Jump to content

Mersul Subturat


andrei_23
 Share

Postare recomandată

La modelul 90CP, 1.2 TSI am urmatoarea dilema: Avand in vedere ca viteza "de croaziera" in oras pe care o folosesc cel mai mult (de cate ori am ocazia) este 55 km/h (aproximativ), Turometrul sta in 2100 (treapta 3) sau 1600 (treapta4). De la reprezentanta, dar si altii, mi-au spus sa stau cu ea peste 2000 de ture ca nu stiu ce se intampla (se arde turbina (?)). Problema e ca e alt consum... evident mai mic daca merg cu treapta a 4-a in 1600 rpm.

Ca si obisnuitna, pt. urmatorii ani, ar fi sa merg constant in 1600 sau 2100  :question: ? Pt sanatatea motorului, ca pt. consum imi e clar acum ca 1600 da consum mai mic.

Modificat de titan_polo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersul subturat, desi ajuta la consum, inseamna depuneri pe turbina si pe evacuare, inseamna SURGE daca accelerezi (chiar si nu brutal...)

http://vwforum.ro/topic/3571-mersul-subturat/

daca era aspirat...mai ziceam.

si la DSG el merge subturat, dar acolo SURGE nu exista (ca schimba in jos), si oricum, pt ei consumul de benzina este mai important decat reparatiile survenite ulterior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu stiu cat de elocvent este topicul catre care ne-ai trimis. Acolo vad ca sunt multi care vorbesc de motoare aspirate, unde cuplul maxim se atinge destul de sus.

Personal consider ca la motorul 1.2TSI este OK sa mergi cu el dupa urmatorul principiu: la mers linistit (nu forje, nu deal) sa schimbi astfel incat turatia sa iti cada undeva peste 1600 rpm (adica sa schimbi undeva pe 2.000-2.100). Cuplul maxim dat de producator este in plaja 1400-4500, dar cuplul maxim il atingi de fapt undeva pe la 2000 rpm, daca nu chiar mai sus.

 

Atasez si curba de cuplu reala a motorului meu, pe care am obtinut-o la un DynoTest in toamna. Daca este sa ma iau dupa ea si dupa principiul ca trebuie sa schimbi la cuplul maxim asta ar insemna sa schimb undeva spre 2.800 rpm ca sa cad, dupa schimbare, undeva pe la 2.400. Mie mi se pare prea turat motorul ca sa schimb asa.

post-4613-0-21440400-1392281950_thumb.pn

 

Nenorocirea aia de BC, daca mergi cuminte, te pune sa schimbi doi-trei, trei-patru, patru-cinci undeva in jur de 1.900 rpm, daca nu chiar mai jos un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea este aceeasi in mare, fie ca e turbo, sau aspirat. eu nu vorbesc doar de cuplu. ci de comportamentul motorului. 

la diesel, unde cuplu e si mai jos, tot nu e bine sa mergi subturat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK ... hai sa o luam altfel: ce inseamna subturat? Cum poate recunoastea omul de rand aceasta stare in care functioneaza motorul?

 

Sau exista o formula dupa care putem obtine o limita de turatie (pentru orice motor) sub care sa putem spune ca motorul functioneaza subturat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta, apropo de indicatia BC de schimbare a vitezei, mi-a zis ca sa nu ma iau dupa ea deoarece e un indicator pentru a merge "green" - se refera la emisii. (suntem in Romania, cui ii pasa ? :RO flag:  Adica sa nu ma iau dupa BC la schimbarea vitezei (1800-1900) ci sa o turez mai tare. Chestia asta e clara, schimbatul vitezei, cred ca pt orice a-tehnic care a intrebat in stanga-dreapta (cazul meu), nu va schimba  viteza in jos, de la 1800 turatii, ca nu este bine (sigur cade sub 1500).

 

Dar cu privire strict la consum - versus defectare motor (turbina) la 80.000 km, in conditiile in care merg fara accelerari bruste, ci mai degraba 0 accelerare, e bine sa merg in 1500-1600 ?

Imediat cum apare nevoia de a mari viteza, voi schimba in treapta inferioara, ajung la peste 2000 si o calc.In aceasta ipoteza intra 10% cazuri exceptionale in care accelerez putin, fiind totusi la 1500-1600 (pana la 1800, ca sa fiu specific). Intrebarea e: a mai auzit cineva sa-si arda turbina pana in 80.000 km datorita acestui stil de condus, care e economic, clar.

 

1) as prefera sa dau mai mult pe benzina acum decat f. multi bani dupa ce iese din garantia de 4 ani.

2) dar daca stilul economic e perfect sanatos pt. motor, atunci nu vreau nici sa nu arunc banii pe benzina. (vreau pisica satula si slanina in pod (e o vorba...))

 

Ala de la reprezentanta mi-a zis sa aleg 1). Dar e f. placut sa ai consum de 7% in oras, pe benzina, si nu 9%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia mai bine o mutam in topicul indicat de mine...

 

avand in vedere ca motorul poate urca catre 6000 rpm in cazuri de nevoie, eu cred ca asta cu subturare e relativa si depinzand de situatie. depinde si cat mergi..depinde si cati km ai mers pana atunci..sau per total)...

eu evit de exemplu sa merg sub 1500rpm. dar asta..pt ca e rotunda cifra. ca nu pot spune de ce nu sub 1500 si nu sub 1600..

personal, si la audi incerc sa merg constant intre 2-3000rpm. nu mi-e teama de 7000rpm, dar de 1000 da. 

 

subturat numesc eu..de exemplu condusul "taximetreste"...adica schimbat imediat in superioara...de zici ca la 2000rpm taie alimentarea ...

dar asta nu e singurul caz, ci doar cel mai rapid exemplu. 

 

hai sa o luam asa cum ai zis... la Polo ca la orice masina sunt soferi ..si conducatori auto. 

asta inseamna si mediu din care si-au facut experienta. si plaja de turatie a motorului, si momentul la care intra turbina. fiecare are stilul lui. 

 

da. indicatorul acela are scopul de a invata sa conduci economic, dar nu trebuie urmarit mereu..ci doar informativ. el nu stie ce ai tu in fata, ce vrei sa faci..ce indicatori are masina.

 

turbina nu se strica, la un nr clar de km condusi intr-un anumit stil. nu putem face calcule matematice. cum nici invers, in blana daca mergi nu-ti poate spune careva ca la x0 000 km i-a picat turbina si aia e borna de rezistenta. 

 

daca vreti sa conduceti perfect, puteti sa va inscrieti la o scoala de pilotaj cu pilot pe masina proprie si sa va explice el exact, pt ca real e altfel ca dupa monitor..

nu mai stiu exact cum sunt etajate trepetele la cutie la Polo, dar intre 50-60 ori a 3a ori a 4a. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu prea inteleg asta.. daca un condus "taximetreste" defecteaza motorul, cum se face ca aceleasi taxiuri au de multe ori 2-300.000km fara probleme la motor.

Evident ca un motor condus "cuminte" are sanse mai mici sa se strice; iar turbina este actionata de gazele de evacuare, daca nu-i dai forja nici ea nu are de unde sa bage presiune deci iar ajungem la uzura mai mica in cazul unui condus in ture mai joase.

btw, ce e aia "se arde turbina"? eu stiu ca o poti distruge tocmai daca ii dai forja si nu o lasi sa se raceasca citeva minute la ralanti sau turatie mica. (aka mers in ture mari si intrat in benzinarie si oprit motorul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ce taxiuri ai vazut tu fara probleme la motor? te iei dupa ce zice soferul? ia la intrebari un garaj de taxi..si vezi. am 2 prieteni care au firme de taxi. 

 si vezi ca GPLul de la taxi nu prea face depuneri... 

si majoritatea taxiurilor (mai ales din RO) sunt aspirate, in special diesel sau benzina+GPL. 

 

turbina functioneaza si la relanti. nu trebuie sa-i dai forja ca sa se roteasca.

 

aia cu se "arde turbina" nu am inteles-o nici eu. 

turbina are mai mare sanse sa se crape, daca-i dai cu uleiul/motorul rece...daca tot e sa o luam asa. 

prefer oricand o masina "alergata" corespunzator (tot regimul care implica asta, cu incalzit/racit, schimb de ulei bun frecvent, etc) uneia condusa subturat, sau de o persoana atehnica. 

sa facem o diferenta intre condus cuminte si subturat... ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prefer oricand o masina "alergata" corespunzator (tot regimul care implica asta, cu incalzit/racit, schimb de ulei bun frecvent, etc) uneia condusa subturat, sau de o persoana atehnica.

+1

Eu zic ca fiecare sa isi conduca masina cum considera ca e bine. Am renuntat de mult la a mai incerca sa explic de ce e mai bine sa...decat sa..

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK ... hai sa o luam altfel: ce inseamna subturat? Cum poate recunoastea omul de rand aceasta stare in care functioneaza motorul?

 

Sau exista o formula dupa care putem obtine o limita de turatie (pentru orice motor) sub care sa putem spune ca motorul functioneaza subturat?

 Mersul subturat e in functie de sarcina.Un motor este subturat atunci cand la turatii reduse nu are putere sa indeplineasca dorinta soferului de a accelera si incepe sa trepideze, sa smuceasca s.am.d. sau pe babeste cand nu merge rotund si intra in rezonanta cu caroseria.

 

Un motor poate sa functioneze foarte bine la 1500rot/min daca sarcina este mica si lucrul mecanic pe care il dezvolta este suficient pentru o deplasare constanta.Insa daca la aceeasi turatie se accelereaza in rampa(ex grosolan - 10-12% sa zicem) in acest caz motorul este subturat.

Acest lucru se poate vedea la cutiile automate care retrogradeaza in momentul cand motorul nu are putere suficienta si schimba treapta superioara cand sarcina este mica.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La modelul 90CP, 1.2 TSI am urmatoarea dilema: Avand in vedere ca viteza "de croaziera" in oras pe care o folosesc cel mai mult (de cate ori am ocazia) este 55 km/h (aproximativ), Turometrul sta in 2100 (treapta 3) sau 1600 (treapta4). De la reprezentanta, dar si altii, mi-au spus sa stau cu ea peste 2000 de ture ca nu stiu ce se intampla (se arde turbina (?)). Problema e ca e alt consum... evident mai mic daca merg cu treapta a 4-a in 1600 rpm.

Ca si obisnuitna, pt. urmatorii ani, ar fi sa merg constant in 1600 sau 2100  :question: ? Pt sanatatea motorului, ca pt. consum imi e clar acum ca 1600 da consum mai mic.

 

Pentru ca la intrebarea de mai sus am dat un raspuns care, am inteles ulterior, este gresit, revin cu urmatoarele precizari pentru colegul nostru din Titan:

- am mers multa vreme subturat, schimband dupa recomandarile BC-ului, uneori chiar mai inainte;

- faceam asta doar atunci cand mergeam foarte calm si cand drumul nu urca. Atunci cand mergeam mai in forta - sportiv - sau cand drumul era in urcare, clar schimbam ceva mai sus, dincolo de 2000 rpm;

- de la momentul acelei discutii am parcurs circa 600 de km, toti urban si am adoptat un alt stil de condus in sensul in care am schimbat treptele cu preponderenta spre 2500 rpm;

- marea majoritate a drumurilor pe care le fac, date fiind orele la care le parcurg, sunt facute intr-un trafic moderat spre relaxat. Regimul de mers este unul relaxat, batranesc chiar, cu accelerari lungi si domoale, reprizele de forja fiind destul de rare;

 - schimb mai rar treptele de viteze, mergand foarte mult in treptele 3 si 4, de cele mai multe ori la turatii intre 2000 si 2300 rpm si incerc ca atunci cand schimb sa pic peste 1600 rpm.

In aceste conditii nu am remarcat sa imi creasta consumul. Pe ultimul plin am avut o medie la pompa de 8.4 %.

Lucrurile se schimba in cazul traficului aglomerat si haotic cand, cu siguranta, consumul ar fi mult mai mare. Totusi, mersul mai turat i-ar face mai bine motorului.

 

Atentie insa: mersul turat nu inseamna insa forje, si pedale in podea. Eu am cautat intotdeauna ca accelerarile sa fie cat mai line. Evident ca sunt si situatii in care mai conduc si altfel, dar in general incerc sa fiu cat mai bland.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

La ce turatie se recomanda schimbarea vitezelor cand motorul e rece ? Eu cu masina din semnatura daca incerc sa schimb sub 2000 rpm parca trebuie sa o smulg din viteza.Daca schimb mai sus merge normal. Cutia e buna , are reviziile la zi. E manuala , 6 trepte.

 

Intreb sa nu fie cumva ceva pe la parghiile cutiei si sa fortez la rece motorul crezand ca asa-i bine dar de fapt sa fie dus ceva la timonerie.

 

 

Cat legat de schimbat treptele , eu schimb a Ia pe la 2500 rpm , restul 3000rpm+. Banuiesc ca-i ok , asa se simte cel mai bine motorul iar la accelerari bruste trage bine.

 

Zona rosie o ia des cand e la temperatura optima , dar are reviziile la zii cu tot ce-i mai bun :)

Modificat de AndreiCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce turatie se recomanda schimbarea vitezelor cand motorul e rece ?

 

 

Eu personal nu sar de 2000 cand motorul este in "zona rece". Tot aici pe forum am citit ceva lega despre asta in trecut.

post-66758-0-88717500-1414580943_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!