Jump to content

Probleme baterie


doctorul
 Share

Postare recomandată

cum zice si in titlu, bateria masinutei mele e originala, bosch, si intra in a 6-a iarna de functionare.

cred ca e de 85 de Ah, dar nu mai tin minte sigur.

as vrea sa stiu ce experiente aveti/ati avut si daca pe baza acestora credeti ca este cazul sa o inlocuiesc preventiv.

nu as vrea sa O ARUNC DE BUNA, nici vorba, dar daca exista o probabilitate crescuta de a ma lasa in curand......

va multumesc si astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    17

  • F l o r i n

    9

  • doctorul

    6

  • terminatoru

    5

Pai o fi pus-o frigul la treaba :ceuameni:. Primul simptom e ca invarte greu electromotorul si nu rezista la mai multe cicluri de pornire

. Apoi, daca mai slabeste, invarte putin si se aprind toti martorii din bord si eventual piuie. Si gata. Poti s-o pui la incarcat sau s-o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acum incolo te poti astepta sa-si dea duhul. Dar mai conteaza si cum/cat circuli cu masina. Daca ai zilnic drumuri de peste 30 minute isi acopera consumul la pornire si se si incarca. Daca sta mai multe zile nepornita si e si ger afara, ai sanse sa pice mai repede.

Oricum, pana nu vezi simtomele prezentate de c o s m i n, eu zic ca nu are sens sa o schimbi. Baterii se gasesc si o poti schimba imediat ce nu mai vrea sa isi faca treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea e pe moarte dupa 5 ierni dar am sa o schimb doar in momentul cand nu va mai porni masina. O sa rog pe cineva sa imi dea curent si apoi direct la magazin :icon_thumright:. Daca vrei lamuriri despre marci uita-te un pic in topicul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dimineata invarte bine sfatul meu este sa nu o schimbi ,o sa dea ea singura semne cand o sa fie pe duca ,nu o sa-ti pice dintr-o data .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai multe "cicluri" nu prea vede, ca de obicei o ia din prima.doar la -28 a necesitat 3-4 chei.

stiu ce ziceti cu invartitul, tocmai aia e problema.ca intr-o dimineata am avut senzatia ca se invarte mai greu, dar ieri si azi am dat o atentie speciala, si nu mi s-a mai parut.

de aia am deschis topicul, daca imi ziceau 3-4 colegi ca li s-a dus bateria dupa 5 ani o schimbam.o mai las putin.

de circulat, circul zilnic.masina nu sta aproape niciodata mai mult de 12 ore nepornita.in mod exceptional sta 24 de ore.asta este maximul.

urmatoarea va fo tot bosch.cat este de important sa respect amperajul celei originale?cat pot sa ma abat de la el?

(nu am statii/amplificatoare/jucarele speciale pe masina.gps, detector, cam atat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... cel mai bine este sa o schimbi cand pica. Nici in extrema cealalta nu e bine ... adica anu' si bacteria .....

Si eu ma cam astept la un mic schimb de baterie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai intai ( ca sa nu dea banii aiurea) sa incerce o reincarcare a bateriei?... Daca dupa 1 luna sau doua moare atunci e clar ca trebuie alta.

My 2 cents.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e bateria originala? Bateria mea are scris pe ea anul fabricatiei care e acelasi cu al masinii , si e Varta . S-au pus si Bosch de fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai intai ( ca sa nu dea banii aiurea) sa incerce o reincarcare a bateriei?... Daca dupa 1 luna sau doua moare atunci e clar ca trebuie alta.

My 2 cents.

cine?eu? :vaidecapulmeu:

@dorumarcatoru: este bateria originala 100%!

nu a fost demontata niciodata!a, ba da, pt desfundarea scurgerilor!atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa-l inlocuiesti preventiv. Este foarte neplacut ca la -20 grade sa nu-ti porneasca masina. Doua milioane si ceva cat e o baterie Bosch noua e un pret mic de platit fata de neplacerile provocate pe frigul acela.

A cam trecut vremea Daciilor la care se umbla 10 ani cu o baterie, nu conta ca trebuai sa duci in casa bateria, sa impingi masina sau sa dai curent.

Si apropos, la masinile moderne e riscant sa dai curent... exista riscul sa se arda calculatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este atentie mare la pornirea cu curent de la alta masina,cumnatul meu a patit-o rau la un A4 ,a ramas fara calculatorul de la cutia tiptronic si nu l-a costat reparatia decat :vaidecapulmeu: 1700 Euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu e sa mergi la un centru unde se verifica bateriile, sa o masoare ei (au un aparat foarte destept care arata mai multi indicatori); apoi vei vedea ce sa faci... inlocuire sau schimb acid. Aparatul iti va arata pana si durata de viata...

In CJ e un astfel de centru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urmatoarea va fo tot bosch.cat este de important sa respect amperajul celei originale?cat pot sa ma abat de la el?

(nu am statii/amplificatoare/jucarele speciale pe masina.gps, detector, cam atat)

Pai e foarte important sa respecti amperajul bateriei originale. Pentru ca, pe langa faptul ca cei cativa amperi in plus te pot ajuta enorm la greu, valoare e calculata in functie de consumatorii de pe masina, si de curentul necesar alimentarii acestora.

A mea a mers 6 ani jumate, si apoi a cedat, iarna fiind, pentru ca n-am umblat cu masina vreo luna. Am pus un Varta Blue Dynamic de 80 Ah, chiar daca a fost 350 roni. Si chiar daca "meseriasii" de la magazin imi explicau de zor ca Passatul are acumulator de 74. Eu am fost ferm: daca fabrica a pus de 80, inseamna ca de 80 are nevoie. BLUE DYNAMIC

Oricum, o sa-ti dai seama ca e slaba, dupa simptomele descrise, inainte sa te lase in drum. Asta daca nu ne trezim peste noapte cu un frig de -20 de grade. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu e sa mergi la un centru unde se verifica bateriile, sa o masoare ei (au un aparat foarte destept care arata mai multi indicatori); apoi vei vedea ce sa faci... inlocuire sau schimb acid. Aparatul iti va arata pana si durata de viata...

Bateriile moderne sunt sau fara mentenanta sau se completeaza doar cu apa distilata.

La o masina de zece mii de euro + nu merita sa risti sa nu-ti porneasca pentru o economie de cateva zeci de lei cat costa faptul ca schimbi cu un an mai repede o baterie inainte sa moara complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu de cand cu frigul simt ca trebuie sa schimb bateria ca dimineata cand dau la cheie simt ca invarte anemica, dar porneste la prima cheie totusi dar invarte de vreo 2 ori si e bateria originala cu care a venit masina din fabrica, e a 7-a iarna totusi, i-o fi si ei :icon_thumright:

Cred ca luni ma duc si cumpar o baterie noua ca sa nu ma trezesc ca o sa ma sui dimineata in masina sa plec la munca si sa nu porneasca cum am mai patit cu masina dinainte.

Vreau sa-mi dati un sfat daca am pe masina si amplificator si subwoofer sa cumpar o baterie mai mare de 80Ah, ma ajuta oare la ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e fara intretinere, nu amce sa schimb la ea.

deocamdata invarte brici, azi a vazut autostrada, asa ca totusi o sa mai stau...

apropo, e inspre 4 milioane un bosch dimensiunea asta...

de varta nu ma pot hotari, a luat un prieten si s-au purtat execrabil...si cica nu mai sunt asa de bune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu e sa mergi la un centru unde se verifica bateriile, sa o masoare ei (au un aparat foarte destept care arata mai multi indicatori); apoi vei vedea ce sa faci... inlocuire sau schimb acid. Aparatul iti va arata pana si durata de viata...

In CJ e un astfel de centru...

In Cluj unde gasesc o asemenea centru de verificare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat bateria desi se comporta bine,la 6 ani.

Daca nu o schimbi,risti sa "omori" alternatorul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu o schimbi,risti sa "omori" alternatorul :P

Detaliaza putin, te rog.

De ce risti sa strici alternatorul? ca bateria e slabita si nu mai are amperajul normal, ca e noua, alternatorul oricum baga curent in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hiro, si la dacii sunt fara mentenanta, insa asa cum spuneam, cei de la centru un dispozitiv foarte 'teligent, si face vreo 15 lei verificarea.

@krdoki - iti scriu un MP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detaliaza putin, te rog.

De ce risti sa strici alternatorul? ca bateria e slabita si nu mai are amperajul normal, ca e noua, alternatorul oricum baga curent in ea.

Sincer nu prea aveam chef sa dau banii pe baterie acuma,dar 2 electricieni mi-au spus acelasi lucru,asa ca am preferat sa schimb baterie.

Mi-au spus ca bateria cand e "pe duca" incepe sa nu mai primeasca curent iar alternatorul baga ca de asta e pus acolo :unsure:

Si daca nu are unde sa bage,ceva cedeaza.Poate sa cedeze diodele,dar poate sa cedeze statorul sau rotorul,depinde de "noroc"

Cred ca mai bine nu te risti. Cat vrei sa te tina o baterie ? Daca te-a tinut deja 6 ani inseamna ca a fost o baterie buna,inseamna ca ai o instalatie

electrica fara probleme pe masina.

Eu am schimbat-o,tu...faci cum vrei... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept pareri in legatura cu chestia asta!

alte pareri!

pana acum , la nici o masina, si la nici un electrician nu am auzit asa ceva!

plus ca am senzatia ca problema unei baterii pe duca este ca nu tine curentul, cand o pornesti ea il primeste cu bucurie.

sunt niste trebi neclare la faza asta!

ziceti ce stiti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au spus ca bateria cand e "pe duca" incepe sa nu mai primeasca curent iar alternatorul baga ca de asta e pus acolo :lol:

Si daca nu are unde sa bage,ceva cedeaza.Poate sa cedeze diodele,dar poate sa cedeze statorul sau rotorul,depinde de "noroc"

Lucrul asta e totalmente neadevarat. Nu exista asa ceva. Bateria "primeste" tensiune, doar ca nu mai are capacitatea de inmagazinare daca e pe duca. Dar asta se simte. Se simte in sensul ca nu mai poti porni cu ea, si orium o schimbi. Alternatorul iti livreaza cei 120 A, din care el foloseste vreo 10 A. Restul e disponibil pentru consumatori. Adica la 13V, iti trebuie niste consumatori ale caror puteri sa totalizeze 1430W (asta inseamna vreo 25 de becuri de far :lol: ). Evident in cazul asta, alternatorul va fi solicitat la maxim, dar asta nu inseamna ca va ceda. Repet, oricum tu nu iti vei permite sa umbli asa cu masina pentru ca nu poti porni, in mod cert. Si in cei cativa km pe care-i vei face in aceste conditii, nici nu se pune problema cedarii.

Ca si varianta, obligatoriu trebuie pus un acumulator fara intretinere, pentru ca cei cu electrolit iti pot face probleme (sa curga, sa-ti oxideze una-alta pe-acolo).

apropo, e inspre 4 milioane un bosch dimensiunea asta...

de varta nu ma pot hotari, a luat un prieten si s-au purtat execrabil...si cica nu mai sunt asa de bune...

Si eu m-am lovit de problema asta. Varta Blue Dynamic sant originale. Celelalte albe, negre, sant facute care pe unde. Dar in afara de asta, conteaza si norocul pe care-l ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea pornea f.bine,dar a pus testerul pe baterie si a zis ca nu mai e in parametrii.

"Lucrul asta e totalmente neadevarat. Nu exista asa ceva. Bateria "primeste" tensiune, doar ca nu mai are capacitatea de inmagazinare daca e pe duca"

Fals.Daca ai drum prin Bucuresti,ne intilnim si-ti demonstrez asta. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!