Jump to content

Polita Casco


shkoda
 Share

Postare recomandată

Stie cineva daca la Porsche se percepe fransiza la casco la dauna partiala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare!

Ma indrept si eu catre o dauna totala la Generali si incerc sa inteleg sistemul de stabilire a cuantumului limitei de despagubire sau al valorii epavei. Daca in cazul daunelor RCA exista norme ce prevad limitari procentulale, in cazul Casco nu am gasit asa ceva. Ce e frustrant e ca nu am gasit pervederi nici in polita sau in conditiile generale.

Dorinta mea este sa pastrez epava si sa o repar, intrucat avariile nu sunt structurale ci doar mecanice. Intrebarile mele ar fi:

1. Cum se stabileste limita de despagubire? Exista un procent fix stabilit pt toate firmele, un procent stabilit de catre fiecare firma (public) sau firma imi poate pune pe masa orice procent din valoarea asigurata doreste?

2. Evaluarea epavei la Generali se face printr-un sistem specializat de licitatie online sau printr-un expert neutru. Acest proces de licitatie este transparent si corect? Exista o limitare procentuala a valorii epavei ca si la RCA (max 25% din val. asigurata) sau din nou asiguratorul poate veni cu stiu eu ce procent (gen 50% sau mai mult)?

3. Exista termene maxime legale de solutionare a dosarului si de plata a despagubirii?

Mersi pt. raspunsuri!

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca dauna totala se acorda in caz de furt ori accident ,exemplu: ai intrat frontal in pom si ai indoit putin longeroanele care sint considerate structura de rezistenta auto ,primesti aproape( 80 - 100% ) suma asigurata si pastrezi epava pe care o poti repara.icon_thumright.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.

despagubirea (dupa ce se scad eventualele rate ramase si fransize) nu poate depasi suma asigurata sau valoarea reala de piata si ea se va compune, in cazul tau, din epava + procent din suma asigurata (avand in vedere ca doresti sa pastrezi epava, acel procent se stabileste dupa ce se evalueaza rabla(~75% din S.A.))

Valoarea epavei se determină tinand cont de valoarea pieselor şi subansamblelor neavariate.

2.

sistem specializat de licitatie online, daca doresti expertiza costul ei se va imparti 50-50 (asigurator-client)

3.

solutionarea: asiguratorul poate tergiversa solutionarea pana la 3 luni daca are suspiciuni de frauda.

plata: 20 zile de la data la care ai semnat acordul de despagubire;

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare. Am casco la Generali, nu am folosit casco niciodata deci nu mai stiu care sunt pasii. Am gasit in parcare masina putin zgariata ca si cum cineva a iesit cu spatele in asa fel incat mi-a atins bara spate pe partea stanga. Mai trebuie mers la politie sau direct la constatare pentru completare dosar sa faca poze si dupa direct la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la asigurator, respectiv la un birou de daune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar exista termen obligatoriu gen 24h sau 48h in care sa te prezinti la asigurator de la constatarea daunei? atata timp cat dauna este in parcare cu autor necunoscut?

Modificat de Shellshock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar in caz de accident. Altfel, de ex daca tu esti plecat din tara/localitate si gasesti masina avariata/zgariata cand te intorci cum ai putea s-o rezolvi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,

Va prezint urmatoarea situatie:in urma unui accident produs in martie, asiguratorul a finalizat dosarul de dauna, masina mea fiind data pe dauna totala, urmind sa primesc 75% din valoarea asigurata si epava masinii ( accidentul nu a fost din vina mea, vinovat a fost cel care m-a lovit,in accident au fost implicate 3 masini, una m-a lovit in fata si a doua in spate, ricosind din cea care venea din fata.asta insemna pentru mine 2 dosare de dauna, asa ca am preferat sa merg pe asigurarea CASCO a mea, ca m-am gindit ca nu o sa am prea mare bataie de cap si se va termina mai repede!Din pacate, cu toata asigurarea CASCO, dosarul a fost finalizat dupa 4 luni de asteptare!!!In fine, mi se vor da ( poate nu peste alte 4 luni!) 75 %din valoarea asigurata si epava masinii sa ma spal pe cap cu ea!Porblema este ca eu cu acesti bani nu pot sa-mi iau masina care am avut-o!Masina care a fost lovita in accident si a ajuns epava a fost achizitionata in leasing, ajungind la data cind s-a terminat leasingul undeva la valoarea de aprox 35000 euro.Eu primesc de la asigurari putin peste 14000 euro si epava pe care ar trebui s-o valorific si sa mai recuperez ceva bani...teoetic ar mai valora undeva in jur de 4500 de euro da nu-mi da nimeni atita pe ea.Ceea ce nu stiu eu si va rog poate ma lamuriti si pe mine:

1. ma pot indrepta impotriva persoanei vinovate de producerea accidentului si sa cer restul de bani pina la valoarea masinii la pretul zilei?

2.si daca da, cum se stabileste valoarea masinii la pretul zilei?

3.Eu pot cere in instanta diferenta de bani reprezentind despagubiri pina la pretul platit la leasing actualizata la pretul zilei?Mie asa mi se pare corect.Doi ani, cu mai eforturi am platit rate la masina asta ca acum sa nu pot sa-mi iau decit o bicicleta cu banii de la asigurari

4.Pe linga diferenta pentru masina, persoana vinovata trebuie sa mai plateasca si platforma cu care am transportat masina de la locul accidentului pentru ca fiind dauna totala, asiguratorul a a spus ca nu plateste aceasta factura!Si ar mai trebuie sa plateasca si un plin de motorina (50 de litri - tocmai facusem plinul ca mergeam de la Iasi spre Bucuresti)!Toate pagubele astea au fost suporate de mine, care nu am avut nici o vina iar cea vinovata mi-a pus RCA-ul in brate si o doare undeva la 7 metri in spate!

Chemarea in judecata am vazut ca se poate face pe baza art 998 cod civil.Se poate deschide actiune pe ce am prezentat mai sus si daca da, din experienta dumneavoastra care ar fi finalul acestei actiuni?

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai putin, tu ai terminat leasingul la masina(care a valorat 35k euro), dar masina ta asigurata casco in momentul accidentului avea deja o valoare estimata de catre firma de asigurari la care ai facut casco, estimare care a fost facuta anul asta.

Din acea estimare, tu primesti 75%, plus epava. Termenii astia cred ca sunt scrisi in contract. Tu deja primesti teoretic valoarea masinii la pretul zilei.

Asa ca, din pacate, nu cred ca ai de ales, rezolvarea era oarecum evidenta.

Ca banii de pe leasing nu ti-i recuperezi niciodata e altceva, paguba de pe urma leasingului o vei suporta numai tu, pentru ca ai vrut sa cumperi masina asa. (intr-un mod destul de pagubos dealtfel)

Gandeste-te daca ai fi avut dauna totala in timp ce masina era inca in leasing, pentru ca au fost cazuri, ajungeai la un final deloc fericit. Eu zic ca in cazul tau ai iesit chiar bine in perioada asta.

Iar platforma si motorina, din pacate deja sunt detalii mult prea minore in comparatie cu dauna masinii, si nu cred ca o sa se rezolve ceva.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Va prezint urmatoarea situatie:in urma unui accident produs in martie, asiguratorul a finalizat dosarul de dauna, masina mea fiind data pe dauna totala, urmind sa primesc 75% din valoarea asigurata si epava masinii ( accidentul nu a fost din vina mea, vinovat a fost cel care m-a lovit,in accident au fost implicate 3 masini, una m-a lovit in fata si a doua in spate, ricosind din cea care venea din fata.asta insemna pentru mine 2 dosare de dauna, asa ca am preferat sa merg pe asigurarea CASCO a mea, ca m-am gindit ca nu o sa am prea mare bataie de cap si se va termina mai repede!Din pacate, cu toata asigurarea CASCO, dosarul a fost finalizat dupa 4 luni de asteptare!!!In fine, mi se vor da ( poate nu peste alte 4 luni!) 75 %din valoarea asigurata si epava masinii sa ma spal pe cap cu ea!Porblema este ca eu cu acesti bani nu pot sa-mi iau masina care am avut-o!Masina care a fost lovita in accident si a ajuns epava a fost achizitionata in leasing, ajungind la data cind s-a terminat leasingul undeva la valoarea de aprox 35000 euro.Eu primesc de la asigurari putin peste 14000 euro si epava pe care ar trebui s-o valorific si sa mai recuperez ceva bani...teoetic ar mai valora undeva in jur de 4500 de euro da nu-mi da nimeni atita pe ea.Ceea ce nu stiu eu si va rog poate ma lamuriti si pe mine:

1. ma pot indrepta impotriva persoanei vinovate de producerea accidentului si sa cer restul de bani pina la valoarea masinii la pretul zilei?

2.si daca da, cum se stabileste valoarea masinii la pretul zilei?

3.Eu pot cere in instanta diferenta de bani reprezentind despagubiri pina la pretul platit la leasing actualizata la pretul zilei?Mie asa mi se pare corect.Doi ani, cu mai eforturi am platit rate la masina asta ca acum sa nu pot sa-mi iau decit o bicicleta cu banii de la asigurari

4.Pe linga diferenta pentru masina, persoana vinovata trebuie sa mai plateasca si platforma cu care am transportat masina de la locul accidentului pentru ca fiind dauna totala, asiguratorul a a spus ca nu plateste aceasta factura!Si ar mai trebuie sa plateasca si un plin de motorina (50 de litri - tocmai facusem plinul ca mergeam de la Iasi spre Bucuresti)!Toate pagubele astea au fost suporate de mine, care nu am avut nici o vina iar cea vinovata mi-a pus RCA-ul in brate si o doare undeva la 7 metri in spate!

Chemarea in judecata am vazut ca se poate face pe baza art 998 cod civil.Se poate deschide actiune pe ce am prezentat mai sus si daca da, din experienta dumneavoastra care ar fi finalul acestei actiuni?

Va multumesc.

Modalitatea in care ati achizitionat masina ( finantarea) nu are importanta pentru valoarea daunei atata timp cat masina era deja pe numele dv. Un bun are o valoare reglementata prin cataloage SCHWAKE ce nu e influentata de finantarea externa sau proprie.

Daca firma Casco va da 14000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andra 30 - nu iti face tu probleme pentru acel stres cauzat de procesul indreptat contra celor vinovati de avarierea masinii tale de 35.000 euro. cauta un avocat bun si mergi dupa fiecare in parte sau direct intr-o actiune in daune colective, unde arati ce s-a intamplat, din vina acestora, arati cat este prejudiciul tau si ceri instantei de judecata sa ii oblige pe cei vinovati la repararea acestuia, fie ca sunt soferii vinovati, fie societatile unde acestia au RCA. Nu lasa problema asa si nu te necaji degeaba. Decat sa plangi tu mai bine ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, pe logica de mai sus se incarca degeaba timpul tuturor, si nimeni nu are de castigat, poate doar avocatii.

De ce sa dai pe cineva in judecata orbeste? pentru ce, orgoliul personal?

Despagubirea a fost realizata, la valoarea masinii la pretul zilei. Ce altceva se mai poate face/vrea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avocatii oricum castiga, stai tu linistit, ca daca nu esti tu vine altul si ei tot nu mor de foame, insa dupa proces castigi si diferenta de bani precum si cheltuielile de judecata.logica asta mai bine ma multumesc cu ce am primit de la asigurare este tocmai ce vor sa inoculeze asigurarile in mintea omului de rand, ca avocatul e scump, procesul lung, insa daca nu esti chiar lobotomic te poti apara si singur, ai contract, internet, poti da in judecata si singur firmele si/sau persoanele vinovate, ceri judecata in lipsa si daca este neaparat nevoie si te incurci atunci suni un prieten.

sau daca nu, stai linistit nu te stresezi deloc si altii profita de pe urma ta.

:)

eu contest chiar si un amarat de proces verbal, ca nu costa nimic insa poti castiga foarte usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca tu ai platit din cei 35.000 Euro cam 8-10.000 Euro dobanda si asigurare Casco este doar problema ta, nu iti va da nici o instanta dreptate daca ceri sa ti se restituie si aceasta suma. E corect sa ti se restituie 75% din valoarea actualizata a masinii si epava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un avocat bun da in judecata atat banca si societatea de leasing, dupa caz, si tot castiga ceva bani pentru client, invocand faptul ca obiectul acelui contract de credit/leasing operational a suferit o alterare majora, care il face de neutilizati, fiind un contract injust si inechitabil pentru una dintre parti, care fara nici o culpa a suferit un prejudiciu, prejudiciu care nu putea fi prevazut la semnarea acelui contract, situatie in care trebuie reconsiderate prestatiile, depinde de fiecare caz in parte, daca intervine inainte de incetarea contractului de credit/leasing, sau dupa. cum am spus, depinde de avocat si de ce vrea clientul cu prejudiciul de la cei care l-au produs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are societatea de leasing in acest caz? E vorba de leasing financiar, nu operational. Nu ai nici o sansa sa castigi asa ceva.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este principala vinovata ca a inlesnit furnizarea acestui autovehicol catre marele public la acest pret monstruos de mare incat si asiguratorii refuza acum sa il platesca.

:)

In tara noastra cred ca mai tot timpul este vinovat pagubitul, ca de ce a facut asa si nu invers, ca nu mai bine statea el acasa si nu pleca cu masina pe drum, ca de ce a facut casco la firma x de tepari si nu la firma y de mega tepari si asa mai departe.

casco e loterie curata, daca nu ai evenimente la final de an plangi dupa prima aia, daca ai ceva probleme atunci te bati singur pe umar ce destept ai fost si cat de prevazator. daca nu ai si nu ai nici o problema tot anul esti cel mai happy.

:)

tu ce alegi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ondin, teoria suna bine, insa ai citit problema colegului/colegei andra30?

Tot ce spui tu se poate aplica in cazuri de abuz ale societatilor de asigurari, dar in cazul asta nu e nici o problema, s-a respectat contractul si totul a fost legal.

Practic, nu exista nici o problema, cazul a fost deja despagubit la valoarea masinii la pretul zilei.

Este totul trecut in contractul de casco, poate ai si tu, uite-te pe el si o sa vezi termenii.

Cand l-ai semanat, ai fost de acord cu valoarea masinii trecuta in actul casco, respectiv cat a fost ea evaluata (19k euro in cazul de fata probabil, avand in vedere ca 14k erau 75%)

Deci, in final, pe ce baza dai in judecata?

E bine sa pui totul la indoiala, dar nu strica sa te si gandesti putin inainte sa tragi o concluzie.

LE: Principalul "vinovat" daca se poate spune asa, in cazul leasingului, e persoana care l-a facut. Nu te obliga nimeni sa semnezi ceva care te dezavantajeaza, la fel este si cazul cascoului, in caz ca nu esti de acord cu termenii. L-ai semnat, ai fost de acord, primesti ce scrie acolo.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

skoda octavia la 35.000 de oiroi? da' ce are? caroserie de aur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35.000 Euro a fost suma totala platita, incluzand dobanda, asigurare Casco, asigurari RCA, comisioane. Masina probabil a fost undeva la 25.000 - 26.000 Euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata

Revin cu lamuriri.

Valoarea masinii conform facturii in noiembrie 2008 cind am achizitionat masina a fost de 27.200E.

A fost asigurata la 19.000E anul asta.

Eu nu am ce pretentii sa am de la asigurator, atita timp cit primesc ceea ce scrie in contract.

Problema este ca o masina aproximativ la fel cu cea pe care am avut-o este acum in jur de 23.000E,second hand, nu noua!

Eu am pretentia de la vinovata care a produs accidentul sa am masina care o aveam inainte de producerea accidentului si inainte de a-mi distruge bunul pe care l-am avut!

Eu cer diferenta de la 19.000 pina la cit valoreaza masina si tot nu sint despagubita in totalitate!

Pina la urma e vina mea ca am fost in acel moment, in acel loc, cind trecea si vita aia pe drum care a produs accidentul!

Eu sint nevinovata si nu vreau decit ceea ce aveam inainte de accident.

Nu vreau mai mult!

Plus ca pe epava nu-mi da nimeni 4 mii si ceva de euro cit inseamna acel 25% conform asigurarii CASCO ( dauna totala = 75% din SA + epava.

Si...nu doresc nimanui sa treaca prin ce trecem noi!!!

Nervii si sanatatea nu mi le plateste nimeni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, in lumea civilizata judecatorul 'vede' dincolo de un contract cu clauze leonine, fixe, pe care nu le poti negocia, ori semnezi ori nu cumperi masina, ca daca este in 'riesling' atunci esti obligat la casco si culmea uneori trebuie sa il faci musai unde vrea asta cu masina, nu unde vrei tu. si in cazul colegei ea a suferit pe langa paguba materiala evidenta, acei 25% sunt un fel de taxa de fraier, sau cum? daca faci asigurare la 19.000 euro pentru un an si in anul ala tu faci masina zob, chiar daca asa vrei tu, asiguratorul sare cu 19.000 euro, ca sa ne-am inteles.cred ca asta vrea sa spuna colega noastra cu skoda octavia 2.0 tdi. plus ca ea a suferit si niste mici traume, traduse in daune morale, care la noi nu se prea acorda, ca si cum daca iti face unul zob masina si te sperie bine pe tine si pe toti cei din masina, mergi apoi la spital in stare de soc, poate urmezi un tratament, ca unii suntem mai duri, alti mai sensibili, toate aceste 'minunatii' din cauza celor vinovati de producerea accidentului, astia scapa usor si nu platesc nimic, ca doar este casco si rca si un judecator bestial, care nu da nimic, ca nu are text de lege.

:)

in concluzie -

1) firma de asigurare daca vrea prima anuala casco de la noi sa faca bine sa plateasca integral suma asigurata, normal dupa ce isi retrag ei acolo diferentele de casco pana la finalul anului respectiv, daca nu ma oblig eu sa le achit esalonat conform contractului.

2) vinovatul plateste, chiar daca are RCA, daca cel nevinovat si sifonat are pretentii decente si justificate atunci este bun de plata.

astfel va asigur ca toata lumea este mult mai atenta in trafic, nu mai glumeste nimeni cand merge cu 200 in localitate ca nu ii pasa de accidente ca are rca sau casco, viata este mult mai importanta, si astfel o sa fim toti happy si o sa traim mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu nu am si nici nu cred ca imi voi face vreodata casco, mai bine arunc direct banii pe geam, dar vroiam sa va intreb, ca am auzit un amic aseara ca se lauda ca el are casco de 20.000 euro la o masina de 6.000 euro.in caz de ceva probleme va fi despagubit la valoarea celor 20.000, la valoarea celor 6.000 sau strict la cat va evalua epava in momentul respectiv, in urma unei daune totale sa zicem.

cu multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!