Jump to content

Mersul Subturat


andrei_23
 Share

Postare recomandată

e bine sa schimbi in jur de 3000-3500 rpm . nu mai jos. poti sa megi drept cam pe la 2500 rpm , nu mai jos.

vezi cat ai in treapta a V-a la 90km/h si la turatia aia poti sa mergi in linie dreapta.(in orice alta treapta de viteza)

pai la 90 km/h in treapta 5 am 2100 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea ar fi ca atunci cand schimbi "in sus", dupa ce ai schimbat viteza, turatia motorului sa "cada" in plaja de cuplu maxim. Pentru turatii nu exista o regula universala, deoarece nu toate motoarele au aqceeasi turatie de cuplu maxim, si in plus conteaza si felul in care este etajata cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la 1.8 TURBO cam pe acolo incepe sa aibe cuplul maxim :lol:

este exact cum zice wabbit . ideal sa cada cat mai aproape de turatia de cuplu maxim dupa ce ai schimbat viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu cam schimb la 2300-2500 rpm atunci cand merg linistit si mi-am calculat bine cat dureaza deplasarea

mai ii dau si 3500-4000 cand am chef sa faca miscare masina si trebuie sa recunosc ca atunci incepe sa mearga din ce in ce mai bine

Nu cred ca merg subturat deoarece am citit intr-o carte pentru audi a 4 cuplu maxim e la 2800 rpm la motorasul masinutei mele

consumul e super bun:9l orasul Bucuresti( in cele mai aglomerate zile ajunge 10 mai ales dca o iau pe la Victoriei si Stefan cel Mare) si 6,5 in afara

weekend-ul asta le-am calculat

Saptamana asta o sa schimb numai la 2800-3200 rpm sa vad relatia cu consumul

iar " ideal sa cada cat mai aproape de turatia de cuplu maxim dupa ce ai schimbat viteza"parca era pentru curse de masini ;stiam ca trebuie sa schimbi cand a atins masina cuplu maxim

daca ii dai prea multe rpm poate sa ii faca mai rau decat daca ii dai mai putine(sincer nu am auzit sa se sparga pistoanele la 2000 rpm),daca am 5000 rpm in mod normal si vreau sa fac o depasire sar de 6000rpm asta nu e cam la limita?

Cred ca depinde de masina ,de motor(masinile japoneze au pana la 9000 ture)

Astept argumente pro si contra la ceea ce am afirmat si in legatura cu topicul,

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul tau cuplul maxim e la 3500rpm, nu 2800 (de alfel se si simte "in scaun" un salt in cuplu la 3500)

Consumul acela presupun ca e fara A/C. Cum l-ai masurat?

Daca schimbi la 2500 mergi clar (parerea mea - tm) subturat.

Exista pe la 6300..6500 un limitator de turatie (poti sa incerci si tu cu a 2-a sa stii la ce sa te astepti si sa nu te surprinda in vreo depasire, asa cum am patit eu) a.i. nu poti sari cu turatia peste limitele pentru care a fost construit motorul. Ce-i drept nu mi se pare ok sa-l mentii la turatii de genul acela, dar in depasiri se mai intampla sa ajungi pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul il calculez prin 2 metode-ori ii fac plinul merg 200km(pe km) in oras sau in afara si apoi completez (cata benzina bag ,ala e consumul)

-sau merg cu ea pana imi da prima oara piuit si se aprinde becul la benzina ma duc la prima benzinarie si bag benzina de obicei 20 litri si pornesc km pana se aude din nou piuitul si se aprinde bordul

si calculez consum =nr litri/nr km x 100

cu AC pornit la temperatura "Lo" si la putere minima (o ***) dar asta mai mult vara, iarna tempertura "hi" putere minima(o ***)

Cred ca ai dreptate cu valoarea cuplului maxim

iar in legatura cu mersul subturat ,daca as merge 3500-4000 rpm cred ca as merge numai cu a 2-a si a 3-a in oras plus ca la rotatiile astea o cam pregatesti de forja ,masina trage mai frumos dar nu ai unde sa te duci(semafoare,gropi ,pietoni ,politie)

la mine nu comenteaza masina daca merg cu ea in oras si schimb pe la 2500,dar de acum cred ca o sa cresc la 2800 rpm schimbatul sa vad efectele asupra consumului si asupra motorului

nu am catalizator !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu mergeam subturat pana acum crezand ca fac economie de combustibil...da' de unde? Intre timp mi s-a explicat ca de fapt tot ce fac este sa nu folosesc motorul nici macar la turatii/sarcini normale, provocandu-i in timp si uzura. Din experienta proprie, consumul minim il am cand schimb la 3000-3500 (am urmarit constant pe computerul de bord). :eek:

P.S. Schimband la 3000-3500 si mergand 99.9% in Bucuresti, rar ajung in treapta a 4-a; in orice caz, daca am nevoie de putere si o calc, fuge!:eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

De la inceput precizez ca sunt incepator in ale masinilor. Am un Golf 4 1.4 AXP 75 CP...cam la ce turatie ar trebui sa schimb pentru a nu subtura si in acelasi timp pentru a nu minca prea multa benzina? De regula eu schimb intre 2000-2500. doar pe autostrada trec de 3000.

In trafic sunt un timp foarte calm si nu prea agreez condusul sportiv

Multumesc anticipat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca vrei sa mergi cu masina fara sa fie subturata schimba intre 2500 si 3000.

O masina inseamna subturata cam ce este sub 2000rpm. Cand schimbi la 2500rpm in treapta superioara o sa ai putin sub 2000rpm dar accelerezi si isi revine.

Eu personal nu schimbi viteza sub 3000, decat cand este rece motorul. Imi place sa merg cu masina putin mai turata ca sa am un cuplu mai bun si sa am putere daca am nevoie la o depasire sau ceva asemanator.

Pe autostrada am mers cu masina turata aproape de 6000rpm dar cu siguranta nu este un mers normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Eu zic ca daca vrei sa mergi cu masina fara sa fie subturata schimba intre 2500 si 3000.

O masina inseamna subturata cam ce este sub 2000rpm. Cand schimbi la 2500rpm in treapta superioara o sa ai putin sub 2000rpm dar accelerezi si isi revine.

Eu personal nu schimbi viteza sub 3000, decat cand este rece motorul. Imi place sa merg cu masina putin mai turata ca sa am un cuplu mai bun si sa am putere daca am nevoie la o depasire sau ceva asemanator.

Pe autostrada am mers cu masina turata aproape de 6000rpm dar cu siguranta nu este un mers normal.

Daca mergi cu 6000 din cand in cand nu este chiar asa de rau, abia se mai curata bujiile. Dar sa mergi constant cu 6000 este cam chinuitor pentru motoras. Conduci cam la limita de sus, daca nu chiar peste limita.

Si eu tot pe la 2500 - 3000 merg de regula. La turatia asta simt motorul altfel, este mai vioi parca si are mai multa forta (e mai aproape de cuplul maxim al lui).

Pe autostrada la 4000 de ture in ultima treapta am viteza maxima legala, asa ca nu prea am motive sa merg cu ea supraturata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ideea ar fi ca atunci cand schimbi "in sus", dupa ce ai schimbat viteza, turatia motorului sa "cada" in plaja de cuplu maxim. Pentru turatii nu exista o regula universala, deoarece nu toate motoarele au aqceeasi turatie de cuplu maxim, si in plus conteaza si felul in care este etajata cutia de viteze.

Daca ai 1.8T stii ca turatia nu "cade" imediat dupa ce ai dat drumul aceleratiei, ai timp sa "ciupesti" pedala in timp ce schimbi, ca sa pastrezi turatia constanta la zona de cuplu maxim :) (partea negativa: 1.8T nici nu urca in ture atat de repede ca un aspirat)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de lag-ul turbinei in general, daca este mic nu astepti mult pana sa te impinga, dar in cazul lui 1.8T (nu am din pacate, dar m-am dat cu asa ceva) cam ai ceva dreptate...

Pe de alta parte, poti sa "ciupesti" cat vre tu gazul in timp ce schimbi, daca schimbi in sus la ture mici... Ce-i drept, turbo te ajuta un pic, dar nu ca si cand cazi direct in ture mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Are cineva idee unde este cuplul maxim pentru masina din semnatura? Pana sa citesc acest thread mergeam cam subturat si credeam ca fac o economie de combustibil, dar se pare ca nu este asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mayday147: Vad ca ai 1.2i 12v 65 CP... Daca e acelasi motor care exista si pe Fabia (1.2 HTP 12v 64 CP) - cod AZQ, performantele acestuia sunt:

- putere maxima: 47 kW (64 CP) / 5.400 rpm;

- cuplu maxim: 112 Nm / 3.000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, codul motorului este tot AZQ. Deci ar trebui sa schimb vitezele a.i. turatia motorului dupa schimbare, sa cada in plaja de 3000rpm, right?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu schimb treptele de viteza in mers la 3.000 rpm (rar ajung si pe la 3.500 rpm) pentru ca sa am in treapta urmatoare de viteza ~2.500 rpm. Intre 2.500 - 3.000 rpm mi se pare regimul cel mai economic de mers pentru motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand conduc foarte calm schimb pe la 2000-2200rpm. Cand insa sunt mai grabit schimb pe la 3000. UN regim de schimbare pe la 2000rpm duce la un consum mic precum si (eu) merg prin oras cat se paote de mult cu treapta a 4-a nu cu a 3-a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vreau sa merg economic merg in asa fel incat dupa schimbare sa am 2000 rpm, si am grija sa accelerez usoor ca motorul sa mearga rotund. Pentru mine subturat inseamna atunci cand forta ceruta motorului depaseste ceea ce poate sa dea el la acea turatie, si asta se simte cand tinem pedala de acceleratie mult mai jos decat e normal la deplasare uniforma la acea turatie si vedem ca raspunsul este slab.

Poti merge si cu 1500 de rpm si sa nu fie subturat sau cu 1000, daca esti in panta sau in decelerare usoara la fel cum poate fi subturat la 2500 rpm daca urcam o panta destul de inclinata si intr-o treapta superioara sau cand masina e foarte incarcata.

Cata vreme motorul se invarte rotund si nu da semne ca este coplesit (balbaiala, vibratii), este ok. Asa se recomanda si in manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu schimb treptele de viteza in mers la 3.000 rpm (rar ajung si pe la 3.500 rpm) pentru ca sa am in treapta urmatoare de viteza ~2.500 rpm. Intre 2.500 - 3.000 rpm mi se pare regimul cel mai economic de mers pentru motorul asta.

economic pentru orice motor e sa schimbi vitezele pana in 3000. intre 2000 si 3000. o sa vezi ca are cuplu maxim unde se atinge care este la o valoare mai mica decat caii putere. deci nu are nici un sens sa omori masina si sa schimbi la 3-4000. oricum nu ai ce sa ceri unui motor de 60-70-80 cai. e praf. mai zic unii condus sportiv..cu ce? cu 70 cai? in fine. urmareste sa schimbi acolo unde ai cuplu maxim nm. ce e peste e consum de benzina..sau poate te grabesti :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

economic pentru orice motor e sa schimbi vitezele pana in 3000. intre 2000 si 3000. o sa vezi ca are cuplu maxim unde se atinge care este la o valoare mai mica decat caii putere. deci nu are nici un sens sa omori masina si sa schimbi la 3-4000. oricum nu ai ce sa ceri unui motor de 60-70-80 cai. e praf. mai zic unii condus sportiv..cu ce? cu 70 cai? in fine. urmareste sa schimbi acolo unde ai cuplu maxim nm. ce e peste e consum de benzina..sau poate te grabesti :)

OT: 70CP nu e sportiv? Sau 102 sunt? :lol: Cand ai timp/chef da o *** cu un logan.. sau mai bine o solenta/nova de 75cai .. o sa ai o mare surpriza ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Am observat ca nu s-a mai scris de ceva ani buni pe acest topic dar zic ca n-ar strica sa-l revigoram. Sunt convins ca au fost si vor fi multi care isi pun intrebarea: "Oare eu schimb bine vitezele?". Bineinteles ca scopul este un consum cat mai redus dar fara a dauna cu ceva masinii. In ce priveste schimbarea la cuplu maxim sunt de acord ca placerea de a conduce e cu totul alta dar in niciun caz nu este si situatia de consum minim. Ia sa vedem ce scrie in Manualul utilizatorului pentru Octavia de 1.6 (productie 2011), la pagina 113, la capitolul 'Economisiti energie':

"

– În treapta întâi de viteză deplasarea trebuie să se facă pe o distanţă foarte scurtă (cât o lungime de maşină).

– Selectaţi treapta imediat superioară când s-au atins cca. 2 000 - 2 500 rotaţii.

"

Am aplicat cele de mai sus si ... surpriza: am obtinut consumuri de 8,4-8,6 in oras (am serviciul la celalalt capat al orasului) si 5,1 pe distanta Craiova-Bals. Bineinteles, situatiile in care pot aplica cele doua puncte de mai sus sunt destul de rare dar atunci cand le pot aplica, obtin consumurile de mai sus (trebuie sa recunosc: sunt de pe CB dar m-am lamurit ca sunt destul de corecte). In mod obisnuit, prin oras consumul atinge 10-11, chiar si 13 si chiar si 19 la -22 de grade si multa zapada.

Intrebarea este acum urmatoarea: respectarea recomandarilor din Manualul Octaviei poate afecta cumva motorul pe termen lung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as zice minim 2500 rpm si asta daca ai benzina de "98" si masina cam goala si nu in rampa. :)

economia consta si in anticipare, sa calci cat mai rar si usor frana. frana= acceleratie. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, corect! Anticiparea si frana de motor sunt cele mai bune ajutoare daca vrei sa scoti consum bun. Pentru un consum redus si condus corect, motorul trebuie sa fie tot timpul in sarcina daca roata masinii se invarte, accelerari line daca se poate, frana de motor pentru franare, etc.

In regim urban si la ore de circulatie medie spre intens, acest lucru cu frana de motor si retrogradarea sunt virtual imposibile. Ori se gasesc aia din spate sa claxoneze ca nu te duci mai repede spre semafor ca sa stai mai mult sa astepti pana se face verde(ii consider niste dobitoci pe-aia care fac asa ceva!!!), ori te depaseste lumea si se baga in fata ta si in cazul asta nu multi au rabdare sa se intample asta, sa le treaca 3-4 masini sau mai multe in fata si sa existe riscul sa stai 2 semafoare in loc de 1, spre exemplu. Sunt foarte multe de luat in calcul, dar cel mai bine te ajuta daca esti genul care vede la mai mult de 5 metri de botul masinii! Ii vad pe unii in trafic care nu observa mai mult de 5 metri in fata masinii! E imposibil ca astfel de oameni sa conduca o masina pe drumuri publice!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frana de motor in oras si eu fac foarte rar, in afara e usor si folositoare.

si pe mine ma enerveaza aia de inainteaza cate 1 m la semafor din pedala. si nu ii urmez. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!