Jump to content

Nu intra in viteza sau intra foarte greu


DeZaXaT
 Share

Postare recomandată

Cod motor AVF, cod cutie ELN, manuala, 6 viteze, passat, motor longitudinal.

Masina nu mai intra in marsarier si intra destul de greu in vit 1 si 2.Nu intra nici cu motorul pornit nici cu el oprit.

Masina are probleme cu ambreiajul/volant de mult timp: cu motorul cald tremura la plecarea de pe loc rau; ambreiajul tine excesiv de sus; nu trepideaza motorul la oprire; nu patineaza ambreiajul.

Problema cu intratul in viteza aparuta de pe o zi pe alta. La verificarea timoneriei totul pare ok, fara piese rupte sau jocuri exagerate. Ulei este destul in cutie.

Cu motorul oprit, pur si simplu parca e zid in locul cursei de marsarier; schimbatorul nu face cursa nici macar 5 mm.

Cu motor pornit, ambreiaj calcat, la fel dar se aude un carait ca si la nesincronizare pinioane cand incerc sa bag in marsarier dar cu o intensitate foarte mica; daca nu asculti cu mare atentie nici nu se aude.

Stiu ca pina nu se desface poate fi orice dar daca la disc ambreiaj (99%) adaugam volant si cutia de viteza problema devine mult prea grava financiar.

A mai patit cineva sa-i crape toate deodata ? Cam care-i probabilitatea asta ? Cam care-s sansele sa scap doar cu kit ambreiaj ? Alte pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Mai mult ca sigur e vorba de kitul de ambreiaj, nicidecum de cutie. Dupa parerea mea ai o problema la disc, este prea uzat (km multi, dat fiind si anul masinii - 2001). Daca era o probl. la placa de presiune intra in orice viteza la rece.

Eu iti urez bafta la schimbat si iti pot spune ca pe un kit de ambreiaj care continea : placa, disc, volant si rulment am dat 350 euro + taxe de transport prin Atlassib , marca SACHS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si acum continuarea:

Disc de ambreiaj uzat peste limita santurilor din ferodou.Rulment de presiune cu o uzura pe calea de apasare de peste 2 mm.Placa de presiune crapata.Schimbate toate.

volant nu era blocata, nu prezenta "la mana" joc mai mare decat cea noua.Cum nu "cloncane" la opritul motorului, din considerente financiare nu a fost schimbata.

Ambreiajul a devenit moale si prinde jos.Trepidatiile la plecarea de pe loc au disparut. In marsarier intra impecabil; in vitezele 1 si 2 din cand in cand mai face probleme. Posibil si sincroanele din cutie sa fie afectate.

PS: Citisem mai demult polemici despre volant dubla-masa si existenta arcurilor la discul de ambreiaj.

La mine, passat 2001, cod motor AVF, cod cutie ELN, cod kit ambreiaj LUK 624 3045 00, volant este cu masa dubla si discul de ambreiaj ARE arcuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala s-a inmuiat din cauza placii de presiune noi, cu acel "soare" mult mai flexibil. Asta am dedus eu si la mine (ma confrunt cu aceeasi pedala de ambreiaj beton).

Deci se pare ca in cazurile cand volant nu cloncane, de vina pentru trepidatii sant arcurile din disc.

Asta ca o completare pentru topicul despre ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

buna, si eu ma confrunt cu o mica problema legata de cutia de viteze. Pe perioada iernii din viteza1 in viteza 2 intra mai greu cand motorul e rece. Parca ar agata ceva. In celelalte intra perfect.Am fost la service, cei de acolo initial mi-au zis ca nu e nimic, ca trece iarna, apoi am mers la un alt service care ma sfatuit sa imi schimbe uleiul de la cutie. Ei mi-au zis ca au facut schimbul ca era foarte murdar, plin de impuritati, ca am facut bine ca am mers sa imi faca schimbul. Nu am intrebat ce au pus, cat au pus, doar mi-au zis sa am rabdare o saptamna pana isi face ungerea. Acum problema e ca schimbul sa facut acum 5 saptamani, iar cutia nu isi mai face ungerea, si tot intra greu a 2-a. Am mai mers la un alt service, mi-ai zis ca era ceva problema de reglaj...ok problema e ca acum vremea de afara sa incalzit, nu mai este rece, dar mie la fel nu imi intra in viteza 2, decat foarte greu...cam 20 de minute dupa ce plec de pe lod..cred ca singura solutie e sa deschid cutia..dar multi miau zis ca nu e bine..ce sa fac? ce ma sfatuiti..mentionez ca masina are 124000 km si am schimbat kitu de ambriaj la 90000si inca un ambreiaj la 115000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu aceeasi problema ma confrunt si eu (crista) .Cand motorul este rece, intra greu in treptele a 1-a si a-2-a, adica chiar trebuie sa folosesc o forta moderata pentru a baga in viteze. Cand se incalzeste nu mai intra asa greu..dar tot parca agatza ceva.Aveti vreo idee? Care ar fi problema noastra.Mentionez ca masina are cam 240 de k, iar eu nu stiu daca a fost sau nu schimbat ceva la ambreiaj, avand-o de la 200k,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai stat si am dus-o la un service de aici sa vada ce e cu ea...culmea cand stau pe loc, si cu motorul rece vad ca intra foarte usor, numai in mers face figuri.Intre timp m-au sunat cei de la service sa imi spuna ca au facut o constatare, ca ma costa 100 RON, dar ca si diagnostic nu stiu ce are masina :) cand iam intrebat ptr ce sunt cei 100 ron, miau zis ca sunt ptr faptul ca s-au uitat la masina, doar ca nu stiu ce are si trebuie desfacuta cutia...dar saptamana viitoare. ei cred ca le dau banii...fara un diagnostic..se insala

Modificat de crista
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
... Evident i-am schimbat si uleiul in cutie (3x 15ron/l Mobil). ...

Salut!

Ma invata si pe mine cineva cum se verifica cantitatea si caliatea uleiului din cutia de viteze? Am ceva probleme cu intratul in a doua dimineata, cand e rece. Ma gandesc ca e de la ambreiaj, ca tine cam sus, dar din moment e in celelalte intra bine... zic sa verific un pic si uleiul...

E vorba de un Passat din 97, pe benzina, 1.6 AHL

Merci!

Modificat de ciprianpaius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine intra la prima cuplare a vit. 2 ceva mai greu; incearca sa incalzesti cutia pe loc inainte de plecare, introduci de 2-3 ori in fiecare viteza si rupi filmul de la ulei, cu folos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Merci! Si totusi cum se verifica uleiul din cutie, pentru linistea mea sufleteasca?

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi face figuri dimineata in treapta 1 sau marsarier. Uneori (de dimineata) nu am avut nici o problema. Alteori face si cand e cald. Am incercat sa dau 2 pedale la ambreiaj, dar tot intra ceva mai greu, cel putin in treapta 1. Parca nu intra pe locul ei. De altfel celelalte trepte intra usor. Am incercat si cu apasarea ambreiajului cat pot de tare. Ma gandesc totusi ca e vorba de lichidul de frana(are 2 ani de la schimbare) sau trebuie aerisit cilindrul de ambreiaj. Stie cineva e nevoie sa se aeriseasca cilindrul de ambreiaj si cum as putea sa fac asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca nu e nevoie de aerisire. Dar daca tot vrei s-o faci, ai un aerisitor pe cutie, langa conducta de lichid ce vine de la pompa de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ciprian

cam greu fara elevator, de verificat uleiul, mergi intr-un service ca ai de dat jos si scuturile si sa ai acces la cutie pe dedesubt

eu stiu(la mine asa a facut) a introdus ulei cu pompa pana a dat un pic pe afara

numai sa nu ai in cutie un ulei mai vascos ca atunci schimbi greu treptele de viteza la rece, frig- ar trebui 75W90

mai i-a in calcul si probleme la ambreiaj(placa de presiune sau rulmentul)

lichidul de frana nu cred ca face probleme daca nu a fost supus caldurii foarte mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru raspuns. Lichidul de frana pare ok. Are culoarea berii blonde, cam asa...

Daca e asa complicat de verificat uluiul din cutie, o sa fac operatiunea intr-un service, aventual cu ocazia schimbului ambreiajului sau a lichiduliui pentru servo (acolo chiar e nevoie... nu de alta dar fac concurenta la coca cola)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi 18 grade la Constanta, nu mai face figuri deloc. Probabil o fi de vina uleiul ? Cu o schimbare oare rezolv ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei poti sa-l schimbi dar mai bine spre iarna cand vei avea din nou probleme si daca ar fi din cauza uleiului

pana atunci fii atent si vezi daca se agraveaza sau nu , zgomote la volant, vibratii si ce mai e specific ambreiajului

uleiul nu va schimba decat intrarea la rece daca asta e cauza, eu personal as astepta, caci daca e varianta nasoala si ai necazuri cu cutia oricum nu ai alte solutii decat :Driver: cutie SH sau desfacerea cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

da...acelasi raspuns l-am primit si eu...ori se va desface cutia, si dat fiind faptul ca nu intra in treapta 2, probabil e sincronul 2 dus si trebuie inlocuit..iar acest lucru costa, plus ca o cutie desfacuta nu mai e ca inainte (asa mi sa spus).

Iar cea dea doua varianta e o cutie SH..numai sa ai grija de unde o iei..eu momentan stau asa pana la iarna si voi vedea atunci ce voi face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea nivelului se poate face destul de simplu...va spun din experienta acumulata la desfacerea cutiei si mai ales dupa ce uitasem sa strang dopul :unsure: pierzad asa oleaca de ulei.

Se desfac cele 3 suruburi de la vasul de expansiune si se da intr-o parte, dupa care cu un imbus(hexagon) de 10 in cazul meu (1.9tdi 130 cp 2003 cutie FRK)sau in unele cazuri cheie XZN16(ca o stea cu multe colturi) se desface surubul care este la acelasi nivel cu planetara(intre motor si planetara). Tb avut grija ca masina sa se afle pe loc drept. Daca curge imediat dupa ce s-a desfacut e clar ca are ulei si daca nu, un furtun lung si o palnie si pus pana incepe sa curga.(se pune un carton pe scut ca sa se vada cand incepe sa curga).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am avut si eu aceeasi problema cu un passat tip motor AVF de 130 cai, nu imi intra in viteza decat la rece (afara de marsarier care nu intra deloc nici cu motorul pornit nici cu motorul oprit), evident placa de presiune defecta, faza ca dupa ce am dat jos cutia a iesit la suprafata si alt defect in speta volant, schimbasem cu 40000km inainte de "defect" tot kitul de ambreiaj ma putin volant. Oricum din cate am inteles aceasta minunata piesa cade cam la 200000 de km...eu am apucat sa sar de 210000 si nu am scapat a picat intr-un final...ca si pretul pt. reparatie...ceva in jur de 2400 ron cu tot cu manopera, deh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT,ITI SPUN EU CE AI ESTE PLACA DE PRESIUNE SPARTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Marius. Incearca sa nu mai scrii cu litere mari (CAPS).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da marius...dar mecanicul zice ca e si volant, adica deja sare 2000 ron afacerea, cred ca o sa ii dau foc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
gabigreuceanu

am un golf 4 19 tdi am schimbat tot chitul de ambreiaj si acum nu prea intra treapta 1. poate cineva sa imi spuna ce e de facut? ca sa bag in treapta 1 trebuie sa trag spre treapta a 2 a si apoi sa imping spre 1 a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului in cutie l-ai verificat? Uleiul de cand nu s-a mai schimbat, daca s-a schimbat vreodata. La cutie !

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!