Jump to content

Nu intra in viteza sau intra foarte greu


DeZaXaT
 Share

Postare recomandată

Ai dreptate cand zici de turatie.Stiu ca nu este bine dar am testat sa vad la turatii mai ridicate cum se comporta.Pana la iarna am scapat de fenomen.Astazi dupa pornire doar la prima intrare in treapta a2-a a facut figura.Se incalzeste vreme si o data cu ea si cutia :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi lucru il patesc si eu de fiecare data cand e rece : intra ff greu in tr. 2 si cum se spunea mai sus, daca o turez mai mult intra mai usor. Nu stiu de la ce se trage astam dar vad ca e problema comuna. Inca o chestie : imi intra f greu in tr.1 si mers inapoi in orice conditii, adica si rece si cald, pana in momentul in care am schimbat ambreiajul si acum totul e perfect( bineinteles exceptand tr.2).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare!Pe unde se regleaza timoneria la un passat cu c.v. in 6 trepte?La mine fenomenul se prezinta astfel:daca tin tras st. de maneta ca sa bag 1-2 nu intra,maneta ducandu-se intre marsarierre si treptele 1-2.Daca o dau un pic spre dr intra fara probleme.Sunt constient ca au aparut uzuri la maneta,dar as mai regla-o ca nu am bani de schimbat timonerii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,am si eu o problema!Imi intra in viteza...(in toate) ,dar parca agata in ceva....in schimbator se simte ca agata in ceva!Ambreajul cupleaza sus...dar merge masina,nu am treaba...daor daca circul mult in oras tremura umpic la plecarea de pe loc!Dar ce ma deranjeaza e ca agata cand schimb!( Nu caraie ,merge tot normal)dar agata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu, din nou. Prima oara vara trecuta si si-a revenit singura iar acum de 4 zile si e tot asa. Adica pe scurt, in treapta I intra greu, chiar foarte greu uneori, mersul inapoi este un chin dar tot uneori, (7 din 10 incercari), parca nu ar exista treapta acolo, imi caraie sau intra greu dar aleator in celelalte trepte. Uneori intra ca unsa, alteori parca nu mai am ambreiaj. Aseara a intrat foarte greu I, aIIa snur, aIIIa a carait restul ca unse. Dimineata Ia greu, 2 a agatat usor 3 ca unsa 4 binisor 5 super 6 cu cloncanit. La oprire nu a mai vrut sa intre in nicio viteza nici cu motorul oprit. Cutia im mers la orice viteza nu scoate niciun zgomot, am suspectat initial pompa ambreiaj uzata, kit ambreiaj uzat, sincroane... Ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresii noi: dimineata a intrat ca unsa in 1,2 3 4. La prima intersectie abia am reusit sa-i dau 1 si 2, restul perfect. Din nou intersectie, 1, 2, 3, 4 perfect. Dau sa parchez, 1 greu, mers inapoi imi "fura" maneta singura. Eu totusi cred ca este receptorul e pe cutie sau pompa de la pedala. Se pot schimba garniturile ca la orice pompa de frana, care oricum este mai complexa? Pentru ca:1. piesa in sine este relativ scumpa; 2.altceva nu se poate strica intr-o pompa hidraulica; 3. am reparat pompe de frana de la prea multe masini pana acum ca sa mai aiba taine, mai ales ca am si diploma in specializarea asta(hidraulica si pneumatica). :ceuameni:

Modificat de Nea Vizanu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca problema e tot la franele de pe sincroane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si de ce apare oarecum ciclic, asta vara si acum, primavara? :) Ce zici, se desfac pompa si receptorul? Merita sa ma fac ca purcelul pe sub masina? Ca nu am canal in garaj...

Modificat de Nea Vizanu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Nea Vizanu'

Ambreiajul meu si-a revenit de la sine. Incep sa cred ca este bionic, are vointa proprie. Intra in viteze normal, doar ca am impresia ca i-am cam fortat eu timoneria. Dupa ce a fost levierul in mers inapoi nu mai sare maneta singura, daca o duc in fata fara sa apas pe ea, spre treapta 1 tot in mers inapoi angajeaza. Trebuie sa o duc in 2 sau sa bat putin in capul schimbatorului, se aude "clanc" si revine singura la pozitie. Se regleaza cumva timoneria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Problema cu "gresitul" treptelor de viteza e din cauza reglajului timoneriei. Tragi in sus mansonul de la schimbator, apoi desfaci placa aceea de plastic (se tine in 2 suruburi de 6). O sa vezi 2 parghii cat degetul mare. Una fixa, una mobila. Umbli doar la cea mobila. Suruburile sunt cu torx.

Slabesti clema si misti schimbatorul cu mana putin stanga/dreapta, fata/spate. Conteaza foarte mult pozitia. Eventual mai si gresezi putin "nuca" de sustinere.

Cand am schimbat ambreiajul si eu am intampinat aceeasi problema. S-a rezolvat prin reglaj.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Vizanu'

Merci mult Cosmin, incerc maine ca e sambata si am timp. Eventual fac poze si un DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

M-am confruntat si eu cu problema ! :cool:

Relativ brusc... intr-o zi, pentru prima data vreodata , m-am trezit ca am crezut ca am bagat in viteza a 3-a si defapt nu intrase; Am observat apoi, in aceeasi zi ca si la viteza a 2-a imi facea;

Concluzia: In viteza a 2-a (mai des) si uneori in viteza a 3-a, incerc sa bag in viteza si nu ma lasa, se simte intrarea schibmatorului, dar nu pot sa imping pana la capat; Daca scot schibmatorul si reincerc, merge ! Dar din pozitia respectiva nu ma lasa. Pot sa tin apasat si mai multe secunde de schibmator, cand a prins pozitia de refuz, nu ma lasa. Am senzatia totusi ca daca as impinge FOAARTE tare de schimbator, parca ar vrea-o, dar n-am incercat ca am senzatia ca smulg maciulia de plastic de pe schimbator daca imping asa tare. Tot ce mi s-a intamplat s-a intamplat cu motorul cald. Aparent parca facea cand veneam din treapta superioara in treapta inferioara. La a 4-a/a5-a/a6-a n-am simtit absolut nici o problema, nici o zgarietura nimic. Doar a 2-a si a 3-a.

Vreo idee, dupa simptome, ce-ar putea fi ?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi intra mai greu in a doua cand e motorul rece, chiar si acum cand e relativ cald afara, desi am sperat ca schimband ambreiajul cu tot cu volant sa nu mai am probleme de genul asta.Nu-mi ramane sa cred decat ca este obosit sincronul vitezei a 2 a ptr ca dupa ce se incalzeste putin intra bine in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

VW Passat 1.9tdi, AVB 315k km

Asta vara a avut probleme in sensul ca nu intra in marsarier - in rrest mergea cutie fara probleme.

reparatia la service a fost facuta fara sa vad absolut nimic - atunci nu eram eu propietarul. S-a mers fara ca uleiul sa fie la nivel, ceea ce a dus la uzarea pinionului de marsarier

cost reparatie 2500RON fara garantie pt ca nu s-a schimbat si axul acela pe care vin pinioanele ceva de genul asta pt care ar mai fi trebuit alti 1500ron.

Acum cutia merge binisor in sensul ca pana azi ce ma deranja si ma deranjeaza in continuare este ca de la o anumita turatie intra in rezonanta schimbatorul de viteze. Dupa ce s-a schimbat un tampon la cutie mai rau face. Daca poate sa ma ajute cineva cu ceva sfaturi.

Inca o problema observata azi: Cand fortez masina (iau brusc de pe ambreiaj la schimbatul treptelor) se auzea un trancanit in partea stanga - am crezut ca este vreo bucsa ceva de la articulatie.

Azi cu motorul pornit masina pe loc cand introduc in treapta 3 si treapta 2 se aude acel trancanit (ca si cum ar exista un joc intre planetara si cutie) in partea stanga dar spre mijloc (probabil la imbinarea planetara cutie) planetara a fost facuta de curand. Sa fie iar o problema la cutie? Daca ma poate ajuta cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut la toti dupa mult timp!Amsi eu o problema cu R.dar am observat ceva ,bag a-1-a si apoi bag R.Si merge ,in rest intra foarte bine in toate cele 5 viteze.Care poate sa fie cauza?Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema , pe care am ignorat o pana zilele trecute cand m a ascos din sarite

la masina din semnatura am cutie de viteze in 6 trepte , iar in treapta de marsarier imi intra cateodata foarte greu , inteleg ca trebuie sa intre putin mai greu fata de restul , dar zilele trecute mai aveam putin si impingeam cu doua maini de maneta si tot nu vroia sa intre

asta se intampla doar din cand in cand , numai ca de ceva vreme au inceput sa fie cam dese "cand-urile" astea

ma enerveaza la culme , apas de doua ori ambreiajul , bag in alte viteze si tot nu vrea sa intre decat foooooooaaaaaaarte greu.

are cineva vreo idee care ar putea fi cauza

mentionez ca am schimbat uleiul in cutia de viteze , sperand ca voi scapa de aceasta problema , numai ca acum dimineata inainte sa plec cu masina , in primii 10 km imi intra foarte greu in orice treapta de viteza , dupa aprox 10 km , merge "ca unsa"

Modificat de Cera
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog , orice sfat este bine primit , nu a mai avut nimeni aceasta problema?

Ma gandesc ca daca ar fi ambreiajul , ar face figuri in toate vitezele...

Modificat de Cera
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca mai bine ignori acest mic "defect". Daca te bagi in cutie, risti sa dai in alte belele (la ce mecanici priceputi avem in tara). Oricum, nu se va accentua in timp.

Cand nu vrea sa intre in marsarier, cu motorul pornit (si schimbatorul pe liber) lasa ambreiajul si apasa-l din nou dupa cateva secunde (fara sa mai bagi in alta treapta) si va merge.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

M-am confruntat si eu cu problema ! :vaidecapulmeu:

Relativ brusc... intr-o zi, pentru prima data vreodata , m-am trezit ca am crezut ca am bagat in viteza a 3-a si defapt nu intrase; Am observat apoi, in aceeasi zi ca si la viteza a 2-a imi facea;

Concluzia: In viteza a 2-a (mai des) si uneori in viteza a 3-a, incerc sa bag in viteza si nu ma lasa, se simte intrarea schibmatorului, dar nu pot sa imping pana la capat; Daca scot schibmatorul si reincerc, merge ! Dar din pozitia respectiva nu ma lasa. Pot sa tin apasat si mai multe secunde de schibmator, cand a prins pozitia de refuz, nu ma lasa. Am senzatia totusi ca daca as impinge FOAARTE tare de schimbator, parca ar vrea-o, dar n-am incercat ca am senzatia ca smulg maciulia de plastic de pe schimbator daca imping asa tare. Tot ce mi s-a intamplat s-a intamplat cu motorul cald. Aparent parca facea cand veneam din treapta superioara in treapta inferioara. La a 4-a/a5-a/a6-a n-am simtit absolut nici o problema, nici o zgarietura nimic. Doar a 2-a si a 3-a.

Vreo idee, dupa simptome, ce-ar putea fi ?

Mersi.

Revin dupa o luna jumate: NU a mai facut nici o problema... si asta fara sa-i fac nimic. Singura ideea pe care-o am in cap a fost ca in ziua in care a facut probleme, a plouat foarte mult si eu m-am plimbat ca nebunul prin balti ... la un moment dat in sens distractiv chiar cautam balti pe sosele; In aceeasi zi si-n urmatoarele ~5 zile a facut problema dar din ce in ce mai rar; Apoi nu am mai simtit absolut deloc; Poate apa sa aib vreo treaba ?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin probabil, eu zic ca e doar o coincidenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin dupa o luna jumate: NU a mai facut nici o problema... si asta fara sa-i fac nimic. Singura ideea pe care-o am in cap a fost ca in ziua in care a facut probleme, a plouat foarte mult si eu m-am plimbat ca nebunul prin balti ... la un moment dat in sens distractiv chiar cautam balti pe sosele; In aceeasi zi si-n urmatoarele ~5 zile a facut problema dar din ce in ce mai rar; Apoi nu am mai simtit absolut deloc; Poate apa sa aib vreo treaba ?

Mersi.

Este probabil sa ai dreptate!Fratele meu a trecut acum o saptamana cu un focus breck din 2001 pe la Bechet,si era apa pana la praguri.Cand sa coboare la bulgari de pe bac ,nu mai intra in viteza.A sunat un mecanic roman,si ia spus sa vina inapoi in tara ca a spart ceva pe la motor nu stiu ce,dar el a continuat sa astepte pana a luat vinieta,apoi a mai asteptat ceva timp,si apoi minune :a mers,si a fost pana in Thassos si inapoi fara probleme.Acum sa vada ce v-a fi in continuare.Nu afost la mecanic pana acum,ca a venit sambata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stie cineva exact daca la tipul meu de motor AVB se poate face o reglare a timoneriei?Adica exista posibilitatea sa umblu si sa reglez timoneria sau este valabil doar ptr cutiile cu 6 trepte?

Ptr faptul ca am schimbat volant si kit-ul de ambreiaj am pretentia sa intre mai usor in viteze, mai ales cand este motorul rece dimineata.A2a intra uneori destul de greu, mai ales in diminetile astea mai reci.Dar nu e o regula.In unele dimineti pare a intra ceva mai usor.Asta pana se incalzeste cativa kilometri apoi intra usor in viteze.Insa ma gandesc ca nu am umblat niciodata la reglajul timoneriei si nu ar fi rau sa incerc.

Modificat de C o s m i n
mutat in topicul corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!