Jump to content

"STOP - Kuhlmittel Prufen" sau "STOP - Check Coolant" afisat pe display


DeathRipple
 Share

Postare recomandată

incearca sa afli daca-s de vina ventilatoarele in sine sau releul... am avut si eu o problema similara la fosta masina, nu pornea ventilatorul si in trafic se incingea de-o luau dracii... in cazul meu a fost defect si releul si ventilatorul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    11

  • Ice_2k

    10

  • sinucigasu

    9

  • Turbocip

    7

la mine nu creste temperatura ... doar mesajul acela la catva timp dupa ce pornesc (cand motorul este rece defapt), dupa ce motorul se incalzeste sta la 90 grade si gata ... ramane la 90

nush cu temperaturile astea cred ca s-a dilit si senzoru ala

btw. ce se intampla daca peste antigel g12 bagi alt fel de antigel si apa distilata :lol: pe antigelu cumparat ptr complectare nu am vazut sa scrie ce "model" ii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu baga nimic altceva in afara de G12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu completa cu alt tip de antigel decat norma G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus-o azi la doctor..senzorul arata bine,cu vag erau 128 grade,am oprit de nu stiu cate ori motorul pana la service,sa coboare temp pana la 90, sa nu mi se arda garnitura de chiulasa.tipul cu vag-ul mi-a spus ca pot fi doua chestii,termostatul si pompa de apa,el a zis ca recomanda sa le schimb pe amandoua,ce parere aveti?Oricum a zis ca mai intai tre sa demonteze totul pt a vedea ce nu merge cum trebuie.Cu ocazia asta ma gandeam sa fac si distributia,avand in vedere ca masinuta are 85.000Km.I-am povestit si de chestia ca mi se opresc ventilatoarele mari din fata radiatorului dupa ce scot contact,si mi-a zis ca e normal,desi eu nu cred ca e normal,pt ca in zilele calduroase se auzea cum se invartea ventilatorul,dupa ce imi lasam masina parcata.Maine va incepe demontarea,pt ca azi erau ocupati cu o distributie.Sper sa se rezolve maine,ca nu imi place sa fiu pieton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda pana la urma am citit manualul de utilizare si intretinere am aflat multe chestii

-ar putea fi vb de nivelul de lichid (care l-am complectat deci nu ii ala)

-siguranta de la ventilatoare (m-am uitat si la sigurante cred ca era ce-a buna oricum nu era arsa aceea)

- am complectat cu ceva antigel dar nush de care si s-ar putea sa fie aia o chestie nasoala daca nu era g12 ... in combinatie cu ce era acolo trebuie sa rezulte ceva maron si atunci trebuie schimbat neaparat ... n-am putut si eu sa adaug apa si era totu ok =) scadea putin tmp de inghet dar nu mai trebuia schimbat tot antigelu acuma parca vad ce am de facut

scoateeeeeeee baniiiiiii =))

na anyway ms ptr ajutor guys acuma plec la mecanic =) am programare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din fericire sau poate din pacate nici nush cum sa zik am gasit problema (nu eu ce mecanicu) ... in vasul de expansiune ptr lichidul de racire sunt urme de ulei > intra ulei in lichidul de racire prin racitoru de ulei >> cumpar racitor ulei (cica nu se fabrica numai original VW daca stie cineva pe la dezmembrari sau chiar original sa-mi spuna cam cat face unul ar fi bine) sunt din oradea daca stiti ceva pe aproape nu ezitati si spunetimi

Racitor ulei ptr golf 4 SDI

Modificat de lucianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut...ceasul meu de temperatura nu functioneaza...de fapt limba ceasului,am verificat cu un mecanic si se misca f.greu in comparatie cu cel de motorina...ce sugesti imi puteti da si solutii in cazul asta,i-ma intrebat pe cei de la tess si mi-am zis ca trebuie luat tot bordu'..ceea ce mi sa pare absurd,da pt.1000 de eur ce nu zice omu' ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie dus senzorul G2, problema des intalnita la Golf 4. Problema este descrisa pe larg aici : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6077&hl=

Incearca un test al instrumentelor de bord cu vag-com, daca acul de temperatura face cursa completa inseamna ca nu are nimic si este de vina senzorul G2/G62 (costa cam 1 milion cu tot cu manopera). Oricum este exclus sa schimbi tot bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar, testul de output pe instrumentele de bord e cel mai concludent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar, testul de output pe instrumentele de bord e cel mai concludent

merci mult!dar nu stiu unde si cum sa fac testul!!!!!!!!!la orice tester? :hainoroc: intreb de testul de output?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa apelezi la un coleg din BV care are un laptop cu VAG-COM, sau vino joi la intalnire in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil e senzorul de temperatura. Exclus sa schimbi bordul(dar noa pt 1000 de euro... :hainoroc: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bordul costa aproximativ 2500 ron, deci nu chiar 1000 euro.

@suka Completeaza-ti profilul si scrie din ce oras esti. Astfel poate vreun coleg de forum te va ajuta pe gratis cu o diagnoza. Asa cum a zis si BogdyS cel mai probabil este dus senzorul de temperatura. Acel senzor este compus din 2 senzori (in aceeasi capsula): unul da informatii la bord, celalalt da informatii la ECU. Senzorul care da informatii la bord banuiesc ca s-a stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul G2/G62 despre care vorbeam acum 2 zile este popular numit senzor de temperatura. Este numit G2/G62 tocmai fiindca este un senzor dublu, G2 transmite informatia catre instrumentele de bord, G62 catre ECU. Ii multumesc lui istef pentru completari :hainoroc:

off/ontopic: Probabil ca "senzorul de temperatura" de pe masina mea si-a auzit numele, si simte nevoia sa fie schimbat din nou (ultima oara l-am schimbat acum un an) fiindca aculetul din bord a luat-o razna, dimineata cand motorul e rece arata ca apa e pe la 60 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bine v-am gasit vwforum-isti!!! Acelasi simptom il am si eu la masina din semnatura. De 2 saptamani in fiecare dimineata in care a fost rece afara mi se aprinde indicatorul de temperatura lichid racire si scrie mare STOP (+3 tiuituri) si in germana sa verific nivelul lichidului de racire. Am verificat lichidul de racire si nivelul este putin mai sus de jumatate (l-am verificat si la rece si la cald) , deci e bun. Am verificat si siguranta de la ventilator desi cred ca daca ar fi fost ea de vina alerta ar fi intervenit in momentul in care ventilatorul ar fi trebuit sa porneasca deci la un motor solicitat-fierbinte nu la unul rece. Siguranta nu era arsa. Daca merg sau las motorul sa mearga putin si apoi il opresc , la repornire nu mai apare nici un mesaj iar temperatura apei se stabilizeaza pe 90 grade si nu mai misca de acolo. Am sunat la Bosh Car Service Cluj si i-am intrebat de cauza simptomului. Mi-au spus ca este posibil de la frig sa nu fie in regula senzorul de pe vasul de expansiune. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, s-a mai discutat de multe ori despre acest lucru, deoarece este o problema destul de des intalnita. Eu personal am patit-o de 2 ori, prima data anul trecut prin noiembrie si a 2 a oara acu' 2 zile.

cauzele pot fi mai multe, insa e bine sa incepi sa verifici cu ce este mai simplu si mai usor costisitor.

- verifica niv. lichidului, trebuie sa fie peste min

- verifica densitatea lichidului, du-te la orice service (de bun simt), ar trebui sa aiba densimetru cu care sa-ti masoare la cate grade in - rezista, daca este slab trebuie sa refaci proportia, mai scoate din borcan cu o seringa ceva si adauga numai antigel (G12) simplu, fara apa!, f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat LaurentiuD. Cel putin acum am o idee despre ce ar trebui sa ma apuc sa verific in weekend. La furtune nu cred ca e vreo problema intrucat nu se vede nici o pata sub ea sau sa scada nivelul lichidului de racire. Este posibil insa sa aiba ceva senzorul de pe borcan. Ma streseaza ca dupa ce merge motorul cateva minute nu se mai aprinde. Daca este intr-adevar senzorul de ce nu persista avaria? Asta-i intrebarea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata. Cauza alertei la mine s-a datorat oxidarii celor doua sarme din vasul de expansiune. Aceste sarme trebuie sa faca contact prin intermediul lichidului de racire. Masurate la varfurile ce intra in mufa exterioara , cu testerul , de catre fratele meu , ele indicau o anumita rezistenta. Dupa ce a inceput sa le zgarie usor cu varful unei surubelnite au inceput sa arate la masurare alte valori. De atunci in urmatoarele dimineti nu a mai aparut alerta. Explicatia fratelui meu a fost ca sarmele se oxideaza in timp si nu mai fac contact perfect prin lichid dand astfel valori nerecunoscute de computer (dau valori ca si cand nu ar avea lichid de racire) aparand astfel alerta. Daca se lasa motorul sa mearga un timp ele 9sarmele) se incalzesc si se dilata , aparand fisuri in stratul de oxid depus pe ele , de aceea la urmatoarele porniri in aceeasi zi nu mai apare semnalul de alerta. In concluzie , remediul in situatii similare cu a mea consta in curatarea celor doua sarme din vas sau schimbarea vasului de expansiune (ca masura radicala) deoarece ele sunt incorporate in acesta si nu pot fi schimbate separat.

Multumesc tuturor celor care mi-au deschis intr-un fel s-au altul ochii cu sfaturile lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi dimineata (03.11.2006) cand am pornit mashina, dupa cateva secude de la pornire a inceput sa piuie si scria mare STOP jos, bashca ca clipea martorul de temperatura de la motor (ala cu termometru)....

Dupa spaima de rigoare (si dupa un telefon dat gurului nostu - multam Voinea , ca m-am speriat cu asta) m-am incumetat sa merg cu ea pana la un service ceva sa-i schimb antigelul...Faza curioasa e ca acum 2 saptamani cand am pus densimetrul in vasul de expansiune sa testez antigelul, mi-a aratat ca e ok la -25 C, deci nu a fost nevoie sa-l schimb...

S-a mai intalnit cineva cu faza asta? Si cum a rezolvat-o? Multam si atentie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata (03.11.2006) cand am pornit mashina, dupa cateva secude de la pornire a inceput sa piuie si scria mare STOP jos, bashca ca clipea martorul de temperatura de la motor (ala cu termometru)....

Dupa spaima de rigoare (si dupa un telefon dat gurului nostu - multam Voinea , ca m-am speriat cu asta) m-am incumetat sa merg cu ea pana la un service ceva sa-i schimb antigelul...Faza curioasa e ca acum 2 saptamani cand am pus densimetrul in vasul de expansiune sa testez antigelul, mi-a aratat ca e ok la -25 C, deci nu a fost nevoie sa-l schimb...

S-a mai intalnit cineva cu faza asta? Si cum a rezolvat-o? Multam si atentie...

si eu am patit aceeasi chestie dimineata, numai ca am lasat-o asa cum era in parcare si am luat un taxi...o sa astept sa se incalzeasca un pic afara si o sa ma duk sa ii schimb antigelul daca asta era...:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hop si eu tre sa zic ca am patit. dar deja cand am pornit a doua oara nu a mai facut. si aseara iar a facut. nu am timp azi, dar luni ma duc la dealer. daca aflati ceva, va rog spuneti sa aflam si noi. cred ca e un senzor de temperatura, dar eu am schimbat de curand G62/G2 si ar trebui sa nu faca prob. o sa verific azi si nivelul antigelului. are 3 ani, inca nu il schimb. sau ar trebui sa il schimb ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dadeati un "search" vedeati si voi ca problema s-a mai discutat de cel putin doua ori (a se vedea "alerta lichid racire" si/sau "martor bord - cooling system").

Si eu am avut aceeasi problema si nu a fost necesar sa schimb nimic ........ .

"Problema rezolvata. Cauza alertei la mine s-a datorat oxidarii celor doua sarme din vasul de expansiune. Aceste sarme trebuie sa faca contact prin intermediul lichidului de racire. Masurate la varfurile ce intra in mufa exterioara , cu testerul , de catre fratele meu , ele indicau o anumita rezistenta. Dupa ce a inceput sa le zgarie usor cu varful unei surubelnite au inceput sa arate la masurare alte valori. De atunci in urmatoarele dimineti nu a mai aparut alerta. Explicatia fratelui meu a fost ca sarmele se oxideaza in timp si nu mai fac contact perfect prin lichid dand astfel valori nerecunoscute de computer (dau valori ca si cand nu ar avea lichid de racire) aparand astfel alerta. Daca se lasa motorul sa mearga un timp ele (sarmele) se incalzesc si se dilata , aparand fisuri in stratul de oxid depus pe ele , de aceea la urmatoarele porniri in aceeasi zi nu mai apare semnalul de alerta. In concluzie , remediul in situatii similare cu a mea consta in curatarea celor doua sarme din vas sau schimbarea vasului de expansiune (ca masura radicala) deoarece ele sunt incorporate in acesta si nu pot fi schimbate separat."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, super. Zii si mie te rog sarmele respective unde sunt localizate? Se poate face operatia de curatare cu lichidul inauntru sau este necesara golirea si scoaterea vasului din locas?

Multam

Moderator: Nu mai da quote la mesajul imediat anterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alec asa cu s-a mai spus, verifica firele si contactele senzorului buclucas. Acesta poate fi atasat (ca sa zic asa) vasului de expansiune. Recent, a mai avut cineva aceasta problema (cu un polo); rezultatul (cauza)....fire roase de soricei :D

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!