Jump to content

Pierd antigel


laus
 Share

Postare recomandată

Cam cat costa un radiator nou de apa pentru TDI 131 Cp......? Cred ca ar trebui sa ma pregatesc pentru ca tot gasesc picaturi de antigel pe sub masina(in partea stanga se observa pe aparatoarea de noroi) M-am uitat aseara pe la grila din fata si se pare ca se scurge din partea dreapta(cum stai cu fata la masina) de undeva mai sus. Apropo! Cam cat dureaza demontarea lui ? Este greu de dat jos ? Am verificat furtunul superior si inferior si nu da pe acolo. Cam ciudat pentru o masina la anii astia si km astia!?....

Ma gandeam sa pun solutie pentru astupat inss am auzit ca nu prea este recomandat! Astept sfaturi si preturi!

Bafta! Merci!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand asigura-te ca e spart radiatorul. Pretul nu il stiu dar estimez pe la 8 milioane. Deci am ibine verifici toata instalatia : furtune sparte, coliere slabite, posibil sa curga pompa de apa .

Daca e spart radiatorul sau vrei sa cumperi ceva nou poti lua de la VOLKSMAN . Are un topic in aria 'Prestari servii oferta extinsa".

P.S. ANtigel e cel ma bine sa pui G 12. Cu ce ai completat ( in cazul cand curge radiatorul )?

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu a fost nevoie ca completez cu antigel. Nivelul ajunge exact acolo unde s-ar imbina burcanul (marginea aia mai groasa). Cine l-a dat jos ce poate sa spuna? E ceva care dureaza??

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam trebuie sa dai toata fata de la masina jos... bara si alte alea... deci dureaza ceva.

Inainte sa te apuci de demontat mai bine verifica tot ce au zis colegii mai sus.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te pripi sa schimbi radiatoru ... e mai mult probabil sa fi cedat un furtun sau un colier decat radiatorul ... e treaba multa la schimbat trebuie sa dai jos totul pana la radiator (aceleasi lucruri pe care le dai jos cand schimbi distributia)!

si daca nivelul e bun la antigel esti sigur ca ce ramane sub masina e antigel ? sau aveai antigel peste limita normala ? ai grija sa completezi cu acelasi tip de antigel sa nu amesteci albastru cu rosu !!! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am completat insa are zile cand gasesc cateva picaturi, iar ieri mai nimic. Cred ca a aflat ca se vorbeste de inmormantarea lui ;) . Umezeala este pe partea extrema (unde se imbina partea de metal si capacele de plastic laterale). Mai bine zis in partea stanga cum stai la volan. Prima data am vazut urme de culoarea neagra(gen pete de ulei) dar nu era ulei. Cum afara plouase, am crezut ca e apa care a spalat putin intercooler-ul (are urme de ulei cu praf, l-am vazut cand am schimbat uleiul), insa am gustat putin si era dulce asa ca este antigel. ;)

Merci pentru sfat! Oricum nu stiam ca este important ca antigelul sa fie rosu!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antigelul rosu are norma G12 si este ptr mai toate masinile de dupa 2000 , cel vechi adica albastru are norma G11 si e ptr masinile pana in 2000 (nu e regula dar la majoritatea asa este) ... si nu trebuie amestecati ptr ca G12 este pe baza de silicati si combinat cu G11 da reactii urate prin instalatia de racire asa ca mare grija ... si apropo de asta azi i-am verificat nivelul la ulei , anitgel etc. toate bune in afara de antigel care de la nivelul normal a scazut la niv minim .... m-am bagat sub masina am tras de toate cele si am descoperit si eu acele "urme de ulei" cu praf care la gust erau dulci si deci antigel ... maine ma duc sa vad ce zic furtunasele mele ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina este din 2003 este cam devreme sa cedeze radiatorul. Si nu te grabi sa-l schimbi, chiar daca are vreun defect. Sunt solutii de reparare, verifica prin magazinele de piese auto. Si parca am vazut ceva si prin Carrefour. Stiu ca au efect si nici nu este nevoie sa mai dai jos radiatorul. Bineinteles, asta daca nu este vorba de ceva imbinari, furtune, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea despre acele solutii este una ffff proasta ... daca e fisurat radiatorul mai bine folosesti poxipol decat sa-ti bagi o chestie care nu stii ce poate face in sistemu de racire .... am pus eu la vechea mea masina asa ceva si rezultatul a fost dezastru total ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am si eu o problema cu radiatorul dar la un motor benzinar .. pe o bora exact in partea stanga jos curge ... si am intrat sub masina si nu e de la vreun furtun ci ce la radiator .. stupoarea mea .. este ca a inceput sa curga dintr-o data asa din senin fara sa fie lovit .. masina are aproape 6 ani

acum ce vreau sa intreb .. am citit ca solutiile de reparat nu sunt asa de bune .. de ce?!

cine a patit-o cu solutiile .. respective la ce anume se refera!?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde la ce solutii te referi ... la alea care se toarna in vasul de expansiune ???? in nici un caz nu ti-as recomanda sa folosesti asa ceva ... se depun pe tot sistemul tau de racire , e adevarat ca scapi ptr moment de problema dar nu face deloc bine la instalatie ... nu poti sa lipesti cu poxipol sau ceva mai bun ??? cureti bine degresezi si aplici poxipolul... bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad exact unde e spartura .. tre sa dau jos radiatoru ..

si iti dai seama ca daca nu reuseste operatia .. munca ( manopera ) tre sa o platesc de 2 ori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... la mine imi scadea nivelul de la max la min in circa 1000 km asa ca am demontat bara fata (10 minute) plus filtrul de aer (5 minute) ca sa vad mai bine in spatele radiatorului si am vazut o depunere roz pe culturile de jos ale radiatorului asa ca l-am dat jos (asta mi-a luat vreo 2 ore ca nu prea stiam ce este pe akolo si a trebuit scos si scutul motorului)

trebuie desfacut radiatorul de AC de pe cel de apa (doar prinderea dintre ele, nu va apucati sa desfaceti furtune ca sa-l dati afara si pe el) apoi mai sunt niste plastice pt dirijat aerul prinse de radiator si trebuie scoase si ele, in stanga jos este un stut pe care bagati un furtun si un robinet ce trebuie deschis ca sa recuperati lichidul de racire (ca sa iasa tot scoateti capacul vasului de expansiune ) spre motor in partea stanga (ma refer la stanga masinii ca sa am intodeauna aceeasi referinta) sunt furtunele radiatorului care sunt asigurate cu cate o sigurantza de otel ce trebuie trasa de akolo apoi prndeti de partea de plastic din care ati scos siguranta si trageti miscand usor stanga-dreapta pana iese de pe radiator (cred ca am stat 20 de minute sa le scot ca erau lipite bine akolo)

apoi trecem la partea cea mai interesanta.

ca sa ajung la sursa problemei a trebuit sa iau un clestisor cu cioc si sa rup "celulele" adica tablele alea multe de aluminiu prin care sunt bagate tevile de apa, in zona unde aveam radiatorul umed.

akolo am gasit vreo 5 tevi corodate de la exterior la interior (cred ca a prins ceva acid in fluxul de aer ce a trecut prin radiator de-a lungul vremii ca era extrem de locala problema) asa ca am cautat o solutie de lipit care sa tina la temperaturi ridicate si forta mare, am luat "uhu plus" dar prietenii imi spun acum ca era mai buna poxilina si am pus pe tevile corodate invelind toata zona cu probleme. acum radiatorul meu arata un pic ciudat, adica fara 30 cm partati de celule dar nu mai pierde nici un pic de antigel si raceste ca si inainte

am ajuns la solutia asta deoarece in momentul ala imi trebuia masina si nu aveam 800 ron pentru un radiator nou, asa ca am zis sa il mai tin un pic pe al masinii, dar lunile au trecut, nivelul nu a scazut, asa ca o sa mai facem kilometrii impreuna

Sper sa va ajute experienta mea si scuze ca nu am facut poze dar a fost prima demontare a masinii, plus ca am gast si burdufele planetarelor taiate si mi-am facut o groaza de nervi in perioada respectiva.

PS am facut 4000 KM de atunci

Modificat de ABC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@abc

multumesc mult .. m-a ajutat ..

azi am pus masina pe canal si exact langa acel robinet am si eu probleme .. maine dau radiatoru jos .. si sper sa pot sa-l lipesc cu poxilina caci nici la mine nu sar 800 de ron din buzunar ;)

o sa va tin la curent cu ce am reusit ..

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Incepand de vreo 3 luni de zile observ sub masina in stanga fata ( cum stau la volan ) picuri de antigel. Am observat ca in borcan nivelul lichidului de racire scade de la maxim la minim cam la 3000 de km parcursi. Vreau sa va intreb oare mi s-a spart radiatorul? Asa la o prima vedere nu pare a fi spart radiatorul. Poate fi ceva problema la vreun furtun sau imbinare intre radiator si ceva furtun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema sta cam asa:

Pana la spart radiatorul ai o multime de coliere, T-uri si fitinguri . Pune mana sa vezi unde e umed , stergi cu o carpa si verifici dupa cateva minute de unde se uda, care este traseul pe care se prelinge anitigelul.

:)) Slabe sanse sa se sparga radiatorul fara accident . Spargerea "instantanee si fara motiv " se produce numai la modelele consacrate in Romania ca

"1310 si Nova - GT"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt deloc de parerea asta. Din pacate datorita coroziunii se poate sparge radiatorul foarte usor. Pur si simplu cedeaza undeva in colt de obicei. Al meu era corodat rau de tot in colt, am hotarat sa nu il mai curat ca poate incepe sa curga, nu a curs, insa dupa cateva manevre de montat -demontat am constatat ca a inceput sa picure. Deci exact in coltul stanga jos cum stai la volan..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu aveam o pierdere de antigel ce se datora radiatorului fisurat si a trebuit sa-l inlocuiesc. Motivul fisurarii l-am aflat in momentul in care am schimbat distributia si am inlocuit pompa de apa care era defecta (paleta pompei se dezlipise de pe ax)... si am patit in cateva randuri sa-mi ajunga lichidul de racire la peste 120 grade cu atentionare de STOP pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu anul trecut insa nu i-am facut nimic si la un moment dat nu a mai curs. O fi fost o fisura foarte mica si s-a asptupat. Nu a ajuns sa se goleasca vasul de antigel.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam pt sfaturi.

E complicat sa vad pe unde curge? Trebuie sa iau partea din fata jos banuiesc ca pe la compartimentul motor nu poti vedea nimic. Bine zic?

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam da. Nu prea ai completat profilul clar ca sa stim ce model este, insa cred ca si la tine se da jos bara fata ca sa vezi radiatorul, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiam si eu ca are un passat, pentru ca la mine a inceput sa scape antigel exact prin coltul din stanga cum stai la volan. .. Acum sper ca odata cu venirea frigului sa nu mai faca figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am un Passat 1.6 benzina din 2001.

Oare nu sunt ceva solutii de introdus in lichidul de racire pentru astuparea micilor fisuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am un Passat 1.6 benzina din 2001.

Oare nu sunt ceva solutii de introdus in lichidul de racire pentru astuparea micilor fisuri?

Ba da iti dai seama ca sunt gramezi, dar nu te sfatuiesc. Eu am patit-o exact asa din senin, in sensul ca nu am luat vrun tir in bot (si nici nu vreau :) ca sa provoc vreo fisura in radiator. Picura puuuuuuuttttiiiiiiinntel de tot, atat insa ca la un drum buc-cta sa bag 2l de apa. vara merge, desi daca se largeste gaura (si se largesc toate mai devreme sau mai tarziu) esti mancat. toata operatiunea la orice service mai serios (nu porcie) te duce cam 700ron. acceptabil zic eu, cu radiator nemtesc. o sa se bucure de el cel care va cumpara masina de la tine :)!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa incerci de inceput cu solutie StopLeak.

Am avut mai demult un Clio din 1996 si picura undeva caloriferul de incalzire in habitaclu. Era o munca imensa sa dai tot bordul jos sa ajungi la calorifer.

Am pus un flacon de la Wynn's de Radiator Stop Leak ( http://www.extremeautoaccessories.co.uk/pr...hp?section=1175 ) si nu am mai avut probleme cu masina timp de ~ 1 an cat am mai tinut-o. Era o solutie asemanatoare cu laptele.

Am mai vazut ceva de la 2+2 prin Metro dar aia arata urat si murdareste antigelul cu niste pulbere in toate culorile curcubeului.

S-a mai discutat si aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=1155&st=20

Daca folosesti 2+2 recomand sa nu torni tot flaconul odata. Imparte-l in 3-4 doze pana vezi ca dispare scurgerea.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!