Jump to content

Intrebare Eebio


prepeleac
 Share

Postare recomandată

mi-am luat un eebio si nu stiu unde sa pun un fir-cel care merge la delco, restu le-am pus

nu mi se aprinde nici ledul

am pus firul de la eebio la firul de la delco care merge la platina dar asa nu porneste, am pornit-o si apoi atingeam cu firul de la eebio firul de la delco si atunci isi dadea in nas ca si cand nu ar fi avut benzina, luam firul mergea normal il puneam - brrrrrr

am aprindere electronica gotronic cu senzor in loc de platina

este vorba de firul care l-am ingrosat care pleaca de la pe la delco!! rog ajutor :blink:

post-5442-1195155588_thumb.jpg

Modificat de prepeleac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am luat un eebio si nu stiu unde sa pun un fir-cel care merge la delco, restu le-am pus

nu mi se aprinde nici ledul

am pus firul de la eebio la firul de la delco care merge la platina dar asa nu porneste, am pornit-o si apoi atingeam cu firul de la eebio firul de la delco si atunci isi dadea in nas ca si cand nu ar fi avut benzina, luam firul mergea normal il puneam - brrrrrr

am aprindere electronica gotronic cu senzor in loc de platina

este vorba de firul care l-am ingrosat care pleaca de la pe la delco!! rog ajutor :icon_thumright:

vezi ca eu puneam d-astea prin 93.. de unde ai mai facut rost???... la ele e un schepsis.. la carburatoarele de dacie daca dai jos pata calda si te uiti pe talpa .. in dreptul surubului de amestec este un dop din plumb de cca 3,5mm ..la dispozitivul tau daca te uiti tot la talpa in dreptul supapei ai sa vezi o gaura.. ce corespunde cu dopul de pe carburator... ... acum la carb de vw rebuie gasit canalul ce corespunde surubului amestec relenti si data o gaura exact in dreptul gaurii de pe dispozitiv...

... am auzit pe aici mai demult o conversatie despre carburatoarele de dacie....ca cica nu ar fi bune....total fals.. .. carb de dacie este un weber .. un sistem reusit.. poate cel mai reusit lucru pus pe dacie....este cel mai simplu si mai fiabil carburator pe care l-am putut depana........ PENTRU CEI CARE AU PUS ACEST CACRB PE VW SI PE ALTA MASINA SI NU AU AVUT REZULTATE II SFATUIESC URMATOARELE>>>> SA IA UN SET NOU DE JICLOARE SAU SA FACA ROST DE UN JICLOR DE AER DE 145 SI UNUL PRINCIPAL DE BENZINA NU CONTEAZA DE CIT.. SA CAUTE UN BURGHIU BUN DE 1,5MM SI SA MAJOREZE GAURA JICLORULUI PRINCIPAL.. SE POATE INCERCA SI MAI SUS CATRE 2MM....DUPA CARE SA REFACA RESTUL REGLAJELOR ... NIVELUL DE COMB... EXACT CA LA DACIE.... GAURILE DE PE FLANSA TRE OVALIZATE CATRE INTERIOR..

...... cei care au experimentat metoda de mai sus sunt rugati sa-si exprime injuraturile sau multumirile... eu am facuta asa ceva pe mai multe masini si cu rezultate ff bune.. legate de consum si zvic.. si mai exista si alte modificari .. dar toate la timpul lor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

si eu stiu de sistem dar stiam ca foloseste doar la frina de motor , nu la ralanti ca atunci este normal sa se opreasca motorul fara alte modificari la carburator. sistemul era explicat in anii 80, in tehnium, pentru lada singura masina de la noi care avea electrovalva pe carburator. mi-ai stirnit curiozitatea am sa incerc sa caut revista. ce imi aduc eu aminte de la polo care avea carb31pict5 ca daca motorul era in functiune si opream electrovalva, chiar daca o alimentam din nou nu se mai deschidea datorita vacuumului facut de motor,bine inteles cu clapeta de acceleratie inchisa, la deschiderea ei da.vad ca ebio ar tine seama si de frecventa impulsurilor de la platina(frina motor), dau si eu cu paresrea impulsurile la platina normala au 300v la adaptarea ta nu pot fi mai mari de 12v. ori modifici intrarea in ebio, ori treci pe clasic pentru probe si vezi cum functioneaza .de unde ai luat divaisu ca ma intereseaza ? iau si eu fac modificarea si iti spun cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb si eu ca prostul: ce e aia eebio?

un fel de control al carburatiei.....exista o schema de modificare a schemei cu adaugarea unei sonde lambda si un ntc cu temperatura aerului admis........ nu e folosit numai pentru relenti.. el mai baga ceva benzina si la accelerare.. de obicei si cartea spune .. pentru a obtine consum optim ledul nu tre sa se aprinda la schema prezentata.... exista .. si se poate cumpara un modul de la carburatoarele de lada 1300s 1500s OZON II poza de mai jos. se gasesc la moldovenii care aduc de dincolo piese de LADA

pentru dl misu o problema ....daca mai adaugam un PWM cu modificarea incarcarii semnalului treapta de la iesire si la iesire mai adaugam doua TIC pentru doua grupe de injectoare obtinem>>>?????.... deci daca cineva vrea sa modifice un pic carburatia poate cauta ecu de sisteme D-JETRONIC KE-JETRONIC L-JETRONIC .... XX-jetronic .. acestea sint cu componenete discrete si logica ttl... cele cu motronic au uP.. de tip pic sau atmel si epromuri...

post-17229-1195208408_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un fel de control al carburatiei.....exista o schema de modificare a schemei cu adaugarea unei sonde lambda si un ntc cu temperatura aerului admis........ nu e folosit numai pentru relenti.. el mai baga ceva benzina si la accelerare.. de obicei si cartea spune .. pentru a obtine consum optim ledul nu tre sa se aprinda la schema prezentata.... exista .. si se poate cumpara un modul de la carburatoarele de lada 1300s 1500s OZON II poza de mai jos. se gasesc la moldovenii care aduc de dincolo piese de LADA

pentru dl misu o problema ....daca mai adaugam un PWM cu modificarea incarcarii semnalului treapta de la iesire si la iesire mai adaugam doua TIC pentru doua grupe de injectoare obtinem>>>?????.... deci daca cineva vrea sa modifice un pic carburatia poate cauta ecu de sisteme D-JETRONIC KE-JETRONIC L-JETRONIC .... XX-jetronic .. acestea sint cu componenete discrete si logica ttl... cele cu motronic au uP.. de tip pic sau atmel si epromuri...

adaug la cele spuse si un link util zic eu http://www.mecanicavirtual.org/carburador5.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da totusi unde leg eu firul care pleaca catre delco?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da totusi unde leg eu firul care pleaca catre delco?

la iesire platina.. daca e pe platina ..... la bobina minus daca are vrun disp electronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

idea e ca la platina daca aprinderea ar fi clasica, daca ai posibilitatea treci pe clasic si vezi cum se comporta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de trecut pe clasic nu mai trec, o sa incerc sa pun la minusul bobinei scurt sa vad ce se intampla!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsuri, intradevar am pus firul la minusul bobinei si merge s-a aprins si ledul, urmeaza sa-i fac testul de drum!

va dau niste scheme de eebio daca vreti sa faceti pe care le-am luat de pe unele situri:

daca mai vreti mai am

am dat de urmatoarea problema: am dat jos electrovalva si am pus-o la 12 V. am bagat-o in gura si puteam sa trag aer si cand o puneam la 12V si cand nu era. Am luat alta de pe alt carburator am pus-o la 12 v si la asta puteam sa trag aer doar cand atingeam +-ul cu 12 V.Cum e normal sa fie? Prima am avuto pe carburator si a mers. A 2 am pus-o ieri pe carburator, pornea dar cu socu inchis, cum se incalzea motorul si se deschidea socul isi dadea in nas si se oprea de tot. Am pus-o inapoi pe prima dar nu stiu daca functioneaza! Una noua e 110 ron , cum sa fac???

post-5442-1195298925_thumb.jpg

post-5442-1195298935_thumb.jpg

post-5442-1195299420_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una noua e 110 ron , cum sa fac???

unde se gasesc noi dispozitivele astea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

110 ron e electrovalva

noi nu se mai gasesc, nu se mai fabrica eu am luat-o de la un tip care o avea de mult, pe ea scrie anul fabricatiei 1989!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

110 ron e electrovalva

noi nu se mai gasesc, nu se mai fabrica eu am luat-o de la un tip care o avea de mult, pe ea scrie anul fabricatiei 1989!!

cauta o electrovalva care deschide numai cind o alimentezi la 12 v...cind curentul este 0 sa nu deschida adica sa nu treaca nimic... etansa....pentru ca la reglaj in relenti motorul sa galopeze.. la un moment dat.. si se regleaza din surubul de amestec in sensul inchiderii pina cind turatia se stabilizeaza.. e bine sa ai si un turometru electronic.. pentru a monitoriza mai bine stabilizarea turatiei la releni......NU E BINE CA LEDUL RAMINE APRINS>>>LEDUL TREBUIE SA SE STINGA>>>O CAUZA POSIBILA ESTE ACEEA CA ELECTROVALVA NU INCHIDE>>>LEDUL NU SE APRINDE DECIT LA O ACCELERARE ENERGICA>>PENTRU UN CONSUM BUN LEDUL TRE SA STEA STINS>>>DECI ITI REGLEZI GREUTATEA PICIORULUI IN FUNCTIE DE LED>.grija mare si la contactul de pe acceleratie .. daca modulul.. dupa cum imi aduc aminte venea si cu un surubel de plastic cu alt surb ce trecea prin el ... era facut ptr carb de dacie.. daca surubelul nu merge la carb de vw atunci cauta un contactor si potriveste-l cumva acolo ca sa deschida contactul exact cind apesi pedala....

cum spuneam la schema prezentata se poate pune o sonda lambda si o supapa EGR de la sistemul de injectie ... bine.. plus inca un montaj electronic simplutz... si satisfactii enorme....eu am facut asa ceva la un oltcit.. dupa care l-am trecut pe injectie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
cauta o electrovalva care deschide numai cind o alimentezi la 12 v...cind curentul este 0 sa nu deschida adica sa nu treaca nimic... etansa....pentru ca la reglaj in relenti motorul sa galopeze.. la un moment dat.. si se regleaza din surubul de amestec in sensul inchiderii pina cind turatia se stabilizeaza.. e bine sa ai si un turometru electronic.. pentru a monitoriza mai bine stabilizarea turatiei la releni......NU E BINE CA LEDUL RAMINE APRINS>>>LEDUL TREBUIE SA SE STINGA>>>O CAUZA POSIBILA ESTE ACEEA CA ELECTROVALVA NU INCHIDE>>>LEDUL NU SE APRINDE DECIT LA O ACCELERARE ENERGICA>>PENTRU UN CONSUM BUN LEDUL TRE SA STEA STINS>>>DECI ITI REGLEZI GREUTATEA PICIORULUI IN FUNCTIE DE LED>.grija mare si la contactul de pe acceleratie .. daca modulul.. dupa cum imi aduc aminte venea si cu un surubel de plastic cu alt surb ce trecea prin el ... era facut ptr carb de dacie.. daca surubelul nu merge la carb de vw atunci cauta un contactor si potriveste-l cumva acolo ca sa deschida contactul exact cind apesi pedala....

cum spuneam la schema prezentata se poate pune o sonda lambda si o supapa EGR de la sistemul de injectie ... bine.. plus inca un montaj electronic simplutz... si satisfactii enorme....eu am facut asa ceva la un oltcit.. dupa care l-am trecut pe injectie....

bogdan daca nu ma insel aprinderea electronica gotronic este de tipul multi scinteie, nu cumva impulsurile suplimentare sa balareasca ebio? eu zic sa incerce pe clasic sa vada cum se comporta. daca functionesza conform prospectului stie ce are de facut. ACCELERATIE PUTERNICA>>FRECVENTA MARE(sau impulsurile multiscinteie) >>LED APRINS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

impresii dupa drum

ceva nu e in ordine cum am pornit-o cand o accelerez sta becul aprins, cand las pedala se stinge nu conteaza turatia, normal ar fi doar peste 1350 cand e in frana de motor sa se stinga ledul. Nu se simte ca si cand nu s-ar alimenta si dintr-io data sa porneasca. La acceleratie am izolatia.

Eu nu sunt in clar cu electrovalva, cred ca nu merge si din cauza ei o ia razna ledul. Am pornit masina si am scos + -ul de la electrovalva si nu a murit nu s-a intamplat nika, mergea normal! carburatorul e un 28 pict si electrovalva e veche si mai e si pe 6 V

normal ar fi cand scot +_ul de la electrovalva sa moara , este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan daca nu ma insel aprinderea electronica gotronic este de tipul multi scinteie, nu cumva impulsurile suplimentare sa balareasca ebio? eu zic sa incerce pe clasic sa vada cum se comporta. daca functionesza conform prospectului stie ce are de facut. ACCELERATIE PUTERNICA>>FRECVENTA MARE(sau impulsurile multiscinteie) >>LED APRINS

... da.. pot sa spun ca orice montaj pe care l-am montat pe masina si avea 555 .. si nu numai pe benzina si pe diesel ... pleca in balarii la un moment dat.. fie de la virfuri de tensiune de la alternator sau de la releu fie de la alte motorase ....ca sa nu am probleme eu fac pe alimentare un FTJ si cu cond si cu bobine shoc .... nu cunosc aprinderea gotronic ...e cumva aia in cutie rosie mica atasata la bobina..facuta la tg mures???..... oricum aprinere got sau alta e bine separarea sa se faca print-un optocuplor .. eu asa as gasi rezolvarea la problemele date de bobina... insa cred ca nici electrovalva nu inchide si nici contactul de la acceleratie nu e instalat corect.... eu.. primul montaj dasta l-am montat pe dacie si satisfactii enorme consum la drum drept in jurul lui 5,5-6 si in oras in jurul lui 8 ... conducere ca la carte fara sport.. la oltcit satisfactiile au fost mai mari cel putin la consumul in oras o coborire drastica de la 14 la 9......... asa este ACCELERATIE PUTERNICA>>FRECVENTA MARE(sau impulsurile multiscinteie) >>LED APRINS... mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) am si eu un EEBIO si am incercat sa-l pun pe un Pierburg 2E dar din cauza inertiei vacuumului traseul de relanti nu se amorseaza in timp util si motorul se opreste .

Ce solutii ar fi?

Ma gandesc sa pun o electrovalva pe futunul de vacuum al servofranei si sa 'aerisesc' galeria anunalnd vacuumul la frana de motor. Dar unde sa gesc o electovalva rapida cu sectiune de 10mm si 12 V? ...

Aveam EEBIO pe un carb de Dacie si mergea struna, foarte bun in oras .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) am si eu un EEBIO si am incercat sa-l pun pe un Pierburg 2E dar din cauza inertiei vacuumului traseul de relanti nu se amorseaza in timp util si motorul se opreste .

Ce solutii ar fi?

Ma gandesc sa pun o electrovalva pe futunul de vacuum al servofranei si sa 'aerisesc' galeria anunalnd vacuumul la frana de motor. Dar unde sa gesc o electovalva rapida cu sectiune de 10mm si 12 V? ...

Aveam EEBIO pe un carb de Dacie si mergea struna, foarte bun in oras .

pierburg 2E-E a fost prevazut cu un modul de control electronic deja .. .... modulele EEBIO au fost facute pentru carburatoare mai simple ... NU umbla la Vacuum .. nu are rost ... electrovalva dela pier.. daca te uiti bine ....nu inchide circuitul de benzina relanti ..ci circuitul de aer .... EEBIO taie benzina care vine sub clapeta de acceleratie nu aerul.. din aceasta cauza apare si economia de benzina ... la Pierburg 2E mai trebuie studiata montarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la orice carburator cu electrovalva aceasta obtureaza traseul de benzina in amonte de zonele de emulsionare pentru a preveni continuarea functionarii motorului dupa oprirea din cheie pe timp calduros (autoaprindere) sau pentru a preveni 'dopingul' cu vapori (vapour lock) ; cand carburatorul e foarte incins benzina continua sa se evapore prin canalizatii dupa ce motorul e oprit si asta duce la aparitia unui dop de vapoi-amestec foarte bogat- care impiedica pornirea normala a motorului.

ca eebio sa functioneze bine ideal e ca electrovalva sa fie cat mai aproape de orificiul de debusare a amestecului de relanti daca se poate sa fie insusi cuiul de emulsie partea electro valvei.

ideea e ca dupa scoaerea din functie a eebio traseul de relanti sa se amorseze imediat, fiecare lichid are inertia lui. la Dacia adaptarea se face montand electrovalva imediat langa debusarea relantiului si de aceea functioneaza bine sistemul. la Pierburg 2E electrovalva e departe si in amonte de stadiul de emulsionare ...

Sunt surprins sa aflu ca 2E (sau 2E3 ) au avut sistem economizor, cum aratau si cum operau?

Eu ma gandesc sa anulez partial taria vacuumului la mers in gol fortat ca circuitul de relanti sa nu mai fie asa de fortat. Dar nu gasesc o electrovalva 12 V cu sectiunea necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la orice carburator cu electrovalva aceasta obtureaza traseul de benzina in amonte de zonele de emulsionare pentru a preveni continuarea functionarii motorului dupa oprirea din cheie pe timp calduros (autoaprindere) sau pentru a preveni 'dopingul' cu vapori (vapour lock) ; cand carburatorul e foarte incins benzina continua sa se evapore prin canalizatii dupa ce motorul e oprit si asta duce la aparitia unui dop de vapoi-amestec foarte bogat- care impiedica pornirea normala a motorului.

ca eebio sa functioneze bine ideal e ca electrovalva sa fie cat mai aproape de orificiul de debusare a amestecului de relanti daca se poate sa fie insusi cuiul de emulsie partea electro valvei.

ideea e ca dupa scoaerea din functie a eebio traseul de relanti sa se amorseze imediat, fiecare lichid are inertia lui. la Dacia adaptarea se face montand electrovalva imediat langa debusarea relantiului si de aceea functioneaza bine sistemul. la Pierburg 2E electrovalva e departe si in amonte de stadiul de emulsionare ...

Sunt surprins sa aflu ca 2E (sau 2E3 ) au avut sistem economizor, cum aratau si cum operau?

Eu ma gandesc sa anulez partial taria vacuumului la mers in gol fortat ca circuitul de relanti sa nu mai fie asa de fortat. Dar nu gasesc o electrovalva 12 V cu sectiunea necesara.

in parte as fi de acord cu tine ... in alta parte nu... exista electrovalve care inchid brnzina, care inchid amestecul emulsionat, care inchid aerul si in sfirsit electrovalve EGR..de exemplu exista PDSIT pus pe mot 2000 care are doua electrovalve.. studiaza linkul urmator...un pierburg predecesor al injectiei monopunct cu modul electronic din care lipseste PWM .. adica generatorul de pulsuri pentru comanda injectorului....

http://www.ruddies.business.t-online.de/v2eevw.htm

ele au fost montate pe audi 100 pina in 1990... am vazut si eu unul functional....

pentru a face sa mearga pierul tau cu modul electronic .. studiaza linkul .. cauta un TBI de monojetronic si i-ai de pe el motorasul care impinge acceleratia ...adica reglejul relantiului.. un modul ECM de KE-jetronic D-jetronic Mono-jetronic.. fara a folosi partea de injector(injectoare)...in loc de potentiometrul throttle switch pune un potentiometru de max 1k pe axul acceleratiei.. etc ... si ai sa obtii ..o carburatie comandata electronic .. si daca mai pui si un egr.. te apropii de norma de poluare euro2.. cu mici regleje si cu un analizor de gaze poti sa o depasesti..... INUTIL.. vremea carburatoarelor a apus ... pentru o masina functionala 100% injectia pe benzina este solutia mai mult decit optima...carburatoarele ramin doar pentru old_timere...se gasesc la dezmembrari piese o gramada .. si la preturi mici .. de exemplu pentru busul meu de 2000 am cumparat o instalatie completa de golf 1.8 monojetronic cu 200ron .. pe care o voi modifica un pic pentru a o face mpi.. deci voi mai investi inca cel mult 200ron in injectoare de opel 2000 si regulator de presiune + fire +cuple totul se ridica pina in 600 ron ... deci destul de lejer, economic, + toate avantajele: consum, pornire, relanti, mers, repriza, fum,... etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat carburatorul am pus un 30 pict cu electrovalva functinala(am incercat-o, am scos +-ul in mers si a murit instantaneu!) si am aceeasi problema: cand aceelerez merge, cand ramane la relantiu moare

am pornit-o si imi tinea cineva acceleratia, am venit eu in spate la motor, cand lasam acceleratia si atingea surubu de la scarita scarita murea. trebuia sa moara peste 1350 rpm si nu la relantiu

ce sa mai cred? doar ca e stricata eebio pt ca eu zic ca am legat-o bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

cele 1350 de rotatii inseamna un anumit numar de impulsuri prelucrate de eebio, evident la ralanti sint mai putine si ebio face diferenta, dar nu si in cazul in care ai aprindere multiscinteie care in loc de un singur impuls da un tren de impulsuri si eebio interpreteaza ca ai turatie mare. eu stii cum as face? as trece pe clasic as proba in felul asta eebio, si daca ar merge ok as vorbi cu gotronic pentru o aprindere fara multiscinteie. sau varianta spusa mai inainte modificarea intrarii lui eebio in doua feluri fie schimbata baza de timp sa ia in contracareze impulsurile de multiscinteie, fie as mari sensibilitatea intrarii sa sesizeze impulsurile de la platina ai a cu senzor gotronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat carburatorul am pus un 30 pict cu electrovalva functinala(am incercat-o, am scos +-ul in mers si a murit instantaneu!) si am aceeasi problema: cand aceelerez merge, cand ramane la relantiu moare

am pornit-o si imi tinea cineva acceleratia, am venit eu in spate la motor, cand lasam acceleratia si atingea surubu de la scarita scarita murea. trebuia sa moara peste 1350 rpm si nu la relantiu

ce sa mai cred? doar ca e stricata eebio pt ca eu zic ca am legat-o bine

pe tipul ala de carburator nu o sa mearga eebio niciodata pentru ca electrovalva e prea departe de orificiul de debusare sa mixturii si dureaza prea mult timp pana se amorseaza traseul benzinei din carburator. ar trebui probabil reproiectat eebio sa lucreze la o turatie mai mare dar asta ar reduce practic la zero eficienta lui concreta.

vesti proastea, asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!