Jump to content

Pierd antigel


laus
 Share

Postare recomandată

voodoo: la primul sezon rece a dat alarma de nivel si am completat cu amestec considerat OK de mine; pe un drum de Ar-B si retur iar trebuia sa completez (de la min la max) si tot asa de citeva ori pina am ajuns la reprezentanta pt o revizie unde mi-au spus ca nu e amestecul ok drept pt care au scos zeama din motor si au pus 1 litru de antigel ca sa dreaga busuiocul.

Bineinteles ca am tot facut flotari sa vad pe unde pierde (ca pe sus nu se vedeau urme) si ma uitam cu atentie la urmele de pishu lasate de pisici pe grila centrala :))

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rezolvi cu bujiile si la termostat , cred ca nu va mai pierde.

Daca e presiune in instalatia de racire, cu motorul cald, banuiesc ca e normal.

Dar daca e si cu motorul rece, banuiesc ca nu e bine, nu?

Din cate tin minte, aveam ceva presiune si cu motorul rece.

Banuiesc ca problema nu provine de la antigelul G30 (in loc de G12), in amenstec de 50/50 cu apa distilata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit si eu sa vad daca e presiune la rece (cred ca ar trebui sa pufaie cind desfac capacul)

Eu am pus prima data un G12 (ieftin) in amestec fifty fifty cu apa; schimbind senzorul de temp apa, am pus doar antigel (alta marca)

Ma gindeam (cam doare asta) daca amestecul are mai multa apa, sa se evapore si aburul sa iasa prin supapa ...

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hai salut.....apopo de treaba asta cu antigelul am patit si eu o dandana. La scut timp dupa pornire m-a avertizat in bord ca nu am apa in instalatie si ca tre s-a opresc motorul. Am facutin tocmai si am verificat vasul de expansiune unde am gasit doar un centimetru de lichid. AM completat cu antigel si apa distilata si la o scurta verificare am constatat ca a curs pe la vasul de expansiune ....undeva prin spatele lui ....are asa ca o tevusca ce da in vas . Tind s-a cred ca s-a ridicat nivelul in vas ulterior cat a stat in pauza revenind undeva mult sub minim .

Nu stiu ce ar putea fi ....daca ati puta ajuta un om la necaz cu un pont de unde ar veni problama as face o cinte mare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la tine e garnitura de chiulasa. :D

Studiaza topicul asta si-ti vei da seama ca atunci cand se creeaza suprapresiune in sintalatia de racire, in busonul de la vas exista o supapa care refuleaza exact prin locul indicat de tine. Iar presiunea in instalatie e creata de garnitura de chiulasa obosita sau vreun por in por in chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c o s m i n, am fost pana la masina acum, sa verific daca la mine e presiune in sistem, la rece. Raspunsul este nu. Crezi cumva ca ti sa dus supapa din capacul de la vas. Poate ca aia nu mai lucreaza, iti tine presiune in sistem si de aia pierzi lichid? Si eu am schimbat termostatul, dar nu am nici o pierdere de antigel.....ce bine ar fi, daca antigelul ar avea in el un fel de substanta de contrast (cum bagi in instalatia de AC), ca ai vedea clar pe unde pierzi, cu lampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am presiune dimineata. :) Spre bucuria mea.

Pierdeam pe la bujiile de incalzire alea noi. Erau FEBI (Bilstein) - marfa de kkt :icon_thumright: . Acum am pus originale si se pare ca nu mai pierd.

Se vedea clar ca era tot timpul antigel pe langa ele. Si la mine curgea putin. In ultimultimp cam 2-300 de grame la 2 saptamani. Daca e presiune in sistem, pierde mult deodata,cand refuleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos cosmin de reaspuns ...desi nu prea e pe placul mau. :( Acu din cate am inteles din topicul indicat de tine ... ar trebui s-a vad ceva urme de ulei in vas ... dar acolo e perfect curat si la indicatiile date de macanicul meu ( care mi-a zis s-o forjez oleac si s-a vad daca sunt furtunele tari ) am constata ca se pot apasa cu destula usurinta ...in special cal mai gros care merge la radiator...iar cele mai subtirele opun mai multa rezistenta . Acu voi ce ma sfatuiti ...mai pot merge asa cu ea sau ma pun de facut economii. Sincer nici nu stiu acu la ce pret s-ar ridica reparatia. Multumesc inca odata de raspuns :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GeorgelC, cred ca te va costa ceva, dar poate nu o fi garnitura.....Costurile implica> garnitura chiulasa si garnituri motor (capac, evacuare, admisie si altele), schimb ulei plus filtru, daca tot umblii, eventual distributie sau macar curea (ca daca tot o dai jos), nu stiu daca la Passat se planeaza chiulasa.....

deci> Garnitura chiulasa - intre 160 si 300 lei ( in functie de fabricant)

Set garnituri motor - 368 lei

Planat chiulasa - - 150 lei (daca e cazul si daca se face la Passat - eu am facut anul trecut la un Megane)

Ulei motor plus filtru - 250 lei

Antigel si apa distilata (daca tot umbli, e pacat sa nu pui nou) 100 lei

Daca pui si curea - 250 lei (kit complet 900 lei)

preturile sunt orientative, doar sa iti faci o idee.....rog alti colegi sa ma corecteze, daca am gresit pe undeva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut all, Cosmin daca Georgel ar avea garnitura de chiulasa dusa..nu ar trebui sa aiba 'spuma' pe joja sau pe busonul de ulei.

Ca vad ca el nu a mentionat nimic de genul asta. Ma gandesc sa nu piarda prin alta parte( un furtun, racord pe langa motor..ceva )

Va pupa tata si :D Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e obligatoriu sa aiba spume in ulei. Garnitura poate avea 2 tipuri de defecte:

1. intre cilindru si lichidul de racire - caz in care nu sant urme de ulei in antigel, doar presiune acumulata in instalatia de racire.

2. intre ulei si antigel - caz in care gasesti spume in ulei si/sau urme de ulei in antigel.

In cazul lui cred ca e prima varianta.

Totusi recomand o mica smecherie inainte de a umbla la garnitura. Un nou buson la vasul de expansiune. E posibil ca supapa din el sa nu deschida la presiunea prescrisa sis a refuleze cand e prea tarziu.

E doar o teorie, dar pentru 15 lei cat e un buson nou, merita incercat.

Referitor la costuri, ar fi garnitura de chiulasa care e maxim 200 lei, ulei si filtru - undeva la 200-250 lei in functie de producator si manopera. Alte garnituri nu vad de ce ar trebui schimbate. Garnitura capacului de culbutori se poate refolosi fara nici cea mai mica problema.

Deci Georgel, cumpara un buson nou si vezi daca se schimba ceva. Daca e tot la fel, ramane garnitura.

Desigur, asta, considerand ca antigelul il scuipa pe la supraplinul vasului. O metoda de a verifica daca intr-adevar pe acolo iese, este introducerea in acea tevusca a unei bucati de servetel. Daca dupa scaderea nivelului in vas, acel servetel e roscat (de la antigelul scurs pe el), e clara problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am montat bujiile BERU de la incalzire, nu mai pierd antigel pe la ele, dar TOT pierd pe undeva... :) :banghead: :banghead:

Nu am nici o urma de antigel pe nicaieri. Cand curgea pe la bujii, se vedea clar, iar acum stiu cum ar trebui sa arate urmele. Deja nu stiu ce sa-i mai fac...

Daca ar curge pe la pompa de apa, s-ar vedea urmele daca dau jos capacul de la distributie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de raspunsuri. Acu sper s-a nu fie daracu atat de negru, dar voi vedea. O s-a incerc si treaba cu servetelul si cea cu busonul.

Acu de 3 zile dacand mi-a facut problema vad ca nu mai creeaza necazuri...acu voi vedea... si inca ceva ... apa din vas trebuie s-a fie calduta spre rece sau fierbinte ( la mine e calduta spre rece ).

Inca odata multumesc de raspunsuri si voi reveni cu detalii la ce am rezolvat.

In rest drive safe :salut: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu urmatoarea problema. Ieri cand am plecat de la servici, m-am oprit sa-mi cumpar tigari, si cand m-am intors la masina, am observat o mica balta sub masina. Initial am crezut ca este de la o masina care a stationat acolo inaintea mea, dar am zis hai totusi sa ma uit, si spre surprinderea mea, am observat ca imi picura mie, undeva din spatele scutului, spre cutia de viteza. M-am speriat, si am dat repede inapoi si am pus mana si parea ca ar fi apa, dar totusi la pipait pare destul de unsuroasa. Nu este ulei, pentru ca este transparenta, nu are miros, dar totusi imi pare destul de unsuroasa. Am crezut ca este apa de parbriz, intrucat ieri mi-am stropit parbrizul din abundenta, si ma gandeam ca inca se scurge din scut. In schimb, astazi dimineata, cand am ajuns la servici, m-am uitat din nou si am observat ca iarasi picura. Ritmul e de o picatura la 2 secunde. Aveti idee cam ce ar putea curge si de unde ? Ar putea fi lichid de la servo sau ceva ? si daca da exista vreun senzor care ar trebui sa se aprinda ? Multumesc. Masina este cea din semnatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, deci am lamurit-o si pe asta. Astazi dimineata ma grabeam sa ajung la servici, pornesc motorul sa se incalzeasca, aprind pozitile, ma pregatesc sa pornesc cand deodata se aude un piuit si se aprinde martorul de coolant rosu. Mi-a scris ,,check coolant" apoi ,,STOP" cu litere de-o schioapa si ,,please refer to manual". Deci masina e grounded acum ... ce e de facut ? aveti vreo idee pe unde ar putea sa curga ? acum 5 zile am fost sa-mi schimb capetele de la planetare. Sa-mi fi stricat aia ceva ? Pana acum nu am avut nici o problema. Avand in vedere ca nu am groapa, banuiesc ca trebuie sa cumpar si sa completez cu antigel si sa merg taras pana la un service ... Noroc ca e vineri azi si eu lucrez pana la 19 .... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari si bine v-am gasit, aceeasi problema o aveam si eu si inca mai persista, in prima faza am schimbat pompa de apa, care avea turbina (de plastic) facuta tandari, am scos-o bucatele din motor. Odata ce am inlocuit pompa de apa mi-a revenit caldura in masina, am uitat sa mentionez ca nu mai aveam nici caldura datorita faptului ca turbina de la pompa de apa era stricata, apa nu-si mai facea circuitul complet in motor. Spun apa pentru ca la mine a fost ceva mai grav decat la restu, completam ceva gen 2L pe zi. Apoi odata cu "venirea" caldurii, mi-a ramas problema cu scurgerea, momentan inca nu am descoperit de unde este aceasta problema, ca simtome am bineinteles senzorul in bord, care "tipa" dupa apa cand raman fara, iar daca merg mai turat cu masina se pierde aerul cald si baga unul destul de rece. Am schimbat astazi busonul de la vasul de expansiune, ramane de vazut cum se comporta, daca tot persista problema le iau pe rand, schimb bujiile.. apoi verific garnitura de chiulasa, radiatoarele si tot asa, pana cand ii dau de cap. Succes celorlalti si daca depistati va rog postati aici pentru a rezolva si noi restul lumii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e boala comuna la passat sa piarda antigel in timp. Si eu trebuie sa completez cate putin dar la intervale mari de timp. Este la fel ca la ulei , se duce putin iar completezi si tot asa, cand completez uleiul eu completez si antigelul :)

Modificat de radduu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cate putin e okay.. daca as completa si eu cum completez ulei ar fi minunat, insa ti-am spus eu daca merg in 4000 RPM 10 km trebuie sa pun 2L de apa :blink: ceea ce nu e tocmai okay. Bun, am schimbat si busonul de la vasul de expansiune, nici o imbunatatire, acum raman restul variantelor, o sa le enumar pe rand aici si cand depistez problema.. va anunt :) Weekend placut tuturor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca se pierde apa din lichidul de racire. Am completari am facut si eu, dar eu am lovit radiatorul intr-o cioata la padure. Am completat cam cu 3 litri pana acum cu antigel diluat pentru -40*C. Si cand am verificat instalatia rezista la -40*C. Ca o parere incercati sa verificati densitatea lichidului cand instalatia e "plina" si dupa ce se consuma intr-o anumita perioada de timp, cand sunteti nevoiti sa completati, reverificati densitatea inainte de completare. Daca densitatea este mai mare, inseamna ca s-a pierdut apa din antigel. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a rezolvat cu pierderile. Odata cu inlocuirea bujiilor a disparut si problema.

Shuriche, la tine pare a fi garnitura de chiulasa. Atunci dispare lichidul de racire daca dai talpa motorului. Incearca sa pui un furtunel pe teava de la scurgere din vasul de expansiune, pe care-l bagi intr-o sticluta. Ar trebui sa vezi daca refuleaza pe la supapa aia din buson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c o s m i n , multumesc pentru sfat, am sa verific garnitura de chiulasa saptamana ce vine, o sa-mi fac timp si o sa desfac motorul sa arunc un ochi. Revin cu vesti noi atunci cand o sa le am :)

Suma respectelor !

Modificat de Shuriche
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, m-am apucat si eu ieri sa caut pe unde pierd antigel, intrucat eram sigur ca pierd pe la vreun furtun. dupa ce am desfacut capacul de la motor am lasat motorul sa meraga aprox 30-40 de min si spre surprinderea mea, nu a curs nici o picatura. mentionez ca in ultimele 3 zile, la fiecare drum facut completam cam 0.5l de apa distilata. Am observat ca incepe sa picure doar cand merg, si curge undeva cand ma uit din partea pasagerului undeva din spatele motorului undeva spre baterie dintr-o piesa. Aveti idee ce e pe acolo, intrucat nu pot sa vad prea bine pentru ca deasupra este un furtun foarte gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la postul 37 din acest topic. Cred ca iti curge si tie pe la furtunul ala de sub pompa tandem. E o problema caracterisitica la PD. Urmareste urmele de antigel (pe bloc, pe catalizator...).

Chiar daca s-a uscat, antigelul lasa niste urme ca de zahar roz. Eu am cautat vreo 3 luni pana am indentificat cauzele (la mine erau mai multe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, asta era dar nu stiam ca se cheama pompa tandem. Crezi ca e dusa garnitura sau se poate sa fie stricata pompa ? Se gasesc usor garnituri ? si off topic ce rol are pompa asta :lol: Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garniturile cedeaza. Pompa in sine nu cred sa aiba ceva. Vezi aici ce se poate face. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!