Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Flansa are acea gaura unde intra axul si se centreaza termostatul.Probabil,in cazul tau, axul de la termostat a rupt de tot gaura si acum nu mai functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasy gaura aceia trebuie sa raspunda dintr-o parte in alta (sa se vada prin ea) sau trebuie sa fie doar ca o scobitura in care sa se fixeze axul termostatului? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia nu are nicio importantă în discuția asta. Circuitul este blocat de termostat, nu de flanșa aia. Problema trebuie căutată la termostat, intre partea fixă și cea mobilă, sau intre termostat și corpul care-l ține în poziție.

Sent from my S500 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fie doar o scobitura unde se fixeaza axul.

 

Valentin , circuitul este blocat de termostat, dar flansa trebuie sa fie ok si nu deformata.La un amic tot cu aex am schimbat 3 termostate Behr pana sa-i dam de cap ca e flansa.Iar la inspectie vizuala flansa parea buna, nicio urma de deformare pe ea.Dupa ce inlocuit-o cu alta noua, totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul l-am cumparat nou Wahler cu deschidere la 87 grade,insa din pacate flansa nu am schimbato,zilele acestea am sa fac comanda ptr una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin , circuitul este blocat de termostat, dar flansa trebuie sa fie ok si nu deformata.La un amic tot cu aex am schimbat 3 termostate Behr pana sa-i dam de cap ca e flansa.Iar la inspectie vizuala flansa parea buna, nicio urma de deformare pe ea.Dupa ce inlocuit-o cu alta noua, totul a revenit la normal.

 

Prin flansa te referi la nr. 1 sau la nr. 2? Daca te referi la corpul de la nr. 1, asta am vrut si eu sa spun mai sus. Pe acolo poate scapa lichid, printre termostat si corp, sau prin termostat, daca e defect. 

Daca te referi la stutul nr. 2, eu n-as fi crezut ca poate fi vinovat si sa lase sa treaca lichidul. Dupa cate imi amintesc eu, termostatul este prins in corpul de la nr. 2, iar o deformare a carcasei acolo poate determina trecerea lichidului.

Gresesc?

 

Si eu am avut nr 2 fisurata, dar la mine iesea lichidul afara. :)

post-239-0-82768900-1383229953_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansa este ieftina, undeva la 15lei.

 

   Ma refer la flansa nr2.Aex-ul are termostat din acela cu tija intr-un capat, cel putin asa am vazut la polo-ul din `97 la care am schimbat flansa si la un amic cu un polo din 2001(1.4-nu stiu codul motor).La cel cu polo din `97 tija era iesita toata si sarita in afara locasului de centrare.Dupa ce am inlocuit 3 termostate, lichidul de racire nu statea la 90 grade, dar cand am schimbat flansa din plastic, totul a revenit la normal.

    Nici eu nu m-am gandit ca datorita flansei motorul nu se poate incalzi, insa alt element din sistemul de racire n-am gasit sa fie defect.Asa ca am zis sa schimbe si flansa.

     Am mai vazut ca la acest model de flanse sa se strapunga acel orificiu de centrare si tija joaca in interiorul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel sa intamplat si in cazul meu Vasy ,acel orificiu din interiorul flansei a fost strapuns de catre axul termostatului si astfel temperatura lichidului de racire a crescut la cote alarmante. Sper ca dupa ce voi schimba flansa cu pricina sa nu mai am probleme cu sistemul de racire... am sa va tin la curent cu felul in care am sa remediez problema, acum deocamdata inca mai circul fara termostat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand axul strapunge orificiu, termostatul ramane 'blocat' pe inchis.De aici si temperatura crescuta la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu-mi amintesc de niciun ax pe acolo. Ori sistemul meu e complet diferit, ori batranetile mele isi arata coltii. :)

In we trebuie sa desfac chiulasa, incerc sa arunc o privire si pe acolo sa-mi aduc aminte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Prin ax se intelege tija termostatului. Cand termostatul vrea sa deschida, tija lui impinge intr-o bara transversala de plastic de pe flansa. Ei, tija asta, (axul), gaureste bara transversala si atunci tija nu mai deschide termostatul ca nu are cum sa faca contra. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahh, cred inteleg acum la ce se refereau colegii. Multam de lamurire

Totusi, la motorul meu ABD constructia termostatului este diferita. Tija aia nu impingea in nimic din afara termostatului.

 

Uite cum arata la ABD.

 

030121113_2.jpg

 

Dupa cum se vede, tija nu impinge in nicio flansa, ci in bara aia metalica din stanga, determinand deplasarea partii galbene (bronz?) spre dreapta.

Daca bara aia ar fi din plastic si ar fi prinsa pe flansa imi imaginez problema de care vorbiti. Asa este la voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este la aex si cred ca la modelele mai noi de motoare.Tija se impinge in orificiul barii de plastic din flansa.Acel orificiu este doar pe o parte si nu are voie sa fie strapuns, insa de la lichidul de racire fierbinte si de la batranete se distruge.

 

Modelul postat de tine il am si eu la ABS dar si la ABU.Este un model confectionat total din metal si nu are ce sa se rupa, probabil din aceasta cauza au trecut la cele din plastic.

 

Acesta este modelul de termostat cu flansa la aex.Se vede in flansa o traversa cu locas pentru tija termostatului

post-9672-0-98962300-1383294692_thumb.jp

post-9672-0-99112400-1383294701_thumb.jp

post-9672-0-50351900-1383294785_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

va salut am un golf 4 1,4 16 valve mie imi arata temperatura normal dar nu prea baga caldur acum lam dat afara si temperatura se duce tot la 90 de grade este ceva norma ? cine indica temperatura in bord termostatul sau senzorul de lichid racire? fara termostan nu mai am caldura cu termostatul pus imi indica pana la 90 de grade si fara el tot la fel ma puteti ajuta? v rog nu trece de 90 nici cu el pus nici fara el posibil sa fie chiulasa fisurata?

Modificat de stancalia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 90 e temperatura normala, termostatul se deschide la anumite grade si lasa apa sa intre in radiator pentru a o raci. Apa in bord ti-o indica senzorul de lichid de racire, termostatul e ca un robinet care se deschide la caldura. PS: posteaza pe aria golf 4 poate ai mai multe sanse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc acum am observat ca cam da si un pic de apa pe evacuare oare o fii condens sai garnitura de chiulasa  sau poate sa fie de la gpl ?merge si fara termostat dar nu am caldura deloc maine il schimb mai mentionez ca se tureaza singura oscileaza turometru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa de pe evacuare e condens, daca aveai probleme cu garnitura de chiulasa iti baga ulei in apa sau apa in ulei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am golf 3 cu motor 1.8. Am schimbat 2 termostate si tot nu creste apa mai multe de 70 in afara localitatii si maxim 80 in oras. Acum am un termostat wahler pe masina. Are cineva idee care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte probabil ca senzorul sa-ti indice aiurea. Inainte de a da banii pe piese este important sa verifici cu atentie.

Verifica cu VAGCOM ce temperatura are lichidul de racire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta Valentin are dreptete ,eu am fost Stan patitul. Senzorul de temp. apa imi indica in bord 90 grade ...iar la ecu - 53 grade ...asa incat amestecul era mult imbogatit de benzina si se ineca din incercarile mele repetate de a pornii in special iarna. Schimbat senzorul temp apa si totul acum este ok.  O diagnosticare cu VAGCOM este cel mai indicat ptr tine . :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constat ca baga foarte bine caldura cu ultimul termostat. Mai mult ca sigur e vreun senzor defect. Se intampla ceva daca o las asa si nu ii mai fac nicio diagnoza?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Daca iti permite bugetul ia termostat de la producatorul ce face si pentru original. Nu stiu cine produce termostat pentru AEE. Ca idee, cred ca Behr este o alegere buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wahler e 53 , sa zicem ca se incadreaza in buget , dar mai e un tip de wahler si costa mult mai mult iar diferenta dintre ele e doar o carcasa de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!