Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Verificarea termocontactului de la electro-ventilator

Termocontactul se verifica cand ventilatorul nu porne~te cu motorul fierbinte. Conditie de verificare: termostatul, radiatorul ~i capacul de inchidere ale sistemului sunt in ordine. Termocontactul electro-ventilatorului se afla in partea din stanga la jumatatea inaltimii radiatorului. Termocontactul are 2 trepte de comutare. La o temperatura ridicata el comuta ventilatorul la o

turatie superioara.

. Verificati siguranta nr. 19, daca este cazul schimbati-o.

Treapta de Culoarea Temperatura de comutare

comutare cablului conectat neconectat

1 rosu/alb 92 - 97" C 84-91°C

2 rosu/negru 99 - 105° C 91 - 98° C

+ rosu - -

Verificadti daca radiatorul devine fierbinte In special In zona termocontactului. Demontati stecar-ul termocontactului. La stecar conectati mai Intai clema + (plus) cu clema 1 (cablul ro~u/alb), ventilatorul trebuie sa functioneze la o treapta de viteza inferioara. Legati apoi clema + cu clema 2 (cablul rosu/negru). ventilatorul trebuie sa functioneze acum la o treapta de viteza superioara. Daca electro-ventilatorul functioneaza la tel In cere doua cazuri, Inlocuiti termocontactul. Daca ventilatorul nu functioneaza. respectiv daca ventilatorul functioneaza dear la o treapta de viteza. verificati cablurile electrice conform schemelor electrice. Verificati cablurile daca sunt fixate corect. Cuplul de strangere al termocontactului: 35 Nm. . Verificati noul termocontact daca functioneaza corect. Porniti si Incalziti motorul si lasati-I sa functioneze la ralanti, pana cand este cuplat ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,am si eu o problema cu siguranta de langa vasul de apa..din cate stiu este pentru ventilatoare..am gasito topita si nu stiu de cat este, sa o schimb.

Masina este gti 8v.

Daca ma poate ajuta cineva.

Si care ar fi putut sa fie cauza?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai varianta cu 2 sigurante, una este de 20A, cealalta 30A. Daca ai doar o siguranta este de 20A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar una am,multumesc frumos de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt ajutor :emthup: am verificat siguranta nr 19 care era ok, am verificat ventilatorul si functiona la ambele trepte, am inlocuit termocupla si acum functioneaza in parametri normali, nu mai face 100 de grade :icon_cheesygrin: . norocul meu a fost ca masina are un fel de fail-safe in unitatea aceea de comanda a ventilatoarelor ( cred ca numai masinile cu aer conditionat sau climatronic au unitatea asta, pt ca atunci cand pornesc a.c. porneau si ventilatoarele, este o cutie neagra situata sub vasul de expansiune ) si atunci cand temperatura lichidului de racire trece de 100 de grade ventilatoarele pornesc chiar daca termocupla este defecta.

tin sa mentionez ca pe tormocupla noua este stantat 84 grade, iar pe cea veche 95 la prima treapta si 102 la a doua

sper ca acest coment sa fie folositor si altora

salut..

mi-am inlocuit termostatul acum 3-4 luni si apoi mergea perfect...statea temperatura constanta la 90 grade... dar de saptamana trecuta observ ca acum ramane constant la 100 grade ... Oare nu indica chiar asa precis indicatorul de la masina,sau s-a stricat iara termostatu ?!

Multumesc anticipat

mie mi-se incalzea doar cand stateam pe loc, in mers revenea la 90 de grade ca lua aer in bot :D

1.pune mana pe furtunu de jos de la radiator, daca e rece inseamna k sa stricat termostatu care de obicei se blocheaza pe inchis, asa am patit eu iarna asta

2. daca toate furtunele sunt calde inseamana ca termocupla ventilatorului este stricata, inlocuieste-o cu una noua, costa 45 de lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cele cu clima asa au fost concepute ca at cand apa urca porneste si ventilatorul de clima sa raceasca mai repede, dar pana sa se inlocuiasca termocupla verifica si senzorul de temperatura de pe radiator poate avea fire intrerupte/oxidate sau chiar el sa fie mort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ady.celis punctul 2 nu-i intocmai corect, trebuie mai multi pasi de verificat. Pasii de urmat pana a schimba termocupla sunt in postul 701 (nu prea este clar acolo). Il mai postez aici odata.

post-44347-0-68892500-1335105389_thumb.j

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut eu sa inteleg ca daca :

1.Apa nu imi urca mai mult de 72-75 de grade pe oras.

2Termostatul +senzorul sunt schimbate de maxim 2 luni .

3Turatia imi sta undeva la 850-900 ture.

4Consumul crescut cu minim 1,5l/100km

Ar trebui sa incerc sa schimb din nou termostatul?oare sa nu lucreze cum trebuie si sa deschida prea devreme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 72-75 de grade cum este radiatorul fata de furtunele ce intra in el? (ma refer ca si temperatura, daca au aceeasi temperatura inseamna termostat blocat pe deschis). Caldura baga in masina? Cam in cat timp ajunge la 72-75 grade? Senzorul de temperatura dece l-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer am observat ca furtunul de sus este mult mai cald fata de cel de jos(cel din termostat),si de bagat caldura eu am impresia ca nu baga cum baga inainte.

Senzorul l-am schimbat ptr ca aceeasi problema o aveam si inainte...nu trecea de 70 de grade.

Mi-a fiert odata apa de la termostat si mi-a spart un furtun,si daca tot am schimbat termostatul(care ulterior a inceput sa deschida iar,dar nu total) am zis ca fac o treaba buna schimband si termostatul.

De ajuns la 70 de grade ajunge destul de repede..in mers in maxim 10 minute in conditiile in care afara sunt deja 20 de grade.

Si radiatorul am observat ca este destul de cald.

Modificat de TDI1.9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal radiatorul nu are voie sa se incalzeasca deloc pana la 87 de grade (la 87 este inceputul deschiderii iar la 102 este sfarsitul adica deschis complet). Furtunul de sus este mult mai cald pentru ca peacolo intra apa calda si pe cel de jos iese racita. Incearca sa o forjezi un pic intro zi sa o duci pana in 90 de grade, dupaia mergi usor, daca temperatura va scadea e clar termostatul blocat pe deschis (ia termostat Wahler cu deschidere la 87 grade, daca e masina din semnatura). In 10 min ar trebui sa-ti ajunga la 90 grade la cum este afara. Daca nu poti sa o aduci la 90 grade sa-ti afiseze este alceva. Si termostatele noi sunt defecte, stiu ca era un coleg peaici care schimbase vreo 3 pana a nimerit unu bun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi i-am pus carton in fata si i-am dat forja pe oras...si nu am reusit sa o duc mai sus de 75 de grade. Habar nu mai am ce sa ii fac...In mod normal banuiesc ca trebuia sa se ridice apa si sa porneasca ventilatorul dupa circa 30 de minute de mers pe oras..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo sunt probleme de afisaj, nu are voie sa nu poti sa o aduci la 90 grade, chiar daca termostatul este blocat pe deschis . Ori senzorul de temperatura exterioara arata eronat, ori ceasurile nu indica corect, cel mai bine ar fi sa pui sai faci un test cu VAGCOM sau (sa imprumuti niste ceasuri de la vrun prieten) sa vezi daca arata la fet temperatura de pe senzor cu ce iti afiseaza tie in bord, sa vezi care e defect (daca temperatura citita de pe testar este egala cu cea de pe ceasuri, senzor defect sau gresit cumparat; daca temperatura de pe ceasuri este mai mica fata de cea de pe testar ceasuri defecte. De pornit ventilatorul la TDI e destul de greu. Poti sa verifici termocupla si ventilatorul (facand scurt cu o sarmulita) conform postului 707 mai sus un pic. PS; Daca faci testul sau schimbi ceasurile sa-l faci cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am trecut si eu prin asta ... am avut termostatu stricat,si dupa ce l-am schimbat cu unul nou,s-a stricat termocontactu... parerea mea de NON-mecanic auto ... e sa schimbi termocontactu (daca zici ca termocupla "se invarte cand vrea") .. dar daca si dupa termocontact nou,face tot asa la 100 de grade ... urmatorul punct vizat este pompa de apa ... Nu intreba care e legatura cu pompa de apa,dar asa mi-a spus mecanicul mie odata . Sper ca o sa mearga treaba calumea odata cu termocontact-ul noi. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am intalnit o problema, putin ciudata zic eu, la motorul 1.4AEX al unui prieten.Avea probleme cu ridicarea acului la 90 grade cand mergea in afara cu masina.Am luat un alt termostat nou-Meyle, pus sus dar tot aceleasi simptome, in exterior coboara acul de la 90 la 65-70 grade.Verificat flansa de la termostat si era ok-necrepata/nefisurata.Luat flansa de pe masina am pus termostatul in ea si am observat ca acul termostatului este prea lung(~1mm-desi era inchis) si nu etanseaza cu flansa.Am fost la un magazin de piese auto, iar cel de acolo a spus ca termostatul este tot pentru motorizare de 1.4(probabil mai noi),dar nu pentru AEX.A2-a zi a adus un alt termostat nou (Behr) si intr-adevar avea acul mai scurt decat Meyle.L-am pus la flansa, statea perfect, etansa, 'parca de acolo era'.Punem sus pe masina, verificam si rasverificam sa fie totul bine, strangem suruburuile, completam cu antigel si dam cheie.In timp ce se incalzea am observat ca si furtunul de jos incepe sa se incalzeasca (in bord ~60-70grade).Am zis ca pana se aeriseste instalatie, bla,bla.Dam maxim caldura pe 2,3, pornim in afara localitatii, iar pe la vreo 70kmh,iar cade acul pe 65-70grade.Pe loc cu motorul pornit, caldura la max si ventilatia pe 4, nu are nicio treaba acu de la apa-sta la 90fix.Afara erau 17grade.

De ce cu ambele termostate, intra apa calda in radiator?Cel behr se portriveste exact in flansa, dar cand pun sus toate, furtunul de jos se incalzeste, trece apa.

Am ramas fara idei.

Masina are aer conditionat.Ce face acest senzor denumit - Comutator temperatura racire,are vreo legatura cu incazirea la 90grade? http://autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=24735&GrupaId=44&Subgrupanume=Comutator%20temperatura%20racire

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate temperatura de deschidere nu este cea buna pentru motorul asta , termostatele sunt cu deschidere la 84 si 87 grade, posibil ca pentru acest motor sa fie nevoie de termostat cu temp. de deschidere la 87 grd si cel achizitionat este cu deschidere la 84 grd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe termostat iar temperatura de deschidere este 87grade.Sa presupunem ca ar fi 84,oricum lichidul de racire nu are voie sa pice pe 70 grade, chiar 65

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aex fiind banuiesc ca e termostat d-ala de plastic ce vine undeva sub delcou. locul unde vine pus termostatul cum se prezinta? degeaba etanseaza in capat daca baza nu are un loc fix pe care sa impinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema nu stiu daca este legata de termostat sau de senzorul de temperatura, mai exact acul de la temp nu trece de 80grade pana acu ajungea si la 90 cateodata, caldura am in masina nici cand merg in afara orasului peste 100km/h tot la 80 ramane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dacro

aex-ul are termostatul de plastic, cu tija, situat mai jos de filtrul rotund de aer,nu cred ca este sub delcou.Daca te referi la motoarele abd/abu, acela este sub delcou,intr-un cot de plastic,iar termostatul la aex este undeva mai in spate.Ultima solutie este sa verific daca are unde sta capatul fix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Are cineva vreo solutie la probl mea ? sa stiu ce trebuie sa schimb termostatul sau senzorul de temp.. vag-com nu pot pune pt ca nu am ECU (cod motor 1Y)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta un termometru si masoara temperatura lichidului de racire cu motorul cald si atunci iti vei da seama ce ai defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat temp lichidului de racire cu un termometru, am pornit motorul cu busonul de la vas scos si temp de pe termometru corespundea cu ce aveam in bord cu 2-3grade diferenta dar cred ca e din cauza ca am bordul vechi si nu e foarte precis, am obs ca ventilatorul pleaca la 86grade(temp de pe termometru) si se opreste pe la 80-81grade(temp de pe termometru) e normal sa plece asa devreme nu era normal sa porneasca pe la 90-95grade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul pleaca doar daca lichidul de racire are>92 grade, iar termostatul este deschis-87 sau 84grade,depinde care este pe masina.Termostatul deschide prea repede, insa nu are voie sa porneasca ventilatorul pana ce temp apei nu trece de 90 grade.Posibil sa nu fie ok termocontactul de pe radiator si totodata termostatul.Verifica-le pe amandoua

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tind sa cred ca termostatul nu este ok, pentru ca in mers temp nu trece de 80grade doar daca stau vreo 10min la relanti atunci ajunge pe la 90 dar daca ma pun in miscare scade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!