Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Trebuie vazut daca iti trebuie cu tot cu flansa sau simplu. Desi eu cred ca este simplu si se clipseaza pe vechea carcasa. Dar mai cere niste pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fac o poza si o postez aici iti poti da seama?Sau trebuie sa il scot ca sa imi dau seama?M-am uitat la tutoriale pe youtube si majoritatea aveau simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Etka mea nu am codul tau de motor si nu pot sa-mi dau seama. Dar 90% sunt sigur ca si unul si celalalt e acelasi lucru defapt. Numai ca unul ti-l da si cu carcasa de prindere ca probalil e o piesa care se deterioreaza destul de repede, probabil e clipsat acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am tot citit prin topicul asta, insa nu am toate simptomele care au fost expuse pentru termostat ramas blocat pe deschis. Temperatura nu se ridica la 90 de grade la mers intins niciodata.Vara sta pe la 80, iarna pe la 70. In oras, in trafic temperatura se ridica si poate trece de 90, sau cand e f cald ajunge la 100. Peste 90 declanseaza electroventilatorul. Caldura in masina imi baga, insa nu pot sa spun ca simt diferente cand temperatura apei e mai mare sau mai mica. Relentiul e stabil la 800 rpm cand motorul e cald (peste 60 de grade) si nici consumul nu mi se pare exagerat, la drum intins 6,5 (la 120 km/h) sau chiar sub 6 la viteze mai mici 90-100. In oras consumul e in jur de 9. Masina se comporta in felul asta de cand o am (aproape 10 ani) si nu mi-am pus vreodata problema ca ar fi ceva in neregula pana nu am dat de topicul asta. Poate fi termostatul defect sau am eu pitici pe creier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul trebuie sa tina motorul la 90 grade mai ales in sezonul rece, pentru ca in sezonul cald pe langa deschiderea totala a termostatului intervine si electroventilatorul.

Incearca o scanare si vezi acolo ce temperatura ai. Oricum, motorul trebuie sa stea tot timpul la 90 grade. Poti sa-l schimbi, ca e doar vreo 40 lei un termostat Wahler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum depinde si de ceasuri daca indica bine,cele mai vechi pe parghii dau erori la fel si sonda poate fi decalibrata si e posibil ca termostatul sa-ti lucreze normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, dar cred ca termostatul este cel mai ieftin pas pe care il poate face ca sa rezolve sau sa vada ce nu functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot fi 100% sigur, insa eu zic ca indicatorul de temperatura merge bine. Electroventilatorul porneste la peste 90 C dupa indicatia acului din bord si daca ar fi decalibrat ar insemna sa imi fiarba motorul ceea ce nu se intampla. Eu banuiesc termostatul, insa nici nu ma trage ata sa-l schimb pentru ca inteleg ca trebuie sa schimb si tot lichidul de racire deci nu stiu cat de simpla e operatia. Daca fac treaba asta, lichidul de racire pe unde se reintroduce in sistem? Cum se aeriseste instalata de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu am schimbat ceasurile cu unele cu motorase exact asa era si la mine. Dupa ce am pus ceasuri pe motorase sta fix la 90 grade. Lichidul nu trebuie schimbat daca schimbi termostatul, il bagi inapoi prin vasul de expansiune. Aerisirea se face automat.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreimicu -> Astea sunt intrebari copilaresti deja. Cum pe unde se introduce lichidul de racire? Nu pot sa cred ca in 10 ani de cand ai masina n-ai umblat niciodata la vasul de expansiune pentru completare cu antigel. Daca lichidul este curat, fara impuritati atunci nu trebuie sa-l schimbi, il torni inapoi in motor si instalatia se aeriseste automat dupa ce deschide termostatul. Nivelul antigelululi va scadea dupa care trebuie sa completezi pana ajunge la nivel.

Ti-a raspuns si colegu SethBv cam acelasi lucru ca si mine. Daca nu esti lamurit cauta pe aceasta arie mai multe informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri si imi cer iertare pentru intrebarea stupida. Am completat antigel in vasul de expansiune, insa niciodata nu l-am schimbat complet. Stiam eu ceva de la daciile de pe vremuri ca inlocuirea lichidului de racire e cu probleme ca trebuie aerisita ca lumea instalatia. Din cauza asta am intrebat ca ma gandeam ca e un loc special de umplere pentru a nu prinde aer in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E chiar foarte simplu de schimbat lichidul de racire, mai ales ca sistemul se aeriseste automat. Daca n-ai schimbat lichidul de racire niciodata iti recomand sa il schimbi. El se schimba odata la 2 ani. Lichidul de racire se introduce in sistem in proportie de 50% apa si 50% antigel sau pentru temperaturi mai scazute 60% antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu urmeaza sa imi schimb termostatul cand voi avea timp...dar totusi am ramas nelamurit de ce a inceput sa scada temperatura la 40 de grade cand merg in exterior si sa se incalzeasca mai greu imediat dupa ce am schimbat antigelul ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa se fi dus termostatul de tot.Pune mana pe ambele furtune de la radiator si vezi daca se incalzesc. N-are voie sa se incalzeasca furtunul de jos, numai cel de sus. Dupa ce deschide termostatul se incalzeste si cel de jos. Daca e ca si la AEX sau ABU se schimba in 10 minute. Daca termostatul e model ca si la AEX verifica si flansa care vine peste termostat si mai ales acea traversa cu gaura unde intra cuiul de la termostat, sa nu fie crapate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut astazi comanda de termostat si luni il iau (Behr).M-am uitat iarasi si am vazut ca e relativ simplu de schimbat dar incomoda pozitia.Trebuie scoase 2 suruburi.La mine cred ca e blocat pe deschis , ca mai demult am verificat si erau calde ambele furtunuri.De asta in exterior imi scade temperatura la 35-40 cateodata si in oras se incalzeste greu , cam dupa 6-7 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine arata in bord undeca la 70-75 in general in timp ce pe vag-com ajunsesem la 90 (in masuratorile blocului motor). Termostatul l-am schimbat tot din cauza asta insa si cu cel nou, actualul de altfel, e la fel. Parca la inceput imi arata in bord undeva la 80-84 dar acum la fel... Sa fie ceasurile de vina? Mi-e greu sa cred ca temperatura din bord e cea reala pt ca de multe ori porneste si electro-ventilatorul iar temperatura indicata de ceasuri e undeva la 75. Ms, salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acel senzor sunt de fapt doi. Din aceasta cauza are 4 fire. 2 din ele duc la Ecu, iar 2 duc in bord. Posibil sa se fi decalibrat rezistenta din senzorul care duce in bord. Insa dacaai verificat si Ecu 'vede' cum trebuie temperatura este ok, motorul functioneaza in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi termostatul.Capul unui surub s-a rupt cand am dat sa il desurubez , desi dadusem cu WD40 inainte de asta , caci vazusem ca nu vrea sa cedeze.Temperatura de la + cateva grade pana la 35(pana trece pe gpl) nu a urcat semnificativ mai repede , iar dupa cativa km a urcat la 80 de grade si statea fix si abia dupa 20 si ceva de km a urcat la 90 si oscila intre 80 si 90 , insa partea proasta e ca intr-o vale a scazut iarasi la 30-40..........Dupa 55 de km si-a amintit ca sta doar intr-un surub si in oras mi-a aparut in bord ca nu am lichid de racire si ieseau aburi de sub capota.Am dat caldura la maxim sa racesc motorul pana la urmatoarea parcare , am ridicat capota si surpriza....sfaraia si curgea antigel pe langa surubul ala care s-a rupt.Maine sper sa rezolv cumva la vreun service , care trebuie sa fie deschis dupa ora 5 cand termin munca.Am incercat sa scot ciotul ala de surub cu patentul insa nu am putut , oricat de tare am incercat.Probabil ca trebuie sa rupa filetul din exterior si sa bage bormasina sa il scoata si pe cel din exterior.Cand am luat masina acum aproape 3 ani se incalzea mai rapid si acul statea FIX la 90 indiferent de panta pe care mergeam sau temperatura exterioara....De ce cu schimbarea termostatului s-au produs fenomenele expuse mai sus?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat si flansa care vine montata peste termostat? Eu am postat aici rezolvarea la un AEX care nu se inlcazea desi s-au schimbat 3-4 termostat, ca dupa sa constat ca problema era acea flansa de 10 lei cost. Cauta posturile mele si poate te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verdict : a incercat la service mecanicul sa scoata ciotul de surub ramas cu un cleste special si nu a putut , se tocea cand invartea....asa de tare strans era si pana la urma s-a rupt.Alaturi mai era o gaura de la un surub care lipseste si mi-a pus un surub cu o placuta de tabla deasupra incat sa tina strans furtunul ce vine deasupra termostatului.Nu stiu cat va tine inventia asta...dar din ce am vazut pana acasa in 4 km , apa a urcat repede la 90 de grade si nu a variat deloc dar parca da caldura mai putina.Nu inteleg ce legatura are una cu alta...Mecanicul mi-a zis ca trebuie sa schimb tot corpul termostatului.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am observat ca nu mai imi da caldura cum dadea inainte , e asa .... caldut , daca dau la maxim sa dea caldura imi da aproape aer rece. Mi-am cumparat termostat si senzor de temperatura , sa le schimb , ma gandesc ca a ramas pe deschis blocat termostatul . Daca nu e de la termostat , sa fie caloriferul ? Multumesc

Modificat de adi_adi23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de temperatura nu are treaba cu caldura din masina. Poate fi caloriferul infundat, buretele de pe clapeta de aer rece/cald din tubulatura de aer; ti-au iesit bucati de burete pe gurile de ventilatie?

Poti vedea daca cele 2 furtune care intra in calorifer sunt fierbinti.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iese burete din ala de vreo 2 ani :) , furtunele cu fierbinti , si tur si retur la fel , faza ca inainte nu puteam sa tin mult mana pe furtune , acum pot , o sa vad maine ce rezolv cu termostatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand temperatura antigelului ajunge pe la 87 gr (in cazul meu - nu stiu daca si la tine e la aceiasi temperatura - parca la unele motoare deschide la 84) termostatul deschide, si atunci ambele furtune care intra in radiator trebuie sa fie fierbinti. Daca e asa, termostatul funtioneaza.

Daca furtunele care intra in calorifer sunt fierbinti, atunci lipsa de caldura poate fi din cauza clapetei de aer rece/cald care nu mai are burete pe ea sau poate parghia care actioneaza clapeta nu mai functioneaza.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termostatul este blocat pe deschis , nici temperatura motorului nu creste. Urmareste daca temperatura ajunge in jurul valorii de 90°C, daca nu, schimba termostatul. Daca temperatura motorului ajunge la 90°C, atunci problemele vin din alta parte. Este posibil ca unul din motorasele de clima (daca masina are asa ceva) sa fie defect si atunci acesta nu se deschide cand primeste comanda, sau caloriferul este infundat si trebiue spalat sau inlocuit. Daca masina are clima, motorasul defect apare in diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!