Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Cand incepe sa porneasca termocupla radiatorul este cald? Sau nu e cald pana incepe sa porneasca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Tine cont ca pe vremea asta radiatorul se raceste foarte repede.Ar trebui sa controlezi furtunul din partea inferioara a radiatorului atunci cand apa iti este la 90 de grade si crezi ca termostatul e deschis.Apa circula dinspre partea inferioara a radiatorului spre partea superioara a acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi sta la 90 dar furtunul dinspre termostat e rece. cand porneste ventilatorul e fierbinte tot radiatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad Boy pai at nu e nici o problema la tine e ceva normal ce se intampla si nu tot timpul daca temp sta la 90 de grade inseamna ca si termostatul trebuie sa fie deschis.Daca nu ma insel la tine senzorul de temp e am plasat pe undeva pe la chiulasa unde temp se ridica cel mai repede.Daca vrei intradevar sa fi sigur ca si termostatul iti deschide mergi cu motorul un pic turat sau tureaza-l la relanti 2-3 min dupa ce apa iti ajunge la 90 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles treaba cu 90 grade. chestia care ma nedumereste pe mine este de ce pe ceasuile vechi imi statea la 70 grade tot timpul(cand o lasam la relantiu ca sa creasca temperatura apei, deschidea termotatul si abia cand pornea electroventilatorul imi arata in bord 90 grade)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

testeaza cu vagcom-ul temperatura apei si vezi daca ceasu in bord iti arata bine , parerea mea logica e ca unul din ceasuri nu merge bine , asa afli si care merge si la ce temp iti creste apa

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat treaba asta,asa arata ceasurile mai noi,90 in oras si in afara,iarna sau vara.Nu de ce sa iti faci probleme.Asa aratau si ale mele inainte sa le schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conteaza grosimea garnituri (inelului de etansare) , daca am cumparat una de 4 mm e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul habar n-am cat de groasa trebuie sa fie acea garnitura, numai fii atent sa n-o strangi prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi sta la 70 orice as face.Termostat nou,bun,senzorul la fel,antigel nou G12,instalatia curata fara dopuri sau mizerie,caldura cata vrei;am ceasuri cu parghie.Nu am ajuns la un vag-com sa vad temperatura apei,dar cred ca e ok.Termocupla porneste cand trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, am schimbat azi termostatul la un golf (are 92.000 km reali!!!) deoarece proprietarul se plangea ca nu da caldura in masina si in trafic creste apa la 110 grade adesea.

Acum cu noul termostat caldura este ca la ea acasa dar am o nelamurire: in relanti apa creste la 99 102 grade apoi porneste termocupla si scade pana la 92,7.In mers temperatura oscileaza intre 90 si 93 de grade (mers cu a 3-a in rampa).Este normal ca in relanti sa creasca asa mult apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura masurata cum? Cu VAG-COM?

Pare perfect normal. la ralanti lipseste curentul de aer care ar trebui sa raceasca radiatorul, e normal sa se incalzeasca mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Vali, cu vag-ul. Asa i-am zis si eu italianului care are masina ca in relanti e normal sa cresca mai mult apa si sa o raceasca electroventilatorul, iar in mers datorita curentului de aer sa nu mai fie probleme. Am pus termostat WALLER la aceasta masina, iar eu la masina mea am pus BEHR si mie in relanti apa urca pana la 97 dupa care scade, rar apuc electroventilatorul sa functioneze.

p.s. am observat in lichidul scos din motor ca sunt prezente impuritati cred din cauciuc destul de mari ca si fragmente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numele corect este WAHLER. De curiozitate am cautat prin rezerva de piese si am dat de 2 termostate Wahler. Unul avea stantat semnul vw/audi, celalat nu. Ambele made in Germany. E clar, primul este dedicat VW al doilea este Ma intreb daca sunt ceva diferante intre cele 2. Constructiv, difera un pic doar la nivelul unei saibe, dar in functionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fierbele, paul. Baga un termometru si noteaza. Trebuie luat in considerare si vechimea termostatului. Minunea aia din interior oare se degradeaza in timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul_ral - acum ma uit la termostatu vechi si se pare ca tot WAHLER este , are emblemele de vw si audi si mai scrie asa 02 95 - care banuiesc ca data fabricatiei , 84*-grade si o serie , caut seria si dau de termostat si aflu si ceva ce nu stiam , motorul ABD a fost pus si pe Cordoba din 94 pana in 99 :( : http://www.yiparts.com/Part/en/SCWRA . Pe cel nou din pacate nu am cum sa il caut dupa serie pt ca scrie numai pe el pe cutie nu am gasit dar am cautat dupa codu de bare si am gasit ceva , se pare ca cel nou deschide la 87 de grade (http://sklep.expolmozbyt.com/termostat-vw-87c-golf-vento-pa-4.html) deci posibil asta este diferenta dintre ele !

aviz amatorilor : am gasit termostate WAHLER si de 70 si 80 de grade asa ca verificati ce cumparati sa nu va dea vreunu teapa la magazin!

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat azi un termostat nou pe masina , terbuie sa aerisesc circuitul cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal circuitul se aeriseste singur dupa ce se deschide termostatul, dupa care tu trebuie sa completezi daca este nevoie lichidul de racire pana la nivelul indicat pe vasul de expansiune.

Modificat de taz21
Numai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si pe cel montat pe masina mea apareau semnele vw - audi si made in Germany, fara nici un cod.Deschide la 87 de grade si motorul se comporta super (se incalzeste repede dupa care oscileaza in jurul lui 90 de grade indiferent de modul in care merg, si ce am observat de cand am schimbat termostatul ca termocupla nu prea mai intra in actiune (e si normal avnd in vedere temperatura apei).Cat despre consum nu cred ca se simte asa tare, mai ales acum ca vremea si-a mai revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si eu cu noutati. dupa cum spuneam in post #258 cand porneam ventilatorul la caldura temperatu scadea de la 90 pana pe al 70-80 depinde pe ce treapta reglam ventilatorul si nu mai ajungea la 90............

am schimbat termostatul. am dat pe el 37 de lei- marca WAHLER . rezultatul: acum temperatura sta la 90 de grade chiar daca dau drumul la ventilator la caldura la treapta 4; caldura in masina baga super, nu ca inainte. instalatia se aeriseste singura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aceeaisi problema o am si eu termostatul (asa cred). Am cumparat unul WAHLER 37 ron, made in Germany.

Problema e in felul urmator. Vara in oras temperatura ajunge in 2-3 minute la 90 grade, pana aici totul bine. Daca plec in afara orasului apa nu trece de 70 grade. Iarna in oras daca merg vreo 1h ajunge apa la 90 grade, in afara orasului tot nu trece de 70. Deci indiferent de anotimp in afara orasului apa nu trece de 70 grade, tin sa mentionez ca si iarna si vara baga caldura super bine. Sa fie termostatul blocat pe deschis (nu am apucat sa il dau jos), oricum de indicat eu zic ca indica bine acul deoarece daca nu functiona in parametrii normali nu imi indica in oras 90 de grade.

Mi-a spus cineva care are un opel ca si lui in afara orasului nu ii trece apa de 70 grade si ca asa trebuie sa fie dar mie mi se pare o aberatie. Atunci de ce mai e pus termostatul pe masina? Nu trebuie sa tina apa in motor pana la 87-90 grade iar apoi sa ii dea drumul si sa o preia pe cea din radiator?

Astept sfaturi in legatura cu problema mea, si corectati-ma daca gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceiasi problema o am si eu si nu-i dau de cap, in sensul k nu imi trece apa de 80 de grade dar caldura am. legat de ce ai zis si tu, daca iti ramanea termostatul blocat pe deschis tremurai in ea de nu stiai ce-i cu tine pentru k am patit eu :rolleyes:.. nu stiu de ce nu vrea sa imi stea in 90 cu toate ca termostatul l-am luat nou si scria pe el ca deschide la 84 de grade. daca gasesti problema anunta-ne si pe noi. bafta :)

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ceva probelem cu termoastatul.Totul a inceput acum 1 an si ceva cand termoastatul a ramas blocat.Am incercat sa dau jos termostatul si am avut surpriza sa se rupa suruburile in carcasa de plastic unde vine termostatul.Am comandat tot ansamblu cu termoastat si l-am pus sus.A mers o perioada ok ...ajungea apa la 90.Dupa o vreme a inceput sa nu mai ajunga apa la 90 nici vara decat daca stateam pe loc.Am zis ca poate ii dus termostatul...am luat alt termostat.Dar problema persista si apa in oras rar ajunge la 70 de grade iar inafara nici nu se ridica indicatorul de la temperatura.Tin sa mentionez ca acel capac care tine termostatul in piesa de plastic (si termostatul ii modelul din plastic) nu etanseaza perfect si cam la 2000 de km imi pierde pe acolo 100 ml de antigel.Vad asta deoarece tot timpul ii ud sub termostat.Ce ma enerveaza este ca motorul nu ajunge la un regim normal si la relanti turatia ii cam 1000 rot/min.Cand apa ajunge la 90 ii cam pe la 780-800 rot/min.Ce sa ii fac?M-am tot gandit oare care ii problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti hai sa facem un circuit al apei in masina ca asa nu ajungem la nici un rezultat. Deci, pleaca apa de la robinet...jk

Sa incepem de undeva: Avem motorul, radiatorul si caloriferul. Pompa si termostatul. Despre cititoarele de temperatura si racirea din ventilator (termocupla si ventilatorul) vorbim separat. Sa incepem de la pompa ca ea pune apa in miscare. Deci, pompa trage/pompeaza apa dinspre motor? spre ce?

Face cineva un desen?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!