Jump to content
Sign in to follow this  
Rapier

Turbina Hybrid 18/20 Crapata

Recommended Posts

Rapier

Da, am patit-o si eu cu turbina, ingrosand randul celor care se plang de calitatea turbinelor hybrid din Romania. Pe scurt, turbina a "crapat" (s-a rupt axul) pe una din liniile drepte de pe Dealul Negru (intre Pitesti si Rm Valcea), pe cand mergeam la intalnirea de toamna VWForum.

Brusc am ramas fara putere in urma unei depasiri in care nu am fortat masina dupa care am intrat intr-o benzinarie. Am constatat de indata ce am oprit (motorul mergand inca), un mare nor de fum alb in spate care mirosea a ulei. Dupa cateva scurte verificari si telefoane (multumesc Cipos) concluzia era 99% clara...turbina crapata. OK, zic...ma sfatuiesc cu colegii cu care eram si ajungem la concluzia ca cel mai bine este sa duc masina la service la Nurvil - Rm Valcea. Pun avariile, pornesc masina si mai merg vreo 7 km.

Intre timp am vorbit la telefon cu cativa colegi si cu cel de la care am luat turbina (Turbotehnics Cluj). Recomandarea tuturor, sa opresc IMEDIAT datorita uleiului care se duce pe evacuare si putand sa calez motorul (din lipsa de ulei). Opresc instant in prima parcare si verific uleiul pe joja...USCATA. Nici un martor aprins in bord de ulei (aviz pentru cei ce vor pati asta...se poate sa NU se aprinda martorul de ulei si totusi sa nu mai aveti). Completez cu 500 ml cat aveam prin portbagaj si ma pun pe telefoane. Cativa colegi care nu ajunsesera prea departe, se intorc sa ma ajute. MULTUMIRI ! FUSCO, RIN, MICUTZU ca ati fost alaturi de mine atat cu sfaturi cat si direct cu ce putea fiecare. Suna Fusco la Nurvil, vorbeste cu cei pe care ii cunostea si aranjeaza sa vina platforma sa ma ia. Asteptam vreo ora dupa care soseste platforma, urc masina pe ea si mergem la service. Acolo sunt preluat, se deschide "contract" (asa am inteles ca-i spune) si mi se comunica faptul ca va fi facuta o diagnoza, pretul acesteia (85 RON) si ca a doua zi (sambata) voi avea rezultatul.

Merg in continuare la Olanesti impreuna cu RIN si gasesc cea mai "ieftina" si rapida varianta de a imi face masina... Sa pun la loc turbina cea veche (VNT17) a masinii. Sun la Bucuresti pe Baracuda care inca nu plecase si il rog sa vina cu turbina. Merci Adi, fara tine mai stateam cateva zile fara masina.

Sunt sunat a doua zi de Sorin de la service (multumiri daca citesti aceste randuri, am vazut ca aveai ceva legaturi cu forumul) si mi se confirma ce stiam deja. Turbina are axul rupt. Oamenii de acolo, profi de altfel, incep sa imi spuna ce alte probleme mai sunt, dau jos intercooler-ul, il curata bine (era si el plin de ulei) si observa faptul ca am si o mica fisura in galerie. Cu ajutorul lui Sorin, gasesc una la un parc de dezmembrari alaturat, la un pret decent (150 EUR)

Intre timp vorbesc si cu Voinea sa faca un ocol si sa imi puna softul original pt ca turbina stock nu putea duce presiunea facuta cu softul existent. Merci Dragos, desi ai fost pe fuga, cu copilul dupa tine, ai reusit totusi sa ma ajuti.

Acum alta problema, la montarea hibridului, furtunele originale fusesera modificate si acum nu se mai potriveau pe turbina stock. In concluzie, cei de la Nurvil au comandat racordul de la filtrul de aer la turbina si cel intre turbina si intercooler. La o estimare initiala, se pare ca voi ajunge cu cheltuielile pe la +2000 RON. Cam 900 RON fac piesele, tot cam atata manopera, 150 EUR galeria, transportul cu platforma 100 RON...

Am facut acest topic, pentru a ajuta si pe alti colegi cu informatiile pe care le-am aflat "the hard way" si pentru a cere eventual sfaturi in legatura cu ce voi face in continuare.

Probabil nu voi beneficia de nimic de pe urma garantiei, am adus turbina cu mine si o voi da celui care mi-a vandut-o pentru a o trimite la expertiza. Am vorbit cu el, a fost super amabil si intelegator...dar el le vinde iar garantia e oferita de producator. Probabil va fi vina mea...sau a softului...sau a montajului... Am ajuns sa vad si sa aud atatea incat nu ma mai mira nimic. Sunt curios chiar ce acopera o astfel de garantie. Piesa in sine? Sau si faptul ca, din cauza ca s-a defectat eu am avut cheltuieli suplimentare si nervi si alergatura si au mai stat si altii dupa mine... Daca o pateam in Germania, sau in Grecia...sau mai stiu eu unde? Garantia acoperea si aceste cheltuieli? Tare ma tem ca sunt numai vorbe...din cele 5 turbine de tipul asta cazute de care stiu eu, NIMENI nu a vazut nimic inapoi pe garantie.

In primul rand cateva lucruri legate de soft si turbina. De cand am cumparat-o, am intrebat unde imi pot face softul si unde imi pot face montajul, ca in caz de probleme sa nu arunce vina pe asta. Softul a fost facut de TCM Turbo (Voinea) iar montajul a fost facut la MBM Tuning. Ambele au fost acceptate de cei de la care am luat turbina, ca fiind OK. Presiunea cu care mergeam era de 1.7 bar cu overboost de 1.9. Fata de 2.0-2.1 bar la cat era garantata turbina, imi par niste valori OK.

Prima intrebare: Se poate citi undeva valoarea/valorile presiunii din momentul in care mi-a crapat? Au ramas undeva inregistrate in ECU fiind o situatie in care ceva a clacat? (probabil ca nu, dar intreb si eu). Vreau sa demonstrez daca se poate celor de unde am luat turbina, ca valorile nu ieseau din plaja de valori acceptate ca fiind "safe" pentru acest model de turbina

Am luat hotararea ca urmatoarea turbina nu va mai fi hybrid. Din cele discutate cu zGb, Voinea, Fusco si altii, cea mai sigura varianta este un VNT20 curat (cea de pe 2.5 TDi).

Urmeaza intrebarea a doua: Stiu ca nu se potriveste bolt-on pe galeria mea, trebuie sa mi-o adapteze cineva. In afara de Metrotehnica, ce mi-a fost recomandata pana acum, exista un alt loc unde pot face aceasta modificare? Ma refer la cineva care sa se priceapa si care sa mai fi facut genul asta de operatii.

Pe masura ce mai avansez, o sa mai am probabil si alte intrebari, la unele am gasit deja raspunsuri citind topicurile referitoare la astfel de modificari si vorbind cu diversi colegi

Scuze pentru postul lung, am vrut sa explic cat mai exact situatia. O sa continui cu rezultatul expertizei turbinei si raspunsul celor de la firma cu privire la garantie.

Va doresc o zi buna si cat mai putine incidente.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alextz

Mergi pe VNT20 direct...dar vezi ce varianta alegi. Sunt atat de multe si nu stii niciodata ce primesti cand ceri doar VNT20, acelasi lucru se aplica si la VNT17.

Opinia mea: GT2260V de pe 530d.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Nasol moment :lol: imi pare tare rau pt ce ai patit.

Treaba asta inseamna o mare bila neagra pt producatorul de turbine Turbotehnics Cluj mai ales ca nu este un caz izolat la care ar fi fost ceva circumstante .....

Ar fi bine ca si ceilalti membri care au patit treaba asta sa posteze si ei, sa stie lumea si parte nasoala nu numai partea buna , sa nu o mai ia si altii in bot ca doar asta e menirea unui forum sa ne mai si ajutam intre noi nu doar sa ne laudam cu partile bune, sa le ascundem pe celel rele, sa vindem si sa cumparam cum se cam intampla mai nou. :lol:

Felicitari pt faptul ca ai scris randurile de mai sus si sper sa rezolvi problema cat mai repede si cat mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5TORM

imi pare rau pentru tine Rapier nu vreau sa zic i told you so :)

Dupa cum stii si eu am probleme cu turbina de la turbokkt astia..niste escroci.

Si eu iti recomand gt2260v sau gt2560v daca nu te deranjeaza lagul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Imi pare rau pentru cele intamplate, chiar citisem cu ceva saptamani in urma pe topicul tau despre tuningul reusit si ma bucuram pentru transformare.

Din ce stiu ECU nu pastreaza informatii despre cand se intampla evenimentele, desi ar fi foarte folositor.

Daca stiai ca au mai fost probleme cu turbinele lor de ce ai mers pe o turbina de la ei si nu ai cautat alta varianta?

Imi este totusi greu de inteles de ce ceilalti care au avut probleme nu au beneficiat de garantie, presupunand ca turbina nu a fost fortata peste limite. La o "expertiza" ar trebui sa se vada de ce a crapat axul. Considerand ca la tine nu a avut de indurat conditii deosebite, mi se pare aberant sa pice intr-un numar de km asa redus (apropo de cati km o ai pe masina?). Daca zici ca stii numai tu de mai multe cazuri de turbine ale lor explodate, eu tind sa cred ca nu sunt facute sa suporte acea presiune din varii motive.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

Nu stiu de ce nimeni nu a spus nimic pe forum. In general am aflat de probleme cu astfel de turbine dupa ce o luasem deja. 5TORM si zGb mi-au spus ca au avut probleme dar nu eram sigur ca ei au avut acelasi model cu al meu si stiam ca la ei softurile erau mai agresive. Am sperat ca nu o sa fie si la mine la fel...m-am inselat

Turbina o aveam pe masina de aprox 15,000 Km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FXM

"Idem" 18/20 de la Cluj - ax rupt acum aprox o luna...un pic diferite conditiile:

- presiunea 1,4 si overboost 1,8/1,9 - tot drum drept in depasire pe la 130 km/h, zgomot metalic ca de rasnita, oprit pe dreapta, constatat, mers inca vreo 3 km dupa care fum alb - oprit motor - platforma.

- spre deosebire de tine - in masina cu nevasta si cu copilul de 8 luni ! locatia - in "mijlocul" campului la 30 km de Pogoanele (Buzau)

- nervi, frustrare, timp, bani

- montat stock la Bucuresti cu soft stock, aceleasi probleme cu racordurile si auxiliarele - bani in plus

- km parcursi cu hibrid - 4000 !!! crapata la al doilea drum "afara", viteza maxima la primul drum - 190 !!! adica nu am avut nici macar unde sa-i dau tot ce putea !!!

- ce sa mai zic - un gust fff amar, o mare sila fata de "Cluj", iar de garantie, sincer, nici nu m-am agitat (stiam istoria) - hibridul zace acum, la serviciu, intr-un dulap, printre dosare.

Din ce mi s-a spus, reparatia inseamna cel putin 300E, dar, forget it! Mi s-a LUAT!!! Nu mai trebuie, sunt stock si curat!

Asa am inteles, de ce, la un moment dat, strumf-ul spunea, pe aici, ca nu (mai) recomanda ! apropos, de ce "taci"?! si tu te-ai ars !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shtrumf2k

FXM ..nu tac, nu am avut acces la forum in w/e

si eu am patit-o tot de la cluj...6000km...soft slab, presiune f mica, stilul meu de mers e foarte linistit

cei de la cluj nu dau garantie, eu personal mai stiu inca 4-5 persoane care au patit lafel

eu personal nu mai recomand turbina cumparata din romania, exista solutii mai bune in germania si anglia, bani sa ai

Rapier imi pare rau pt ce ti sa intamplat, eu tiam zis ca asa o sa se intample, era inevitabil, calitatea celor de la cluj este foarte indoielnica

eu personal nu mai recomand turbo upgrade made in romania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Swat Cat

problema la hibride este echilibrarea vanelor.... romanii nu au cum sa o faca....asa sunt trimise in germania si vandute inapoi..... daca schimbi paletele de la compresor fara sa le reechilibrezi asa o sa se intample la totii

Share this post


Link to post
Share on other sites
cipos

la vane nu ai ce sa echilibrezi, poate la ax, acuma eu tin sa cred ca problema este un dezechilibru intre compresor si palelele de pe evacuare, compresorul fiind mai mare este mai greu decat cel stoc ceea ce presupune niste forte mao mari care actioneaza asupra axului

Edited by cipos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

Mda...am auzit si eu de acest dezechilibru...Am sperat doar ca turbina asta sa fie OK. Cei de la Cluj, ziceau ca sunt facute in Anglia si doar vandute de ei aici... Se pare ca nu prea a fost asa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shtrumf2k

minciuni, nu sunt facute in Anglia, sunt facute de ei la clujturbinele din anglia nu sunt sub 900 de lire!!!!!!!!!!!!!!!!!sincer toate detaliile tehnice ,pe mine ca utilizator final al produsului ma depasesc, din moment ce Rapier a dat o suma considerabila de bani pe turbina, turbina trebuia sa functioneze

eu sunt convins ca NU softul si NU montajul au fost de vina

Edited by Shtrumf2k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian

Buna Rapier,

probabil ca exista si alte variante dar m-am uitat acum pt oferte turbine VNT 20

Iata ce am gasit pe ebay la 356 euro

http://cgi.ebay.fr/TURBO-Audi--VW-V6-2,5-T...bayphotohosting

TURBO GARRETT gt2052v

059145701 S

REMIS A NEUF!

la lettre s veux dire que c'est le modèle le plus r

post-7710-1194863947_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alextz

GT2052V de pe 2.5tdi nu e o turbina stralucita. La fel cum nici GT2259V de pe E320CDI nu e stralucita. Am mai scris , nu toate VNT20 sunt bune, iar pentru GT2052V sunt multe,multe coduri, trebuie doar sa afli de pe ce masina stock vine aceasta.

Daca chiar iti doresti o turbina adevarata..GT2260V de la 530d sau GT2259V de pe LT35, dar trebuie sa te astepti la ceva mai mult lag. Astea tin toata ziua presiunea pentru care sunt specificate si pe deasupra sunt si usor de gasit in caz de probleme( cea de BMW poate fi totusi extrem de scumpa).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

GT2260v are mult lag, GT2259v sau ambele? Am gasit primul tip (cel de BMW)...la prima strigare 500 EUR (SH)...cred ca o scot pe la 300. Ar fi bine la pretul asta (evident daca turbina este OK)? Mi s-a spus ca este de pe un 530 nou, facut dauna totala dupa aprox 20,000 Km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shtrumf2k

Rapier sfatul meu este sa cumperi ceva dedicat pt motorul tau facut de o firma profesionista

eu pt mine am gasit la turbo dynamics in UK, scump intr-adevar dar...si performantele si calitatea sunt la inaltime

daca vrei mai multe detalii dami un pm

Share this post


Link to post
Share on other sites
zGb

eu din toata inima iti recomand sa-ti lasi turbina stock pe masina ori cum a zis strumfu ori te duci in polonia sa ti-o faci...nu mai face nimic in romania numai probleme o sa ai...ce fericit sunt ca am scapat de stresul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Pacat ca "I TOLD U SO!!!" asta nu a fost postat si pe forum mai devreme, eu am fost fff aproape sa iau un hibrid numai o problema financiara de moment ma salvat ca daca nu.... plangeam si eu acum.

Propunerea mea e ca topicul sa fe facut STIKY de un moderator ca macar de acum inainte sa nu se mai arunce lumea la asa modificari MADE IN ROMANIA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

chris l-am facut su sticky. dar poate solutia pt cine are rvea totusis a modifice masina poate fi si in RO, daca pui o turbina complet mai mare. adica gen direct VNT20 sau VNT18, nu?

ma indoiesc ca GATA, de aucm nimeni nu mai modifica turbinele. desi stim amandoi cazuri fericite... sau semi-fericite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Roadrunner...

Imi pare rau sincer rau pentru masinuta ta Rapier.

Sper sa o rezolvi repede, si cu cit mai putini bani, ca deja ai spart pusculita, mama ma-sii de fier.

Ce nu inteleg eu, de ce crapa ? Presiunile sunt intr-adevar mai mari la un Diesel, dar temperaturile de functionare sunt mult mai mici. Mai ales ca tu nu aveai un soft agresiv...

Nu cumva a fost o problma de ungere, sau de montaj ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zGb

e problema de echilibru...nici de ungere nici de montaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Swat Cat
la vane nu ai ce sa echilibrezi, poate la ax, acuma eu tin sa cred ca problema este un dezechilibru intre compresor si palelele de pe evacuare, compresorul fiind mai mare este mai greu decat cel stoc ceea ce presupune niste forte mao mari care actioneaza asupra axului

scuze...ma referea la paletele de la compresor... din ce stiu eu de la cineva ca nemtii iau turbine facute de la noi si le echilibreaza si le pun pe masinile lor

Share this post


Link to post
Share on other sites
5TORM

...Roadrunner... aici multa lume face greseala asta sa spuna ca temperaturile la diesel sunt mai mici,da asa e sunt mai mici la o masina stock fara modificari hardware dar cand se ajunge la modificari hardware,cum ar fi injectoare,sau motorina data garla din soft atunci creste foarte mult temperatura pe evacuare,si ajunge chiar la 1000 de grade(eu am cam 900 in treapta a 5-a la 4000 rpm cu un soft foarte low) .Acest lucru poate fi rezolvat prin racire mai buna,adica intercooler mai mare,radiator suplimentar de ulei,evacuare mai mare,etc .Marea problema la hybriduri mici,cum este 17/20 ,18/20,etc este de fapt EMP (exhaust manifold pressure) care creste odata cu cresterea boostului,mai exact am vazut un studiu pe tdi club care zicea ca un hybrid de 17/20 care face full boost 1.6 bari face cam 2.1-2.2 bari presiune pe galeria de evacuare ceea ce inseamna ca va creea un backpressure la turbo foarte mare.In acelasi timp EMP mai mare inseamna si un lag mai mic deci acum depinde ce vreti:) .Un turbo mare vnt 22+ are un EMP destul de scazut la 1.5 turbo boost 1.4 emp ceea ce e mult mai bine,de altfel un turbo mai mare ajuta foarte mult la scaderea temperaturii pe evacuare. Nu va face griji si hybridurile mici create in afara se sparg,si chiar alea facute bine aliniate perfect si mai presus ceramic coated facute si de kerma si de allard!De aceea va recomand cu caldura sa nu va mai bagati la hybriduri cum nu mai ma bag si eu.Nu m-am hotarat inca ce turbina sa imi iau dar sigur nu o sa ma multumesc cu mai putin de un 22 desi ma gandesc serios sa trec direct la 25, acum ce 25 nu stiu sigur ca o fi vnt ca o fi ball bearing,vom vedea.

Edited by 5TORM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

Nu vreau sa dau vina pe montaj. Desi nu toata lumea imi impartaseste parerea, MBM Tuning nu este totusi "nea Gica din coltul strazii". Turbina era facuta bolt-on si singurele adaptari au fost facute la racordul de la filtrul de aer spre turbina si la cel de la turbina la intercooler. Cele mai plauzibile explicatii pentru cele intamplate, sunt cele date de Cipos si 5TORM, mai ales ca am mai auzit si din alte parti de aceste lucruri.

Acum referitor la ce spuneai tu Bogdan (WRC). Nu stiu daca o sa imi fac o adaptare pentru a pune un VNT20. Ma gandesc ca se va face adaptarea tot in RO si suduri pe galeria de fonta se fac greu (pentru a adapta prinderea) si exista riscuri. M-am prajit o data cu 30 de milioane + o turbina si manopera de la vremea respectiva, nu vreau sa mai fac a doua oara greseala asta. O sa strang bani si cred ca voi alege varianta propusa de Shtrumfy. Vreau sa iau un kit din afara, facut bolt-on special pentru modelul meu de masina si motor, cu garantie ca lumea si certificari si aprobari, etc. Asa macar o sa fiu sigur ca nu fac experimente pe masina mea la care in final sa pierd tot eu. Am gasit niste kit-uri care au fost puse pe Leon 1 de 130 CP si care au dat 250 CP si 448 nm. Pe testate, cu fisa dyno, cu certificare ISO cu tot ce trebuie (nu este Allard). Costul este destul de mare, nu vreau sa ma pronunt inca pana nu vad exact ce contine kitul (nu am inteles daca este doar turbina sau include si intercooler si altele). O sa iau legatura pe mail cu ei si o sa cer detalii, un pret final, etc.

Oricum, probabil pana prin primavara voi ramane cu turbina stock, cu softul pe care il aveam inainte si mai voi bucura de cai mai putini...si consum mai mic :rolleyes: . Incerc sa vad doar partea buna a lucrurilor si sa nu ma las descurajat de "hopuri"...nu voi renunta insa la ideea de a face unul din cele mai puternice A4 1.9 TDi

Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor si ...discutia ramane deschisa...si de invatatura pentru altii

P.S. Evident voi reveni cu informatii referitoare la ce a spus expertiza celor de la Cluj in legatura cu turbina crapata

Share this post


Link to post
Share on other sites
5TORM

Mda aiurea,niste escroci aia de la cluj,si mie mi-au zis ca s-a spart din cauza proastei ungeri,ceea ce e o vrajeala totala,cand de fapt singura parte pe unde curgea ulei era in turbina!!Ma rog,ma resemnez ca si tine si altii, am pierdut vreo 500 de euro...asta e se mai intampla:D

Ma resemnez si o sa merg pe o turbina mare si facuta bine din fabrica,brand new,m-am saturat de nea gica din cucuieti de cluj .In fond avem un hobby mult prea costisitor:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri