Jump to content

"STOP - Kuhlmittel Prufen" sau "STOP - Check Coolant" afisat pe display


DeathRipple
 Share

Postare recomandată

Salutari la toata lumea!

Am si eu o problema. Mi-a aparut pe bord un mesaj: KUHLMITTEL PRUFEN BETRIEBS ANLEINTUNG STOP. Am inteles ca e in legatura cu sistemul de racire. Am verficat nivelul lichidului de racire si pare in ordine: adica este peste linia unde arata minim. Intrebare: antigelul isi mai pierde din propietati in timp? Cum pot verifica concentratia? Acum am un lichid portocaliu inauntru care e acolo din Germania de la vechiul propietar al masinii.

In manual mai zice ca "daca nivelul de racire este in ordine, cauza avariei poate fi la ventilatorul de racire. Verificati siguranta ventilatorului si daca e cazul inlocuiti-o.". Cum pot sa verific aceasta siguranta?

Multumesc anticipat.

;) Si eu am patit azi diminieata, (culoarea lichidului este portocalie iar nivelul in vasul de expansiune este peste nivelul minim) acelasi mesaj de eroare ...ce recomandati :

a. schimbare lichid racire ?

b. completare lichid racire ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    11

  • Ice_2k

    10

  • sinucigasu

    9

  • Turbocip

    7

antigelul e g12 il gasesti pe hepu cod p999-g12 si se schimba din 2 in 2 ani.. la orice service serios poti verifica antigelul

antigelul e g12 il gasesti pe hepu cod p999-g12 si se schimba din 2 in 2 ani.. la orice service serios poti verifica antigelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Si eu am patit azi diminieata, (culoarea lichidului este portocalie iar nivelul in vasul de expansiune este peste nivelul minim) acelasi mesaj de eroare ...ce recomandati :

a. schimbare lichid racire ?

b. completare lichid racire ?

Daca nu l-ai schimbat de mult (adica de mai bine de 2 ani) merita sa il schimbi integral. In borcan are o tenta portocalie, cu toate ca el este roz. Incearca sa scoti cu o seringa, pipeta putin antigel sa te uiti exact la culoare. Poti foarte bine sa pui antigel HEPU, dar poti pune si antigel original VW. Nu e mare diferenta de pret, cred ca e insesizabila.

Referitor la mesajul de eroare poate fi defect si senzorul de la borca. Verifica mufa de la borcan sa fie ok. In borcan exista 2 electrozi care atunci cand nu mai fac contact furnizeaza mesajul de eroare. Poate electrozii sunt condesati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat in vas aprope 1/2 litru si am scos si mufa pentru verificare conexiunii. In dimineata urmatoare mesajul a disparut. Pina la urma voi schimba tot lichidul din instalatie de racire.

P.S: Cu mare greutate am gasit antigel G12.

Multumesc pentru ajutor

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Golf IV 1,4 Benzina, 2001. Afara, temperatura -20 C. Pornesc motorul, ok de la prima cheie, turatia 1100 tr/min ....astept sa scada pe la 900 ca sa pot pleca cu masina. Dupa 3 minute turatia tot la 1100 in schimb temperatura creste la +60 C. De obicei merg ceva ca sa ajung la o asemenea temperatura. In sfarsit scade turatia si pornesc masina. Nici un semnal in bord. Ce se intampla? Filtre, Ulei Castrol Long Life 0W 30, schimbat acu 1000 de km. Am auzit si niste mici pocnituri. Sa fi inghetat lichidul de racire, oare? Ce sa fie? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un dop de gheata pe undeva. Pe unde...ramane sa ne spui tu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iei un densimetru pt verificarea concentratziei antigelului, de la mag auto, si sa vezi cam la cat rezista antigelul tau, poate e gtreshita concentratzia, si o fi facut un dop pe undeva prin motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema . Am un Golf 4 TDI si mi se aprinde martorul rosu de la sistemul de racire .

Am antigel in vasul de expansiune care rezista pana la -35 , iar vasul nu e spart . Acel martor se aprinde doar cand e motorul rece . Dupa ce se incalzeste motorul , il opresc si la pornire acel martor nu se mai aprinde . De ce se aprinde doar cand e motorul rece ca ma dispera deja ;) .

Am conectat masina la acel calculator si nu apare nici o problema , nici o eroare ...nimic .

Inca o problema e cu pornirea , pe frigurile astea masina porneste la prima cheie . Dupa ce merg vreo 10-20 de minute , ma opresc si incerc sa o pornesc din nou ...si nimic . Baterie este buna ...

Va rog dati-mi un raspuns ca ma dispera deja problemele astea doua ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Poate fi defecta sonda din vasul de expansiune sau firele care fac legatura. Incearca inainte de pornirea la rece sa faci o punte in mufa de la vasul de expansiune dupa care pornesti motorul. Poate nu se mai aprinde.

2 Ciudata chestie. Cum se manifesta? Nu invarte electromotorul sau invarte dar nu porneste? Detaliaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema . Am un Golf 4 TDI si mi se aprinde martorul rosu de la sistemul de racire .

Am antigel in vasul de expansiune care rezista pana la -35 , iar vasul nu e spart . Acel martor se aprinde doar cand e motorul rece . Dupa ce se incalzeste motorul , il opresc si la pornire acel martor nu se mai aprinde . De ce se aprinde doar cand e motorul rece ca ma dispera deja :banghead: .

Am conectat masina la acel calculator si nu apare nici o problema , nici o eroare ...nimic .

Exact aceeasi problema o are si sor-mea la Golf-ul ei, TDI din 2002, doar ca pe ea n-o deranjeaza. Se pare ca e un defect clasic. Asteptam sa ne confirme si altii si poate gasim rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am patzit la fel cu martorul aprins cand motorul este rece.solutia este urmatoarea-mai adaugati antigel .

mai multe detalii -> lichid racire

Modificat de deathwish
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu pornitul ( eu am scris de pe nick-ul lui Bogdan pt ca nu aveam user inca )

Aseara ... plec din militari ( motor cald ca-l mai pornisem de 2 ori fara probleme ) si ma opresc la MOL sa bag motorina .

Dupa ce platesc , ies afara ma urc in masina si pauza ... nu mai pornea . Se aude ca invarte la inceput dupa care nimic . Si tot asa ... Am lasat-o vreo 10 minute fara sa mai incerc s-o pornesc ( timp in care tocmai ma indreptam cu un baiat care avea un passat si care s-a oferit sa-mi dea curent ) .

Ajung la masina si porneste din prima !!! Din cate am inteles este vorba sau de electromotor sau ceva carbuni ( nu prea ma pricep ) .

Chestia ciudata e ca dimineata pe ger porneste din prima , daca merg cu ea vreo 10 minute , o opresc si incerc s-o pornesc iarasi nu mai vrea ... trebuie sa o las fara sa fac nimic vreo 5-10 minute dupa care porneste din prima .

1. Daca era electromotorul avea probleme si la pornirea de dimineata zic eu ...

2. Daca este bateria de vina aceeasi chestie ...

Ceea ce ma scoate din pepeni este ca , de ce nu mai porneste dupa o scurta oprire ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@northland si de ce postezi la "probleme lichid de racire"?? Fa un search pe ceea ce te intereseaza pe tine si daca nu gasesti subiectul deja discutat fa un topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, oameni buni.Am mai deschis un nou topic pentru ca nu gasesc nimik despre chestia asta.Va intreb si eu....de ce imi oscileaza temperatura apei?Ce poate sa fie?Contact imperfect sau dus vreun senzor.Alaltaieri ma bucurasem ca isi revenise, pentru ca acul imi arata fix 90 de grade, cat trebuie,dar ieri nu s-a ridicat aproape deloc si am facut un drum de 120 de km.Astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie senzorul de apa

eu aveam un contact imperfect

dar trebuie facuta o scanare ca sa vezi exact, daca e sunama pe 0740983295 si te rezolv eu cu scanarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa faci o scanare cu Vag-Com-ul in mers si sa masori valoarea indicata de Vag-Com a lichidului de racire ca sa vezi exact daca senzorul arata bine si sa nu fie dus indicatorul din bord (ceea ce e putin probabil). In cele mai multe din cazuri este vorba ori de un contact imperfect ori de senzorul care masoara apa din instalatie defect (senzorul este montat pe radiatorul de racire si se schimba usor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am o problema, adica mi s-a intamplat sa pornesc motorul (ptr prima data in ziua aceea adica nu era cald doar cat a stat in soare) si in 10 - 20 secunde nu ajung la coltul blocului si incepe sa piuie si sa scrie in bord (in germana) nu am inteles mare lucru doar STOP si era aprins becu cu termometru ptr lichidu de racire. Opresc masina si ma uit la nivelul lichidului in vasul de lichid de racire ... il deschid ... nu era cald abia pornisem masina dar era putin sub minim asa ca la prima benzinarie am complectat cu 1/2 apa distilata si 1/2 antigel (roz) vre`o juma de litru impreuna acuma este la limita de maxim pornesc si ... nu mai imi apare nici o alerta (ziua aceea) a doua zi pornesc dimineata masina si iar apare chestia aia opresc ma uit la rezervorul acela lichidul la acelasi nivel nu era cald ...

Acuma am doua intrebari:

1. a mai patit cineva asa ceva ? o fi ceva senzor problema ? avand in vedere ca daca il las sa stea putin si pornesc motorul nu mai imi apare alerta si nici nu creste temperatura peste 90 grade ... nu a crescut niciodata peste 90

2. am complectat cu ceva antigel aiurea nu stiam ca are importanta ma grabeam si nu mai avusem probleme cu asa ceva ... ii antigel roz petrom parca ... mai multe va zik data viitoare zilele acestea ptr ca plec din oras vreo 2 - 3 zile

Sper sa`mi dea cineva cateva indicii ... care ar putea fi cauza ... nu inteleg temperatura ii la inceput .... mica nici nu cred ca era miscat acu ptr tmp si cand urca in vreo 10 min urca la 90 si acolo sta ... dc totusi imi apare mesajul acela ... credeam ca e din cauza ca este sub minim lichidul de racire ... anyway ms daca ati citit si astept raspunsuri

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu e vorba de asta?. Incearca sa retii mesajul care apare pe comp de bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este lichid in vasul de expansiune sau este defecta sonda din acel vas ,nu are treaba cu temperatura motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in vasul de expansiune este lichid pana la nivel peste minim .... nu scrie undei maxim dar este pana la ultima linie ptr ca am complectat era pana la minim lichidul cand a inceput sa faca asa si ... face si acuma cam in fiecare dimineata cand pornesc.

Mesajul care apare nu prea pot sa`l tin minte =)) ii in franceza sau germana habar n-am =) ceva cu "notice utilisant check froais liquid" azi dimineata am mers cu ea asa cu mesajul vreo 5 minute si nu a disparut si nici nu a aratat ca s-ar fi incalzit motorul asa ca am oprit si cand am pornit in cateva secunde a si inceput sa creasca temperatura motorului si nu a mai aparut mesajul acela ... temperatura creste pana la 90 grade ... deci ii ... normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata am mers cu ea asa cu mesajul vreo 5 minute

Mesajul care apare nu prea pot sa`l tin minte =)) ii in franceza sau germana habar n-am =)

Glumesti, nu? :)

Din ciclul "Masina mea are CEVA, aveti idee CE?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu dupa ce am schimbat antigelul la Brady,am mers pina in Germania,si dimineata a scris STOP si in germana...Am mai completat cu ceva apa si de atunci nu am maia vut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa glumesc cum spuneam ....

alerta a aparut in cateva secunde dupa ce am pornit ... si am zis ca merg asa sa vad ce o sa se intample dar in vreo 5 min cat am mers tot aia scria cu "STOP notice utilisant check frois liquid" am oprit motorul l-am lasat vreo 5 secunde si am pornit din nou .... am mers 50 km fara probleme nu a mai aparut alerta aceea si temperatura motorului a crescut pana la 90 ca de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit acelas lucru ca si lucianu,mi s-a ridicat

acul de la temperatura lichidul de racire.Am oprit motorul ,m-am uitat la nivelul lichidului de racire,nivelul este bun..am asteptat sa se raceasca motorul ,am plecat mai departe la fel in cativa metri a crescut temperatura lichidului de racire pana la 130 grade...mi-a aparut din nou STOP!.acu8m daca ma poate ajuta cineva,oare ce sa fie?? si am observat ca dupa ce iau contactul nu mai imi functioneaza ventilatoarele alea mari din fata radiatorului,numa dupa ce pun contactul incep sa functioneze.VA rog ,ajutati-ma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nici in mers nu imi functioneaza ventilatoarele alea mari,decat dupa ce ajunge la 120 grade.Ma ajuta cineva pls ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!