Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Salutare to all. Am si eu un Golf 3 1.9 TDI motor 1Z si cred ca am si eu probleme cu termostatul. La bord creste temperatura foarte incet...si nu trece niciodata de 75 de grade. Caldura baga ok si relantiul e undeva pe la 900 RPM. Mi-ati putea spune si mie unde se afla termostatul la tipul meu de motor...cat costa unul si ce tip sa imi cumpar...daca e ala de vina? Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) la fel am patit si eu - cel mai probabil, a ramas blocat pe deschis...

schimba-l repede...nu ai observat si consum marit ?? :)

pentru motor afn, eu am platit 45ron

vezi cum si unde il schimbi...daca ai A/C, e problema mare....... :)

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Nu am A/C. Consumul intradevar e aproape dublu...probabil datorita faptului ca motorul merge sub temperatura optima de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de termostatele QTH? Sunt ok? Am gasit la 38 RON si nush cat sunt de ok. Are careva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare to all. Am si eu un Golf 3 1.9 TDI motor 1Z si cred ca am si eu probleme cu termostatul. La bord creste temperatura foarte incet...si nu trece niciodata de 75 de grade. Caldura baga ok si relantiul e undeva pe la 900 RPM. Mi-ati putea spune si mie unde se afla termostatul la tipul meu de motor...cat costa unul si ce tip sa imi cumpar...daca e ala de vina? Multumesc mult.

75de grade e excelent pentru temperatura de afara.cat de greu ajunge la temperatura asta depinde de cum folosesti masina.nu te baza pe asta.daca iti baga caldura,stai flex,nu umbla la termostat.

Daca termostatul ar fi blocat,ar trebui ca pe frigul asta sa ai temperatura care fluctueaza foarte mult intre oras/infara orasului:gen 50-85

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e normal 75 grade ....

eu aveam aceleasi probleme cu temperatura si am schimbat termostatul

acul sta acu fix la 90 indiferent de viteza de deplasare sau temperatura exterioara iar de incalzit se incalzeste in 3-5 min

deci...

Modificat de mihai8888
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie termostatul si la mine?Sau bordul?Acul nu trece de primele liniute,decat daca stau pe loc mai mult,dar caldura imi da foarte bine,iar la 90 si ceva de grade pleaca termocupla,deci ar fi totul ok,senzorul de apa e nou,Hella,parca se ridica ceva-ceva fata de cel vechi,care nu misca,decat iarasi cand stateam pe la semafor.Ce sa fie?Ce marca de termostat ai,Mihai8888?Ai vreo poza cu cutia,sau un cod?

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75de grade e excelent pentru temperatura de afara.cat de greu ajunge la temperatura asta depinde de cum folosesti masina.nu te baza pe asta.daca iti baga caldura,stai flex,nu umbla la termostat.

TOTAL gresit! 75 de grade nu e deloc ok. Temperatura optima de functionare a motorului este de 90 de grade. Sub aceasta temperatura ai consum mai mare si uzuri mai mari ale diverselor componente.

Pentru cei care aveti dilema asta, respectiv nu stiti daca e bordul sau termostatul, va sfatuiesc sa faceti o testare in mers cu Vag-Comul. Respectiv stati pe loc pana masina ajunge la 90 de grade (cu Vag-Comul conectat pentru a putea vedea temperatura exacta a motorului in Measuring Blocks) dupa care mergeti in regim normal (pe un drum din afara orasului - 2-3 km sunt suficienti). Daca este problema cu temostatul o sa vedeti ca temperatura indicata in Vag-Com o sa inceapa sa scada. Im mod normal termostatul se inchide la temperatura de 87 de grade. Daca temperatura voastra scade sub aceasta valoare eu va sfatuiesc sa schimbati termostatul. Testul e valabil si pe timp de iarna si si pe timp de vara. La fel scade temperatura. Nu merge efectuat in regim de oras deoarece acolo mai mult stai la semafoare :)

Exact la fel am patit si eu: in oras imi statea batut pe 90 de grade ceasul dar inafara, la un drum de Cluj-Sibiu imi scadea temperatura motorului pana la 30-40 de grade (pe timp de iarna) in mers => motor rece, consum mai mare, uzuri mai mari, nu raspunde cum vrei la pedala, etc. Dupa ce am schimbat termostatul (cel pe care l-am dat jos era vizibil blocat pe deschis) temperatura apei imi ramane batuta in cuie la 90 de grade, indiferent daca merg cu 10 km/h sau 130 km/h. Asa e si normal sa se intample.

Spor si succes in rezolvarea problemelor :rolleyes:

Later Edit: Eu am pe masina termostat Behr. A costat vreo 50 de lei si este identic cu cel pe care l-am dat jos, tot Behr, care avea inscriptionata pe el data de fabricatie a masinii (deci era termostatul original).

Modificat de floss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TOTAL gresit! 75 de grade nu e deloc ok. Temperatura optima de functionare a motorului este de 90 de grade. Sub aceasta temperatura ai consum mai mare si uzuri mai mari ale diverselor componente.

cu tot respectu:Stiu ca temperatura optima de functionare ar fi 90,dar in nici un caz consumu nu e influentat la 75,doar de la 60 in jos.Nu e dracu asa de negru.Eu am scos consum de 5,5 cu temperatura la 75-80.Asa e termostatu probabil,mai de vara.Si daca ar inchide corect la 87 de grade,daca cobori o panta mai lunga,pe frig,in frana de motor sau nu,temperatura tot scade pe la ~70 de grade.N-are cum...Pentru ca motorul nu mai e in sarcina,arderea e slaba,combustibilul injectat e foarte putin,bate aer rece in motor,de la viteza,deci scade temperatura,imposibil sa ramana tot 90,chiar daca circuitul mare e inchis.

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam lunga ar trebuis sa fie panta aia sa ti se raceasca asa de mult motorul.

voiam sa mai adaug faptul ca la mine termostatul original a fost wahler, eu am pus behr(cu deschidere la 87) si m-a dezamagit un pic in sensul ca imi tine motorul cam la 80 de grade. acceptabil zic eu incat sa nu merite efortul sa il schimb din nou, dar nu ideal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fi fost termostatul stricat din prina si sa nu s inchida suficient pt 90oC. trebuia sa-l verifici cu testul cu apa fierbinte sa vezi daca s inchide bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema cu un termostat pe motor 1.6 abu. temperatura se ridica la 70 de grade in mers in oras sau afara iar cand stau pe loc ceasu urca la 90 95 si porneste ventilatorul de pe radiator. caldura baga. am verificat furtunele dimineta cand incalzesc motorul si cel care intra sus in radiator se incalzeste cel de jos nu iar cele cale duc la borcanul de nivel sunt si ele calde. nu stiu ce as putea schimba pt ca sa imi incalzeasca motoru curect si sa imi indice temp apei pe ceas la 90'' asa cum e corect .... adaug ca am impresia unu consum 11% 12% in oras iar pe un drum mures constanta nu sa ridicat temperatura la 90 de grade decat in ploiesti dupa 5 km de mers in trafic intens si semafoare apoi dupa iesire iar 70... ce ar putea fi ?

Modificat de razvan_30oct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cred ca vrei doar o confirmare pentru ceva ce banuiesti deja: termostat defect. te incadrezi la perfectie.

chestia ca "baga caldura" nu trebuie sa te descurajeze deloc, e normal sa bage caldura pentru ca apa se incalzeste mai mult de 20 de grade(temperatura la care sa zicem ca nu ai observa caldura).cred ca apa sta la minim 40-50 de grade chiar si atunci cand termosatul e deschis, asta in functie si de temperatura exterioara si trafic. deci e normal sa dea caldura , asa mi se intampla si mie.

testul cu furtunele ar trebui facut cam asa: cand motorul indica pe ceas cam 70-75 pui mana direct pe radiator(cum scrie si in manual, atentie la ventilator, sa nu porneasca). este o temp suficienta incat sa se observe lejer caldura, dar prea mica pentru deschiderea unui termostat cat de cat bun. de ce pe radiator? 1) furtunele se mai incalzesc si prin conductie termica, de la motor. 2) datorita materialului radiatorului, mie mi se pare ca se sesizeaza mai usor temperatura (iarasi conductia termica, dar catre mana, si pentru a sesiza cat mai corect e bine sa fie cat mai mare. de ex: e foarte usor de aproximat temp unui metal, mult mai greu a unui ghem de lana. cauciucul sa zicem ca e intre). binenteles ca in cazul de mai sus, radiatorul trebuie sa fie rece.

posibil sa fi fost termostatul stricat din prina si sa nu s inchida suficient pt 90oC. trebuia sa-l verifici cu testul cu apa fierbinte sa vezi daca s inchide bine

stiu ca trebuia, dar nu am avut termometru. il mai schimb peste vreo doi ani ca nu e greu.

Modificat de printul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut un VAG-COM test si dupa vreo 10-15 min de mers la relanti o urcat apa la 90 de grade. Am facut o tura prin oras cu VAG-COMUL in dreapta si temp fluctua intre 85-90...deci cred ca termostatul ar trebui sa fie ok. La bord imi indica insa 70 de grade...nush care poate fi cauza...De consum...VAG-COM imi indica la relanti 0,34 l/h si pe la 2000 de ture 4,6 l/h. Teoretic ar trebui sa fie ok...dar totusi mie la bord imi scad foarte repede liniutele alea de la consum. Care ar putea fi cauza?

Rectific...liniutele de la indicatorul de motorina. :icon_thumright:

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am mai zis, din cauza ceasurilor de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti!

in conditiile meteo actuale (0grade) cam cat ii ia motorului la relanti sa ajunga la 90grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel ca si PMG imi sta si mie ceasul la un 90 de grade pe loc iar in mers imi scade pe la 70-75 dar daca inchid caldura din masina apa imi urca fix la 87 de grade fara sa mai scada, asta bineinteles pana dau drumul la caldura si am obs chestia asta la multe golfuri Diesel chiar si passaturi cam din aceeasi perioada `94-`96. Sa fie si la mine termostatul de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel ca si PMG imi sta si mie ceasul la un 90 de grade pe loc iar in mers imi scade pe la 70-75 dar daca inchid caldura din masina apa imi urca fix la 87 de grade fara sa mai scada, asta bineinteles pana dau drumul la caldura si am obs chestia asta la multe golfuri Diesel chiar si passaturi cam din aceeasi perioada `94-`96. Sa fie si la mine termostatul de vina?

Mie mi bord imi sta tot timpul la 70 dupa ce se incalzeste...ori de la senzor ori de la ceasuri... :) Numai VAG-COM indica 90.

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de taz21
A doua oara warning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie termostatul si la mine?Sau bordul?Acul nu trece de primele liniute,decat daca stau pe loc mai mult,dar caldura imi da foarte bine,iar la 90 si ceva de grade pleaca termocupla,deci ar fi totul ok,senzorul de apa e nou,Hella,parca se ridica ceva-ceva fata de cel vechi,care nu misca,decat iarasi cand stateam pe la semafor.Ce sa fie?Ce marca de termostat ai,Mihai8888?Ai vreo poza cu cutia,sau un cod?

O parere,va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura (verifica si mufa lui) sau ceasurile. Incearca prima oara senzorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul de temp. din bord l-am rezolvat sa indice temperatura corect (cu o toleranta de +/- 3 grade) dupa ce am schimbat initial 2 senzori de temperatura si termostatul. Am demontat ceasul ptr. temperatura si am vazut ca pe spate are posibilitatea de corectie (asa numitul corector de zero care se gaseste la mai toate instrumentele de masurat analogice).Se pare ca acesta face mai mult de atat, in sensul in care cu ceasul montat si cu vag-ul conectat regland acel surub (de fapt o tija de plastic hexagonala) l-am adus la aceeasi indicatie cu vag-comul. Iar cand am oprit masina, acul ceasului de temperatura s-a dus frumos la zero.Am observat pe vag ca temperatura apei variaza intre 88 si 100 de grade. Aceasta operatiune am facut-o de 2 saptamani si in prezent masina se comporta ok, ceasul in bord merge "ceas", termostatul face diferenta fata de cel vechi (masina se incalzeste mai repede iar apa sta in limitele indicate mai sus) si se simte si la consum !

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult ! atunci o sa cumpar un termostat ca sa protejez motorasul! MERCI MULT! va anunt in weekend ce efecte o sa aiba acul dupa ce il schimb!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa va spun cum se manifesta si la mine si rog pe cineva priceput sa imi dea niste sfaturi , il schimb si eu sau nu ? apa urca la 90 numai in trafic (in Ploiesti) sau cand stau pe loc vreo 10-15 minute , in mers insa scade , scade mult pe DN1 (fac naveta zilnic pe DN1) in mers azi la 90km/h afara cred ca sunt -4 grade si temp apei este SUB 70 grade ! e ok ? il schimb ? ce se strica daca nu il schimb ? cat de repede trebuie sa actionez ? de unde il iau gasesc eu , autokarma sau motormania tre sa aiba ..

PS: dati-mi va rog cateva indicatii si pentru antigel , de care ? ce nivel ?

PS2: asa de greu se deschide capacu ala de la vasu de expansiune? are cineva o metoda mai buna ? cred ca ajung sa dau cu ciocanu in el....

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut alex aceiasi problema o am si eu am inteles ca parametri de functionare ai motorului ar fi pe la 87-90 de grade asta insemnand consum optim si uzura normala. eu am hotarat sa il schimb macar pe iarna asta sa fiu sigur ca racirea/incalzirea functioneaza ok. ar mai putea fi senzorul de temperatura sau acele ceasului care indica temperatura. dar cel mai sigur ar fi termostatul de verificat si de asemeni termocupla ( ventilatorul de pe radiator )

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de taz21
A doua oara warning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbati-va termostatul si reveniti cu impresii!!!voi chiar nu cititi nimic de pe topicurile astea????? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!