Jump to content

Zmucituri La Demaraj


adrianTNT
 Share

Postare recomandată

Am o problema ... :P

Golf 4 1.6L 16V 2001 Benzina.

Cand plec din loc, (chiar daca deja am dat drumu la ambreiaj) daca accelerez de la turatii mici incepe sa bruscheze si sa zmuceasca urat de tot. Pana pe la 3000 de ture, cred ca si mai sus dar nu mai calc ca e in rodaj...

Nu stiu exact ce poate fi (injectoare, ambreiaj, gaze de recirculare)

Am avut alte probleme inainte de asta...

- Nu mergea rotund la relantiu cand era cald motorul pe test dadea debit prea mare de aer la valva de recirculare gaze (EGR).

Am schimbat valva/supapa EGR si nu a mai facut chestia asta, becul de check engine s-a stins singur.

- Tot cand am schimbat EGR am pus si segmenti noi, un piston nou si alte chestii care nu le cunosc :blink:

Ambreiajul este nou, senzori de oxigen noi, EGR, segmenti...

Bruscatul asta a venit acuma dupa ce am pus segmenti noi si EGR nou.

Are cineva vreo idee? Poate sa fie injectoarele si sa faca figuri doar cand e motorul cald? Apar smuciturile astea doar dupa ce merg un timp prin oras.

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme le am si eu.

Cand vreau s-o accelerez mai tare, pana-n 2500 ture, intrerupe, dupa 2500 merge rotund.

Poate ne ajuta cineva cu mai multa experianta.

Plus ca uneori si relanti-ul este instabil.

Modificat de golfulet iv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scanare ai facut? Daca da ce erori iti mai da acum?

Pe de alta parte bujiile/fisele le-ai verificat? Intreruperile de obicei sunt cauzate de fise/bujii.

P.S. valva EGR la benzinar 1.6 16v? Esti sigur? Eu unul n-am auzit...poate faci o confuzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golfulet iv

Am avut si eu la relantiu probleme, aia s-a rezolvat cand am schimbat valva de recirculare gaze (EGR).

Tu ai vreo problema cu fisele? Incerc sa inteleg daca este de la fise problema cu zmuciturile astea.

.:bamse

Pentru scanat am programare doar Miercuri :D

Aveam becul de check engine aprins inainte de a schimba valva de recirculare gaze, atunci eroarea era "debit prea mare" (la recirculare gaze).

Da, valva este EGR, ia gaze de undeva de pe la esapament/galerii si le baga inapoi pe langa filtrul de aer.

Ai zis de fise/buji ... am o problema la o fisa, s-a rupt capatul si a ramas in bobina aia (unde intra fisele) dar le-am mai curatat si sunt lipite deci ma gandesc ca face acolo o scanteie de 0.5 mm cat sa faca contact. O sa mai verific si maine o data fisele. Ca sa repar fisa asta trebuie sa schimb si bobina aia, nu sunt sigur ca aia e problema.

Mi-e frica sa nu fie de la ambreiaj/volant ... :D

Alte idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa zic ca masina consuma cam 9-10L/100km in medie :lol:

Daca merg mult prin oras este undeva peste 10 media, chiar 11 cateodata.

@golfulet iv: Tie cat iti consuma 1.6 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 am avut si eu si consumul este ok avand in vedere ca este anotimpul rece, iar distantele care le parcurgi probabil sunt scurte s nu are timp sa se incalzeasca cum trebuie. Cat despre fisa aia, dute la dealer si comanda-ti-o pentru ca nu e bine cu lipituri. Poti comanda decat fisa care te intereseaza, nu tot setul.

M-am interesat si intr-adevar este o valva EGR, insa nu auzisem ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul in oras este mare 12-13% ( media in jur de 10)

Schimbat debitmetru, clapeta acc, fise, bujii.

La scanare nu da nicio eroare.

Am uitat sa spun ca avea momente cand nu mai avea putere deloc.

Dupa resoftare n-am mai avut problema asta

Modificat de golfulet iv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre fisa aia, dute la dealer si comanda-ti-o pentru ca nu e bine cu lipituri. Poti comanda decat fisa care te intereseaza, nu tot setul.

OK, Am vrut sa zic ca e lipita in sensul ca sunt foarte aproape capetele, (nu cositorite sau ceva). O sa le comand pe toate probabil, ca doar cu una nu e nimic sigur avand in vedere ca nu le-am mai schimbat.

Consumul in oras este mare 12-13% ( media in jur de 10)

Schimbat debitmetru, clapeta acc, fise, bujii.

La scanare nu da nicio eroare.

Am uitat sa spun ca avea momente cand nu mai avea putere deloc.

Dupa resoftare n-am mai avut problema asta

- Dupa resoftare nu ai mai avut probleme cu puterea sau ai rezolvat si cu consumul?

- Cat a costat resoftarea? Ma gandesc sa incerc si eu, mi se pare ca nu are deloc putere motorul.

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, Am vrut sa zic ca e lipita in sensul ca sunt foarte aproape capetele, (nu cositorite sau ceva). O sa le comand pe toate probabil, ca doar nu una nu e nimic sigur avand in vedere ca nu le-am mai schimbat.

- Dupa resoftare nu ai mai avut probleme cu puterea sau ai rezolvat si cu consumul?

- Cat a costat resoftarea? Ma gandesc sa incerc si eu, mi se pare ca nu are deloc putere motorul.

Dupa resoftare s-a rezolvat doar problema cu puterea, consumul a ramas acelasi.

In ceea ce priveste pretul, nu-l stiu ca l-a facut cineva la Porsche care avea o obligatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal, am si eu golf 4 de 1.6, si referitor la consum, ma invart undeva intre 9-10l/100km in oras, afara pe la 6.5-7.3l/100km;

ce am obs eu in cei 4.000km de cand am masina, conteaza f mult stilul de condus si distantele parcurse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Floddy.

Cred ca o sa descid un topic sa scrie cei cu 1.6 16V cat le consuma. Mie imi ia foarte mult acuma. Am si rotiile ceva mai late si mai grele acuma.

Referitor la zmucituri ... am rezolvat; Am scos fisele afara si am vazut ca la capete la contacte erau inegrite si una chiar avea ceva arsuri ca la bujie, un fel de calamina, le-am curatat si nu mai zmuceste sunt 98% sigur ca de la fise era. (Mi-am comandat si fise si bobina noua intre timp dar nu au ajuns).

Incredibil cat conteaza sa fie contactul perfect la fise, credam ca mi-e varza motoru :)

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Salut, am si eu o Bora 99' 1.6 8V AKL 292.000 km, am cateva probleme la care nu ii dau de cap:

Are smucituri la acceleratie, sa detaliez: cand bag in viteza si fac schimbul ambreiaj-acceleratie cand dau drumul la ambreiaj si accelerez masina are o smucitura, nu ii dau drumul prea redepe *stiu sa schimb viteza fara sa smucesc masina * problema este nu numai la acceleratie, dar si cand iau picorul de pe pedala de acceleratie la fel se simte o mica smuceala, cand apas din nou la fel, in orice viteza face la fel, iar in viteza 1 la relanti merge din intertie si daca accelerez o smuceste si daca iau piciorul de pe acceleratie o pune in bot( nu moare motorul numai ca o smuceste foarte tare ca atunci cand pisti frana repede pentru 1 secunda), am mai avut probleme acum o luna inainte de acest ger dimineata dupa ce o porneam si plecam schimbam viteza si nu voia sa plece acceleram dar turomentrul statea la turatie joasa 800-1000 ture iar numai dupa 2-3 secunde urca normal ( facea asta numai in 1' si in a 2' apoi dupa 2 minute nu mai aveam treaba...) mentionez ca ambreiajul nu patineaza deloc, aveti idee ce poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martori aprinsi in bord ai? Eu as incepe cu o scanare cu VCDS.

Daca iti face probleme doar la rece ( in primele 2 minute de la pornire ) ar putea fi de la ulei si filtrul de ulei -schimbale daca sunt vechi cu unele de calitate. Poate fi si uleiul din cutia de viteze care se schimba odata la 2 ani - eu am folosit RED-LINE 75W-90 API GL4.

Poti curata clapeta de acceleratie, valva EGR, si senzorul MAP (manifold absolute pressure). Dupa care le adaptezi cu VCDS.

Un test de compresie nu ar strica dar nu e musai... Mai bine cumperi direct un aditiv restaurator de compresie motor pt ca la kilometrii care ii ai sigur este nevoie. Eu am folosit BG109 PRO compresion restaurer si BG 44K - aditiv benzina.

Ar mai fi de schimbat filtrul de aer si benzina ( personal prefer K & N )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

borabcb, mersi pentru raspuns, nu am nici un martor aprins in bord,astazi am fost la service si am schimbat Filtrul de ulei Mann + Ulei Liqui Moly TOPTEC 4100 5W-40, garnitura la capacul de la culbutori, bujii noi( NKG), fise bujii noi(BOSCH); Filtrul de combustibil l-am schimbat acum 5000 km , filtrul de aer acum 2000 km (Mann amandoua), Uleiul la cutia de viteze nu l-am schimbat, clapeta de acceleratie e curata, am sa verific data viitoare valva EGR si senzorul MAP, am sa ma interesez de aditiviul restaurator de compresie aditiv benzina am bagat liqui moly reinger. Mersi inca o data pentur ajutor ! :icon_thumleft:

Modificat de Aweith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers in dimineata asta cu ea, s-a anulat problema cu plecarile grele in primele 2 viteze dar smuciturile au ramas la fel in orice viteza, mai ales in viteza 1, era trafic in oras si se mergea bara la bara, mergea la relanti cu 1 si daca apasam o smucea si daca luam piciorul de pe acceleratie iara o smucea, nu stiu ce sa mai cred...Sa fie oare de la placa de presiune ?

Modificat de Aweith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu are cum sa fie de la placa si nici de la rulmentul de presiune.

Mie imi pare mai mult problema de dozaj de benzina, si aici sunt multe de verificat. Presiunea in rampa de injectoare, pompa de benzina, regulatorul de presiune etc.

   Curata clapeta de acceleratie, egr-ul, senzor map si apoi adapteaza-le fara vcds  ( iei borna minus la baterie vreo 2 minute, apoi pui contactul si o lasi cu contactul pus 2 minute apoi pornesti ). Ai grija ca motorul sa fie caldut cand faci asta dar nu foarte incins ideal ar fi pana in 80 de grade temperatura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am curatat clapeta de acceleratie si am bagat-o la un test pe calculator, se pare ca e sonda lambda 1, aia face figuri si imi deregeleaza acceleratia/deccelerarea intre 1200-900 rpm, in plus am mai schmbat si bieleta antirasturnare de la motor, si acolo avea putin joc si din acest motiv accentua smuciturile si mai rau. Revin dupa ce schimb sonda sa vedem daca s-a rezolvat intradevar problema.

 

Modificat de Aweith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta observai  mult mai rapid  daca  vedea cineva cum se prezinta raportul AER benzina cu citire indirecta de pe O2 senzor.Din cate vad multi nu fa o asemenea diagnoza pe aici.Plus ca nu pot vb de o sonda defecta pana nu o testezi.Poate ai o fisura pe admisie si intra aer nemasurat ceea ce duce la o comportatre haotca a motorului.singurul lucru care poate sa il fac calculatorul e sa aduca sau sa taie din alimentare in functie de aerul intrat in motor.

asa ca iti spus fa o testare la sonda primadaa apoi treci mai departe daca nu e defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/1/2016 at 8:17 PM, tttrix said:

asta observai  mult mai rapid  daca  vedea cineva cum se prezinta raportul AER benzina cu citire indirecta de pe O2 senzor.Din cate vad multi nu fa o asemenea diagnoza pe aici.Plus ca nu pot vb de o sonda defecta pana nu o testezi.Poate ai o fisura pe admisie si intra aer nemasurat ceea ce duce la o comportatre haotca a motorului.singurul lucru care poate sa il fac calculatorul e sa aduca sau sa taie din alimentare in functie de aerul intrat in motor.

asa ca iti spus fa o testare la sonda primadaa apoi treci mai departe daca nu e defecta.

tttrix, exact asa a facut mecanicul, le-a luat pe rand de la clapeta de acceleratie ... si cand a facut pe sonda lambda 1 acolo da eroare, sonda lambda 2 e ok, nu se comporta haotic decat in intervalul (900-1200 rpm) la apasarea pedalei de acceleratie si la luarea piciorului de pe pedala, daca este in acest interval are acest comportament de smucire, altfel nu are nici o problema ;)

 

Modificat de Aweith
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce înseamnă haotic?a testati cu voltmetru?are semnal sinusoidal?

Ai schimbat sonda? Acum merge?

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

haotic insemna eroare intermitenta pe vag-com in general :). Semnal sinus,osciloscop. Unde te crezi la deartamentul de r&d? acuma serios :)) , cand ai fost ultima oara intr-un servis in ro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O descriere mai buna înseamnă o rezolvare mai rapida.Dar omul prefera sa merg la doctor sa zica:Mă doare!.

Cum ,unde, cat??? Astea trebuie sa le aducă de acasă doctorul?

Dacă cunoșteai funcționarea senzorului O2 intelegeai rolul întrebărilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu sunt deacord cu tine, doar ca nu stiu in care servis iti vor face asa o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu o venit cu eroarea sa vedem despre ce e vb.eu am incercat sa ii dau repere.

  off topic "schimbatori de piese" sunt multi...si cine vrea sa afle  informatii face diagnoza, teste, prima data, nu probeaza pe banii clientului.

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!