Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Am reusit in sfarsit sa-mi fac timp ca sa-mi schimb si eu termostatul.Am intampinat o mica problema si anume atunci cand am pus noul termostat in locasul sau(pozitia lui fiind mai mult verticala daecat orizontala),la ceea mai mica atingere cand incercam sa pun piesa aceea de plastic peste el care se prinde in cele doua suruburi se misca un pic de la locul lui si nu era bine,a durat in pic pana mi-am format mana si l-am pus fara a misca termostatul.Acum temperatura este ok, in bord apa ajunge la 90 de grade(celalalt nu trecea de 75 de grade)si acolo sta.Am pus termostat nou marca Quinton(a costat 18 lei de la un prieten printr-un service unde lucreaza) si cel vechi era original de la vw audi.Bafta.

Modificat de S.Calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am auzit de firma asta, dar iti doresc sa nu umbli la el prea curand din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De cateva zile am si eu problema incalzirii..

..asa ca am intrat pe forum si desi am studiat topicul 3 ore, citind fiecare post (29 de pagini), am ajuns urmatoarea concluzie:

Deoarece sunt peste 500 de posturi in cele 29 de pagini, se pierde mult prea mult timp ca sa gasesti posibilele explicatii pentru care motorul ti se incalzeste greu. Si mai mult, in afara de postul nr 454 (Florin) nu am gasit nicio sinteza a tuturor celor spuse, astfel ca informatia e greu de cules.. cel putin pentru pentru un nestiutor ca mine.

De aceea, rog pe oricine poate si vrea SA SCRIE un post care sa sintetizeze toate posibilele cauze care duc la o incalzire deficineta a motorului si poate n-ar fi rau ca acel post sa fie pus primul, astfel ca informatia pretioasa sa o gasesti mult mai repede.

Ar fi util sa se scrie in acel post inclusiv codul termostatului, faptul ca cel produs de Behr ar fi recomandabil la inlocuire, sa apara informatii despre cum il schimbi, unde il gasesti, cum faci un test sa vezi daca e de vina termostatul (coborat vale, stat la relanti) sau senzorul G62, unde pui mana sa vezi care furtune sunt calde, care sunt reci, poate chiar cu poze..etc.. tot ce poate fi util ca sa diagnostichezi mai repede problema.. si eventual sa gasesti si rezolvarea.

Ar fi minunat, mai ales ca poate nu toti userii isi pot lua 3 ore libere ca sa citeasca toate postarile din acest topic lung si, cred, foarte important..

Problema mea este: temperatura nu mai urca mai mult de 65-70 de grade, oricat si oricum as merge cu masina. Asta de cateva zile, de cand am facut schimbul de ulei & filtre. Pana acum (ultimii 6 ani) motorul ajungea la 90 de grade in cateva minute, aproximativ 10, si acul acolo ramanea. Oricat de frig ar fi fost afara si oricum as fi circulat. Dar de curand, dupa verificarea periodica, lucrurile nu mai stau la fel. Motorul nu se mai incalzeste la 90 de grade niciodata si nici temperatura interioara nu ma multumeste. In felul asta nici pornirea motorului din telecomanda nu mai are niciun rost.. masina nu se incalzeste suficient in cele 12 minute cat ramane motorul pornit la comanda data din telecomanda..

Doua lucruri s-au intamplat la verificarea periodica (ceea ce poate au legatura cu problema incalzirii):

1) Un senzor (probabil de temperatura) din bara fata - undeva sub radiator era deconectat inainte de service - la service a fost reconectat

2) S-a completat cu apa de la robinet antigelul existent, care era sub minim. Inainte de completare cu apa s-a facut testare: era Ok, la -60 de grade. Asa ca s-a completat cu apa, cam 0.5 - 1 litru..

Intreb: poate sa existe o legatura intre completarea cu apa a antigelului si proasta incalzire a motorului ? Un antigel mai putin concentrat poate sa incalzeasca mai greu motorul ?

Multumesc si sper sa apara si un post care sa sintetizeze toate cele discutate de-a lungul anilor despre proasta incalzire a motorului in acest topic interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca raspuns la problema ta - s-a dus termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista o legatura intre un posibil antigel prea diluat si incalzirea motorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija cu antigelul prea diluat....sa nu fie prea multa apa si sa-ti crape ceva prin motor, cand e foarte frig.

In rest, nicio legatura, incat sa-ti stea apa pe la 65 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat prin schimbarea termostatului,iar daca nici dupa aceea nu ai caldura sa te multumeasca recomand schimbarea caloriferului din bord,eu l-am schimbat anul trecut. Verifica din nou punctul de inghet al antigelului.

P.S Sa ai un topic cu toate detaliile descrise de tine ar fi ideal pt oricine ceva de genul mura in gura .... studiu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles, caloriferul poate fi splatal cu jet! sau bagata apa cu presiune! de multe ori se imbacseste de murdarie....si canci caldurica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar al meu era murdar dar l-am schimbat.nu stiam ca se poate curata sau daca se poate oare iese bine,se curata ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate curata - asta depinde si cat de coxat este. Se poate folosii si solutie de apa cu soda caustica. Altfel, bagata presiune cu furtunul, in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.T.Atunci cred ca am unul de rezerva prin garaj:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

acest PTC se activeaza la temperaturi scazute

sau trebuie activat din climatronic?

multumesc o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste aici.

Mai cauta si tu, ca nu-i nimeni enciclopedie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.... frigul e de vina.

Daca ai - nu toate B5,5-urile au - exista din 2001, poate si dupa...care are CGP, nu are PTC.

De pornit, pornesc singure - daca se intrunesc conditiile necesare. In sinteza - daca aveti incarcarea buna, frig afara si in masina, instalatia pe cald...HI - sigur trebuie sa mearga.

Daca nu , verificati sigurantele. Releele si functionarea lor se pot verifica cu VCDS-ul-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu incalzirea deficitara. Temperatura indicata nu reusea sa atinga nici macar 70 grade..

Am schimbat termostatul vechi cu unul nou (Behr, 60 lei) si acum temperatura atinge 90 grade, pe bord.

Totusi, la cat e de frig afara (-15C), dupa ce temperatura a atins 90 grade am facut un test si am coborat la relanti o panta (cam 2 km), iar temperatura a scazut la 70. Apoi, intrand din nou in oras, temperatura a ajuns iar la 90. Cred ca este normal sa scada la coborarea unei pante, cu motorul nefortat, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e foarte frig mai scade chiar si la relanti. E relativ normal, consumul la TDI e de aproximativ 0.5 l/h, dintre care doar in jur de 65 la suta se transforma in caldura (cam 300 de ml intr-o ora), relativ insuficient pentru a mentine temperatura motorului la 90 de grade si sa mai incalzeasca si interiorul masinii .

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu i-am pus un carton, ca la Dacie,l-am bagat pe sub numar, decit in dreptul radiatorului si se incalzeste mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde l-ai bagat, ca am vrut si eu dar nu am gasit pe unde s-ar putea introduce. E normal sa se incalzeasca mai repede, si e bine sa nu pui decat pe gaura din trager care vine in dreptul elicei de la visco - cam unde e pozitionat motorul dealtfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,l-am pe sub rama la numar pe exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eu am demontat plasticul cu emblema(masca) decat suruburile desfacute,si am bagat 2 cartoane in fata radiatorului,si sa fiu mai catolic decat papa am pus si o bucata de steclotextolit de la servici ,intre ventilator si radiator.Pentru 6 km in Craiova,este super bine.Intr-un km vine caldura pe econ(am climatronic).Doar asa la -20 de grade ajung cu ceasul la 90 de grade.Motor 1,6.Incercati si asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, a ta e benzina - se incalzeste mai repede. Asa, cu carton - o ajuta mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie la cartonul pus inaintea radiatorului sa nu se incalzeasca vremea si sa "prindeti" o ploaie pe drum ca acel carton se inmoaie si o sa intre printre celulele de la radiator si pe urma o sa aveti prea mare caldura la vara,eventual "imbracati-l" in banda scotch,si cum a zis si Edy trebuie pus intre grila si radiator chiar "lipit" de acesta pentru ca ventilatorul sa nu poata sa-si traga aer prin radiator si astfel incalzirea motorului se va face mai repede dar trebuie avut grija daca se incalzeste vremea,usor cu raliurile /drumuri lungi/urcusuri ,ochii pe manometru de temp si eventual jos cartonul,drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CGP-urile se verifica cu multimetru la fel ca si bujiile incandescente?Daca da,multimetrul pe ce valoare trebuie setat,trebuie sa fie undeva pe la 50 de amperi?,al meu are doar 10 amperi valoarea maxima.Si daca nu , imi explici cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merge cu al tau...... trebuie unul mai puternic.... sa il pui pe la un 50A. O sonda a aparatului de masura pe plotul bujiei, cealalta pe plus la baterie - trebuie sa ai vreo 30A...si sa scada spre 10A, daca e buna.

Altfel, le scoti si le verifici pe baterie. Sa ai pregatit ceva antigel, sa completezi.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!