Jump to content

Tuning 1.8T


toni
 Share

Postare recomandată

pai daca gasim o sursa convenabila...dar eu curand voi achizitia unul APR R1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    156

  • Jacku

    64

  • Nautilus

    48

  • insanity

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare

sper sa nu va plictisesc sau enervez cu problemele mele

am schimbat acum vreo 2 zile arcul din dv-ul forge, adica cel verde cu cel galben si noul comportament al masinii s-a schimbat in sensul ca motorul trage mai liniar, nu mai are o asa violenta explozie in momentul cand intra turbo, si mai ales sunetul turbinei nu este asa de mare e mult mai discret. in primele trepte e cam acelasi lucru insa in ulimele 2 adica a 4 si a 5-a e mai moale impresia mea.

nu inteleg de ce schimbarea asta

inainte masina tragea foarte violent in ture mari acum e mult mai lineara cam ca si un gti de serie

fara bruscari, trage de jos constant, fara gol mare de turbo, si ce nu imi place in ultimele trepte nu e la fel de puternica ca inainte.

as fi recunoscator sa imi spuneti parerea si sa imi explicati de unde ar putea proveni o astfel de schimbare si daca imi recomandati sa revin la arcul de serie dv

eu presupun ca totul provine de la modul de functionare al turbinei si de la faptul ca avand o curba de putere si de cuplu mai echilibrata de fapt aceiasi putere si acelasi cuplu s-au distibuit mai liniar.

merci mult anticipat

Modificat de exs_81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca arcul face ca turbina sa lucreze mai liniar..ceea ce poate fi mai bine..decat sa simti tu un boost puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi de forum.

Sunt nou aici si am citit cam tot ce misca pe siteul asta :). Motivul pentru care am postat este ca, de curand, am cumparat un vw passat 1.8T,cod motor AWT,150hp si tot citind pe forum am realizat ce potential are motorul asta si in curand am sa trec pe al TCM pentru un soft-upgrade. Momentan am ceva probleme cu masina si vroiam sa va intreb si pe voi sa va dati cu parerea pentru ca sunteti mai experimentati.Dupa ce am luat masina mi s-a aprins martorul check engine in bord si m-am dus la un prieten la PBV pentru o scanare.In prealabil, masina nu tragea cum trebuie, era si este in continuare lipsita de vlaga.Asadar, m-am dus la PBV si am facut o scanare si rezultatul a fost : una bucata sonda lambda, cea dinaintea catalizatorului, cateva furtune de vacuum si firele de la debitmetru ciupite. Maine am programare pentru schimbul celor mai sus mentionate si sper ca situatia sa se rezolve ieftin, pentru ca am inteles ca si catalizatorul poate fi afectat. Daca vreunul dintre voi mai are vreun sfat astept parerile voastre referitoare la cele mai sus mentionate. Am sa revin cu pareri dupa service.

Va multumesc pentru intelegere :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi cum se comporta masina dupa , din ce spui ai ceva probleme si suficient cit sa nu ti traga masina "in mintile ei" , daca si dupa mai sint probleme, trebuie investigat mai adinc de genul "ce s a facut cu masina pina a ajuns la tine - zici ca are firele de la debitmetru ciupite - asta e putin ciudata, scanare vag com si vazut ce mai apare, etc da, motorul are potential dar si atentie la citi km are masina, uzura motor , inainte sa schimbi uleiul pune o solutie de curatat gen cea de la motul care curata diverse mizerii din motor si apoi faci schimbul - ajuta la cresterea compresiei, etc usor usor o sa vezi ca se schimba in bine mai multe; fa si o verificare a diverter valve , vezi daca mai este intreaga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi cum se comporta masina dupa , din ce spui ai ceva probleme si suficient cit sa nu ti traga masina "in mintile ei" , daca si dupa mai sint probleme, trebuie investigat mai adinc de genul "ce s a facut cu masina pina a ajuns la tine - zici ca are firele de la debitmetru ciupite - asta e putin ciudata, scanare vag com si vazut ce mai apare, etc da, motorul are potential dar si atentie la citi km are masina, uzura motor , inainte sa schimbi uleiul pune o solutie de curatat gen cea de la motul care curata diverse mizerii din motor si apoi faci schimbul - ajuta la cresterea compresiei, etc usor usor o sa vezi ca se schimba in bine mai multe; fa si o verificare a diverter valve , vezi daca mai este intreaga

Salut.Iti multumesc pentru feedback.Asadar, am fost in service.Masina a suferit urmatoarele schimburi de piese : debitmetru,sonda lambda,aia inainte de catalizator,niste furtune vacuum si un rulment dreapta fata.Masina are 128000 km reali cumparata din tara si condusa din 2003 pana in prezent de o fata :( care schimba vitezele pana in 2000 rpm.Am verificat si compresia si este perfecta.Am facut de asemenea si curatare egr + curatare turbo. Comportamentul masinii s-a schimbat in foarte bine si nu mai da absolut nicio eroare pe tester.O sa o mai tin sub investigatie pentru ca prietenul meu de la porsche mi-a zis ca e posibil,din cauza stilului de mers ca si catalizatorul sa fie cam dus. O sa revin cu impresii...Daca totul va fi ok, masina va primi cadou un update de soft de la tcm.

@bbm - inca o data multumesc si sper sa ne mai auzim si pe viitor cu alte sfaturi ca am vazut ca esti expert :icon_thumleft:

O seara buna si :icon_thumleft: safely

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Iti multumesc pentru feedback.Asadar, am fost in service.Masina a suferit urmatoarele schimburi de piese : debitmetru,sonda lambda,aia inainte de catalizator,niste furtune vacuum si un rulment dreapta fata.Masina are 128000 km reali cumparata din tara si condusa din 2003 pana in prezent de o fata :offtopic: care schimba vitezele pana in 2000 rpm.Am verificat si compresia si este perfecta.Am facut de asemenea si curatare egr + curatare turbo. Comportamentul masinii s-a schimbat in foarte bine si nu mai da absolut nicio eroare pe tester.O sa o mai tin sub investigatie pentru ca prietenul meu de la porsche mi-a zis ca e posibil,din cauza stilului de mers ca si catalizatorul sa fie cam dus. O sa revin cu impresii...Daca totul va fi ok, masina va primi cadou un update de soft de la tcm.

@bbm - inca o data multumesc si sper sa ne mai auzim si pe viitor cu alte sfaturi ca am vazut ca esti expert ;)

O seara buna si :offtopic: safely

Gata :lol: ... problema a fost rezolvata. de vina era o tija care intra in turbo, cineva cred ca curatase turbo si nu a mai strans bine piulitele alea si acea tija "flencanea" aiurea si turbo nu lucra.masina merge exact ca o aspirata, fara violenta aceea specifica turbo, tragea liniar.Acum masina merge fff bine acum, sunt happy :D

Modificat de 50ryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bogdan, nu vad de ce e atat de imp sa ajunga motorul la temp de 90, daramite sa mai stai 1 min dupa :?
E un lucru stiut de majoritatea posesorilor de masini turbo in general , cand tragi de masina turbina se incalzeste destul de tare , daca imediat dupa opresti motorul aceasta numai beneficiaza de ungerea cu ulei si de racirea cu apa ci se produce o racire brusca ; in timp aceste schimbari bruste de temperatura foarte incisa + racire brusca fac ca materialele din care este confectionata turbina sa si piarda din proprietati si la un moment dat sa cedezeDe aceia e bine ca dupa sa stai un minut chiar doua dupa sa sa raceasca usor si sa ajunga la o temperatura mai decentaNumai ca idee pun o poza mai jos sa vezi cam cum arata uneori turbina mea si banuiesc ca a multor dintre colegi "forjata" si gandeste te ce efecte ar avea oprirea motorului exact in momentele astea564947ef452fc66fd.jpg564947ef4531648ba.jpg Modificat de Flow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vorba de a mai sta 1 minut DUPA ce ajunge temp la 90 grade, si abia apoi sa-i dai forja

Ceea ce zici tu e sa nu opresti motorul imediat dupa forja, sa se raceasca turbina, e complet altceva!

Bineinteles ca (si sper ca toti faceti asa) stau 2-3 minute dupa ce am mers mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce apa ajunge la 90 de grade, uleiul mai are mai mult de 1 minut pina ajunge macar la 50 de grade; pt cine nu crede, il invit sa vada, eu am ceas de temperatura ulei special pt asa ceva; apa ajunge la 90 de grade dar mai dureaza 5-10 minute pina urca uleiul la 50 de grade; eu unul nu "o calc" pina nu vad ca uleiul a sarit de 50 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva bine de stiut pt cei cu 1.8 t de fabricatie pana in 2001 referitor la dv

DV – Diverter Valve – When the throttle is closed on a turbo car, the turbo is spinning rapidly, and trying to push air into the engine. By closing the throttle the air has nowhere to go, and will cause a large pressure spike. The diverter valve is actuated by a vacuum line, and when the throttle closes creating vacuum behind it, the diverter valve will open and provide a path for the air. The air is returned back to the intake of the car after the MAF. When A DV fails it leaks air in this circular pattern causing boost problems.

2001 and older cars have a weak DV that is prone to failure. 2002 and newer cars have an improved design. It is durable, inexpensive (35$) and it responds very quickly. The part number for the good valve ends in 710 N. The DV is located at the back right side of the engine, it has 1 large hose, and 1 small line connected to it, and the other end is connected to your intake hose running to the airbox. To test if your DV has failed remove the DV, press the diaphragm up, put your thumb on the top nipple, and then release the diaphragm. There should be suction created on the top of the DV that prevents the diaphragm from returning. If there is no suction then the diaphragm is leaking and the valve should be replaced. IF the valve is good, check the VAC line leading up to the valve for any cut’s/ tears.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am 1.8T de fabricatie 2005 si te asigur ca DV de fabrica (plastic) e la fel de proasta. De altfel a fost de mult inlocuita cu Forge DV006

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare legat de DV si cei care au pus ceva aftermarket...

ati gasit la scanarile cu vagcom vreo eroare :

17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction

P1200 - 35-10 - - - Intermittent

am cauta pe mai multe forumuri, si am vazut ca f multi care au modificat DV fie cu bailey, fie cu FORGE au gasit eroarea asta..

N249 (Diverter Valve Selenoid)

028 906 283N (NB Turbo S/???)

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=42406

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1269869

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1198253

http://uk-mkivs.net/forums/t/175177.aspx

http://vagdrivers.net/forums/index.php?showtopic=10631

valva nu cred sa coste f ffmult..dar sunt curios daca chiar are vreo problema sau e pacalita de DV si atunci nu merita sa o schimb. din pacate nu mai am DV stock, ca eram curios sa il pun inapoi sa vad daca mai face.

eu am un APR R1 si tot gasesc eroarea asta cam din perioada cand l-am pus. desi masina merge perfect.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine n-a aparut eroare la revizii (test cu VAS 5051), s-ar putea ca N249 sa fie defect

Unii recomanda investigarea erorilor date de N75 si N249 si inlocuirea lor la cea mai mica problema, fiindca nu sunt deloc rezistente

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, dar daca citetsi acolo multi fac legatura intre DV aftermarket si eroarea aia.

merci de reply.

a mai schimbat cineva DV stock cu altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Ca orice posesor de 1.8T ,am citit ce ati scris despre valva respectiva (BLOW OFF) , eu am pus pe masina mea asa ceva , si dupa multe teste , scanari , incercari , modificari am ajuns la solutia ideala in care masina se comporta foarte bine , nu da erori , nu se opreste in intersectie , blow off-ul suna PUTERNIC .Am obtinut rezultatul cu o valva la 400 RON metalica pe care am modificat-o la un strungar .In prezent masina este ok din toate punctele de vedere , in scurt timp poate o sa fac si un filmulet cu ea .Deci cu putin studiu , totul va fi perfect , trebuie doar sa va petreceti putin timp sub capota .

La cerere pot aduce supapa si pot face modificarea pe motorul 1.8T .

Modificat de pery27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti da mai multe detalii? ce i-ai facut cum da aerul..la ce turatii? pe ce masina cu 1.8T ai pus ca vad ca ai 1.6... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presupun ca aerul e dat inapoi inainte de turbina....pt ca 1.8T are sistem inchis, nu ai voie sa "pierzi" aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I've had a K03, K04 and K03S and the above comments just don't ring true. I don't want to get into the BHP numbers achieved other than to ask if the figures quoted are flywheel or wheel figures as most US tuners tend to only quote WHP.

The K03 and K04 are dated weak turbos in comparison to the K03S. The K04 can move more air than K03S at the same pressure, however the K03S is considerably stronger so can run higher levels of boost. From what I have seen comparing BHP figures there is usually only around 5bhp difference in peak power between the K03S and K04. The big difference is the K03S' stronger midrange and much higher torque. If the two turbo's rolling road graph's were compared the following would be observed:

K03S - Torque comes in early and with a big spike, holds well in the midrange but drops off towards the end. This is reflected in the power with a steep rise but flatenning earlier.

K04 - Torque comes in later due to later spool up, spike isn't has high but torque is flat and holds upto the higher revs. Power is more uniform upto the high revs.

The end result is peak power is about the same for both, they just get there in different ways.

As for the K03 it's a bit pants, low torque and not much happening after 5krpm. With just a remap they give about 185-190bhp with loads of other mods you should be happy if you break 200bhp.

Sursa: http://www.briskoda.net/forums/maint...estions/15649/

- K04-001 are rotorul compresorului de 50mm si 8 pale;

- K03 "S" are rotorul compresorului de 51mm, 8 pale si o forma cu totul deosebita a palelor care nu se regaseste la K03 si nici la K04;

- K03 are rotorul compresorului cu 12 pale;

- K04 xxxx-xxx-2015 are rotorul compresorului de 56mm;

- K03 si K03 "S" au rotorul turbinei de 44mm;

- K04-001 are rotorul turbinei de 50mm, egal cu compresorul;

- axul de K03 "S" are diametrul de ~4.6mm la capete si ~7mm la palierul central, K04 are dimensiuni aproximativ egale;

Recordul absolut de putere produs de un 1.8T cu turbo K03 "S" a fost de 258 CP la roti (probabil ~290 CP la volant), cu presiune turbo de aproape 1.84 bar (limita data de fabricant e de 1.7 bar si e mai bine sa n-o atingi) si injectie de MW50 (metanol + apa, 50% din fiecare).

copyright nautilius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut 1.6 , acum am asta 1.8t .Am incercat sa pun un link catre forumul in care este prezentata masina mea inclusiv poze de sub capota in care se vede blow-ul dar se pare ca nu pot posta linkuri catre alte forumuri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vazut live blow-ul lui pery. Demential. Si funcitoneaza ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, intru si eu in discutie ca posesor de 1.8T, mai putin cunoscator in ale tuningului.

Cam care ar fi pasii normali de urmat, pentru un astfel de motor, care nu se vrea neaparat a se merge la curse. Eventual linkuri..ceva...Informatia e foarte rasfirata si cineva care i-a parcurs ar fi de mare ajutor.

De ex, eu acum am schimbat filtrul cu unul BMC in carcasa, si am un soft facut la mr Voinea.

Care ar fi pasii urmatori ( ma refer strict la motor, frane am schimbat, suspensii am sport.).

Multumesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!