparație: undeva peste 1000 euro. Motiv: ulei pe admisie băgat în motor.

Înainte de asta mașina consuma ulei, dar mai și pierdea undeva la 1 litru în 10.000 km.

După reparație (cu motor și turbo din dezmembrări), prin septembrie 2012 am demontat intercoolerul și am găsit în el cca. 100-110 ml ulei.

Am lăsat să curgă uleiul din intercooler, fără a-l curăța cu vreo soluție.

În momentul de față ,,am” un consum de ulei de cca. 500 ml. în 7200 km - deci mult mai puțin ca data trecută.

Totuși, ieri era să o pățesc din nou. Ironia sorții - în același loc unde am pățit-o data trecută. Am accelerat mai puternic în treapta a 4 (nu cu pedala la fund), când subit s-a turat singură din 2700 rpm în 3000 rpm, turație unde a rămas chiar luând piciorul de pe accelerație. Am călcat frâna ușor și am mers la turație mai joasă fără a schimba treapta o perioadă. M-am gândit că ar putea fi de la altceva, dar totuşi cunosc sentimentul când motorul ,,o ia pe ulei".Norocul meu a fost probabil că nu a avut prea mult ulei să bage în capul pistonului şi nici nu am schimbat treapta.Dacă ,,nu mă prindea în cuplu" ...... nici nu vreau să mă gândesc...

IDEEA - nu ignorați consumul de ulei al mașini, mai ales pe termen lung. La diesel de cele mai multe ori este din cauza turbinei.

Mersul pe oras, subturat și tălpile în turații f mari - generează pierderea de ulei pe lângă palele turbinei și acumularea lui în intercooler.

Mare grijă de unde cumpăraţi turbo compresoare. Eu l-am luat din dezmembrări cu 200 euro şi merg cu ea de fix 7 luni şi vreo 8000 km şi am ajuns la concluzia că tb. înlocuită.

În speranţa că am fost de ajutor, câtuşi de puţin, vă doresc să nu aveţi, nici într-o sută de ani, probleme cu tdi-urile voastre, câte am avut eu în 6 luni.

Numai bine!

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După pățania de zilele trecute n-am mai avut răbdare și am demontat, din nou, intercoolerul.

Am găsit ulei în el, eu zic că ar fi cca. 150 ml (oricum mai mult ca data trecută).

Am pus uleiul într-o sticlă de 2 litri și am făcut o fotografie pe care o atașez.

Mi am făcut niște calcule și am stabilit că de la curățarea anterioară a intercoolerului au trecut vreo 3-4 luni, timp în care am rulat 3500-4000 km (dintre care cca. 70% în oraș-drumuri scurte de 1-3 km).

Încă ceva - din câte am auzit, motoarele ALH sunt mult mai predispuse la ,,a o lua pe ulei” față de alte motoare tdi.

post-58172-0-65042100-1358880834_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai foarte mare dreptate danneata84, si eu sunt patit din pacate ,cand ai schimbat motorul nu trebuia sa iei turbina din dezmembrari ca nu sti cat o sa te tina, vezi deja scapa cam mult ulei pe la ax, daca zici ca in 4000 de km ai atat ulei, este cam mult, fa ca mine, reconditioneaza-ti turbina ta la domnul cipos de pe forum sa dormi linistit sti ca ai turbina ca noua si nu o ia pe ulei iar....caci sti si tu ca nu e chiar ieftina interventia. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, dar cd esti la belea, banii sunt putini si nu are nici cine sa te indrume, cam asa se intampla.

deja ma hotarasem sa apelez la cipos pentru reconditionare, dar incerc sa o mai duc asa cateva luni pana mai strang ceva bani (merg mai potolit, ii mai dau jos intercooler ul pana una alta)

eu incercam sa i fac si pe altii atenti, sa evite cu putin efort cheltuieli substantiale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa tot dai jos IC ca te complici degeaba, nu de alta, dar nu ajuti cu nimic turbina in acest sens, oricum, daca e sa o ia pe ulei o ia si cu si fara IC curat.

ce poti sa faci e sa verifici jocul la ax sa vezi cam in ce stadiu e, un joc radial foarte foarte mic e admis si normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11 eu asa citisem ca de regula motorul o ia pe ulei din cauza acumularii uleiului strans in IC, care in forjă este băgat pe admisie și am gândit că procedând așa o mai pot lungi câteva luni până schimb turbo, în sensul că riscul este mai mic decât fără ulei în IC.

Dacă nu mă înșel chiar pe forum am citit informația. Dacă am scris aiurea retrag.

Nu am verificat dacă are joc axul și în ce măsură, dar consumă ulei - cca. 500 ml. la 7000 km.

Treaba e că și data trecută îmi consuma ulei cam 1 litru la 10000 km (cât se zice că e o limită admisă la diesel) și mi-am furat-o.

Azi am vb cu cipos și cum fac rost de bani merg să schimb turbina.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

tot am citit despre ce probleme s-au intalnit la tdi,acum sa va spun si povestea mea

pe bora am motor AJM are facut cu schimbul actual de ulei aprox 9000km fara sa vad consum la ulei,dar de 2 saptamani m-am ''intalnit'' cu un catel pe la 100km/h ...de el sa ales praful si la masina au sarit grilajele din bara(l-am lovit aprox cu dreapta fata,c-am pe unde vine IC)m-am uitat pe acolo am vaz ca nu sunt probleme am inlocuit grilajele ,dar acum am obervat pata de ulei ,am desfacut grilajul (pe unde se afla si surubul pt tractare) si am vazut IC ca este murdar de ulei in partea de jos! l-am curatat cu jetul ,l-am studiat de aproape ,dar nu se vede sa fie crapat sau sa curga !!!

acum sincer nu stiu ce sa cred ! ce ar trebui sa fac ?

daca ii fac diagnoza se poate vedea daca in eventualitatea ca este crapat IC sa piarda presiune ?ca motorul, turbo se pare ca trage ok si nici nu se vede lipsa de ulei! mi se pare un pic ciudat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai decat sa-l dai jos sa-l cureti pe interior de ulei dupa aia bagi presiune de aer in el si il scufunzi in apa sa vezi daca rasufla pe undeva,dar daca nu simti vreo schimbare in mersul motorului il lasi asa.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ajuns la mecanic si dupa o scurta vizionare s-a vazut ca IC are scurgere pe partea de jos la imbinarea cu plasticul,asa ca mi s-a recomandat inlocuirea  ca lipirea sau reconditionarea nu prea e eficienta si de durata ,asa ca maine sper sa intru in posesia unui IC nou !!(c-am scump cainele pe care l-am lovit!!!) :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu cauti unul in dezmembrari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut ocazia sa verific axul de la turbo(pe evacuare) și am cam fost surprins în sensul că nu are pic de joc.

Din câte mai citisem pe forum știam că un joc mic tb să aibă în ax, iar a mea nu are și totuși am găsit ulei în IC.

Tocmai astă să fie problema, că nu are joc deloc?

Mă poate lămuri cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!