Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Pune mana pe furtunele care iti intra-ies de la motor catre bord(calorifer).Daca sunt calde ambele situatia e buna.E posibil cand sa lucrat acolo,sau cand a bubuit caloriferul :lol: sa se fi deranjat clapetele care iti dirijeaza aerul cald spre interior.Iti place cox..bubuie caloriferu... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are voie sa bubuie nimic.Verifica furtunele daca sunt tari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura strict cu caldura daca baga sau nu, verifica daca ai estul lichid de racire in vas. e posibil sa fie putin si sa nu mai ajunga in caloriferul din bord. In principiu iarna e bine ca termostatul sa deschida la temperatura mai ridicata 87 grade.

eu am intalnit un caz in care s-a slabit arcul de la termostat si avesta se bloca, fapt pentru care nu se facea temperatura la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca eu am patit ce spui tu...am avut de parcurs vreo 30 de km(drum intins+oras) si pe ceas acul nu sa ridicat deloc+ca nici caldura nu baga.la intoarcere sa ridicat undeva la 75 si acolo a stat constant(incepuse sa bage si caldura bine).in rest,eu nici vara nici iarna,la drum intins nu vad apa sa treaca de 80....(probabil vara in aglomeratie mare dar ajunge la 92 porneste electroventilatorul, o scade undeva la 80 si nici nu mai urca dupa aia,sau si daca mai urca,o face foarte greu).termostatul este schimbat anul trecut si este de 84de grade(dupa original)g31.4ABD.si i-mi consuma benzina de rupe.o sa-i pun un termostat de 87 de grade,poate asa o sa o tin si eu undeva pe la 80 de grade.si o intrebare....cam in cat timp motorul trebuie sa ajunga la 90 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....cam in cat timp motorul trebuie sa ajunga la 90 de grade?

Depinde de mai multi factori: Temp exterioara: 0 grade sau 30; il turezi sau nu; in mers sau stationar; pompa de apa are palele integi sau sunt rupte;

Ochiometric cam in 10 minute trec de 70...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am motor 1.9d tip 1y / Ce marca termostat lichid racire este recomandat / Care este probabilitatea ca termostatul sa se blocheze pe pozitia inchis iar antigelul sa nu mai ajunga la radiator/ multumesc anticipat /

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibilitatea este de 50% pe deschis-50% pe inchis...depinde.Daca nu baga caldura si nu se ridica temperatura e blocat de deschis,daca se incalzeste excesiv si repede motorul este blocat pe inchis.BEHR ,Vernet,GATES,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema pe care 13 mecanici nu mi-au putut-o remedia...am o problema cu incalzirea in masina...atunci cand pornesc motorul si il las sa mearga in regim normal se incalzeste,acul de la temperatura urcand la 90 de grade,cand plec de pe loc scade brusc la 70 de grade si caldura nu mai am aproape deloc in masina....MENTIONEZ....radiator,corp termostat,antigel G12,calorifer nou plus 4 termostate noi aruncate aiurea.Nu pot sa imi dau seama de la ce e....daca ma poate ajuta cineva sunt dispus sa dau oricat numai sa mearga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de apa este in buna? nu are pale rupte?Ce se intampla cand dai drumul la caldura cu masina pe loc la relanti pe ultima treapta, scade temp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut..

mi-am inlocuit termostatul acum 3-4 luni si apoi mergea perfect...statea temperatura constanta la 90 grade... dar de saptamana trecuta observ ca acum ramane constant la 100 grade ... Oare nu indica chiar asa precis indicatorul de la masina,sau s-a stricat iara termostatu ?!

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aerisit-o dupa ce i-ai pus antigel? Ca banuiesc ca i l-ai schimbat. Scoate-i termostatul si mergi un pic cu ea fara. Daca se vede diferenta este clar ca trebuie altul. Altceva...mai poate fi garnitura chiulasei. Ti-a fiert motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La al meu 1,9 td aaz apa nu trece de 70 grade in ultima perioada. Cand am cumparat masina acum 2 ani statea undeva la 85 iar pe la 90, vara in oras, pleca termocupla. Ma intreb ce piesa este defecta: termostatul, ceasul de la apa sau sonda si cum pot verifica? Caldura am din belsug. Imi e teama sa schimb termostatul deoarece cunosc persoane care l-au schimbat si au avut probleme mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si e o problema cu masina. Aveam apa care statea la 70 de grade la drum intins dar cind ajungeam in oras dse ridica la peste 90 si intrau ventilatoarele. Dupa ce mergeam mai mult cu ea arunca apa din borcan. Am schimbat termostatul si acum la drum intins apa sta la 90 de grade, dar cind merg cu ea prin oras face aceiasi chestie ca inainte. Daca merg cu ea mai mult prin oras imi intra mereu electroventilatorul si la 2-3 zile borcanul de supraplin este gol. Nu stiu ce sa ii mai fac. I-am bagat o groaza de antigel pina acum. Motorul este 1.8 tip ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba garnitura de chiulasa si obligatoriu sa faci si planietatea la chiulasa,am patit aceeasi problema la acelasi tip de motor ABS 1,8,am schimbat garnitura dar nu am facut chiulasa si facea la fel,apoi am dat jos si rectificat chiulasa si nu am nai avut probleme.

Trebuie sa verifici si pompa de apa sa nu aiba paleti rupti.

Modificat de mihai_mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi defecta si sonda care comanda termocupla.Am patit sa fie defecta si nu pornea termocupla la timp.Cand opream motorul imi dadea apa afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla este noua. Tocmai am schimbat-o. O sa verific pompa de apa mai intai dupa care trec la chiulasa. Stie cineva cum se verifica pompa de apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie demontata ca sa vezi in ce state sunt paletii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee cam ce dimensiune trebuie sa aiba paletii ca sa fie in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am verificat pompa de apa. Este foarte buna. Trec la chiulasa. Va anunt daca e ceva nou. :mad:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva vreun termostat care deshide la 80?(pentru ALe-tdi).

Acum am unul cu deschidere la 87.E bun,dar la vara ma gadesc ca va fi prea "fierbinte".

Modificat de golf3ale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. motorul tau in catalog e doar cu deschidere la 87. Daca termocupla de pe radiator e ok, daca ventilatorul functioneaza, nu ai de ce sa-ti faci probleme.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toti,

O parere as cere. La motorul meu, 1,9 TD AAZ, sta temperatura la 90 de grade indiferent ca ii canicula sau ger afara, termocupla porneste,termostatul deschide(testat cu mana pe furtun), pompa de apa Hepu are 2 ani, caldura este in masina. Functionare corecta fara probleme.

Singurele ocazii cand am totusi probleme ii cand urc pe drumuri grele, gen transfagarasan, drumuri de acces spre pârtii(Straja, Madaras), in general pante la care poti numa 1 si a 2, viteze mici. Pe drumurile astea temperatura urca la 100 poate si 110,trag pe dreapta si las la relanti sa se linisteasca.

Acum intrebarea:) Ce ii de facut? Ce sa verific sa imi dau seama de problema?

Ii posibil sa fie sub-dimensionat sistemul de racire pe motor? la solicitari extreme sa nu mai faca fata?

Voi ati urcat cu masinile voastre astfel de drumuri si daca da, sta temperatura cuminte?

Mersi de ajutor.

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu iti lucreaza termostatul corect sau ai pe masina unul care deschide la o temperatura mai mare,mai trebuie verificata si termocupla daca cupleaza treapta a doua,alte cauze ar mai fi - radiator infundat si paleti de la pompa de apa rupti daca sunt din plastic.Eu am motor pe benzina si am mers in conditii spuse de tine si nu am avut probleme de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cum pot verifica/ testa termocupla aia? cand sunt in trafic si e aglomerat si se merge bara la bara apa ajunge la 100 de grade, sta asa cateva minute dupa care pornec ventilatoarele si revine la 90 si povestea se tot repeta la infinit. termostatu l-am schimbat in iarna k a decedat in drum spre munte si am fost nevoit sa merg cu geam deschis si caldura la maxim :( senzoru de temperatura cred k functioneaza ok, ventilatoarele merg la ambele trepte ( le-am probat cu un fir in locul termocuplei)

cat a fost mai frig afara nu am experimentat asa des acest fenomen, dar de cand a dat caldura se tot incinge mereu :(

sa fie termocupla, sa se fi defectat de knd am avut termostatu stricat sau "Unitate comanda, ventilator electric (racire motor)" cutia neagra de sub vasul de expansiune in care intra doua mufe ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!