Jump to content

Pierd antigel


laus
 Share

Postare recomandată

La mine se intampla un fenomen ciudat.

Cateva zile la rand, daca verific antigelul, e lipsa cam 300ml din maxim. Dupa cateva zile, nivelul iar e pe maxim. Apoi, dupa alte cateva zile, iar e mai putin antigel si dupa alte cateva zile iar e pe maxim.

De parca ar avea o rezerva stocata undeva, pe care periodic mi-o baga iar in instalatie. :blink:

Initial am crezut ca iar pierd antigel. Pana am observat ca dupa cateva zile iar e pe maxim antigelul.

Precizez ca acest nivel il verific in aceleasi conditii, adica dimineata cand motorul e rece si masina parcata exact in acelasi loc.

Nu ma deranjeaza, atata timp cat antigelul in sine nu dispare nicaieri. Dar e un fenomen pe care nu mi-l pot explica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cit timp nu te bruiaza in bord, nu-i da importanta,se pare ca era totusi la bujiile alea de incalzire buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica cum sa ma bruieze in bord? Sa ma anunte pe BC ca nu mai am lichid?

Pai nu ajung eu acolo. Nu sant genul de om care deschide capota numai la revizii. Mai verific si eu la cateva zile uleiul, antigelul, eventual ceva ce sare in ochi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la faptul ca nu sint pierderi exagerate in timp scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se pare ca e pocnit un furtun de la racire care merge de langa chiulasa prin spate la pompa tandem. Asa mi-a zis mecanicul ieri si azi l-am cumparat. Picura doar cand motorul e cald si in mers din cauza presiunii probabil din cauza dilatatiei. Sper sa fie asta si sa nu-l fi cumparat aiurea ca nu prea se vedea acolo prin spate. Apropo, e greu de schimbat ? Ca de prins e prins doar in 2 cleme din alea, dar nu stiu cum sa ajung acolo in spate pe la pompa tandem .... ca e un furtun foarte gros peste, plus alte cablaraie. Mecanicul mi-a cerut 60 RON sa-l schimbe ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult. Eu il schimb in jumate de ora.

Trebuie desfacuta si tubulatura de plastic de la turbo de deasupra pompei tandem si mufa de la injectoare. Apoi se scoate de pe stutz-ul din chiulasa, si se trage afara pe langa filtrul de motorina.

Nu trebuie scos antigelul. Desfaci furtunul din ambele capete si infunzi stutz-urile cu dopuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista pe undeva un DIY pentru schimbarea pompei tandem ? Mi-ar fi mult mai usor pentru ca as vedea cum se desface tubulaturara de plastic de la turbo ... M-as baga sa-l schimb ca e vorba doar de 2 cleme, aia de langa chiulasa nu e nici o problema dar cea din spate e cam tricky ... Si Off topic cum e posibil sa fie pleznit acest furtun, intrucat mecanicul meu a zis ca a facut sute de masini dar el nu a vazut vreunul pleznit (furtunul - cel in cauza) si ca e caz tipic de ghinion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e plesnit. E umflat de la motorina, poate.

Pai ai de desfacut siguranta ce tine tubul de cotul ala de cauciuc de langa EGR, scoti cablurile ce se tin de el si cele 2 furtunase ce merg la racitorul de motorina. Si il dai putin la o parte ca sa ai un pic de acces la furtunas. Apoi scoti mufa de la injectoare prin rasucire si ai acces la furtunas. Daca il desfaci azi si nu te descurci, da-mi un telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult Cosmin, l-as schimba eu pentru ca sunt pasionat. Singurul lucru care ma cam incurca e siguranta ce tine tubul de cotul ala de cauciuc de langa EGR. Iti trebuie vreo scula speciala pentru ca nu am mai desfacut astfel de sigurante (arata ca o sarma intortocheata). Daca scot furunul ala gros in rest cred ca ma descurc. Clemele de la furtun sigur le desfac cu un patent lung. Si banuiesc ca o sa intre aer in instalatie, se aerisete singura sau trebuie aerisita ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aeriseste singura, nu-ti fa probleme.

Ca sa scoti siguranta de la furtunul ala gros iti trebuie o scula dedicata: surubelnita. :blah_:

O sa scoti cam greu furtunasul ala crapat, pentru ca are inelele alea de cauciuc din loc in loc. Dar tragi de el ca nu se rupe si eventual il mai si ajuti cu surubelnita din loc in loc. Poti chiar sa-l ungi putin cu vaselina, sa lunece mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci vreau sa zic ca am schimbat furtunul in 30 de minute dar a trebuit sa demontez si suportul de la filtur de motorina ca sa il pot scoate si m-am chinuit 4 ore sa pun la loc cele 3 suruburi (macar unul) inapoi la suport, din cauza ca era nou furtunul si nu se mai aliniau gaurile de la suport cu cele de pe blocul motor. A fost moartea caprioarei .... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iesea si fara sa demontezi ala. Trebuia sa tragi mai tare de el. Eventual sa-l dai cu putina vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rezolvat problema mea mai veche cu temperatura care trecea de 90 de grade, era de la termostat. L-am schimbat azi la Radacini si nu mai trece acul de 90. Sper ca asta sa rezolve si pierderea de antigel, o sa monitorizez o perioada lichidul. Bine ca era de la termostat si nu era pompa de apa sau garnitura :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu o schema completa a instalatiei de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la ce iti trebuie. E toata la vedere. Ce nu vezi clar e in spatele motorului la chiulasa. O sa iti fac daca vrei pentru tine schema. 2 poze sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te ajuta cumva ....

post-23332-1241501464_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

gsg, spune ce probleme ai. Poate te putem ajuta cu un sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru scheme.

Pierd antigel si nu am reusit sa identific zona.

Dupa demontarea scutului am gasit toata portiunea de la baza radiatorului umeda, problema este ca am cercetat radiatorul si nu se vede nici o pierdere de antigel.

Modificat de gsg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca am cercetat radiatorul si nu se vede nici o pierdere de antigel.

L-ai dat jos de pe masina. Altfel nu prea aia cum sa iti dai seama. Esti sigur ca e antigel, sa nu fie apa de la spalat masina. Daca ar fi antigel trebuie sa se vada pete roz sau sa fie dulce la gust. Daca gusti sa scuipi ca e toxic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E antigel sigur, cred ca nu o sa scap de demontarea radiatorului si eventual inlocuirea lui. Picura incet si sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Inspecteaza cu atentie cuplajele de la furtune. Vezi la postul 22 cum am patit eu. Daca nu sant urme pe langa ele, probabil chiar ai probleme cu radiatorul. Altceva nu mai e acolo in fata prin care sa circule antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu antigelul. Masina este o Octavia 2 2005 2.0TDI DSG 119.000km la bord.

Am observat ca pierde antigel. Am dus-o la reprezentanta, au bagat presiune in sistem, nu au gasit nici o scurgere... Intre timp am facut schimbul distributiei + pompa apa. Mecanicul mi-a pus antigel peste MAX cu vreo 3 cm. Am facut ~300km si nivelul la antigel a ajuns la indicatorul de MAX(deci a scazut vreo 3 cm in bidonas). Nu am mai folosit climatizarea vreo 3-4 zile (a stat pe OFF) si azi cand am pornit-o mi s-a parut ca a venit un miros dulceag pe la aerisiri.

Am citit ca se poate sa fie de la caloriferul de la incalzire... ma bate gandul sa ii pun o solutie poate il rezolva (nu pulbere... ceva lichid daca gasesc). Sper sa nu fie nevoie sa deschid tot bordul.

Cand am schimbat distributia, mecanicul mi-a pus un bidon curat si am observat azi ca pe la gura bidonului (pe interior) incepe sa apara un cerc inchis foarte foarte subtire (abia se vede).

Uleiul cum il verific sa vad daca are spuma? Scot joja si ma uit de spuma? In cazul asta nu am gasit spuma pe joja.

Aburi pe esapament nu am observat dimineata... sau nu mi s-a parut iesit din comun. Am vazut la multe masini aburi pe esapament. S-a mai uitat un mecanic la ea si m-a pus sa o turez pe loc (3000-4200rpm), el stand in spatele masinii sa vada daca arunca ceva pe esapament si mi-a spus ca problema nu e aici. (Motorul era incalzit - 20km pana la service)

@Cosmin: despre ce bujii spui tu? Am si eu pe motor asa ceva? Unde se pot vedea daca am sa le verific si eu.

Multumesc de raspunsuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Tu nu cred ca ai bujii. La tine o fi incalzire auxiliara PTC cu rezistente in habitaclu.

Cauzele pot fi foarte multiple. Eu am studiat diferite cauze vreo 4-5 luni pana i-am dat de capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vroiam sa va intreb daca o scadere de la max la min pe vasul de expansiune in descurs de 1 an poate fi un indiciu ca am pe undeva scapari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!