Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am o intrebare. De aproximativ o luna si jumatate indicatorul temperaturii nu mai sta la 90 de grade, dupa ce se incalzeste (asta se intampla la fel ca la o parte din voi, adica greu), ci undeva intre 80 si 90 de grade. Foarte rar, de obicei dupa ce merg mult timp in oras sta fix la 90. In frana de motor scade destul de repede si din cate imi amintesc iarna trecuta nu se intampla asa ceva. Dupa ce se incalzea ramanea la 90 de grade. Acum foarte rar ajunge la 90 de grade (cred ca sta undeva la 85-87, ochiometric :) )

Pe langa asta am si o problema cu o pierdere de antigel (cantitati foarte mici) si un bolborosit in bord. Pararea mea e ca sunt legate: si pierderea si bolborositul au inceput in aceeasi perioada cu incalzirea greoaie si pendularea indicatorului de temperatura.

Sunt destul de convins ca ar trebui ca indicatorul sa stea la 90 fix si nu mai jos sau mai sus. Dar as vrea sa imi confirmati si voi.

Legat de problema cu bolborositul un mecanic (nu unul foarte bun dupa pararea mea) mi-a spus ca nu are legatura cu chiulasa sau garnitura de chiulasa. Furtunele nu sunt foarte tari iar bolborositul nu este de la vasul de antigel. Nu intra bule in acel vas.

Deci caut sa aflu de unde ar mai putea veni piederea de antigel si acel bolborosit enervant. Va rog sa imi spuneti daca cele trei elemente sunt legate sau sunt probeleme diferite. Si eventual probabilitatea ... caci vorba unui amic, se pare ca mecanica nu e stinta exacta. :blink:

Numai bine!

Mosu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am bagat VAG-COM ul pe masina in grupul >Engine>Measuring blocks>Canal 016 pentru a vedea exact cum se activeaza PTC(pe coloana 3 si ce voltaje arata incarcarea).

Stupoare si poate incerca oricine care are PTC. De cum am pornit motorul si clima s-a activat PTC cu clima pe 22*C. Am marit temperatura pe clima pana la 29*C si chiar "HI" iar in coloana 3 valoarea ramanea neschimbata, adica 11(semn ca ambele relee sunt activate de ECU). Apoi am coborat temperatura pana la 18*C si la fel coloana 3 imi indica valoare "11". Insa cand am dat temperatura la climatronic pe minim adica "LO" valoarea din coloana 3 a devenit "00" si incarcarea de la alternator a devenit din 13,86V > 14,2. Deci PTC e folosit indiferent de temperatura numai sa nu ai clima setata pe "LO". Cel putin la mine la passat. Cred ca acelasi lucru se intampla si cu bujiile, pentru schema electrica pentru bujiile de pe lichidul de racire e identica cu cea pentru PTC. Rog cineva care are astfel de bujii pe lichidul de racire sa confirme / infirme dezactivarea bujiilor cand clima este pe "LO". M-ar interesa acest lucru pentru ca vreau sa imi pun si eu bujii incandescente pe lichidul de racire pe care sa le alimentez din circuitul de alimentare pentru PTC. Alimentare vreau sa o fac alternativa buji sau PTC printr-un buton din bord ceva. De aceea ma intereseaza, daca si la cei cu bujii pe lichidul de racire, acestea sunt oprite de ecu cand clima e setata pe "LO".

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu inteleg: cum ajunge la voi incarcarea la 13.8? La mine n-a scazut sub 14V nici dupa ce au pornit (cred) bujiile. :blink:

Oare nu mi-au pornit amandoua treptele de la bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La temperatura aia ţi-au pornit toate. Cred că ptc-ul consumă ceva mai mult curent dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine pun VAG-com-ul pe el si asa pornesc. O sa vad cum se comporta in timp comanda bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, cel putin, bujiile cupleaza si daca e clima pe OFF,treaba verificata la cele 3 leduri, care imi indica functionarea celor 3 coolant glow plug. Nu am incercat cu clima pe LO, da am sa testez. La mine problema e ca nu cupleaza bujiile decit cind temperatura exterioar coboara la - 3 grade. Eu stiam ca trebuie sa miarga de la 5 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am motor AWX cu cele 3 bujii. Spune-mi ce anume vrei sa sti, ma uit si iti zic.

si eu tot motor AWX am, poti daca ai posibilitate sa faci niste poze cu locul unde se afla ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsf pun pariu ca ai PTC. Dimineata da clima pe "HI" si daca in 2 minute vine caldura, ai PTC. Eu cu toate ca am PTC o sa imi pun si bujii. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca as avea PTC nu s-ar putea verifica, nu se vede nicaeri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la Passat B4 1.9 TDI 1Z apa nu ajunge la 90 grade ! E normal ? Doar daca o las la ralanti mult timp dupa ce merg cu ea ajunge la 90 si chiar trece. Eu stiam de la Golf ca acul trebuie sa stea la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi eu ce am zis si nu intelegi. Dacă ţii neapărat să vezi ptc-ul da bordul jos. Dar cum ti-am zis eu e de ajuns metoda. Daca nici asa nu te convingi, citeste posturile mele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot motor AWX am, poti daca ai posibilitate sa faci niste poze cu locul unde se afla ele.

Sistemul Q7-GCP pe romaneste cele 3 bujii incandescente pt incalzirea lichidului de racire sunt montate la capatul chiuloasei sub pompa Tandem, se vede foarte bine intr-una din file-urile atasate de al bundy. Se afla montat foarte aproape de compartimentul baterie si nici nu stiu daca pot prinde ceva pe obiectiv dar o sa incerc.

Sistemul Z35-PTC pe romaneste radiatorul electric este integrat in modulul de incalzire-ventilatie nu se poate fotografia fara sa demontezi ceva, eu teoretic nu am asa ceva.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi cand am plecat de la munca am setat clima pe "LO" si apoi am oprit-o. Dupa de s-a incalzit motorul bine am pornit si clima pe 22*C. Si astfel am facut 13km in oras cea mai mica medie de consum pe timp de iarna de cand am masina 7,0/100km. Asta cred ca din cauza ca am avut consumatorii opriti(in speta PTC-ul). Maine la prima ora cu masina rece o sa repet. De obicei ajung la munca(3km) dimineata cu medie 8,7-9,5L/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PT. Mosu.Se aude bolborosind in bord,deoarece pierzi antigel si de aceea masina se incalzeste greu,nu baga nici caldura cat trebuie,existand pericolul sa arzi garnitura de chiulasa,sistemul tau de racire prinde aer si este neaerisit.Concluzie:vezi pe unde pierzi antigel si remediaza URGENT.Dupa ce remediezi, pune antigel si aeriseste sistemul de racire.Atunci vor disparea problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri dimineata cand am plecat la munca, am facut si eu un test. La 5 min dupa pornirea motorului, aerul degajat era calai, asta nu mai mult de 2km si in alte 5 min si alti 2km apa era deja la 60 grade, temperatura -1 grad (afara). Am observat ca la cat de mult as merge cu masina, apa nu ajunge la fix 90 grade, clima a fost setata pe 27 grade si AUTO.

Astazi cand am ajuns acasa am desfacut masina sa vad daca am si eu acele 3 bujii si le am si chiar functioneaza.

Am mai testat si bujiile de la pornire (4 buc) si am gasit una arsa. Cu prilejul asta am facut si o comparatie intre el si nu sunt la fel cum a spus un coleg in posturile anterioare. Cele de la incalzire sunt mai scurte si mai groase, iar cele de la pornire sunt mai lungi si mai subtiri evident au si coduri diferite. Tot astazi am mai schimbat senzorul G62 (senzorul de temperatura), pt ca eu pe el il banuiesc de faptul ca nu imi ajunge apa la 90 grade.

C o s m i n, am facut si proba la vascocuplajul de la masina mea si la mine elicea se invarte foarte usor, nu opune rezistenta de loc chiar si cand ti de elice cu un deget si altcineva iti porneste motorul, dar banuiesc ca in timp ce se incalzeste acesta se va infrana datorita bimetalelor din care este facut.

post-7159-1232565880_thumb.jpg

post-7159-1232565894_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mihai_lrn, poti detalia un pic: "sistemul tau de racire prinde aer si este neaerisit".

Pierderea de antigel este in cantitati foarte mici. Mai mult in ultimii 1000 de km parca nu am mai pierdut de loc (si ceea ce difera fata de situatiile precedente in care am pierdut este doar faptul ca am mers mai incet deci mai putin turat; am mers la munte pe drumuri cu multe curbe si in oras; deocamdata asta e singura corelatie pe care o pot face: mers turat -> pierdut antigel mai mult ... :scratch: ).

Masina intr-adevar parca se incalzeste mai greu. E dificil sa imi dau seama pentru ca iarna asta in Cluj parca a fost mai frig. Ce e usor observabil e ca indicatorul temperaturii sta de cele mai multe ori intre 80 si 90 de grade. Astazi de exemplu a urcat la 90 dupa ~ 35 de minute de mers prin oras (am observat doar dupa 35 de minute, poate s-a ridicat mai repede). Dar au fost si 7 grade in dimineata asta in Cluj.

Numai bine!

Mosu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Mosu-Cand o masina pierde antigel,scade nivelul acestuia si instalatia de racire prinde aer si apare fenomenul de bolborosire(bule de aer) in bord(in caloriferul din aeroterma),de aceea nici nu incalzeste bine,iar faptul ca nu ti urca apa la 90 de grade sau sta la temperatura intre 80-90 grade,este din cauza termostatului.Daca schimbi termostatul, sa iei doar marca BEHR.Am inteles ca pierzi antigel cand ii dai turatie motorului,asta din cauza ca la turatie pompa de apa face circulatia prin circuit mai rapid si cu presiune plus ca motorul se tempereaza mai repede iar pri cresterea temperaturii apa isi mareste volumul si face presiune in circuit.Dopul de la vasul de antigel are o supapa care descarca presiunea din circuit cand ea depaseste o anumita valoare. Daca supapa este blocata,circuitul trebuie sa descarce presiunea peste o anumita valoare si forteaza descarcarea presiunii pe la imbinarile de furtune si in cel mai rau caz sa sparga radiatorul din bord sau pe cel din botul masinii(sa faca un por si sa curga doar la presiune).Majoritatea masinilor au acelasi circuit, numit circuit sub presiune,adica toate au dop cu supapa.Ca sa vezi daca este din cauza dopului,completeaza cu antigel, porneste masina,incalzeste-o pana la 60-70 grade,slabeste dopul pana se aude un fasiit si-l lasi asa.Dai niste ture cu masina la turatii mari si vezi daca scade nivelul antigelului.Daca nu scade este din cauza dopului, daca scade ai un colier slab la furtun sau furtun intepat sau por intr-unul din radiatoare.Sa nu bagi mai mult antigel peste maxim sau sa nu lasi prea mult dopul desfacut pt. ca ti-l da afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am tot citit despre bujiile de incalzire,acum intrebarea,eu am asa ceva pe motorul meu si daca da,unde sunt localizate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit si vazut pozele de pe cele 16 pagini din urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te chiar sub pompa tandem, inspre acumulator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adilau aia e

post-15891-1232695672_thumb.png

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si la mine la masina.

Merci mult cosmin si vicius_the_one!!!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Totusi ceva e neclar pentru mine cu indicatorul de pe bord de la ceasul de apa. Desi l-am schimbat de 2 saptamani pe senzorul G62 totusi ceasul de apa se comporta mai ciudat. Adica daca merg prin oras sau motorul e mai turat sta constant in jur de 90 de grade (poate 2-3 grade mai jos). Daca merg la drum intins si uneori nu e foarte turat motorul sa zicem ca cobor o panta mai lunga si il las mai lejer atunci acest indicator ajunge uneori pe la 75 de grade pe bord in 2-3 minute si apoi iar urca spre 80 iar cand incep iar sa ii dau talpa merge spre 85 de grade. Dar la 90 de grade mai mult in oras ajunge sa stea in rest nu prea. Mai mult in jurul valorii de 85 de grade e cand merg la drum intins.

Oare am ceva probleme cu termostatul sa fie blocat pe deschis? Caldura merge ok inauntru adica primesc bine. De asemenea am pus mana pe conductele de apa cand motorul era pe la 70 de grade incalzit si is reci, ca asa am citit ca se testeaza cum functineaza termostatul.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!