Jump to content

Fabia 2


BLiTZ
 Share

Postare recomandată

Fabioti .. luati de va bucurati la catalogul "Fabia - New Generation MY 2010", detaliile tehnice, totodata exista si noul configurator pentru MY2010 cu motoarele 1.2 TSI de 105 CP si 1.6 TDI CR la 90 CP si 105 CP.

Sincer spun ca noua generatie Fabia 2 mi se pare putin mai digerabila si chiar m-ar bate un gand sa schimb F1 cu F2.

Raz

PS - Conform datelor din fisa tehnica, motorul 1.2 TSI de 105 CP va ajunge la viteza de 190 Km/h (189 cu DSG) si va ajunge la 100 km/h in doar 10.1 s (urmatorul cel mai rapid e 1.6 TDI CR cu 10.9s ),

Indraznesc sa spun ca dupa noua vRS, motorul de 1.2 TSI 105 e cel mai performant ca si viteza pe noua generatie de Fabia.

Modificat de R4z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Par intradevar atractive motorizarile, ramane de vazut si ce preturi vor avea in Romania si ce variante de echipare.

Ambele noi motorizari de asemenea par foarte atractive, atat 1.2 TSi cat si 1.6 TDI-CR. S-ar putea sa fie ceva surprize pentru Fabia2 MY2011, si anume motorizarea 1.2 TDi-CR (4 cil). Este la nivel de informatie neconfirmata, deci luati-o ca pe un zvon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz - 1.2 TDI CR va fi in 3 cilindri, e deja disponibil pe VW Polo Bluemotion (intra pe configuratorul de .de), iar preturile pentru Fabia MY2010 sunt deja disponibile pe configuratorul pus de mine mai sus.

Cred ca 1.2 TSI de 105 CP e demential pentru Fabia .. 10 s. pentru o versiune non vRS mi se pare foarte decent, in conditiile in care noua Fabie RS se presupune ca ar prinde 100 km/h in aprox 8 secunde.

Am configurat versiunea STAR, cu DSG si cateva dotari decente si mi-a ajuns la 13 000 EUR CIP .. si mai fac mentiunea ca toate variantele de vopsea metalizata sunt 0 EUR la aceasta versiune de echipare.

Singura "problema" la noua Fabia e ca are aceeasi platforma tehnica cu F1 ... conceptie 1999, dar eu sunt f multumit de cum merge masina mea azi, asa ca nu vad sa fie una asa mare aceasta "problema".

PS - Are cineva idee .. scaunele sport de pe Polo Highline sau pachetul Dinamic de la Fabia au si suport lombar sau numai reglaj pe inaltime ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,2 tsi :icon_thumright: . Aproape ca ma bate un gand in conditiile astea, desi....nu cred ca merita (pt mine cel putin).

Totusi, cu noile motoare, mi se pare ca F2 a devenit mai cumparabila, mai usor de digerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz - 1.2 TDI CR va fi in 3 cilindri, e deja disponibil pe VW Polo Bluemotion (intra pe configuratorul de .de)...

Damn it, inseamna ca zvonul nu a fost in totalitate adevarat (fraier si eu ca n-am verificat ca doar e evident ca intai noutatile apar la VW).

In orice caz ar fi fost bestial un motoras ca asta dar in 4, cum e 1.2 TSi-ul.

R4z, intr-adevar platforma tehnica este aceeasi dar mie mi se pare relativ buna, aici referindu-ma nu numai la tren de rulare etc cat si la platforma electrica s.a.m.d. S-au cam rezolvat multe din vechile probleme (gen pompe servo, senzori caseta, calculatoare de usi, apa la usile spate etc); sigur ca au aparut si altele insa...deh... vezi aeroterma care troncane etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz .. cu noua restilizare si motorizarile introduse in oferta, plus faptul ca sunt multe dotari de confort ce inainte nu erau (pe F1) cum ar fi cotiera, climatronic, esp (doar la RS parca era inainte). Suna foarte bine oferta lor ... ceea ce nu imi dau seama si vad ca nu raspunde nimeni pe aici e daca scaunele sport de la aceasta platforma Ibiza/Polo/Fabia/A1 au o sustinere mai buna pentru coloana, eventual suport lombar !?

Scaunele mele sunt ok pana in 500 - 700 km ... dupa 1000 km ma doare coloana (ma rog, muschii din zona) aproximativ 2 zile .. si m'as gandi la urmatoarea sa aiba macar suport lombar, din acest motiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, m-am jucat in configuratorul de pe skoda.ro si NU am vazut nicaieri reglajul lombar.

Mi-am configurat si eu o motirzare de 1.6tdicr/105cp si am ajuns pe undeva pe la 14000+ cu TVA.... sa vad de unde dracu mai dau jos :| cu toate ca as mai pune si un ESP (marog, nu e asa important) si o suspensie sport...

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer vorbind .. diferenta de 1000 EUR nu se justifica intre 1.6 TDI de 90 CP si cel de 105 ... NM e foarte mic ca si diferenta intre ele, puterea .. 15 CP sa zicem ca sunt ok, dar nu e neaparat o mare performanta justificata prin pret.

Cutia de viteze este aceeasi de 5 trepte Manual (am vazut ca la nemti e disponibil si cu DSG, pentru Polo).

Asadar .. te uiti la cea de 90 CP, Star cu toate dotarile puse de tine (Star are ESP inclus) si vezi ce iti da.

Mie mi-ar placea varianta 1.2 TSI cu DSG si alte minuni pe ea .. 10 s. 0 - 100 km/h pt Fabia cu motorasul ala si 190 km/h viteza maxima pentru cutia cu 5 (de ce n-or fi pus una cu 6?) viteze ... e o afacere destul de interesanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva de cand va fi disponibila si in Romania Fabia 2 cu facelift? Sau este deja disponibila? A comandat cineva?In configuratorul de pe www.skoda.ro apar preturile, dar la date tehnice inca nu au pus nimic, tot vechile versiuni apar.

Ar fi bine ca un moderator sa faca un topic sticky despre Fabia 2 facelift unde sa discutam despre ea.

De asemenea vad ca in configurator apare si versiunea 1.4 MPI 86 CP, dar pe www.skoda.de nu apare aceasta versiune. Vad ca la VW Polo si acest motor apare ca fiind EURO 5, presupun ca si la Fabia 2 Facelift va fi la fel, si nu este vechiul motor EURO 4.

Cum sunt motoarele asta TSI din punct de vedere al fiabilitatii? Din cate stiu eu sunt cu turbocompresor, ca si cele diesel, deci in timp ar putea avea aceleasi probleme cu turbina ca si dieselurile? Am citit aici pe forum ca 1.4 TSI de pe Golf 6 se incalzeste mai greu decat un benzinar obisnuit, ceea ce presupun ca afecteaza negativ consumul la drumuri scurte prin oras.

Ce ati alege intre 1.2 TSI 86 CP si 1.4 MPI 86 CP (pe o Fabia Combi), luand in calcul fiabilitate, consum, performante ? La pret nu e mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Mi-am gasit parerile exprimate in primele mele post-uri pe forum aici in urma cu peste 3 ani. Timpul zboara.

Am intrat ca sa pun din nou impresii despre masina pe care o conduc de mai bine de 3 ani (Fabia 2 1.4 TDI, 70 CP)

Am ajuns la 56 000 de kilometri si lucurile s-au schimbat mult de cand am luat masina: atunci eram incantat, este prima mea masina cumparata de noua si eram foarte multumit.

Acum (de fapt de mai demult) nu ma mai multumeste aproape nimic la masina asta. Motivele sunt:

- cel care ocupa primele 5 pozitii in clasament: este extraordinar de zgomotoasa; nu sunt si nu am fost diesel-ar, ci doar apreciez consumul mic (este singurul lucru care ma multumeste si imi vine acum in minte). Nu recomand diesel-urile in 3 cilindri decat daca esti tractorist si iti iubesti meseria. :)

- motorul este clar doar pentru oras (unde trebuie sa tragi de el ca sa ai ceva performante), afara ai nevoie de spatiu si timp ca sa ajungi la viteze mari / decente

- scaunele sunt foarte proaste, nu ai suport lateral aproape deloc

- dotarile pe care le am (Ambiente + difuzoare spate + alarma) nu imi mai sunt suficiente de ceva vreme. Eu nu voi mai cumpara niciodata versiunea de mijloc fara sa adaug o lista lunga de optionale.

Cam atat. Pe scurt: fara diesel in 3 cilindri + cat mai multe optionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In afara de perceptiile negative pe care le ai fata de masina, absolut personale, ai si reprosuri in ceea ce priveste calitatea masinii, ai avut probleme tehnice sau alte chestii din astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele tehnice, in ordine:

1. la 2 luni dupa achizitie (in aprilie 2008) - am dat drumul la AC si nu functiona. Motivul: din cauza unei muchii aproape ascutite aflate in apropierea unei conducte prin care trecea "freonul", aceasta a fost sectionata => a trebuit schimbata toata conducta - pe comanda si garantie. Dealer-ul mi-a cerut sa platesc freonul, bineinteles ca nu le-a iesit.

2. cu cateva luni inainte sa iasa din garantie, am cerut insistent si pana la urma mi-au schimbat pe garantie ventilatorul de habitaclu (zdranganea la trecerea peste denivelari)

3. tot in garantie mi s-a inlocuit broasca portierei dreapta fata din cauza ca s-a defectat senzorul (nu se mai aprindea martorul din bord si nici becul de pe plafon cand descideam usa asta)

4. din garantie a inceput sa se manifeste o mica problema: geamul dreapta fata nu mai putea fi deschis printr-o singura apasare de la butonul de pe portiera soferului. Pe garantie au curatat butonul astfel incat a functionat pana cand masina a iesit din garantie. Urmeaza sa inlocuiesc butonul.

5. Problemele pe care le am acum (si pe care le voi rezolva in curand): unul din butoanele pe care se memoreaza posturile radio nu mai poate fi apasat, are ceva in spatele lui; difuzoarele fata se aud separat, dar nu impreuna (pana nu demult se auzea doar cel stanga fata, acum se aude doar cel dreapta fata); becurile de pozitie (fata si spate) stanga s-au ars.

6. Probleme care mi s-au datorat mie: o "julitura" pe volan - mi-am invelit volanul in piele saptamana asta; s-a rupt o parte din suportul pe care se sprijinea bucata de "carton intarit" care acopera portbagajul + unul din suportii pe care aceasta se aseza - rezolvat ieri.

In afara de prima, nu sunt probleme grave (nici prima n-ar fi fost daca nu mi-as fi facut un concediu fara AC) deci nu pot spune ca m-au nemultumit problemele astea in mod deosebit. Motorul merge acum la peste 57 000 km ca in prima zi si da impresia ca va tot merge asa, lucrul asta e fain dar si normal la un motor "batran".

Doar ca datorita celor spuse de mine mai devreme (post-ul anterior), nu sunt multumit de masina asta si o voi schimba imediat ce voi putea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si Fabia 2 Ambition 1.2 70 cai. pe care o avem in familie a avut 2 probleme mentionate mai sus:

1) ventilatorul aerotermei zdranganea la denivelari - remediat pe garantie

2) plasticele de prindere de la cartonul ce acopera portbagajul au cedat.

Si eu pot sa confirm proasta sustinere laterala a scaunelor standard. (Loganul sta mai bine)

de asemenea pot sa spun ca motorul e economic si e ok doar in oras ca performante. La drum lung iti trebuie muult spatiu sa depasesti.

Amatorilor de Fabia 2 le recomand motorul 1.2 tsi de 86 sau 105 cai si pachetul ce include scaune sport.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,

Ce parere aveti despre FABIA TREND HTP, 60CP/44 KW, 5, CUTIE VITEZA MANUALA, 1198CMC?. As vrea sa comand o skoda si pe asta am pus ochii. Astept pareri de la proprietarii de astfel de masini. Si de asemenea, daca puteti sa imi spuneti ce firma este mai serioasa AVIA MOTORS sau BRADY TRADE?, daca stiti ceva de service-ul lor. Aveti idee, daca este mai bine sa comand si bandourile laterale de protectie, Jante otel 6.0J X 15" si capace decorative roti SATELLITE (131 euro), ca sunt optionale si nu stiu exact la ce ma ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o Fabia 2 cu alt motor (diesel) si pot sa iti zic ca e o masina simpla, solida, fiabila si care nu te costa mult. Conditiile sunt: sa ai grija de ea, sa ii faci reviziile la timp si sa folosesti consumabile de calitate.

E o masina micuta (desi e cea mai spatioasa din clasa ei) foarte potrivita pentru oras. Despre motorul pe care l-ai ales stiu ca este fiabil dar consuma destul de mult. Gandeste-te la o varianta pe motorina doar daca faci foarte multi kilometri. Insa, daca nu ai pretentii de sportivitate, te poti descurca foarte bine cu ea. AC-ul se va simti in mers, de aceea cred ca varianta de 70 de CP ar fi putin mai buna.

Vad ca mai poti alege si varianta pe benzina 1.4 MPI de 86 CP. Cu aceasta motorizare masina se misca mult mai bine insa probabil va consuma putin mai mult.

E posibil ca la reprezentanta sa incerce sa iti vanda masina cu motorul 1.2 TSI. Fereste-te de motorul asta, are probleme serioase care inca nu s-au rezolvat.

Despre dealerii din Bucuresti nu pot sa iti spun nimic, insa cere oferte si negociaza cu mai multi pentru a obtine o reducere (minim 4%).

Ia bandourile laterale de protectie, sunt multi care deschid portierele in parcari fara sa se uite in jur, te vor scuti de astfel de neplaceri (vopsea zgariata sau sarita).

Standard masina vine cu jante de tabla de 14 inch si capace. Dimensiunea anvelopelor e de 165/70 sau 185/60 cred pe jantele de 14. Daca vrei sa iti pui anvelope mai late (195 de exemplu), ia jantele de tabla de 15, altfel nu are rost.

Spor la configurari si mai intreaba daca mai ai nelamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ana, in primul rand trebuie sa ne spui si cam pe unde vei rula cu masina; ma refer daca o vei folosi cu prepontedenta in mediu urban sau extra?

1.2 HTP a ajuns deja la a 3-a generatie, in opinia mea cam toata "bubele" i-au cam fost rezolvate. E un motor bunicel pentru oras in special, fara prea mari pretentii la deplasari extraurbane cu masina incarcata (adica sa nu te astepti sa faci raliu cu ea). Consumuri relativ decente. Varianta 1.2 HTP/70CP ar fi mai decenta.

Despre dealeri nu am nicio opinie fiindca nu am avut ce sa caut personal pe la ei. Ideea e asa: cumperi masina de la cel care face o oferta mai buna. Dupa ce o vei fi fost cumparat nu e musai sa mergi la service tot la dealerul respectiv, poti sa mergi la ORICARE service autorizat Skoda fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Va multumesc frumos pentru raspunsuri, am comandat deja FABIA TREND HTP, 60 CP, trebuie sa soseasca la sfarsitul lunii octombrie. Masina o voi folosi doar in oras, mai exact in Bucuresti, care este destul de aglomerat. Am luat de 60 CP, pentru ca am vazut pe net,ca la cele de 70 CP, au fost probleme foarte serioase in anii anteriori, mai exact ca nu puteau fi lasate in soare, ca nu mai porneau (avand probleme de soft) - si mai era si o diferenta de aproape 350 de euro. Nu am vrut sa risc, asa ca am luat de 60 CP, in momentul de fata asta mi-am permis, pentru ca nu mi se pare nici asta atat de ieftina, pentru cea de 86 CP, nu aveam banii, este diferenta mare de pret.

Despre dealeri, ce sa va spun, am fost la toti trei din Bucuresti, si a castigat cel care a fost mai darnic. Nu stiu insa ce verificari ar trebui sa ii fac cand o ridic, la ce ar trebui sa fiu atenta.

Ideea este ca nu am vrut sa ma indatorez mai mult, pentru ca sunt incepatoare, este prima mea masina, si am zis sa incep sa sofez cu una noua, pentru ca daca luam una second, ma costa intre 3000-6000 euro, si nu mai puteam sa imi iau alta noua. Acum nu stiu ce sa zic, am gresit sau nu ca am luat de prima data o masina noua, voi vedea pe viitor. Ii fac CASCO si asta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru alegere! Fabia cu motorul 1.2 HTP de 60 CP este o masina fiabila potrivita pentru oras.

Cand o vei ridica e bine sa te uiti cu atentie la vopsea si interior, sa nu fie zgariata sau atinsa in timpul transportului. Verifica sa ai si toate optionalele marunte (de exemplu suport ochelari), trusa medicala, triunghi reflectorizant si stingator, roata de rezerva si tot ce trebuie pentru facut o pana. Am auzit recent de un caz in care cei de la reprezentanta nu au reglat presiunea in anvelope la 2.2 (de la ~ 3.5 cat trebuie sa fie la transport pe platforma), ai putea verifica si asta. In rest, lista ar fi lunga, dar aproape sigur ar fi pierdere de timp. Cei de la reprezentanta ar trebui sa iti faca o prezentare corespunzatoare la predare.

Legat de dealer, cere si covorasele originale de cauciuc daca nu le-ai obtinut deja. Sunt foarte utile.

Personal sunt pro masini noi. Nu ai cum sa dai gres cu o masina noua, ar trebui sa functioneze perfect cativa ani si ai si 2 ani garantie in caz de ghinion.

Pana o vei ridica poti sa te interesezi cum sa o folosesti, ce benzina ii place, ce consumabile si cand sa le schimbi etc. Daca vei avea grija de masina, te va multumi pe deplin si pe termen mediu spre lung.

Asteptare usoara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fabia cu 60 cai. Ma felicitam cand am luat-o si sunt multumit si acum. Desi stiu cand depasesc ca imi trebuie o distanta mai mare ca sa intru inapoi pe banda mea( adica sa termin depasirea), dar pentru oras... e nemaipomenita. Masina noua e noua si ai sa vezi influenta germana la multe detalii ale amsinii si cred eu ca si la claitate a materialelor si a manopereii in procesul de fabricatie. Sa o stapanesti sanatoasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare : am intrebat dealer-ul daca pot plati o diferenta in bani sa imi scot masina (SKODA FABIA TREND, 60 CP)configurata direct din fabricatie, cu roti, cu cauciucuri universale, atat de iarna, cat si de vara, si a spus ca nu se poate, dotarile sunt standard si trebuie sa imi cumpar roti de iarna. Se poate pe rotile standard, sa schimb doar cauciucurile, sa fie universale?, atat de vara , cat si de iarna, fara sa mai cumpar alte roti?, sa nu mai fie nevoie sa le schimb de doua ori pe an?. Va multumesc!.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am si eu o intrebare... cam cat costa o bara spate de fabia si un pret pentru vopsit si montaj?

sub bara spate exista ceva sa absoarba socul in cazul coliziunilor usoare?

de curand din neatentie si dintr-o franare brusca a unui posor de fabia... am franat mai tarziu pe asfalt umed si l-am atins in bara.

la mine cel putin nu s-a intamplat nimic nici macar o urma de vopsea.

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna,

Nu mai intra nimeni pe aici?

Am si eu o nelamurire, trebuie sa imi fac CASCO, de la skoda mi-au spus sa fac casco la TIRIAC ori la GENERALI, ca au contract direct cu ei si m-ar costa 22 mil/an. M-am interesat si la ASTRA si mi-au cerut pana in 13 mil/an. I-am explicat dealaru-lui de la AVIA ca doresc sa imi fac CASCO la ASTRA si mi-a spus ca daca fac la ASTRA, imi vor retine masina in service, o luna, doua, trei cat este nevoie pana isi recupereaza banii de la ASTRA, sau pana platesc eu reparatia si sa imi recuperez eu banii de la ASTRA. Acum ce parere aveti ,cei de la ASTRA spun ca de3 la skoda primesc comisione daca inchei asigurarea la tiriac, iar cei de la skoda spun ca ASTRA e rau platnica, ce parere aveti?, voi ce ati face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am avut probleme cu ASTRA in tara dar am avut surpriza si ghinionul de a avea belele aici in Franta.

Mai exact mi-a sarit o priatra in parbriz.

Cum despagubeste ASTRA in strainatate...simplu..faci tu poze, dai 100 de telefoane in RO, vb pana la urma cu un agarici...ii trimiti toate actele completate..si la final te anunta ca ASTRA despagubeste valoarea parbrizului + manopera la valoarea de la Skoda Romania respectiv780 de ron. Deci sub 200 de euro.

Cat costa in FR un Parbriz la Carglass? 430 de euro.

Dupa injuraturile de rigoare...am renuntat la nenorociti si nu am mai avut Casco pana am vandut masina acu 2 luni.

PS: exista ALIANTZ si restu. Asa mi-a zis prietenul meu de la asigurari..dar nu...eu m-am zgarcit la 150 de euro in minus si m-am dus la ASTRA.

Aici in Paris, Aliantz are birouri (ca de altfel in multe orase din Europa) si nu m-ar fi costat nimic, ba chiar plateau ei..fara sa dau eu bani si sa astept.

Prietenul asta al meu cu asigurarile are tot la ASTRA..e campoion la lovit masina. Niciodata nu s-a plans de ei.

Si NU, nu cunoaste pe nimeni la ei ca el e doar un simplu broker (de fapt un colaborator al unui broker).

Sfatul meu...daca ai bani..fa-ti la Aliantz...daca nu..alege ASTRA daca e mai ieftin ca Generali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va rog frumos am si eu o nelamurire. Mi-am ridicat de curand masina de la AVIA MOTORS, Skoda Fabia Trend, 60 CP. Nu am primit in trusa de scule coarba roti, cheia antifurt, surubelnita, pe motiv ca acestea se platesc separat, desi sunt trecute in procesul-verbal de predare-primire, cu mentiunea dupa caz.. Posesorii de SKODA FABIA, aveti idee ce trebuie sa contina trusa de scule, pentru ca in dotarile standard sunt trecute chei, nu cheie. Va multumesc!.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trusa trebuie sa contina cric, cheie de roti (sigur este acolo, imposibil sa nu fie), clema din plastic pentru scos capacele ornamentale de pe suruburile de roata si carligul pentru remorcare.

Antifurt NU va fi daca pe roti nu ai montat antifurt. Surubelnita nu este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!