Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Asta stiu si eu. Dar cu 2 randuri de relee si comenzi simultane de la ecu nu merge ?. Adica Ecu sa porneasca j359 > 1 bujie si alt j359 > un element din Z35 si respectiv celelalte doua relee j360. Eu ma gandesc ceva de genul 2 relee j359 sa primeasca comanda de la ecu pe T121/21 si 2 relee j360 sa primeasca comanda de la ecu pe T121/22. Astfel Instalatiile de bujii + z35 vor fi in paralel conectate, dar comandate simultan. Zic si eu ce posibilitati vad. Probabil ca nu ar merge din cauza ecului care vede una sau alta. Nu stiu. Dimineata in nici 1 km cu clima pe HI intra caldura in masina(afara erau 1*C) Am sau nu PTC. Daca da cum verific in vag com existenta(fara sa desfac bordul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si io cu Passat 1.9 TDI, 115 CP, AJM, an 2000.....nu trecea acul de 80 de grade nicicum si ajungea acolo destul de greu (~ 10 km sau 30 min. mers prin oras dimineata la -6...-8 grade afara)! Schimbat azi termostat (ceva ieftineala, englezesc cica, 27 RON) si acul HOP la 90 de grade si acolo a ramas!!! :banghead: Dar azi masina era oarecum calda, asa ca is curios dimineata cum se prezinta situatia....o sa va spun si voua!!! :sick:

Ce naiba, ca nu-s clasic in viata, sa ma citez singur :D ......dar am zis sa se vada de unde e continuarea! Deci, dimineata, - 4 grade afara, pornit motor, lasat sa mearga pe loc (la relanti) 3 min, apoi plecat, fara sa depasesc 2200 rpm, traseu de oras! Acul a ajuns la 90 de grade dupa fix 20 min sau 9 km de la pornire! Caldura a inceput sa sufle dupa ~ 7 min sau 2 km de la pornire, cand acul deja s-a miscat putin din pozitia de "somn"! Dupa mine, parca pana la 70 de grade a ajuns destul de repede acul, iar de la 70 la 90 a durat ceva mai mult.....!!! Sincer ma asteptam sa ajunga la 90 de grade in mai putin de 20 min, dar se pare ca asta e.....termostatul e bun (nou), cele 3 bujii sunt bune....that's it.....oricum e mult mai bine ca inainte..... Va salut! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oras, 1 grad, ora 16, termostat nou, 2000-2200rpm, 8,6l% :icon_thumright:)

km3-acul inca nu s-a miscat de pe 50 (la mine sta mai mult pe 50 se porneste mai greu dupa aia urca relativ repede)

km6- 80 grade

km7- 90 (aprox 15 min)

in conditiile in care nu am pornit masina de mai bine de o zi. daca am mai umblat recent cu ea ajunge cam in jumatate de timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat cu stupoare ca toate cele 3 bujii de incalzire imi sant arse. Azi comand altele si vedem dupa...

Sper sa ma prajeasca si pe mine dupa 5-6 km. :)

LE: am comandat Febi. 32 ron bucata. Sper sa fie bune. Or fi facand astia de la Bilstein marfa buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi, dupa 2 zile de cand nu am pornit masina, m-am dus la munca (3km). Afara 0-1*C. M-am dus la munca cu 3-a 1800RPM si cu clima oprita. Cand am ajuns motorul avea 60*C, consum 8,7. Eu cred ca e bine mai ales ca si urc un pic de deal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma m-am lamurit. Cu siguranta am PTC si lucreaza foarte bine. O sa va explic putin din constatarile mele privind modul lui de lucru. Cand pornim masina cu motorul rece ecu vede temperatura motorului prin sonda de apa si in functie de ce temperatura vede el acolo da "verde" posbilitatea activarii celor doua relee j359 si j360. Comanda de activare este "activa" inca de la pornirea motorului. Se vede si in prima poza la mine pe coloana 3(unde scrie "11") insa activarea propriu-zisa a elementului PTC se va face doar prin pornirea climei si setarea acesteia pe HI. Deci sa recapitulam. ECU vede motor rece si da voie sa se poata activa PTC de catre utilizator, dar care nu se activeaza decat prin pornirea climei si setarea pe HI. La fel e si cu bujiile incandescente, ele primesc curent insa de la pornirea motorului indiferent de activarea dezactivarea climei. Diferenta o face PTC care se porneste doar cu clima pe HI. Baga caldura ca vara. Aveam motorul la 55 de grade si nu intra caldura in masina cu clima setata pe 29*C. insa cand am dat pe HI era iar ca vara de cald. Deci ptc lucreaza cumva cu clima si numai pe HI lucreaza. Consumul de curent si implicit de motorina creste prin cuplarea PTC. Cu PTC dezactivat aveam 0,5L/h si cu PTC cuplat 0,7L/h. In poza 2 se vede posibilitatea activarii PTC data de ecu , dar aici clima este oprita. Deci poza 2 arata doar cum ECU permite activarea PTC, ceea ce nu inseamana ca e si activat pentru ca e climatronicul oprit. In poza 3 se vede decuplarea ptc prin trecerea climatronicului pe 29*C.

post-15891-1232360436_thumb.jpg

post-15891-1232360611_thumb.jpg

post-15891-1232360619_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da. Dupa cum rezulta si de aici.

Referitor la montarea in paralel si a sistemului de incalzire cu bujii, nu cred ca e o idee prea buna totusi. Eu am masurat consumul unei bujii si e cam la 16A cand porneste. Deci inseamna cam 50A. Daca mai pui si sistemul Z35, cam mult pentru alternatorul de 120A...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa ii faci....visul unei nopti de vara. :icon_thumright: Studiez inca problema... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu zici ca daca ma duc la masina maine dimineata si pornesc motorul si imediat pun climatronicul pe HI o sa am caldura instant ca atunci cand am motorul cald ?

Am Z35 PTC elements.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici chiar in halul asta de bine. Dar se va simti diferenta daca dai pe HI si dai apoi pe 29*C. atunci vei intelege. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat cu stupoare ca toate cele 3 bujii de incalzire imi sant arse.

In sfarsit poate te incalzesti si tu mai repede. De ce nu le-ai masurat de la inceput, sa nu mai fi schimbat vascocuplajul?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 1 luna mergeau. Cel putin una s-a inrosit, ca am pus-o direct pe baterie. Restul, sfaraiau la loc, in antigel, cu motorul oprit. Probabil erau la ultima suflare, sau mergeau intermitent. Altfel nu-mi explic. Acuma insa, sant moarte pentru patrie. :))

Dar maine ajung alea noi in locul lor...

Iar viscocuplajul, a ramas tot ala vechi, dupa ce l-am mai "slabit" ;)

Cel nou e... in sertar acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nene avand in vedere cat este ceasul 1:44, ora la care scriu, inseamna ca am inebunit odata cu voi. Dupa ce am citit 13 pagini aici si inca vreo 6 la (Mod functionare preincalzitor lichid racire motor) am inteles si descoperit ca sunt 3 bujii, un termostat, un vascocuplaj, un senzor G62 si o gramada de oameni care se plang ca nu au caldura ca si mine in primii km, ba ca se fac sondaje sa vedem daca stam la relanti si daca scade temperatura apei.

Bai nene m-ati inebunit de tot, o iau razna dupa voi :rolleyes: si evident ce o sa fac si eu. Ca urmare a lecturarii mele, dimineata cand plec la munca o sa urmaresc si eu evolutia temperaturi la mine. Eu ce am observat la masina mea este ca iarna asta nu mai face cald cum facea iernile trecute (vi se pare cunoscut, nu?) si de ce zic asta : eu am alarma cu pornire si dimineata cu 15-20 min inainte sa ies pe usa o porneam si era destul de cald in masina la genul daca era zapada pe geamuri avea puterea sa o topeasca, mai corect sa o inmoaie sa nu mai stau sa mai raschetez geamul si ceasul era undeva la prima gradatie. Acum in iarna asta am observat ca nu mai am parte de acelasi beneficiu de caldura pe care o aveam inainte si din 5 teste cu VAG-COM-ul de 3 ori imi apare senzorul G62 si parca sa zic ca nici mie nu imi mai urca pana la 90GC.

Deci o sa incerc sa depistez si eu cele 3 bujii si eventual o sa schimb senzorul G62. Banuiesc ca asta are dublu rol, sa ii comunice calculatorului temperatura motorului si sa indice si pe bord informatia respectiva. Altfel ce sa zic, bine am intrat si eu in clubul vostru fara de iesire. ;) :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vicius_the_one@ raspund cu putina intarziere dar eu am motor AWX cu cele 3 bujii. Spune-mi ce anume vrei sa sti, ma uit si iti zic.

In legatura cu incalzirea, de cand sa incalzit vremea nu am probleme, in 4-5km sta acul intre 80

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu insa am descoperit intre timp ca am PTC(rezistenta electrica de incalzire habitaclu). Instalatia electrica a mea pentru PTC e identica cu a ta pentru bujii. Diferenta intre noi e faptul ca la tine alimentarea pleaca in bujii pe cand la mine pleaca in PTC-z35. Si ptc-ul are 3 rezistente asa cum ai tu 3 bujii. Si ptc lucreaza defalcat > 1, 2 sau 3 rezistente deodata, asa cum la tine lucreaza bujiile 1,2 sau 3. Pe mine m-ar interesa, ca am auzit, ca sunt masini cu ambele sisteme instalate. Adica au si bujii si ptc. Si as vrea sa imi pun bujii. eu In 3km am motorul la 60 grade si fara sa am bujii. In 5km e deja la 75-80. Ce m-ar interesa totusi la tine e : daca la exact 27 secunde de la pornirea motorului, dar sa ai clima oprita, se aud in bord in stanga pacaneli de releu.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu PTC. Va lucreaza PTC-ul si la temperaturi setate pe clima mai mici de HI? Adica daca aveti clima pe 24 sau 26, sau chiar pe 22 de grade, mai lucreaza PTC. mie mi se pare ca, dar nu sunt sigur. Eu la fix 27 secunde de la pronirea motorului aud pacaneli de releu in bord indiferent daca am sau nu clima pornita. Imi e ca ptc lucreaza putin chiar cu clima oprita. Iata poza cu motorul pornit si cu clima oprita. E sau PTC activat acolo ? Voltajul indica faptul ca nu, dar coloana 3 atunci ce mai zice. Banuiesc ca arata faptul ca ecu permite la temperatura la care e motorul in momentul ala sa poti activa PTC la toate cele 3 rezistente(codul 11)

post-15891-1232439235_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vicius_the_one, nu imi vine sa cred ca iti cupleaza rezistentele fara sa dai drumul la climatizare, hai ca inteleg, la cei care avem bujii de preincalzire sa mearga si fara climatizare ca face circuitul pompa de apa. La tine ar insemna sa se topeasca toata carcasa de la aerotema :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aud relee cupland, la exact 27 secunde de la pornire. dupa tine ce ar putea fi daca eu nu pornesc nimic(pozitie, clima dezaburire luneta..nimic). Oare sa decupleze bujiile incandescente de pe motor asa repede. Aici http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=906263 poate intelegi ce vreau sa zic. Se vede clar ca voltajul e bun(adica nu are consumatori pe el), dar releele apar cuplate amandoua, sau cel putin au acces de activare din partea ecu. Asta nu inteleg. Ce arata de fapt coloana 3. Ca ecu da voie activarea ptc si apoi arata starea de activare sau doar arata care elemente sunt activate in momentul ala? -_-

Sa imi arate cineva aici pe schema PTC de la passat unde e switchul care preia temperatura HI din climatronic pentru a activa PTC. Eu dupa cum am interpretat schema PTC acesta pare sa porneasca la fel ca bujiile imediat de la pornirea motorului. -_- Nici nu mai inteleg. Oare totusi releele sa fie activate de la pornire, dar curentul sa nu intre in z35 decat prin switchul din clima, si deci curentul din relee sa treaca prin clima si mai departe sa ajunga la z35 doar daca e clima pe HI?

post-15891-1232444166_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce auzi tu e releul de bujii de pornire. Cam atunci decupleaza. Releele pentru incalzire sant mai mici si mai silentioase. Ma indoiesc ca le poti auzi cu motorul pornit.

Si eu aud acelasi lucru si stiu sigur ca e releul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit poza cu z35 in care se vede cum ajunge alimentarea la el pe cablul 1, dar al doilea fir duce doar la masa. Deci raman la ideea ca odata ce ecu vede motorul la 0*C, permite posibilitatea activarii PTC. Dar PTC nu poate fi activat decat din clima cand aceasta e pe HI comanda venind de la clima in ECU care activeaza releele pentru 1 sau doua sau 3 rezistente din PTC. Deci mufa 1 ia curent de la relee si mufa 2 ia masa.

post-15891-1232444955_thumb.png

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, merg Ptc-urile si la temp setate sub HI (nu am incercat de la 21 mai jos) dar la 22 sigur

stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 27 sec de la pornire decupleaza bujiile de pe cilindri. Si PTC se activeaza , printre alte conditii, daca temperatura pe clima e setata la 80% din maxim, la cele fara climatronic, cu ac normal, la fel doar daca butonul de caldura e la peste 80% din scala.

SI pentru vicius_the_one : NU exista masini care sa le aiba pe amandoua, pentru asta exista vebasto.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci al bundy sa inteleg ca trebuie sa am clima cel putin pe 24 de grade ca sa se activeze PTC. Ce nu inteleg eu din toata problema e daca ecu sesizeaza temperatura setata pe clima mai sus de 24*C si atunci da unda verde releelor pentru PTC ?. Ce ar face atunci diferenta la o masina cu climatronic care are bujii si nu PTC. Schemele electrice sunt identice. Poate e vorba de vreo codare de soft si ecu "e invatat" ca are PTC si nu bujii, si atunci activeaza releele doar cand vede clima pe cel putin 24*C. Sincer sa iti zic daca gasesc modalitatea de activare a PTC din clima pot sa fac sa am ambele sisteme CGP+PTC !!!. Dar cu activare alternativa. Dupa ce aflu cum pot avea tensiune pe cablurile pentru PTC si fara activare din clima va voi arata cum va puteti pune si bujii incandescente pe lichidul de racire. Eu cred ca ai dreptate cu chestia cu 80% din temp climei. In cazul asta cred ca e valabil si al cei cu bujii. Ar putea confirma cineva care are bujii daca i se activeza bujiile cand clima e setata sub 24*C. Nu ma judecati gresit , vreau sa fac diferenta de lucru intre bujii si PTC. Daca Bujiile ar lucra chiar si cu clima pornita, atunci cred ca ECU stie altfel sa lucreze cu bujiile decat cu PTC-ul.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri cele 3 bujii. Azi dimineata, am lasat masina sa mearga vreo 5 minute cu ventilatia oprita, cum eram obisnuit, dar cand m-am urcat in ea tot rece baga. In schimb, dupa vreo 500 de m, a inceput sa bage cald, si in 4km aveam apa la 90. Temperatura de-afara a fost -1.5 grade. Eu merg cu el foarte fin pana urca apa pe la 70.

Alaltaieri, mi-a trebuit cam 15 km si 10 minute pana sa ajunga apa la 70-80, iar temperatura de-afara era +1.5 grade.

In consecinta, se pare ca degeaba las motorul sa functioneze la ralanti daca nu merg cu el. Dar daca merg, se incalzeste destul de rapid.

Eu circul extraurban, deci nu forjez masina pe la semafoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!