Jump to content

Schimbat curea distributie...rezultat zgomot nou...


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Salut! Postez aici si cred ca voi deschide si un topic nou daca nu ma lamureste nimeni... Acum o saptamana am schimbat cureaua de distributie la un SEAT LEON 2.0 TDI, DSG , cod motor BMM. Doar cureaua am schimbato, deoarece aveam doar 70k km. 

Am gasit curea Contitech in motor si am inlocuit cu DAYCO.  de asemenea inainte cu o saptamana schimbasem si uleiul + filtrele (Ravenol VPD 5W40 cu Purflux).

Revenim la distributie, ce mi s-a parut ciudat a fost zgomotul mai pronuntat (acel tacanit specific TDI) pe care l-am pus pe seama uleiului sau a motorinei (alimentez de la Mol), insa din cate am citit pe aici se pare ca m-am inselat.

Astazi, in mers afara din localitate in jur de 120-130 km/h, masina s-a pus pe burta sau am avut un fel de frana de motor urmat de un tacanit-carait ca de macinat cafea (nush cum sa expic acel zgomot). Am oprit cat am putut mai aproape de marginea drumului, am trecut cutia din D in N si am oprit motorul....  Am asteptat pret de 1 minut dar ciudat...numai aveam curent in baterie-acumulator brusc!. Am verificat cureaua de distributie prin partea de sus a capacului, apasand pe ea sa vad daca este tensionata, insa parea ok la loculu ei. Am mai incercat sa-i dau 1-2 chei sa vad daca porneste, insa bateria descarcata asa dintr-o data !!!!

In fine, luata pe platforma adusa acasa in Bucuresti, luat alta masina , dat curent, incercat sa pornesc....dar cand dau la demaror face urat rau, nici nu porneste dar parca se macina tot motorul si DSGu !!!!

Acum in mintea mea lucreaza paranoia la greu... Intreb si io sa ma aflu in treaba in cazul in care am reusit sa ma fac inteles, a mai trecut cineva prin asa ceva ? Se poate paradi cutia DSG la 130km/h ? Cam ce erori ar trebui sa am in bord in caz de cutie DSG sparta sau altceva? Un lucru era sigur aprins, martorul bateriei .

Cunoaste vre-un coleg un mecanic in Bucuresti serios, corect, cinstit(care sa nu fie excroc), cunoscator in tainele VAG si DSG si sa aibe si scule profesionale?

P.S. nu ma intelegeti gresit, nu-s fitos, insa consider ca ce am enumerat mai sus sunt caracteristicile unui adevarat mecanic, ca de inlocuitori de piese asa zisi mecanici sunt satul, iar ei habar nu au principiile de functionare ale motorului la care umbla....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mentionez ca am acelasi zgomot, mai slab putin si nu este de la cureaua de distributie, am eu montata Dayco , am doar 200 km cu ea si la fel se aude, se pare ca este de la rola intinzatoare, la mine la cald se intinde adica se strange tensorul vreo 4-5mm, peste acel u sau v. Rola intinzatoare este tot Dayco. Ati auzit cumva sa aibe rola arc termic sau sa se dilate cureaua? A doua zi la rece o gasesc la acelasi semn la care a fost stransa. Pareri de ce asa? Am desfacut-o de 4 ori pana acum, azi de 3 ori, o pun la semn si dupa ce se incalzeste si o turez ceva timp sare vreo 4-5 mm spre dreapta...evident, adica s-ar strange.

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să înțeleg că la rece este la semn, și nu face? Decât după ce se încălzește?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, asta nu am sa inteleg de ce se modifica la cald si in turatii ridicate, am spus ca a2a zi o gasesc la semn. Aveti ceva explicatii? Oricum sunt pregatit sufleteste pentru inca un efort de desfacut distributia si de a schimba rola intinzatoare si cureaua, de data asta voi lua rola intinzatoare SKF si alta curea Dayco. 

Dupa reglaj nu mai face asa rau, nu mai este continuu ci intermitent! Eu cred ca rola nu este construita bine, nu stiu , sau poate este o noua generatie Dayco(extraterestra) si nu am aflat noi..inca:))

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 31/12/2017 at 6:11 PM, brutusanf said:

 se pare ca este de la rola intinzatoare, la mine la cald se intinde adica se strange tensorul vreo 4-5mm, peste acel u sau v.

daca la cald se duce in dreapta peste ,,acel u sau v,, e prea stransa cureaua....zgomotul poate fi si de la pompa de apa

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa este noua SKF...are 200 km, si nu se aude de acolo garantat, am restrans rola intinzatoare de 3 ori si la fel se duce....zgomotul a mai disparut, cum spuneam mai sus se aude la cald doar intermitent, este aproape insesizabil acum.  In poza alaturata se vede asa cum o gasesc la cald dupa ce opresc motorul. Ea este pusa la maxim de acel u si o gasesc ca-n poza.

 

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce am desfacut eu ca motor am gasit cu semnul in partea stanga la rece,deci la cald se duce in dreapta pe acel ,,u sau v,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca este defecta rola intinzatoare totusi? Asa stiam si eu...asta e mai speciala!!!

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am chinuit destul cu rola Dayco pana acum, a tinut doar 350 km :biggrin:, am luat hotararea sa o schimb, deci nu luati rola intinzatoare Dayco niciodata. am cumparat alta si inlocuita cu una de la SKF care se pare deocamdata ca se comporta foarte bine si este de alta calitate( rulment korea si sistem de strangere pe rola canadian. pe viitor nu mai cumparati set Dayco. alaegeti doar cureaua Dayco de la ei...atat! zgomotul cu schimbarea rolei nu mi-a disparut, se pare ca nu este de acolo ci se aude zgomotul din zona rotii dintate mari de la axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Pe una dintre masini am montat anul trecut distributie originala. Folosit cale, strans cu dinamometrica, etc, acum o luna am observat acelasi compotament. Initial m-am speriat cand am gasit limba in stanga v-ului, destul de mult, am refacut tensionarea, bineinteles cu motorul incins s-a dus peste semn. Refacut din nou si vad ca acum este ok. Nu am reusit sa inteleg comportamentul. 

Fara sa scoata cureaua sunetele amintite si de voi.

La a doua masina, kit distrib conti, limba rolei intinzatoare nu isi schimba pozitia rece/cald, dar distributia huruie ritmic la cald, mai putin acum de cand s-a racit vremea. Deja au trecut 10000 km si  nu tace.

Asa ca nu doar dayco face asta. Oem intinzatorul este  litens, cureaua bineinteles tot conti.

 

6E2D8C8A-1AB0-44C7-80CA-0F07D14C28BA.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. La a mea,  Passat BMP la rece este semnul in V si cand se incalzeste se duce spre dreapta. Sa inteleg ca nu e in regula ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

#Tzacanel, la tine arata  bine indicatorul, poate putin cam slab pentru ca dupa cativa km, depinde cati...de mers cu masina este normal sa se lase cureaua, asa trebuie sa indice. Tu strangand-o si aducand-o la semn nu ai facut atceva decat sa o intanzi din nou, cea ce nu trebuia facut, este interzis sa mai umbli dupa montare, doar daca ai probleme cum am avut eu la o perioada foarte scurta de timp. Sa nu gresesc eu dar nu ai spus cati km ai facut cu masina(ma refer la prima) ?  Mai grav  era dincolo de semn, spre dreapta. Am explicat ca se pare ca nu de la rola face acel zgomot pentru ca eu schimbat cu alta noua si facea la fel, se aude din zona axei cu came, voi mai investiga.

#xfera, nu pare in regula, asa facea la mine si am schimbat-o. Cu motorul oprit este normal sa fie putin spre dreapta putin, cum este si a mea acum, dar pentru ca nu este asezata la punct, deoarece daca observati cand opriti motorul cureaua mai face balans din cauza compresiei si o poate trage spre dreapta putin. In momentul in care o aduc la punct indicatorul, este  la semn(atunci conteaza - daca nu revine la semn atunci trebuie reglata, dar numai cand il montati de nou  nu dupa o perioda buna de km ca #tzacanel).

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, brutusanf said:

 Tu strangand-o si aducand-o la semn nu ai facut atceva decat sa o intanzi din nou, cea ce nu trebuia facut, este interzis sa mai umbli dupa montare, doar daca ai probleme cum am avut eu la o perioada foarte scurta de timp.

bagi mana in foc pt afirmatia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma nu stiu daca este chiar asa anormal sa isi modifice pozitia limba intinzatorului de la rece la cald. In elsa scrie ca reglarea intinderii trebuie facuta cu motorul rece, ma gandesc ca fix asta e motivul, sa nu ajunga la rece cureaua slaba si sa existe posibilitatea sa sara.

Cert este ca nu am observat sa faca toate asa.

  In cazul meu, e posibil sa se fii intins cureaua si sa isi fi shimbat pozitia; am impresia ca a facut-o destul de brusc. Sunt destul de atent cu ce se intampla pe la motor.

Nu cred ca este vreo interdictie sa retensionezi. Plus ca nu aveam incotro, am fost nevoit sa schimb axul cu "scame". La procedura de demontare a curelei, in elsa, scrie sa marchezi cu creta sensul de rotatie...nu cred ca ar mai face mentiunea asta daca ar fi obligatoriu sa o arunci la orice demontare. Nu am elsa instalata in momentul asta sa verific, dar cred ca nici nu este obligatoriu sa schimbi rola intinzatoare la fiecare inlocuire a curelei. E posibil sa imi joace memoria feste.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as face asa, dupa ce a trecut un timp, pana la urma o curea noua nu ar fi asa de scumpa, dar este doar parerea mea si am spus daca are km multi . Nu am spus nimic de rola doar de curea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , 

Am tot căutat si nu găsesc , kitul de distribuție pt o Skoda Octavia 2014 ,1.6 TDI ,110cp,la câți km se schimba ?

Am mers sa întreb cât costa kitul de distribuție si la pompa de apa mi au zis ca este 1000ron iar kitul 440ron ...nu înțeleg de ce este așa scumpă pompa de apa , cei de la magazinul de piese mi-au zis ca are un senzor care nu știu ce face ...aveți idee , sau daca cineva a mai înlocuit tot kitul distribuție cu pompa de apa ..??!!

Multumesc de ajutor ? Nu am găsit alt topic ca sa caut ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, singurele intrebari pe care le  am sunt: 1. Limba de metal a intinzatorului a intrat in gaura din blocul motor?

                                                                               2.  Stii(ti) ca, cu motorul cald sunt alte "setari" sa zicem

                                                                                3. Piulita intinzatorului a fost stransa la 20nm +45 grade? 

 

Dc raspunsul a fost da la toate intrebarile, atunci momentan n-am nici o idee?

PS. de curiozitate, pinul (stift) care se infileteaza in blocul motor pe care se infileteaza piulita a fost schimbat?  nu de  alta dar m-as apuca si eu de o distributie...ca nu e mare scofala, right?:biggrin:

 

 

Radu

 

                                                                  

 

 

Modificat de radu81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cu siguranta, altfel nu s-ar aseza rola corespunzator si nu se poate face strangerea.

2. Dovezi?

3. Scrie si pe capac.

P.S. Ulterior a fost schimbat! Nu este mare lucru...doar atentie si piese de calitate. Bafta multa!:biggrin:

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din principiu, reglajele curelei de distributie, sunt permise numai cu motorul rece conform indicatiilor din ELSA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ionut.vidrighin

Salutare,

la inceputul acestei saptamani (marti mai exact), am fost la service sa ridic masina intrucat revizia era gata.
a constat in schimbarea kitului complet de distributie + pompa de apa, ulei + toate filtrele, discuri + placute frana fata-spate

din pacate abia ieri si azi am avut ocazia sa o scot la drum intins sa vad cum merge si a aparut un zgomot, care pare a veni dinspre cureaua de distrubtie.

aici se poate asculta 



am mai tot cautat pe forum ieri si azi si, sunetul asta este incredibil de asemanator cu sunetul motorului BMP, postat de @cosmin_nst aici (pag. 6, postare din 22 iulie 2014)


v-ati putea da cu parerea?
maine dimineata oricum merg la ei la service sa vedem ce e de facut pentru ca nu ma simt in siguranta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot de curea contitech.Vezi daca rola intinzatoare e tensionata corespunzator.Data viitoare pune Dayco.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.vidrighin

o sa merg maine la ei sa ii fac sa verifice rola respectiva
ma gandesc inclusiv sa le spun sa dea cureaua jos si sa puna alta, ca intr-adevar e Contitech ce mi-au pus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.vidrighin

revin cu un update
am fost azi de dimineata la ei, au desfacut tot din nou intrucat au ajuns si ei la concluzia ca zgomotul este de la cureaua de distributie.

se pare ca totul este bine pus la punct insa diagnosticul dat de ei, este: cureaua foarte tare si trebuie rulata pana ce isi va face putina uzura.
insa m-au asigurat ca nu este niciun fel de problema din cauza zgomotului si ca el va disparea dupa niste sute de km rulati
de asemenea, mi-au spus ca daca se va intampla ceva, o sa repare ei tot, lucrarea fiind facuta cu piese de la ei, cu garantie.

ce parere aveti ? kitul de distributie+pompa de apa, este complet nou, deci nici vorba de role vechi (kitul este de la continental)  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!