Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Deci se verifica la fel ca bujiile incandescente,ma gandeam eu ca tre sa-mi iau un multimetru mai puternic, nu de alta dar pornesc ffff greu dimineata la temperaturile de acuma -22 de grade celsius si m-am interesat(citit topic-uri :study: ) de verificarea bujiilor incandescente ca nu le-am schimbat de cand e masina la mine(5 ani).

Ms pt raspuns. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot bujii incandescente sunt - doar ca sunt un model anterior, care s-a montat pe niste motoare mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea.Sunt nou pe forum si sunt posesorul unui passat 1,9tdi din2000 motor atj si am nevoie de ajutorul vostru.am intampinat aceeasi problema,motorul se incalzeste foarte greu,am inceput cu termostatul(berh),acum dupa ce l am schimbat nu s a schimbat mai nimic,am mers ieri in bucuresti si apa abia cand am ajuns acasa adica dupa 20km indica 80 de grade,iar daca stau pe loc fie si la semafor temperatura scade vazand cu ochiul.Am citit intreg topic ul si din ce spuneti voi acum urmeaza cele trei bujii.termostatul l am montat in felul urmator,am lasat pe bloc garnitura veche si peste termostat am venit cu garnitura noua ce insotea termostatul, cu toate ca cel pe care l am scos nu avea aceasta garnitura ,adica intre termostat si capacul de plastic.Cu caldura nu sunt probleme adica dupa 10 min dupa ce pornesc incepe sa bage caldut dar acul nu se misca de jos pana la 7km parcursi,e foarte stresanta situatia asta,va rog sa ma ajutati,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca intre termostat si bloc, nu ai nicio granitura.

post-30007-0-58443700-1328945745_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar bujiile vor face o maaaaaare diferenta, cand vor functiona. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu cosmin bujiile vor face o mare diferenta,florin eu cand l am scos pe cel vechi intre el si capac nu aveam garnitura in schim am una care e bagata in locasul din blocul motor pe care am si scoso sa ma uit la ea pt ca si- a luat forma termostatului,dupa care am pus-o la loc,am crezut ca asa trebuie.am incercat si invers adica garnitura cea noua s o pun in bloc si la exterior sa nu pun nimic asa cum a fost cu termostatul original,dar surpriza,a inceput sa curga.deci?sa inteleg ca tb sa scot acea garnitura care e intr un fel incastrata in bloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor AFN , 1.9 tdi , nu ajunge niciodata la 90 de grade. M-am uitat la ventilatoare si se invarte tot timpul fiind montat pe cureaua de accesorii. La toate dieselurile este montat pe accesorii adica functioneaza tot timpul? O sa schimb termostatul dar de ce este proiectat la acest motor ventilatorul sa mearga mereu?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, da. Daca citesti in topic, o sa constati ca si eu am avut aceeasi problema. Termostatul vine pe bloc fara nimic intre ele. Garnitura e intre cotul de plastic si termostat. Sper ca e destul de clar odata. Se vede si in poza lui Florin.

Divinewind... pentru ca asa e proiectata masina. In mod normal nu trebuie sa ai probleme. Ori e termostatul, ori senzorul de temperatura nu indica bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , eu inteleg ca asa e proiectata masina dar oare de ce? Toate dieselurile sunt asa? Vreo idee de ce e diferenta asta intre diesel si benzinare? Adica vad pe forum ca se indica sa mai pui un carton sa se incalzeasca mai repede...ma gandesc ca si in Germania exista temperaturi de genu asta si deci...Cred ca intelegeti nelamurirea mea.

In cazul masinii de care ma ocup o sa verific si bujiile cu incandescenta si sa schimb termostatul.

P.S. vad ca ai un bmw in semnatura diesel. SI la el este la fel ventilatorul pe auxiliare?

Inca o idee: daca am termostat insemna ca el deschide la o anumita temperatura si deci de ce merge ventilatorul?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am mai spus ca asa e proiectata masina. Nu inteleg de ce tot intrebi de ce. Pur si simplu asta e rolul visco-cuplajului. La caldura se va invarti mai tare.

Nu inteleg framantarile tale atata timp cat masina ASA E PROIECTATA SI FUNCTIONEAZA FOARTE BINE daca nu are defectiuni.

Benzinarele se incalzesc muuuuult mai repede. Prin natura lui, motorul diesel are randamentul mai ridicat si de-asta se incalzeste mai greu.

Cartonul e o solutie romaneasca. Masinile astea nu sunt gandite sa intervii asupra sistemului daca toate functioneaza ok.

BMW-ul are ventilatorul separat, pe radiatoare si e electric. Porneste doar la comanda si cu turatie variabila. Si te rupe la buzunar cand se defecteaza.

PS: ventilatorul la Passat B5/B5.5 e mecanic, deci nu are nici o legatura cu termostatul.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...in general nu prea accept axiomele. Prin radiator circula agent de racire tot timpul? Daca circula agent de racire doar cand deschide termostatul de ce se invarte ventilatorul racind radiatorul? Mie personal nu-mi ajung explicatiile ca un lucru e asa ca e asa.

Din cate observ un diesel nu sta la 90 de grade ci variaza foarte mult functie de regimul de functionare. Asta imi spune mie ca are nevoie de functionare cat mai jos...de aici si intrebarile. La fel intreb si de ce bujiile de la masina mea se aprind in pereche si la ce e buna scanteia pierduta etc.

In fine, multumesc pentru raspuns si pentru informatiile legate de bmw.

Vascocuplajul antreneaza elicea in functie de nivelul de racire necesar. Deci, elicea poate functiona intermitent, ceea ce duce la reducerea simtitoare a zgomotului produs in momentul racirii si la reducerea consumului de putere, deci, in consecinta la reducerea consumului de combustibil.

Viscocuplajul se intalneste la masinile cu tractiune integrala si foloseste la cuplarea flexibila a axului fata si spate. Atunci cand apare o neconcordanta intre turatia fata si spate, visco-cuplajul transfera puterea la axul care are o aderenta mai mare.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne... tu te apuci de reparat masini dar nu cunsti principiiile de baza ale motorului? :ceuameni:

- prin radiator nu circula tot timpul antigel, tocmai asta e rolul termostatului. Deci cat timp termostatul e inchis, poate sa sufle Crivatul prin radiator.

- ventilatorul se invarte pentru ca are acel visco-cuplaj de care tot spun. si care e ca un ambreiaj comandat termic.

- regimul nominal de functionare al motorului e in jurul temperaturii de 90° (+/- 7~8°). NU cat mai jos.

- legat de bujii de benzinar... nu-ti pot da alte detalii si nu e topicul potrivit.

PS: mai bine accepti axiomele, pentru ca le-au scris altii care stiu mai multe decat noi. ;)

Si... gasesti pe net multe documentatii despre motoarele astea. Mai bine citesti inainte sa faci vreo prostie pe-acolo.

PS2: vezi ca fabulezi in legatura cu visco-cuplajul. Chiar iti recomand din nou sa mai citesti despre el. Principial e cam acelasi lucru cu ce spui tu acolo, dar diferenta functionala este uriasa. http://en.wikipedia....wiki/Fan_clutch ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prostii eu nu prea fac pentru ca inainte de a face pun intrebari si in general imi fac temele.

Raspunsurile tale ma ajuta cam de nota 3 si sunt nevoit sa mai caut. La motorul meu cu pb nu atinge 70 de grade temperatura nici vara si deci trebuie sa inteleg tot angrenajul.

La celelalte observatii cred ca sunt multi care se apuca de multe fara sa se priceapa dar spun ca se pricep asa ca sunt nevoit sa ma ocup personal.

Multumesc iar de informatii pentru ca, chiar daca sunt incomplete, fara sa cunosc motivul, ma ajuta enorm.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsurile tale ma ajuta cam de nota 3 si sunt nevoit sa mai caut.

Frumos gestul tau!

Te rog sa cauti continuare pentru ca nu-i nimeni dator sa te ajute sa faci bani. Si in viata ta sa nu mai pui intrebari pe aria asta. ;)

Sa fim intelesi !

PS: daca aveai macar un pic de respect, citeai topicul si aflai tot ce te intereseaza. Dar... unii sunt mai romani decat altii, ce mai...

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin,tu ai schimbat termostatul la masina ta?si daca da spune mi daca te ai uitat sa vezi ce suprafata este pe blocul motor,nu ai vazut nici o garnitura tot din cauciuc cu profilul mai pe patrat?azi am schimbat si bujiile(febi)si ai avut dreptate e mai bine dar tot nu este ce trebuie,vreau sa spun ca am alergat o in 2500 si 3000 de ture 10 km timp in care in dreapta mea prietenul meu era cu laptopul conectat la ea si apa a ajuns la maxim 90 si termostatul meu tot nu a deschis,am verificat cotul si furtunul care pleaca din el si e rece complet.singura explicatie este ca vascocuplajul asta isi face tb mai mult decat trebuie,adica raceste asa mult incat apa nu ajunge la temperatura optima incat sa deschida termostatul.asta este ultima piesa pe care eu o suspectez,alta nu mai este.voi ce zice ti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu e nicio garnitura intre bloc si termostat - si eu si Cosmin, cred ca am schimbat mai multe termostate la motoare PD.... si sigur nu am gasit garnitura de care vb.

2. Termostatul deschide si abia dupa aia lichidul de racire trece si prin radiator - ca sa il raceasca, cu ajutorul vascocuplajului.

Ti-am atasat circuitul lichidului de racire, sa intelegi despre ce e vb.

post-30007-0-88662900-1328980027_thumb.p

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.bine deci aia nu are ce sa caute acolo,am sa o scot,eu acolo am gasit o,am inteles,dar crezi ca ea influenteaza intr un fel circulatia apei?de ce termostatul meu nu a deschis?bujiile mele erau arse,acum sunt schimbate,care e problema ca eu nu mai inteleg?am mers cu masina aproape 2 ore si nimic.mentionez ca am si aerisito o pe la gaurica aia din furtun sus unde intra in habitaclu pe care tot tu o mentionai in topic,a iesit aer si pe urma antigel.

Modificat de mariusk7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai monteaza termostatul cum trebuie,adica fara garnitura suplimentara si verifica cumva sa nu fie termostatul defect,chiar daca e nou.Apa are 90 de grade in VCDS si la fel si pe ceasul din bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, o sa vezi ca blocul are un umar exact cat e suprafata termostatului. Garnitura aia patrata fine PESTE termostat, apoi cotul de plastic.

Daca nu reusesti sa-l prinzi la loc, unge-l usor cu vaselina pe margini.

Cum ti-ai dat seama ca nu deschide termostatul? Daca nu-ti trece de 95 apa, in conditii de talpa sigur deschide.

Iar daca in 10 km ti-a ajuns apa la 90, e perfect. Diferente mari intre timpii de incalzire la diesel nu sunt intre mers lin si forja. Cea mai mare parte din treaba o face incalzirea auxiliara.

post-8441-0-77115000-1328985573_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine si la passat incalzirea auxiliara ar fi acele CGP-uri,care ar trebui sa incalzeasca agentul de racire mai repede,implicit si incalzire mai rapida?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exact. Fara ele... e cam jale iarna. Odata cu B5.5 s-a cam trecut la PTC (rezistentele din bord).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceste bujii sunt diferite fata de cele care ajuta la pornire?(ma refer la lungimea lor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar pe pagina ailalta s-a scris... DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin.foarte buna poza ta,e ce vezi acolo dupa umarul acela din bloc,portiunea aia neagra e tot cauciuc pe care eu l am scos sa vad daca e rupt sau uzat,si asta m a facut sa nu stiu unde vine garnitura cea noua,daca vine in interior sau exterior.dar am facut asa cum ati spus voi am lasat o acolo pe bloc pe cea veche si cea noua dupa termostat.ieri am mers aproape 2ore timp in care am forjato si apa mea nu a depasit 90 grade.masurata cu vag.com,termostatul stiu ca nu a deschis pt ca furtunul care pleaca din el era foarte rece.probabil apa mea trebuia sa ajunga peste 90 ca sa deschida,dar n am reusit s o duc peste 90 nici in mers cu 3000ture.termostatul e behr dar nu l am verificat inainte sa l pun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si nici nu ai sa reusesti sa o duci peste 90 de grade, decat daca mergi cu antaia-a doua la 4000 de ture ceva km...dar eu niciodata nu am vazut apa la passatul meu mai mult de 90, nici pe 35 de grade mers spre brasov pe cheia cu 5 persoane....parca ceasurile"sunt facute" sa nu indice mai mult de 90 parca din motiv de confort....sper sa nu ma insel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!