Jump to content

Probleme baterie


doctorul
 Share

Postare recomandată

Sa nu se supere vreun moderator pe aici daca tot pomenim de firme...

Ideea pe care vroiam sa o expun e că suntem fix in perioada sensibila pentru baterii - daca e sa avem probleme cu acumulatorul acum se vede daca va tine si iarna asta sau nu. Pentru cine simte ca bateria se inmoaie (si are diverse simptome cum ar fi aprinderea becurilor de ABS / ESP dupa pornire si stingerea imediata) nu e o idee rea verificarea electrolitului si mai ales incarcarea completa a acumulatorului folosind un redresor (eventual imprumutat). De asemenea un voltmetru pus pe borne (fie el si unul de 10 lei) indica destul de bine starea alternatorului (intre 13,5 volti si 14,5 cu motorul pornit e ok).

Cunosc opiniile de genul "daca ai pus bateria pe redresor e terminata" si ceea ce se vrea prin afirmatie e ca" daca s-a descarcat ar cam trebui schimbata ca sa nu te mai chinui" nu ca ar termina redresorul bateria (cum am auzit la unii).

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    17

  • F l o r i n

    9

  • doctorul

    6

  • terminatoru

    5

Reaprinderea martorilor ABS si ESP dupa ce dai la automat nu e un semna ca bateria e pe duca, si la mine a facut in 2 dimineti cabnd au stat bujiile mai muklt aprinse, si bateria nu are 1 an, e VARTA OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut alegerea unei baterii nepotrivite poate face mai mult rau decat bine...poti termina o baterie noua in max 2 ani daca nu o alegi cum trebuie.mie mi sa intamplat de curand exact in jumatatea verii sa am surpriza ca nu imi mai porneste masina peste noapte fara nici un fel de avertizare dar cum cd-ul functiona lumini avea practic avea curent dar nu mai avea amperaj la pornire:D inca un sfat nu asculta in gura celor ce vand baterii pentru ca ei sunt pur si simplu vanzatori si vor sa vanda nu sa te ajute

bafta multa!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am testat si eu bateria azi,dupa ce am observat ca la -17 grade nu a pornit masina,a trebuit sa dau la automat de vreo 3-4 ori,pus redresorul pe ea vreo 10 min si de abia atunci a pornit.Mentionez ca inainte cu o zi am tot testat climatronicul doar cu contactul pus. Am luat un densimetru pt electroliti si l-am bagat in fiecare celula a bateriei. Dupa indicatii se pare ca trebuie reincarcata. Insa intrebarea e daca mai merita incarcata sau nu, va tine curentul sau se va incarca de la alternator? O alta chestie care am observat-o e pornirea mai greoaie dimineata dupa vreo 24 sau chiar 48 ore de stat.E posibil ca electromotorul sa nu aiba suficienta turatie sa porneasca motorul desi bateria il invarte? Cateodata porneste la sfert,cateodata dupa 3-4 secunde.

In orice caz acum am pus bateria pe redresor si o las pana deseara, apoi o voi controla din nou cu densimetrul si o montez pe masina sa vedem cum porneste.

post-55955-0-42973500-1322998445_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi m-am uitat la baterie, desi eu o am pe masina din 2006 pe ea scrie 11.2004, aia ce inseamna ca pot sa iau data din 2004 sau decand e efectiv pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am testat si eu bateria azi,dupa ce am observat ca la -17 grade nu a pornit masina,a trebuit sa dau la automat de vreo 3-4 ori,pus redresorul pe ea vreo 10 min si de abia atunci a pornit.Mentionez ca inainte cu o zi am tot testat climatronicul doar cu contactul pus. Am luat un densimetru pt electroliti si l-am bagat in fiecare celula a bateriei. Dupa indicatii se pare ca trebuie reincarcata. Insa intrebarea e daca mai merita incarcata sau nu, va tine curentul sau se va incarca de la alternator? O alta chestie care am observat-o e pornirea mai greoaie dimineata dupa vreo 24 sau chiar 48 ore de stat.E posibil ca electromotorul sa nu aiba suficienta turatie sa porneasca motorul desi bateria il invarte? Cateodata porneste la sfert,cateodata dupa 3-4 secunde.

In orice caz acum am pus bateria pe redresor si o las pana deseara, apoi o voi controla din nou cu densimetrul si o montez pe masina sa vedem cum porneste.

Dupa aprox 6 ore de incarcat am probat iar cu densimetrul si e tot la nivelul rosu. Tind sa cred ca electrolitii nu mai tin curentul suficient.

Ciudat e ca daca o pun pe masina aceasta invarte. E posibil sa invarta bine si totusi sa nu furnizeze amperi suficienti pt o pornire usoara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie lasata mai mult....24h...48h.... in functie si de redresorul tau.

Legat de curentul furnizat la pornire - pai, asta tu trebuie sa simti - daca invarte sau nu cat trebuie de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am lasat-o aprox 48 ore si pe gradatia de la densimetru a urcat doar pana la linia alba (baterie putin descarcata) cu un redresor de 10 amperi. Conform tabelului imprimat pe redresor o baterie de 80 ah ar trebui sa o incarce in 12 ore. Ce sa cred? Ca elementii sunt pe duca? o sa o montez si pe masina sa vad cat de tare invarte fata de alta data,daca nu atunci trebuie sa iau alta....

pe caldura o ia bine..dar daca o las la -15 grade 24 ore atunci nu o ia din prima (o sa controlez si bujiile)

Am uitat sa mentionez ca dintre toate cele 6 celule una era pe rosu si restul pe alb.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, frigul omoara o baterie obosita. E normal....

Dar, daca invarte bine, problema e din alta parte. Motorul PD daca are tot ce ii trebuie - presiune morotina, bujii, porneste si cu o baterie obosita....e suficient sa-l invarta un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta e mai degraba o neetanseitate in sistemul de alimentare cu motorina (pompa tandem, oring-uri injectoare) decat bateria slaba. Cele enumerate de mine sunt mult mai sensibile la temperatura scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu urmatoarea intrebare, poate ma ajutati cu niste sfaturi. Saptamanile trecute masina nu mai pornea decat dupa ce puneam redresorul vreo 10-15 minute asta dimineata dupa care pornea toata ziua fara probleme, dar acuma si de fac 500km intr-o zi, cealalta zi dupa-masa abia, abia daca mai porneste. Precizez ca bateria din spusele primului proprietar (eu fiind al 2-lea) nu a fost schimbata (imi este greu sa cred asta) zicea ca e cea originala din 2002.

Intrebarea ar fi daca am alternatorul din imagine, iar acumulatorul vechi a fost de 80Ah, as putea sa pun un acumulator cu un amperaj mai mare? si cat? ca sa functioneze totul normal. Multumesc.

http://imageshack.us/photo/my-images/341/20111212acumulatorvarta.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/535/20120213alternator.jpg/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

80Ah iti e suficient. Incape si Varta Silver Dynamic, de 85Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul de incarcare al alternatorului si curentul absorbit de electromotor cand dai la automat. Daca astea doua sunt ok si totusi ai probleme, se impune inlocuirea acumulatorului. Daca vrei o varianta mai ok, poti sa alegi varta silver, vezi ca au catalog online pentru fiecare model de masina: http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=17&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=〈=ro&range=

Eu am bateria din 2004 (din fabrica) si da semne de oboseala, insa nu cedeaza :)

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin: Ok. Am sa raman atunci la Varta Silver Dynamic, de 85Ah, maine voi cumpara unul.

cataboss: de incarcat incarca peste 14v, electromotorul se invartea 10-15 secunde dar pornea alarma, se blocau usile, ramanea aprins martorul abs, etc. dar nu pornea, sigur bateria e de vina, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune orice acumulator care respecta cotele 315/175/175. Mai mare nu intra. Uite aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o Varta de 77 Ah Silver,cumparata in iulie anul trecut,si acuma doua saptamani ma lasat,am pus-o pe redresor am pornit.Am lasat-o trei zile nepornita fiind plecat de acasa,cand vin bateria moarta!Am fost la cel care mi-a facut garantia(electricianul)si mi-a verificat daca am consumatori cand este oprita si totul a fost ok!Concluzia, bateria de proasta calitate,trebuie schimbata!Electricianul mi-o mai spus ca a mai venit cineva la el tot cu o VARTA si era inghetat electrolitul in ea...!Am dus bateria la magazin si a trimis-o pt.verificari la depozit,si nici in zi de astazi nu am mai primit-o,stau cu masina in garaj si fac muschi la picioare si pe taximetristi cu bani!Parerea mea este sa va feriti de Varta ca numai este cea fost o data,cumparati daca aveti posibilitatea ceva adus din Germania sau Austria,asa mia spus si electriceanul ca nu se compara marfa care se vinde la noi in comparatie cu ce se vinde in vest!Noi importam rebuturile...!Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,sper sa fie locul potrivit pentru o intrebare despre incarcarea acumulatorului masinii si anume :presupun ca acumulatorul are intre 12v si 13v,redresorul i-l reglez undeva la maxim 13v...intrebarea mea este de ce dupa vreo 1 sau 2 ore dupa deconectarea redresorului acumulatorul arata o tensiune de cca 15-16v ?,mentionez ca bateria la aparatul de masura este noua si buna,rezultatul nu este eronat,mai adaug ca in luna August am avut probleme la mare in camping cu acumulatorul si ajuns acasa verificand nivelul acidului am constatat ca este lipsa ca urmare am completat din stiute cu doar apa distilata exact 1 litru.Daca a-s avea un "ceas ampermetru"legat in serie cu iesirea redresorului a-s sti ca redresorul trebuie reglat la a 10-cea parte din maximul amperilor acumulatorului ,dar nu am ,de ce este asa de mare tensiunea dupa incarcare ,ba chiar si mai mare?

Modificat de S.Calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Azi ma lasat si pe mine bateria.dupa o saptamana de stat masina,trebuia sa plec cu nevasta la doctor si hopa,nu invartea deloc.spre surprinderea mea bateria cea veche avea 8 ani,a tinut extrem de bine si era Moll,acuma am o varta de 82 ah 120 euro garantie 2 ani.

 

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu te mire, a mea are 12 ani. Nu scrie nimic pe baterie, doar conditii de folosire. Este avantajul PD, pornire la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

 

@valioglu: multumesc de sfat. Am spus ca are aproape 9 ani bateria, oare cat sa mai tina saraca? Cat te-a tinut pe tine cea originala?

Era fabricata in 1999 si am schimbat-o la 07.10.2008. In timpul asta a avut parte si de descarcare pentru ca la un moment dat a murit alternatorul si fostul proprietar l-a schimbat.

Cand a murit cred ca daca o mai reincarcam mai mergea si iarna aceea. Inainte sa moara, dupa pornirea motorului se aprindeau becurile de ABS / ESP o secunda sau doua si se stingeau imediat. Probabil calculatorul de ABS simtea ceva fluctuatie in instalatia electrica datorata bateriei. Nu cred ca e reclama, era oricum bateria originala montata de producator asa ca va pot spune ca marca e Banner. Am gasit la reprezentanta si nu era semnificativ mai scumpa, dar nu pot garanta ca este de aceeasi calitate cu cea montata pe masina.

 

Ca fapt divers, mi-am adus aminte de acest topic si am zis sa va impartasesc experienta mea, mai ales ca suntem in perioada in care de obicei schimbam bateria. M-a lasat si cea luata in 2008 si am luat alta la fel. Practic a doua baterie m-a tinut fix 7 ani, fara ca sa am macar o data probleme cu ea si fara ca sa ii acord atentie deosebita. Am avut aceleasi simptome, dar nu am asteptat ziua in care ar fi refuzat sa porneasca. Am decis ca ii ajung 7 ani si am inlocuit-o cu una identica, de la o firma romaneasca, nu fac reclama la nimeni...., care m-a costat 270 de lei - 80 Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In primul rand : La multi ani !!! Am o problema noua : Dimineata la prima cheie masina nu are putere sa porneasca . Am masurat bateria si in gol am 12,3 v la pornire cade la 8,5v dupa care sta la 13,5v dar urca si pe la 14,2 v . Fluctueaza nu sta la 14,2 v . uneori baga 14 v cu consumatori alteori cade la 13,4 cu aceeasi consumatori alteori sta la 13,4 fara consumatori . Bateria este noua are 2 ani si cei de la garantie ma trimit sa cumpar alta dar sincer sa fiu nu cred ca este normal sa fluctueze asa incarcarea . 

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un test la baterie, sa vedem cat este de obosita - este foarte posibil sa necesite inlocuire - da, nu e normal sa fluectueze asa de mult, dar e suficient sa-i asigure incarcarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cade tensiunea la 8.5V e clar ca e dusa bateria. E ceva banal la bateriile romanesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... si nu numai, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur are nivelul scazut de electrolit. Chiar daca este model fara intretinere se pot da gauri, se completeaza cu apa distilata si se resigileaza. Nivelul trebuie sa fie la 26mm, + - 2mm fata de inaltimea elementilor. Apoi se pune la incarcat cateva ore. Isi revine usor. Si cam la 2 ani desfaci si completezi. De asta sunt facute fara intretinere, ca sa cumparam altele ... mai circula banii ...

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!