Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

vezi cum a spus si valentin, daca ambele furtune de la calorifer sunt cale. daca da, inseamna ca ai o problema la clapeta care da voie aerului sa circule prin tubulatura (este la aproximativ 30-40 cm de aeroterma), sau la clapeta care directioneaza aerul prin/pe langa calorifer

daca numai un furtun este cald, inseamna ca ai caloriferul infundat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca este defect senzorul de temp si NU am ecu mai poate influenta consumul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambele furtune sunt calde deci este ok caloriferul...cum pot ajunge la clapeta?am citit pe undeva ca trebuie demontat panoul lateral..ma puteti ajuta sa aflu mai exact cum sa ajung si ce trebue facut pt deblocarea clapeti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca este defect senzorul de temp si NU am ecu mai poate influenta consumul ?

Pai daca nu ai ECU nu are cum sa-ti influenteze consumul,banuiesc ca tu ai o simpla sonda de temperatura ce da informatii la ceasul de temperatura din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Am facut un drum lung in acest weekend si, la inceput, am observat ca nu am caldura in masina. Numai ce am schimbat caloriferul, asa ca mi s-a parut ciudat. Am observat apoi ca nu imi urca temperatura lichidului de racire si din ce-am citit aici am inteles ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis.

Intrebarea mea este: exista vreo legatura intre termostatul asta si incalzirea din masina?

Am lasat masina sa mearga in gol vreo 30 de minute, apa se incalzeste, ventilatorul porneste la 100 de grade, insa dintre furtunele care imi intra in calorifer numai unul e cald. N-are cum sa fie infundat caloriferul (sau cel putin asa sper eu) fiindca are doar o saptamana pe masina.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caloriferul montat este nou sau sh?L-ai verificat inainte de a-l monta?Si eu am facut treaba asta acum cateva luni,l-am verificat pe cel care urma sa il montez(nu era nou),am bagat apa in el si am urmarit in primul rand sa nu fie spart,apoi l-am montat.E ceva de lucru asa ca nu as fi dorit sa muncesc in zadar.Banuiesc ca s-a infundat caloriferul,scoti furtunele si verfifici .Bafta!

Modificat de niki4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

de ceva timp cand pornesc masina si stau la relantiu imi urca apa pana la 100-110 grade fara sa porneasca ventilatorul,daca merg cu ea imi scade pana la 90 si cand sunt cu ea la semafor iar imi urca la 100-110 grade...caldura baga,am verificat furtunele,toate sunt calde mai putin de cel care intra in radiator(cel de jos) ala de sus e cald.Am dat jos termostatul si l-am bagat la fiert in apa si deschidea,l-am pus din nou pe masina si tot asa facea,se incalzea peste 100 si nu declansa ventilatorul...sunt nedumerit de ce furtunul inferior care intra in radiator este rece si la mers turat e in permanenta rece,curios,nu inteleg...ma poate lamuri cineva de aceasta problema? nu stiu ce sa schimb...termostat sau termocontact.

masina e din semnatura si pana acuma de 2 ani nu am mai avut nici o problema cu temperatura...vara,iarna,la relantiu la turatii pe munte,etc. apa imi statea fix la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte simplu: ori ceasul iti arata mai mult, ori senzorul pentru ceasuri (G2) iti indica mai mult. Lasa termostatul in pace, ia un VAG-COM, conecteaza-te pe engine si vezi ce temperatura iti indica acolo G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar nu erea de la termostat...erea un contact imperfect pe la electroventilator,i-am dat cu spray de contacte am impins bine mufa acolo si mi-a pornit ventilatorul...acuma imi sta acul de la apa lipit pe 90 de grade ca 'nainte... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-COM e un testar cu care poti verifica calculatorul masinii sa-ti spuna ce probleme ai pe parte electrica sau poti citi anumite valori ale masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand auzi de TESTER, aia inseamna. In termeni academici i se spune Vag-Com, iar in termeni de cartier, Tester. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am intalnit o problema, putin ciudata zic eu, la motorul 1.4AEX al unui prieten.Avea probleme cu ridicarea acului la 90 grade cand mergea in afara cu masina.Am luat un alt termostat nou-Meyle, pus sus dar tot aceleasi simptome, in exterior coboara acul de la 90 la 65-70 grade.Verificat flansa de la termostat si era ok-necrepata/nefisurata.Luat flansa de pe masina am pus termostatul in ea si am observat ca acul termostatului este prea lung(~1mm-desi era inchis) si nu etanseaza cu flansa.Am fost la un magazin de piese auto, iar cel de acolo a spus ca termostatul este tot pentru motorizare de 1.4(probabil mai noi),dar nu pentru AEX.A2-a zi a adus un alt termostat nou (Behr) si intr-adevar avea acul mai scurt decat Meyle.L-am pus la flansa, statea perfect, etansa, 'parca de acolo era'.Punem sus pe masina, verificam si rasverificam sa fie totul bine, strangem suruburuile, completam cu antigel si dam cheie.In timp ce se incalzea am observat ca si furtunul de jos incepe sa se incalzeasca (in bord ~60-70grade).Am zis ca pana se aeriseste instalatie, bla,bla.Dam maxim caldura pe 2,3, pornim in afara localitatii, iar pe la vreo 70kmh,iar cade acul pe 65-70grade.Pe loc cu motorul pornit, caldura la max si ventilatia pe 4, nu are nicio treaba acu de la apa-sta la 90fix.Afara erau 17grade.

De ce cu ambele termostate, intra apa calda in radiator?Cel behr se portriveste exact in flansa, dar cand pun sus toate, furtunul de jos se incalzeste, trece apa.

Am ramas fara idei.

Masina are aer conditionat.Ce face acest senzor denumit - Comutator temperatura racire,are vreo legatura cu incazirea la 90grade? http://autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=24735&GrupaId=44&Subgrupanume=Comutator%20temperatura%20racire

Revin cu un rezultat, sper sa fie unul de lunga durata.Am dat iar jos flansa ,termostatul, am verificat piesele si totul era in regula.Am luat silicon negru si am pus peste garnitura termostatului care apasa in interiorul flansei un strat de aprox 0.5-1mm grosime.L-am lasat de s-a uscat, am pus piesele inapoi , lichidul de racire si am inceput sa verificam iar incalizea furtunelor.Dupa aceasta operatiune s-a constat ca termostatul functioneaza asa cum este normal - 90 grade indiferet de conditii.Inainte, desi termostatul este original, garnitura lui nu se aseza pe pozitie ca sa inchida circuitul de racire.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna,

Am si eu o problema cu termostatul "banuiesc".....adica imi creste temp la apa in oras tot peste 90 grade chaer si la 100 dar daca am

ridicat capota am observat ca ventilatorul de la radiator merge.....deci s-ar putea sa fie termostatul sau ?

Daca este termostatul la 1.8 benzina cum se inlocuieste ?

Atasez poza asemanatoare cu motorul meu.

post-102107-0-63768400-1367012675_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca merge ventilatorul inseamna ca termostatul a dat drumul la lichid spre radiator. Acum depinde la ce temperatura a dat drumul.

La 90 gr. furtunul albastru trebuie sa fie fierbinte daca termostatul e ok.

Ventilatorul la ce temp. porneste?

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca ceasul de temperatura indica bine,majoritatea celor pe parghii indica eronat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul porneste pe la 90 grade.... apoi se opreste ....scade putin temp....apoi creste iara....m-am gandit sa o duc sa pun vag-comul da nu stiu daca este necesar .....? si ceasul nu stiu sigur daca indica bine...o am de mai bine de un an masina si pana acum nu mi-a facut probleme...da ultima data cand mi-a crescut  temp am ridicat capota si parca din motor ieseau firicele de aburi...... azi am inlocuit apa....am pus doar apa distilata, fara antigel si parca ..parca nu mai sare de 90 ...95 da tot nu cred ca e normal sa fie asa de ridicata nu ?

Modificat de boghy_91fun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut ! Vin in intampinarea voastra a tuturor colegilor de pe forum cu urmatoarea problema: Azi dupa un parcurs de 7 Km in afara localitatii,opresc intr-o parcare,dupa o stationare de circa 10 minute pornesc cu intentia de a ma intoarce inapoi de unde initial plecasem,numai ca dupa un parcurs de 4 Km observ cum in bord palpaie martorul de la apa si temperatura apei indicata de ceas era la maximum... trag imediat pe dreapta ,cobor si ridic capota de unde aburii ieseau mai ceva ca la sauna...prima reactie a fost sa verific cele doua furtune groase care pleaca din radiator,cel de jos era rece,iar cel de sus fierbinte si tare cu siguranta avea presiune pe el. Banuiesc ca termostatul a ramas blocat pe pozitia inchis,spun ca este doar o simpla banuiala a mea ptr ca sincer nu ma prea pricep eu asa intra-le mecanicii. Am stat pret de cateva minute bune,timp in care cu grije si cu atentie sa nu ma oparesc si cu ajutorul unei carpe am reusit sa desfac busonul de la vasul de expansiune,dupa ce am considerat ca motorul sa racit am complectat cu apa  dupa care am plecat inca 3 Km pana acasa. Cei 3 Km i-am parcurs mai mult cu ochii pe bord observand cum temperatura apei creste vertiginos ajungand din nou la maxim moment in care am ajuns acasa. Rugamintea mea la voi este de a-mi indica exact locul unde se afla termostatul la acest motor din semnatura,modul in care pot sa-l scot afara ptr inlocuire si eventual sa-mi recomandati o marca ptr ca am vazut din tot ce am citit pe forum ca Wahler este recomandat de catre multi dintre voi si daca se poate sa-mi indicati exact temperatura de deschidere 84 sau 87 grade. Va rog sa-mi spuneti daca in afara de termostat mai trebuie inlocuit ceva . In speranta ca ma veti ajuta astept sfaturile si recomandarile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ! Nu vreau sa fiu rau dar s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa... asa a fost la mine. imi facea presiune in borcan si imi arunca apa afara...( asta dupa ce am schimbat si eu termostatul ca nu e scump). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Lucky poate sa fie si aceasta,dar chiar si asa nu-mi explic de ce furtunul inferior ramane rece in timp ce furtunul superior ,abia daca se putea tine mana pe el :( ...si nici electroventilatorul nu era pornit...Sa vedem si parerile altor colegi. :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ai modelul de termostat si cum se desface. Sa cumperi termostat cu deschidere la 87 grade

post-53719-0-99405300-1373092789_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit si am scos termostatul afara Denis si intradevar este tot cu deschidere la 87 grade, iar acum intentionez ca pana luni cand am sa merg sa cumpar un alt termostat sa circul fara el, sunt tare curios sa aflu daca motorul si implicit garnitura de chiulasa au avut de suferit, sper ca totul sa fie ok si singura problema sa ramana achizitionarea unui alt termostat care sa '' munceasca''...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa ce il cumperi pe cel nou,pune-l la fiert in apa si vezi daca functioneaza (daca ai si un termometru sa vezi exact temperatura la care deschide,e si mai bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut ! Cine poate sa-mi spuna si mie daca flansa de la termostat,ceea cu numarul 27 din atasamentul lui Denis trebuie sa aiba sau nu un orificiu ,o gaura ceva ??? Flansa pe care eu o am are o astfel de gaura prin care trece varful axului de la termostat ,insa cineva mia spus ca tocmai aceasta a fost cauza ptr care sistemul meu de racire nu a mai functionat normal. Nu stiu daca m-am facut inteles suficient cat sa -mi puteti raspunde ,dar daca stiti spuneti-mi si mie ca sa stiu daca trebuie sau nu sa cumpar o alta flanse care sa nu aiba gaura aceia in interior . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!