Jump to content

Tuning 1.8T


toni
 Share

Postare recomandată

americanii au piese super ieftine pt 1.8 turbo cu 3000 de $ ti-l faci de 350-400 hp.Interesant ca ei lucreaza mai mult cu garreturi decat cu ihi sau kkk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    156

  • Jacku

    64

  • Nautilus

    48

  • insanity

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

:P

un nou tip de DV

dsc00062m.th.jpg dsc00066t.th.jpg dsc000671.th.jpg

©seatcupra.net

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce face dv-ul asta in plus?are si rol de blow off?ar fi super sa si recircule dar sa si dea putin afara..atat pentru sunetul ala demential :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca are rol de DV,ca tot pe amsini alergate e pus, carora un BOV nu le-ar prinde bine...

e doar o noua moda, sa zicem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

referitor la 1.8T si BOV, din cate am vazut, cei de la Forge au scos un Kit de relocare a BOV-ului/DV=ului

http://www.forgemotorsport.com/content.asp...duct=FM225DVRLK

a experimentat cineva asta?

este adevarat ca eficienta lui este atunci cand este montat inainte de gura de admisie din mai multe considerente...sunt curios cum reactioneaza pe masina si cat FAsss face :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca pe 2.oTFSI si-a mai pus lumea kituri de realocare...dar nu stiu exact eficienta lor.

oricum, daca o sa comanzi tu, cred ca ma bag si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutati-ma va rog cu un sfat... de unde imi iau si eu un intercooler pt auq-ul meu? Nu sunt dispus sa dau 50 de milioane pe cel de la Forge. Am tot cautat unul asemanator cu cel vandut de vestititul brand dar nu am gasit... Stiti pe cineva in bucuresti care face si monteaza intercoolere? Multumesc

PS Singura varianta acceptabila pt un BOV pe 1.8 T este varianta oferita de forge cu relocarea lui. Am incercat amandoua modelele de la ei pt 1.8 T montate in locul celui original si la amandoua am avut pierderi de putere... intr-adevar sunetul este super dar fiind mai important ca masina sa traga bine le-am dat jos.

Modificat de insanity
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pm!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS Singura varianta acceptabila pt un BOV pe 1.8 T este varianta oferita de forge cu relocarea lui. Am incercat amandoua modelele de la ei pt 1.8 T montate in locul celui original si la amandoua am avut pierderi de putere... intr-adevar sunetul este super dar fiind mai important ca masina sa traga bine le-am dat jos.

BOVul nu este acceptat oricum de 1.8T, citeste topicul asta de la inceput.

ceea ce are nevoie 1.8T este un DV, si adibose vorbea despre re-alocarea acestuia.

DV nu este acelasi lucru cu BOV.

legat de intercooler, sunt si alte optiuni mai ieftine, dar acum depinde si la ce calitate vrei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele noastre 1.8T (ca si G60-ul) sunt echipate de fabricant cu un mic artificiu folositor atunci cand avem de-a face cu presiuni turbo mari si temperaturi mari de functionare: supapele de evacuare cu sodiu. Functioneaza prin topirea sodiului din interior la temperaturi mari, absorbind o parte din energia termica si astfel prevenind deformarea supapei.

Pe de alta parte, in cazul utilizarii de kituri turbo masive pentru >400 CP se recomanda prelucrarea chiulasei si inlocuirea supapelor de evacuare cu unele din inox cu diametru mai mare al "cozii".

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii tu ceva dar nu stii tot:) .Nu doar inlocuirea supapelor aduce mai mult aer in motor ci si marirea gaurilor si a tot traseului de prin chiulasa.In schimb trebuie intarita acea chiulasa pentru ca spatiul intre gauri se micsoreaza si exista sanse mari sa crape pe acolo.Exista un tratament pe baza de carbon care se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Publicul cunoscator" recomanda inlocuirea supapelor nu atat pentru o mai buna circulatie a gazelor ci motivand ca dincolo de un anume prag nici macar sodiul nu mai e suficient pentru a proteja supapa de temperatura gazului de evacuare si supapele "se ard" sau se rup in punctul unde sunt sudate... nu sunt tentat sa-i cred fiindca temperaturi de peste 980 de grade ale gazului de evacuare se intalnesc la motoare functionand cu un amestec extrem de sarac (un turbo enorm, softul nu a tinut cont de limitele injectoarelor etc) si e preferabil sa te asiguri lasand un consum ceva mai mare de benzina...

In orice caz, e un artificiu tehnic interesant. Ferrari si multe alte companii italienesti au folosit aceeasi tehnica de la inceputul anilor '60 pana la mijlocul anilor '80, iar in prezent se foloseste pe 5.2 V10 FSI de pe Audi S6, S8, R8

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sebastian-florin

a reusit sa faca cineva pana acum un bov de la forge "spltr" sa fie 100% atmosferic? sunt curios daca da si ce modificari a facut...

la mn e si recirculabil si atmoferic. cand il fac doar atmosferic masina intra in safe mode si are variatii la relanti :icon_thumright:

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

M-am gandit sa impartasesc niste informatii interesante, pe care le-am aflat la un sprit in compania unor prieteni. Dupa ceva povesti si filmulete cu talentatul pilot de WRC Gigi Gally, au ajuns sa-mi recomande un tuning ieftin si "must have" pt intercooler. Initial am ras putin, dar vazand ca isi sustin serios cauza, m-am decis sa pun in aplicare, sa vad daca intr-adevar se simte vreo diferenta. Ideea pe care mi-au sugerat-o dansii a fost montarea unei duze de parbriz in fata la intercooler care sa il umezeasca. Initial nu am inteles rostul, dar fizica elementara de clasa a IX-a m-a contrazis. Intercoolerul umezit, in contact cu aerul se raceste, si este foarte sesizabila diferenta.

Am iesit din curte cu o o sticla de apa, am scos grila de la spoiler. si am inundat agregatul.Am plecat in teste la o tura, intorcandu-ma cu un zambet in coltul gurii.

Interesant este faptul ca acest sistem , din cate am inteles, se foloseste in continuare la unele competii de catre echipe care nu sunt sustinute financiar de catre sponsori, si ca ar mai exista un sistem de racire pe baza de freon.

In momentul de fata astept sa-mi achizitionez o duza de parbriz, ceva furtune si un "teu" cu robinet pentru a putea folosii ori numai stergatoarele,ori numai stropitoarea pt intercooler.

Distinse salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sistemul asta e ceva stock pe subaru WRX STI :icon_thumright: cu buton de spray..tot tacamul.de ceva timp incoace. si merge perfect. un alt exemplu, aveam niste cunostiinte care vara cand se alergau cu STIuri, puneau gheata pe intercooler (la STI e montan deasupra motorului, plan, sub capota) si asa mergeau.

http://www.clubwrx.net/forums/engine-perfo...er-sprayer.html

http://www.clubwrx.net/forums/engine-perfo...er-sprayer.html

https://www.subarugenuineparts.com/images/Picture%20005.jpg

http://www.powerlabs.org/images/waterspray.jpg

si eu sunt interesat de un asa sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi sistem este desemenea stoc si pe Mitsubishi EVO VIII, iar partea cu duza de spalator parbriz da rezultate bune singura problema este ca se consuma destul de repede apa din rezervorul pt. spalator :cheers:

@insanity - o varianta mai ieftina este sa cumperi un intercooler cu dimensiunile 550X180x65 de exemplu care costa cam 550-600 RON + traseul de admisie reconfigurat peste motor ( daca vei folosii configuratia de serie va devenii mult mai lung traseul si implicit turbo-lag mai mare) si ai nevoie de teava de 63mm grosime in jur de 1.5m, trebuie sa pastrezi din traseul de serie iesirea din turbo care este un cot de teava cu diametru de 54mm pe care cot se gaseste si teava conectoare pt. DV, ai nevoie de un cot la 90 grade cu o intrare de 51mm si iesire de 63mm, 4 coturi la 90 de grade cu diametru de 63mm, un cot "U" cu diametru de 63mm, 2 cuple de legatura de 63mm si in jur de 15-16 coliere de 63mm si un colier de 50mm. de asemenea trebuie relocat senzorul de presiune care de serie este montat pe intercooler, acesta va avea nevoie de un soclu pe teva de admisie, acesta poate fi confectionat astfel:

- se gaureste teava cu un burghiu cu grosime asemanatoare cu cea senzorului

- se sudeaza in jurul gaurii un inel metalic ( de exemplu o piulita)

- se sudeaza 2 suruburi de o parte si de alta a gaurii, pozitia suruburilor se determina in functie de gaurile de fixare ale senzorului.

In privinta montarii DV-ului sunt 2 variante, fie introducerea pe traseu a unei cuple siliconice "T" care sa aiba o intrare pt. DV (asta inseamna sa acoperi intarea de pe teva de serie pe cotul de pe care ti-am vorbit), fie poti lega DV cu un furtun pe teava de serie. In cazul in care nu e foarte clara explicatia mea sa-mi comunici si o sa revin cu poze.

Numai bine

Modificat de CAR ZONE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doru.tanasoiu

La diesel ar avea acelasi efect cu duza de parbriz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a reusit sa faca cineva pana acum un bov de la forge "spltr" sa fie 100% atmosferic? sunt curios daca da si ce modificari a facut...

la mn e si recirculabil si atmoferic. cand il fac doar atmosferic masina intra in safe mode si are variatii la relanti :cheers:

Salut,

Daca electronica masinii este standard nu va merge setarea 100% atmosferic, in schimb daca se resofteaza masina si cel care face softul tine cont de faptul ca vrei sa pui o supapa 100% atmosferica nu o sa mai fie probleme

La diesel ar avea acelasi efect cu duza de parbriz?

Salut,

Si la diesel este importanta eficienta intercooler-ului dar nu la fel de mult ca la benzina, in principiu ar trebuii sa aiba un efect benefic.

Un alt artiiciu relativ simplu de facut la motoarele VAG cu intercooler montat lateral este confectionarea unei fante de evacuare a aerului pe carenajul de plastic al pasajului de la aripa din dreapta fata, odata cu confectionarea fantei respective aerul care intra prin fata isi face usor tiraj si astfel se raceste mai bine intercooler-ul. fanta respectiva poate fi acoperita cu o grila caracteristica modelelor BMW, grila care este montata similar si are pliurile orientate astfel incat roata sa nu arunce in carenaj apa,nisip, etc.

Modificat de CAR ZONE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit azi si montat arculetul galben in valva 007p. Din pacate nu am vazut vreo diferenta. Simptomele sunt aceleasi: in treapta a 4-a, de exemplu, acceleratie de la 80km/h in sus masina are "ezitari" in a trage din cand in cand, moment in care aud si un zgomot de aer, ca si cum ar descarca turbina. Idei?

Salut,

Daca nu ai rezolvat inca problema cu fluctuatiile de boost. pt. eu cred ca despre asta e vorba daca ai avea ceas de boost ai putea verifica acest lucru, acestea sunt cauzate aproape 100% de N75 si de asemenea cred ca ECU de pe masina ta este resoftat (de obicei atunci apare acest fenomen). Solutia este sa montezi o electrovalva N75J, codul de original este 034906283J sau exista varianta montarii unui boost controler manual si iti recomand Forge Forge FMUNOS, acesta trebuie montat in locul N75-ului insa acesta trebuie in continuare conectat la ECU pt. a nu da erori (adica lasi mufa conectata desi electrovalva nu mai are nicio functie). Acest boost controler are 2 conectori in loc de 3 cati are N75-ul (N75-ul il lasi conectat in furtunul din admisie care oricum are functia de ventilare, functie care FMUNOS-ul o face printru-un orificiu special) iar tu trebuie sa conectezi furtunul de la actuatorul de la wastegate si furtunul din traseul catre intercooler. In cazul montarii acestui boost controler trebuie neaparat sa pui si ceas de presiune turbo pt. a sti cum sa il reglezi. In mod normal presiunea de supra-alimentare a motorului 1.8T cu turbina de serie K03 este in jur de 0.6 bar stoc si in jur de 1.2-1.3 in cazul resoftarii (se poate si mai mult dar depinde de stagiul resoftarii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi sistem este desemenea stoc si pe Mitsubishi EVO VIII, iar partea cu duza de spalator parbriz da rezultate bune singura problema este ca se consuma destul de repede apa din rezervorul pt. spalator :P

@insanity - o varianta mai ieftina este sa cumperi un intercooler cu dimensiunile 550X180x65 de exemplu care costa cam 550-600 RON + traseul de admisie reconfigurat peste motor ( daca vei folosii configuratia de serie va devenii mult mai lung traseul si implicit turbo-lag mai mare) si ai nevoie de teava de 63mm grosime in jur de 1.5m, trebuie sa pastrezi din traseul de serie iesirea din turbo care este un cot de teava cu diametru de 54mm pe care cot se gaseste si teava conectoare pt. DV, ai nevoie de un cot la 90 grade cu o intrare de 51mm si iesire de 63mm, 4 coturi la 90 de grade cu diametru de 63mm, un cot "U" cu diametru de 63mm, 2 cuple de legatura de 63mm si in jur de 15-16 coliere de 63mm si un colier de 50mm. de asemenea trebuie relocat senzorul de presiune care de serie este montat pe intercooler, acesta va avea nevoie de un soclu pe teva de admisie, acesta poate fi confectionat astfel:

- se gaureste teava cu un burghiu cu grosime asemanatoare cu cea senzorului

- se sudeaza in jurul gaurii un inel metalic ( de exemplu o piulita)

- se sudeaza 2 suruburi de o parte si de alta a gaurii, pozitia suruburilor se determina in functie de gaurile de fixare ale senzorului.

In privinta montarii DV-ului sunt 2 variante, fie introducerea pe traseu a unei cuple siliconice "T" care sa aiba o intrare pt. DV (asta inseamna sa acoperi intarea de pe teva de serie pe cotul de pe care ti-am vorbit), fie poti lega DV cu un furtun pe teava de serie. In cazul in care nu e foarte clara explicatia mea sa-mi comunici si o sa revin cu poze.

Numai bine

MUltumesc mult de raspuns, am cumparat un intercooler, asta mai exact: Intercooler

Ma gandeam sa fac eu tevile la un service care indoaie teava, vazusem la niste baieti cu skodite care si-au montat: FMIC skoda RS daca te uiti in josul paginii este un baiat care pune o poza cu o skoda care are intercoolerul cu o gaura in partea de sus si teava intra in cooler direct din compartimentul motor fara sa mai ocoleasca nimic. Crezi ca as putea sa-l montez la fel ca in poza desi am cate o iesire pe fiecare parte? Am vazut ca are admisia modificata, daca e un impediment pt ca eu nu o am o modific si gata.

Problema cu senzorul ma depaseste, sper sa fie suficient de priceput mecanicul la care o sa ma duc. as putea sa acopar gura din dreapta si sa ii mai fac o gaura in partea stanga sa-l fac sa semene cu cel de la Forge(same side)?

In entuziasmul meu am cumparat si un racitor de ulei impreuna cu kitul de instalare. Acum am inteles ca flansa este cam groasa si filtrul de ulei este prea mare ca sa-l pot infileta peste. Un prieten spune ca trebuie sa g asesc un filtru de ulei mai mic, oare gasesc aceleasi specificatii dar de dimensiune mai mica?

Aici e kitul pe care l-am luat, sper ca nu l-am luat degeaba... Oil cooler

Multumesc

Modificat de insanity
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carzone, frumoase informatii ! pacat de masina ta c a disparut (asa am inteles...)

te vazusem anul trecut in tomna la Sighisoara..cand a fost intalnirea vwforum...

N75J, are codul ala si apare si in cataloagele originale? adica piesa poate fi luata de la orice magazin de piese? asta e N75 ala race de la ECS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@insanity

In primul rand teava de inox de 63mm grosime nu poate fi indoita, in ceea ce priveste solutia de montare a tipului cu Skoda din josul paginii este cam acelasi lucru cu ce ti-am propus eu (daca privesti atent o sa observi ca teava care pleaca din intercooler traverseaza motorul) doar ca solutia propusa de mine presupunea un cot de 90 frade, un cot "U", o cupla si niste coliere in plus. Ca sa ajungi la solutia la care a ajuns respectivul sau solutia celor de la Forge este destul de complicat si trebuie sa o faca cineva care se pricepe sa prelucreze si sa sudeze aluminiu, ca sa nu mai zic de costuri. In ceea ce priveste galeria de admisie chiar daca tipul cu skoda o are modificata importatnt este ca are intrarea pe acceasi parte si nu schimba cu nimic datele problemei.

La problema cu radiatorul de ulei iti recomand sa folosesti flansa de la Raid, click pe "instruments+accesories" dupa care "Adaptor oil presure+oil temperature", flansa care se potriveste in mod clar pt. ca asta folosec si eu, flansa la care poti conecta si ceas de presiune si temp. ulei

@Bogdan_wrc

Iti multumesc pt. aprecieri si da, anul trecut m-am aflat din pura coincidenta la Sighisoara in acelasi timp cu intrunirea VW Forum, oricum m-am gandit ca e ceva de genul dupa ce am vazut masinile. In ceea ce priveste masina mea este adevarat ca nu mai este "intreaga" si acum e dezmembrata dar am luat alta masina tot un Leon 1.8T cu aceleasi modificari (tipul de la care am luato e un bun prieten de al meu si modificarile facute au fost fratricide si concomitent cu cele de pe masina mea, deci practic stiu exact ce si cum s-a facut la masina,) diferenta fata de a mea este ca e 4X4 + mici alte modificari si e neagra.

In ceea ce priveste N75J, aceasta este una si aceeasi cu cea "race" de la ECS (pana si culoarea carcasei este maron), iar dupa codul de original poate fi comandata aproape de la orice magazin de piese, N75J este echipare de serie pe Audi S2 (se cheama "J" pt. ca este ultimul caracter din cod, a mea de serie era "C").

Modificat de CAR ZONE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

guys, am si eu o intrebare ...

acum, dupa ce am reusit sa schimba, uleiuri, filtre, distributii, intinzatoare, furtunase ...

Ce as putea imbunatatiri as putea sa aduc motorului, care ar fi pasii naturali de urmat?

danke!:coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de mult timp vroiam N75J ala, merci pt cod. din cate stiu, se monteaza si nu mai sunt necesare alte modificari hardware sau din soft, nu?

bine ca ai ramas tot cu o masina calumea, ca a taera facuta bine.

pacat ca nu am avut ocazia sa ne intalnim la Sighisoara...

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=22403

vad ca exista si o varianta mai agresiva, cu H in coada.

dar

"As an alternative for the VAG part you can get ECS Race valve which is in fact a copy of Audi’s serial 034906283H part." deci aia de la ECS e varianta cea mai dura.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!